Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette var jo et bra resultat :Nikke:

De var ganske gavmild med godsaker på oppvåkningen når jeg hadde lap i fjor, bare jeg vridde på meg og kom med en liten lyd var damene på bena og sprøytet inn saker og ting :ler:

Krysser fingrene for at drillingen gjør susen :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig med utfyllende rapport! Kjempebra at det ser fint ut!! :nigo: Minnet meg litt om min egen keisersnitt-historie det der, bare at det var en skrikerunge tistede også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes kjent ut :Nikke: Det var jo strålende nyheter da :nigo: Flott at du er i såpass god form :)

:strix: Nå skal den sitte!!! :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var ganske gavmild med godsaker på oppvåkningen når jeg hadde lap i fjor, bare jeg vridde på meg og kom med en liten lyd var damene på bena og sprøytet inn saker og ting :ler:

:fnise: Ja, synes det var ganske hyggelig på oppvåkningen altså. Tenkte mens jeg lå der at jeg kom til å savne den slags oppvartning når jeg kom hjem :ler:

Ingenting å grue seg for? Huff, skulle ikke lest dette kjenner jeg :overrasket::ler:

Det gikk helt fint - du har virkelig ikke noe å grue deg til :klemmer: Jeg er ikke spesielt tøff av meg altså, men narkosen gjør trikset :jepp:

Ååå, så koselig med utfyllende rapport! Kjempebra at det ser fint ut!! :nigo: Minnet meg litt om min egen keisersnitt-historie det der, bare at det var en skrikerunge tistede også :ler:

Lurer faktisk på om det var keisersnitt-dame et sted på oppvåkningen også, for jeg hørte noen skikkelig nyfødt-skrik et par senger bortenfor meg :Nikke: Men man får vel kanskje ikke narkose ved keisersnitt? Eller? :klø: Uvitende om den slags jeg :ler:

Forøvrig har formen gjort et lite hopp i dag. Kuttet ned smertestillende så langt i dag, og er generelt bedre. Kan snu meg greit i sengen uten at det gjør veldig vondt, men kjenner fremdeles at det strekker og stikker i operasjonssårene, eller, i hovedsak i såret i navlen. De to andre merker jeg veldig lite til. Ingen luftssmerter å snakke om enda heller, så krysser fingrene for at jeg virkelig slipper så billig unna :hoppe:

Skal prøve å ringe Riksen igjen i morgen eller fredag, og mase litt om hva som skjer videre. Mannen har bestilt time for nok en svømmeprøve, og etter den har vi gjort det de ville at vi skulle før vi eventuelt får prøve AIH. Det er ingen ventetid på AIH, så regner med vi kan komme i gang ganske snart. Er bittelitt redd for at de ikke vil la oss prøve det siden de ikke fikk 100 % klarhet i om den ene egglederen min var åpen eller tett, men satser på at vi får innvilget en runde likevel. :Nikke:

I såfall tror jeg at jeg må ta sprøyter selv - DET gruer jeg meg mye mer til enn denne lap'en altså :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprøyter går bra zia :Nikke: I allefall fall hvis du tar de i halvsvime på morgenen slik som jeg gjorde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ligger på overvåkning etter ks ja :jepp: Noen har narkose, hvis det har vært grunn for det. Jeg hadde ikke det, og lå på overvåkning sammen med andre som hadde hatt andre slags operasjoner :Nikke:

Hva er AIH? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyter går bra zia :Nikke: I allefall fall hvis du tar de i halvsvime på morgenen slik som jeg gjorde ;)

Takk for tips, det skal jeg huske på! sikkert lurt, så slipper man å grue seg hele dagen. :Nikke:

Man ligger på overvåkning etter ks ja :jepp: Noen har narkose, hvis det har vært grunn for det. Jeg hadde ikke det, og lå på overvåkning sammen med andre som hadde hatt andre slags operasjoner :Nikke:

Hva er AIH? :sjenert:

Jasså ja, der lærte jeg også noe nytt. Personlig kunne jeg tenkt meg full narkose tror jeg, siden det var så godt :fnise:

Neida, fra spøk til alvor, så ønsker man jo ikke keisersnitt i det hele tatt, og iallfall ikke narkose. Men med fødselsangst så er det fristende å sove seg gjennom alt, iallfall om det ikke hadde vært noe risikabelt forbundet med det :sjenert:

AIH ja! Det var nytt for meg og inntil første samtale med ivf-klinikken. AIH er det samme som inseminasjon. Det vil si at man får hormoner for å stimulere eggmodning, follikkelvekst, og til slutt eggløsing. Samtidig leverer mannen varene i en kopp til laben, som deretter "vasker" svømmerne, slik at de er best mulig forberedet for oppgaven :fnise: Deretter insemineres man med mannens klargjorte svømmere, og håper at de skal møte egget som forhåpentligvis er modent og løsner av EL-sprøyten.

Forskjellen til vanlig IVF/prøverør er altså at man ikke henter ut eggene og befrukter utenfor kroppen, men i stedet håper at befruktningen skal finne sted inne i kroppen min.

Det er jo mye mindre inngripende enn ivf, men sjansene er og noe dårligere da. Men ikke veldig dårlig (litt under 20 % pr. runde), samt at det ikke er ventetid, eller begrensning i antall forsøk man får. Man kan visst og gjøre dette mens man står i kø til ivf.

Så derfor håper jeg at vi er egnede kandidater til dette, og kan komme i gang med det ganske snart :jepp:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AIH er inseminasjon med sæd fra kvinnes partner, mens AID er inseminasjon med donor. A står for Assisted og I for Insemination. Murmel er AIH-barn, men det tror jeg kanskje har vært en godt bevart hemmelighet her inne frem til nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaaaaa?! Er murmel AIH-barn!! Iril din lille luring! :fnise: Jeg trodde murmel var en pergo-pause-baby jeg! Så fantastisk moro å høre da! Da fikk jeg jo mer tro på at dette kan være en reel mulighet! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men vi hadde AIH i Pergo-pausen. Og han satt på første AIH-forsøk også, faktisk. Jeg har jo sagt mange ganger at jeg ikke vil si så mye om det som angår mannen min, så nå måtte jeg spørre om det var greit at jeg sa dette, og det var det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå skjønner jeg sammenhengen ja! Husker det var noe hemmelighetskremerier der, men tenkte at det var noe mer dramatisk enn som så :Nikke:

Da er du herved forbildet mitt :pls: (igjen :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, ikke noe særlig dramatisk i det hele tatt. Vi betalte 4000,- tror jeg det var, eller kanskje fem? For AIH hos Hausken, for jeg orket ikke tanken på enda mer ventetid ved å gå offentlig. Tror vi hadde gått for IVF der også, om ikke det hadde funket. Men jeg ventet jo fire mndr. bare på å få komme til gynekolog for å utrede noe som egentlig var utredet for mange år siden (at jeg har PCOS), så jeg var ikke så veldig klar for mer venting. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt Iril! Hadde jeg kunnet lurt med mannen hadde vi gått mer privat vi og - hater ventingen :snurt:

Formen i går formiddag var bra, men ut over kvelden ble den helt tragisk. Vet ikke om det var matinntaket som gjorde det eller hva, men ble helt syyyyykt slapp og trøtt, og kjempekvalm og uvel, med skikkelig magesjau i tillegg :sjenert: Det var ikke veldig morsomt. Blir litt sånn halv-paranoid, så tenker at kanskje jeg har en blødning eller noe sånt, og at det var derfor jeg var så slapp :fnise: Jeg blør en del enda. Kom ganske mye i går rundt da jeg begynte å bli slapp også, så derfor jeg ble litt ko-ko :fnise:

Formen i dag er vesentlig bedre igjen, så blir spennende å se utover kvelden. Skal iallfall spise LITE, og ikke bli overivrig som jeg ble i går kveld :nei:

Forøvrig ser jeg på nyhetene i dag at jeg hadde flaks som ikke skulle opereres på Ullevål akkurat i dag. Tror jeg hadde blitt noe stresset av å sitte på venterommet og bli spurt av legen om hva jeg egentlig skulle gjøre der... :ler:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

:klemmer: Her var det mye interessant og koselig lesing Zia. Utrolig hvor mye du kan om dette her nå :fnise:

Godt å høre at alt gikk bra og står bra til...tatt i betraktning at du faktisk har gått gjennom en operasjon.

Og ikke minst at du også slapp unna dagen i dag på Ullevål...greit å ikke måtte vente lenger enn nødvendig ;)

Krysser fingrene for at dere er et supert par for AIH og at det går for dere som for Iril :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så interessant å lese om operasjonen Zia. Jeg liker detaljerte og lange innlegg :) Så spennende med AIH! Hvis det går i orden så kan du jo være gravid om bare noen få mnd :) Håper det går veldig raskt for dere!

Håper formen kommer seg raskt, i mens får du slappe av på sofaen og følge med på VM :) God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Her var det mye interessant og koselig lesing Zia. Utrolig hvor mye du kan om dette her nå :fnise:

Krysser fingrene for at dere er et supert par for AIH og at det går for dere som for Iril :klemmer:

Ja, det er utrolig hva man lærer seg etter hvert, om man vil eller ei :roll: Men det er jo veldig interessant også, når man er midt oppi det hele, så da blir man som en svamp som suger til seg alt av informasjon :fnise:

Håper også at vi er super-AIH-kandidater, og følger etter Iril :jepp:

Så interessant å lese om operasjonen Zia. Jeg liker detaljerte og lange innlegg :) Så spennende med AIH! Hvis det går i orden så kan du jo være gravid om bare noen få mnd :) Håper det går veldig raskt for dere!

Håper formen kommer seg raskt, i mens får du slappe av på sofaen og følge med på VM :) God bedring!

Godt noen liker detaljer :fnise: Liker å skrive ned alle slike detaljer for egen del også, så har man det til senere :Nikke:

Fikk dere tilbud om AIH for IVF? :klø:

Formen er bedre i dag, strekker ikke så mye i magen, og ikke kvalm, og fått i meg litt mat til og med :) Men fremdeles trøtt hele dagen, så veldig greit å være sykmeldt. Og dessuten er jeg en smule engstlig for at noen skal dulte borti magen, så hadde nok vært litt stresset for det på jobb. Vil jo ikke si til noen at jeg har operert heller, for da må man jo som regel si litt om hva man er operert for.... :sjenert: Tar gjerne i mot tips, om noen kjenner til mageoperasjoner som utføres laparoskopisk, som ikke vekker mistanke om barne-laging :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag, men vet ikke om jeg vil bli stemplet som hypokonder som sykmelder meg i en uke for å fjerne et par føflekker :fnise: Det er ikke akkurat noe større inngrep liksom :roll:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...