Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Faktisk har jeg færre sting nå tror jeg, enn da jeg fjernet en føflekk for noen år siden :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Ruccola
Skrevet

Hehe, nei sånn sett er det vel ikke så bra nei ;)

Men kanskje du kan si du har hatt mye smerter innvendig bare, og de måtte inn for å sjekke?

Smertefulle menstruasjoner eller noe, om noen faktisk spør? :vetikke:

Eller bare generellt smertefulle cyster, det hadde min svigerinne uten i det hele tatt å vere prøver.

Skrevet

Godt noen liker detaljer :fnise: Liker å skrive ned alle slike detaljer for egen del også, så har man det til senere :Nikke:

Fikk dere tilbud om AIH for IVF? :klø:

Ja, det er derfor jeg også skriver så detaljert. Er jo helt topp å se tilbake på. Jeg har planer om å lime sånne innlegg inn i et worddokument og printe ut. Slik at jeg kan ha det fysisk i hendene også, og ikke bare her på kvinneguiden. Jeg har også lekt med tanken på å lage en prøvebok, noe alá scrapbooking. Jeg gidder selvfølgelig ikke ta med de 2 åra da det ikke skjedde noe verdens ting. Men er jo gøy å samle bilder av prøverørsprosessen, noen dagbokinnlegg, og den positive graviditetstesten. Jeg kommer til å lage en egen bok for svangerskapet og fødselen. Jeg vil jo ikke at hele verden skal få se og lese hvordan den lille babyen vår ble til. Selv om nærmeste familie og venner vet det, så er det jo veldig mange som ikke vet det også.

Vi fikk ikke tilbud om AIH. Må ikke mannens svømmere være på topp da? Min mann sine svømmere er ikke noe gode til å svømme. Skikkelig treige er de :) Men på en annen side så tror jeg ikke de hadde nektet oss AIH hvis vi hadde hatt et stort ønske om å prøve det. Det hadde vi ikke siden sjansen for å lykkes er så minimal for oss ved AIH.

Skrevet

Viktoria, du har sikkert rett i at mannens svømmere bør være greie om de skal anbefale AIH! Nå spiller det heldigvis ingen rolle for dere at det ikke ble AIH heller da! :hoppe:

Merker at jeg er helt obsessed med prøve-styrer om dagen. Sluker alt jeg kommer over på nett, og er generelt fryktelig utålmodig på å komme i gang med NOE :bolledeig: leste nå at opp mot 80 % av PCOS-kvinner får regelmessige sykluser og EL etter drilling av eggstokker, og 40-60% oppnår graviditet innen et år etterpå. Det høres jo bra ut det, så får klamre meg til håpet om at vi er innenfor de heldige prosentene.

Gud hva jeg skulle gitt for å kunne se inn i fremtiden.... Blir GAL av ventingen :bond:

Skrevet

Ops, bommet litt på smiley'ene der gitt, ikke så greit å oppdatere fra mobilen, og uten muligheter til å endre på innlegget etterpå :fnise: skulle ikke være en glad smiley oppi der selvsagt...

Skrevet

AIH (og sikkert IVF/ISCI også) er forresten en litt sær opplevelse. Da Murmel ble født sa mannen: "Nei, der var du jo. Tenk at sist jeg så deg, lå du i en liten, hvit kopp." :fnise:

Skrevet

Hva med å si at du har operert blindtarmen? Det er såpass alvorlig at du bør få medfølelse ;) Hvis du må si noe da. Ingen har vel noe med hva du har gjort. Eller hva med gallestein?

Så fint at ting, etter forholdene, går bra. Dette går fremover :bolledeig: . Kanskje er du gravid veldig snart. Dette fortjener du (i fare for å høre idol-fjortis ut) så sykt mye.

Skjønner veldig godt at du blir :bond: . Jeg var jo sånn hver pp :dåne: :sjenert:

Skrevet

Strengt tatt behøver du ikke si noe om hvorfor du har vært borte, men alt kommer jo an på hva slags forhold man har til sine kolleger og sjefen :)

Skjønner godt at du blir gal av ventingen, du har ventet nok i massevis. Skjønner ikke at du har klart å holde ut bare det du har gjort til nå jeg :sjenert: Imponert over deg! :klemmer:

Skrevet

AIH (og sikkert IVF/ISCI også) er forresten en litt sær opplevelse. Da Murmel ble født sa mannen: "Nei, der var du jo. Tenk at sist jeg så deg, lå du i en liten, hvit kopp." :fnise:

:ler: Ja, det høres jo virkelig romantisk ut du :fnise:

Det blir jo litt annerledes det hele, men vi får satse på at det blir en historie og foretelle barna våre, når den tid kommer. Det er iallfall ikke så mye "ekle" detaljer for dem om mor og fars samliv, så kanskje det kan bli mer interessant da :ler:

Hva med å si at du har operert blindtarmen? Det er såpass alvorlig at du bør få medfølelse ;) Hvis du må si noe da. Ingen har vel noe med hva du har gjort. Eller hva med gallestein?

Så fint at ting, etter forholdene, går bra. Dette går fremover :bolledeig: . Kanskje er du gravid veldig snart. Dette fortjener du (i fare for å høre idol-fjortis ut) så sykt mye.

Fjortisen :fnise: Neida, skjønner hva du vil få frem, og takker så mye :klemmer:

Blindtarmen kan jeg jo si, men det er liksom en operasjon mange folk vet mye om, om du skjønner, så redd for å vikle meg inn i noen dumme løgner om folk begynner å spørre :ler:

Strengt tatt behøver du ikke si noe om hvorfor du har vært borte, men alt kommer jo an på hva slags forhold man har til sine kolleger og sjefen :)

Skjønner godt at du blir gal av ventingen, du har ventet nok i massevis. Skjønner ikke at du har klart å holde ut bare det du har gjort til nå jeg :sjenert: Imponert over deg! :klemmer:

Enig med deg i at ingen har noe med det, og at jeg ikke trenger å si noe, men jeg vet at alle tror fraværet mitt nå skyldes noe helt annet, som jeg IKKE synes er noe hyggelig at folk tror. Liker ikke å bli sett på som "svak", så derfor jeg har lyst til å være mer ærlig, uten å avsløre for mye. Å si at jeg har vært gjennom en operasjon høres så mye bedre ut enn å si at man har være litt sliten eller forkjølet eller et eller annet :sjenert:

Får uansett håpe at folk har vett til å ikke grave mer i det enn hva jeg vil dele, men mistenker at det blir motsatt. Har mange gamle nysgjerrige damer som kollegaer, og de eier ikke sperrer i blant :fnise: Sjefen min er bedre, hun graver ikke om ting om jeg ikke deler, men samtidig vet hun om det, siden jeg følte det var like greit å si hva som foregår først som sist.

I det hele tatt synes jeg det er best at folk ikke vet. Familiene våre vet fremdeles ingenting, og det passer oss best. Litt vanskelig å skjule bestandig, som i dag da vi var i barnebursdag til nevøen min. Jeg pleier jo alltid å leke masse med barna og tøyse og tulle, men kunne jo ikke det nå liksom, så vi brukte mannen som buffer. Tror han er sliten etter dagen i dag ja - dobbelt så mye lek som vanlig :ler: Litt må jo mannfolka ofre også :ler:

Skrevet

Og snakker om fjortis, men jeg skriver "liksom" og "da" hele tiden :overrasket: Tror ikke jeg snakker så fjortis som jeg skriver - håper dere ikke dømmer meg helt nedenom og hjem her :fnise:

Skrevet

Jeg syns du skriver veldig bra jeg! Morsomt og lettlest! :jepp:

Skrevet

Og snakker om fjortis, men jeg skriver "liksom" og "da" hele tiden :overrasket: Tror ikke jeg snakker så fjortis som jeg skriver - håper dere ikke dømmer meg helt nedenom og hjem her :fnise:

Enig med Cypress. Selv synes jeg at jeg har fryktelig dårlig språk til tider. Nesten flau over å si at jeg jobber som lærer :jepp: . Skal jeg liksom lære bort språk... :fnise:

Ang. private spm: folk spør og graver mye om fødsel, svangerskap o.l. Vanskelig å si at man ikke vil svare heller. "Skrek du under fødsel?" har jeg f.eks blitt spurt om..

Skrevet

Tror nok man skriver litt annerledes enn man prater her inne? Eller kanskje det kommer litt annerledes ut i disse samtalene vi har her? Ikke vet jeg, men føler jeg også er veldig fjortis her inne... Men så føler jeg meg jo "dum" på jobben også siden alle andre er 20-30 år eldre og har ordentlig byråkratisk språk :fnise:

Skrevet

Godt å se at jeg ikke er alene om å føle det slik da :fnise: (oh no, der kom det enda en "da" som jeg helst ville fjerne :flau:).

Jeg har jo et yrke og en utdannelse der man normalt skriver mye, og som regel er god til å formulere seg. Men her inne er jeg så sløv, så blir massevis av feil og dårlige setninger. :roll:

På fredag har mannen en hånd-date med Riksen :fnise: Tror ikke han gleder seg særlig. Disse rommene er nok ikke helt som han så for seg i tankene på forhånd, og ikke får han hjelp fra sykepleierne heller :ler: Tenkte å være med han da, så har jeg en unnskyldning for å henge i resepsjonen og spørre litt om status på timen vår etter lap'en :sjenert: Håper å få et brev snart, men har bare gått en uke i dag, så realismen holder meg på bakken :fnise:

Skrevet

Men seriøst altså, har tenkt på at du skriver bra (mye siden jeg selv har elendig språk til tider). Har tenkt at jeg får skjerpe meg og tenke over hvordan jeg skriver, men fortsetter heller å skrive det første jeg tenker. Godt språk får være forbeholdt kjedelig jobb- og skoleting :fnise: . På KG har vi fri :jepp:

Blir du ikke med mannen din med inn på hånd-date'n? :lur: Hjelpe til litt? :lur:

Skrevet

:ler:

Syns du skal bli med inn jeg, Zia så blir det litt kjærleik i den koppen :ler:

Made by mummy and daddy with love in a cup... (jeg vet at det ikke er helt sånn det fungerer, det må liksom et egg til også, men jeg fikk ikke smettet inn egget i settningen :fnise: )

Gjest Ruccola
Skrevet

:ler:

Syns du skal bli med inn jeg, Zia så blir det litt kjærleik i den koppen :ler:

Made by mummy and daddy with love in a cup... (jeg vet at det ikke er helt sånn det fungerer, det må liksom et egg til også, men jeg fikk ikke smettet inn egget i settningen :fnise: )

¨

:fnise::skratte: Nei,nei,nei! Må jo bli "Handmade!" :hoho::skratte:

Sorry, er overtrett her nå :fnise:

Skjønner godt at du gjerne vil vere med Zia, tror nok det er fullt mulig om dere ønsker det :)

(MÅ man gjøre dette på sykehuset? Er det ikke mulig å ha en fersk prøve med seg? )

Ønsker dere ihvertfall lykke til og slenger inn en aldri så liten dose med babystøøøøøv!!! (Aldri for tidlig å begynne :fnise: )

:strix: :strix: :strix:

Skrevet

¨

:fnise::skratte: Nei,nei,nei! Må jo bli "Handmade!" :hoho::skratte:

:skratte: :skratte:

Skrevet

Handmade :lol:

Venninnen min sin mann fikk lov å ta den hjemme, men hun måtte holde glasset under genseren sin på vei til Ullevål :fnise:

Skrevet

Vi fikk også gjøre det hjemme, men hadde så lang reisevei at det ikke var vits. Måtte holdt den under armhulen om vi hadde gjort det hjemme da.

Men en gang mannen skulle levere en prøve, presterte han å ikke skru på lokket skikkelig, så vi kom etterhvert til gynekologen med en apotekpose med "gugge" i.... :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...