Neytiri Skrevet 27. februar 2011 #1881 Del Skrevet 27. februar 2011 ohhh nå ble jeg så glad på dine vegne Zia, masse masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #1882 Del Skrevet 28. februar 2011 Hei jenter! Da er jeg på sykehuset, og iført særdeles lite flatterende klær ser ut til at det blir litt venting, og mannen får ikke være her inne, så bare å smøre seg med tålmodighet ja... Legen og sykepleierene er svært så hyggelige, så alt greit så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 28. februar 2011 #1883 Del Skrevet 28. februar 2011 Heier på deg, dette skal gå så bra! Tenk at du fikk komme inn så fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 28. februar 2011 #1884 Del Skrevet 28. februar 2011 Åh så godt å høre fra deg Zia Har deg i tankene mine idag og håper det går bra med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 28. februar 2011 #1885 Del Skrevet 28. februar 2011 Håper det går greit i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 28. februar 2011 #1886 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Wow, du skal operere allerede i dag!!! Så flott!!! Håper alt går bra!! Skal krysse fingrene for deg i dag, og så gleder jeg meg til å lese oppdatering fra deg når du er våken og tilbake igjen. Endret 28. februar 2011 av cypress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 28. februar 2011 #1887 Del Skrevet 28. februar 2011 Hei jenter! Da er jeg på sykehuset, og iført særdeles lite flatterende klær ser ut til at det blir litt venting, og mannen får ikke være her inne, så bare å smøre seg med tålmodighet ja... Legen og sykepleierene er svært så hyggelige, så alt greit så langt! Ja de klærne er nyyyydelige! Spesiellt de lekre enangstrusene!!! Ønsker deg en fin oppvåkning og at du ikke blir kvalm og uvel av narkosen (Det ble jeg, og det er fryktelig kjedelig når en bare vil sove men kaster opp i stedet..... ) Min søster fikk forresten luftsmerter oppe i skulderen (!!) når hun tok sin lap, og måtte rett og slett overnatte på sykehuset for hun klarte ikke å fungere skikkelig for det var så vondt. Så det håper jeg også at du slipper Snuppa! ÅÅÅÅååå er så glad for at du fikk komme inn så raskt!!!! Tenk om du er gravid allerede om noen mnd da Zia! *drømme* Jeg deler gjerne stafettpinnen med deg!! MASSE LYKKE TIL og mange store klemmr fra Ruccola og Ruccoliten! :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 28. februar 2011 #1888 Del Skrevet 28. februar 2011 Så morro Zia!! :hoppe: Nå ble jeg skikkelig glad Kan vel si du løftet humøret her i huset noen hakk etter en heller dårlig helg...hurra Krysser fingrene for at du ikke blir nødt til å vente heeeele dagen og at alt går bra Gleder meg til å lese oppdatering StOOOr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #1889 Del Skrevet 28. februar 2011 Ferdig, men fremdeles på sykehuset da. Venter på å komme meg litt til sans og samling, og så er det hjem! Legen har vært innom, og det så visst bra ut! Hørtes ikke ut til at dette burde være helt håpløst! Mer detaljert rapport følger når jeg er litt mindre rusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 28. februar 2011 #1890 Del Skrevet 28. februar 2011 Så godt å høre Ingenting er bedre enn gode oppløftende nyheter på en mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 28. februar 2011 #1891 Del Skrevet 28. februar 2011 Så bra! Kjempeglad på dine vegner Zia! Tenk du er ferdig og på god vei mot din egen lille spire! :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 28. februar 2011 #1892 Del Skrevet 28. februar 2011 Det var kjempegode nyheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 28. februar 2011 #1893 Del Skrevet 28. februar 2011 Så bra det gikk fint i dag og at det så så bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 28. februar 2011 #1894 Del Skrevet 28. februar 2011 Ja de klærne er nyyyydelige! Spesiellt de lekre enangstrusene!!! Bare vent til etter dere har født. Da blir det bleie oppi nettingstrusa Så bra at det gikk bra . Dette blir spennende fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. februar 2011 #1895 Del Skrevet 28. februar 2011 Hey, disser dere nettingtrusene (har fremdeles en i skapet etter mitt siste sykehusopphold jeg, det var jo ikke snakk om å få gigabindene ned i mine vanlige truser ) Godt med overstått lap Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. mars 2011 #1896 Del Skrevet 1. mars 2011 Spent på detaljert rapport jeg Hvordan er formen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 1. mars 2011 #1897 Del Skrevet 1. mars 2011 Wow, tenk at du har hatt operasjonen allerede! Håper alt er bra med deg. Gleder meg til å høre mer om hvordan det gikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 1. mars 2011 #1898 Del Skrevet 1. mars 2011 Nå må vi få høre noe fra deg snart Snuppa! Håper alt er bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #1899 Del Skrevet 1. mars 2011 Da har jeg endelig litt surfe-tid og kan oppdatere litt her Dagen i går gikk veldig greit. Trodde jeg skulle bli mer nervøs når det nærmet seg, men det gikk greit Jeg ble sendt til rommet mitt med en gang jeg kom, og mannen fikk ikke være med inn på avdelingen Fikk et stort rom, helt for meg selv, og fant raskt ut at jeg kunne se mannen som satt utenfor avdelingen å ventet i en utstikker på bygget. Så vi stod i hvert vårt vindu og snakket i tlf og teksten Ganske så barnslig egentlig, haha. Det skjedde noe stadig vekk første timen. Først kom sykepleieren med de utrolig lekre klærene, inklusiv den beryktede trusa, som ikke var nettingtruse, men en herretruse i størrelse XXXL. Måtte holde den oppe når jeg gikk - lekkert. Deretter fikk jeg utlevert en barbermaskin, for å fjerne litt ting nedentil, om det ikke alt var gjort Så kom legen og en sykepleier innom og informerte litt om hva som skulle skje. De var utrolig hyggelige alle sammen, så gikk veldig greit. Så kom blodprøve-damen for rutine-blod, og deretter fikk jeg satt inn en venflon i hånda. Mens venflon-damen var der fortalte jeg om hvor patetiske jeg og mannen var som stod i hvert vårt vindu og vinket til hverandre, og da var det plutselig greit at vi kunne vente sammen i dagligstuen på avdelingen. Hun synes vel litt synd på oss, så stakkarslige vi må ha virket Så satt jeg i dagligstuen med mannen da, i uggsene mine (tøfler hadde jeg glemt), og med sykehusskjorten og herretrusa, navnebånd rundt armen, venflon i den andre hånda, og følte meg generelt ganske lekker, sammen med tre andre mannfolk som tydeligvis ventet på sine fruer som var til operasjon og ymse. Etter halvannen time fikk jeg beskjed om å ta smertestillende tabletter som skulle virke post-op, og så måtte jeg vente på rommet til en pleier hentet meg ned til operasjon. Den ventingen var det værste med hele dagen, for da måtte jeg gå fra mannen igjen, og visste at det var nært, men ikke helt eksakt når ting skulle skje. Omsider ble jeg hentet, og tuslet ned i uggsene mine, ved siden av pleieren som trillet sengen min (som senere skulle vise seg å være særdeles behagelig). Gikk inn på operasjonssalen og hilste på 2-3 stykker, får jeg fikk beskjed om å kaste uggsene og trusa og hoppe opp på benken. Den minnet litt om en gynekologstol, og jeg måtte ake meg med baken helt til enden, og legge bena i bøyler. Så lå jeg der mens en dame pakket inn bena mine i noe greier, og jeg fikk et slags teppe over de mer private delene og generelt små-fleipet litt med legene. Etter noen minutter festet de noen slike duppe-dingser på brystkassen min, og så holdt en mann en maske litt over nesen og munnen min og lurte på om jeg begynte å bli trøtt. "Trøtt!? Neida, egentlig ikke" svarte jeg, og det var det siste jeg husker Våknet halvannen time senere av en dame som sa et eller annet jeg ikke fikk med meg, og så sa at alt hadde gått bra. Jeg pustet lettet ut over det mest sannsynlig betydde at de hadde sluppet å sprette opp hele magen min (som legen informerte om at kunne skje en svææææært sjelden gang), og at jeg generelt tydeligvis fremdeles var i live. Hadde ikke den slags vondter som jeg forventet, men mer kraftige mensmurringer. Den hyggelige damen spurte hele tiden om jeg hadde vondt, og fylte stadig noe moro-saker inn i venflonen min. Etter hvert var det jammen ikke så vondt lenger, og da spurte hun om jeg ville ha vann. Snakk om oppvarting tenkte jeg, der jeg lå i senga og drakk vann fra et glass pleieren holdt med sugerør, og generelt var passe rusa og varm og god. Lå der og småsov en halvannen times tid, og var innimellom på bena, samt at jeg NÅ fikk på den berømte nettingtrusa, med bind. For jammen må alt blodet ut et sted, og det var jo selvsagt ned den veien ja... Vet ikke sikkert om det var et kateter eller hva, men det hang en pose på siden av sengen, som ble full av blå kontrastveske, og etter hvert skjønte jeg at jeg tydeligvis hadde en slange et sted inni meg, som hun dro ut Ikke HELT til stede nei. Så fikk de konstatert at jeg hadde taklet narkosen greit, og ikke hadde blitt noe kvalm, og jeg ble trillet opp til rommet mitt. Fikk mat med en gang, og var happy for det, etter å ha fastet snart et døgn. Tok to biter, og DER kom kvalemen ja. Begynte å kaldsvette og ble helt sykt kvalm, og generelt så uvel at det endte med at jeg sovnet i stedet for å spise. Så ble jeg vel vekket etter kort tid da pleiern kom inn og lurte på hvordan det gikk med maten. Ikke så bra nei. Deretter kom legen og informerte om resultatet. Alt så HELT fint ut! Alt så normalt ut, og eggstokkene mine var ikke åpenbart PCO-eggstokker. De var bare litt "strammere" enn vanlige eggstokker. Hun hadde likevel drille hull i de da, siden det var bestilt av Riksen Den ene egglederen min hadde de skylt fint igjenom, mens den andre fikk de problemer med da utstyret falt ut (?) Ikke helt klarhet i om det falt ut av meg eller bare av egglederen, men da de skulle prøve igjen, så gikk det ikke noe veske igjenom. Det kunne være fordi egglederne "lukker" seg litt om de først blir tullet med, men det kunne jo og være at den var tett. Uansett visste de ikke helt sikkert, men den så helt lik ut som den andre, og virket helt normal. Så hørtes ut til at den like gjerne var helt fint, som tett. Ingenting annet å plukke på, ikke noe endometriose eller noe, og hun synes det så veldig bra ut, og at dette ikke skulle bli noe problem Så ringte jeg mannen med rapport, og fikk etter hvert sneket han inn på rommet (begynte jo å bli husvarm nå ) og lå der et par timer til, så jeg fikk nappet ut venflonen og kommet meg litt. Dro hjem i 18-tiden, og var i grei form. Er i grei form i dag og, men det er ubehagelig å røre på seg og slikt, så ikke så mye fart i meg. Sykmeldt ut uken, og kjenner det er HELT greit nå som det er VM Så alt i alt - INGENTING å grue seg for, og foreløpig ganske håndterlige smerter. (Det var mitt desidert lengste innlegg noensinne, og takk til de som orket å lese alt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 1. mars 2011 #1900 Del Skrevet 1. mars 2011 Gratulerer med overstått operasjon og godt å høre alt er bra! Gjett om jeg komer til å bruke mye babystøøøøøv her inne fremover da Zia!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå