Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff, dette var ikke noe hyggelig lesning, bortsett fra den timen da :hoppe:

Håper det går bra med deg, Zia :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Ruccola
Skrevet

Sender masse gode tanker din vei Ziamor! :klemmer:

Håper dere har det bra oppi alt, og godt må det vel også vere å endelig få timen du har ventet så lenge på! Bare en dag nå! :klemmer:

Skrevet

Første timen vi hadde da var det gjennomgang av syklusen min, blodprøvesvarene våre og sædprøven til mannen. Der etter var det gu av meg, flere blodprøver av meg og gu? av mannen pga dårlig resultat på sædprøven.. Det ble sendt henvisning til Lap pga mistanke om endometriose hos meg. Hvis ikke jeg skulle hatt Lap, ville det bli satt opp et forløp for hva som kom til å skje fremover i forhold til forsøk. Håper dere får komme raskt i gang hvis det er det dere vil :klem:

Skrevet

Takk Icing og Ruccola :klemmer:

Pusilus, det var jammen ikke rent lite det! Må kanskje prøve å huske litt av syklusene mine til i morgen da, hvis de ikke har fått det fra gynekologen min da? Kjenner at jeg normalt ville grudd med litt for dette, men nå er jeg bare likegyldig på en måte - orker ikke grue meg heller.

Håper vi kan få oppløftende nyheter. Regner uansett med at det først blir lap, men spent på hva de sier uansett! :jepp:

Skrevet

Lykke lykke til idag Zia :klemmer: Tenker masse på deg og håper det blir en positiv opplevelse idag. Som jeg har sagt tidligere så har jeg bare go'ord å si om kvinneklinikken på Riksen og håper virkelig du får like god opplevelse der. Har jo også hørt det helt motsatte, men du skal være en av de heldige for en gangs skyld!!

Mange mange :klemmer:

Skrevet (endret)

Jaja, da var vi tilbake fra Riksen...

Det gikk greit, og som forventet. Det hele var unnagjort på 20 minutter. Vi ble til og med ropt inn til legen 10 minutter før vi egentlig hadde time!

Vi tok en liten gjennomgang av sykluser etc, og måtte fylle ut noen utrolig forvirrende skjemaer. Deretter tok legen en rask GU av meg, og kikket på livmor og eggstokker. Livmoren så fin ut, mens eggstokkene hadde cyster, som er vanlig ved PCOS. Den ene eggstokken hadde 8 cyster sånn ca, mens den andre lå rundt 12 og var mye større. Det virket uansett som om jeg var ganske mildt rammet.

Legen var positiv til alder, enda jeg føler meg gaaaaaammel :fnise: Og så fikk jeg ros for vektnedgang, siden det øker sjansene betydelig.

Veien videre er at mannen må levere enda en svømmeprøve. Jeg skal ha en lap, som ventet. Den utføres av uvisse årsaker på Ullevål, så nå skulle jeg bare vente på innkalling. Ventetid var visst 2-3 måneder. Håper det går ganske raskt, så vi slipper å vente enda mer :filer: Lap'en er jo dagkirurgi, men under narkose, og tok visst bare 15-20 min å gjennomføre. 3 dagers sykmelding, og ferdig! Høres jo greit ut! :jepp: De skulle visst drille hull i eggstokkene, kikke litt rundt, skylle blå kontrastveske gjennom ting og tang, og evt brenne bort endometriose, om de finner noe. Ikke værst på så kort tid altså :ler:

Deretter skulle jeg enten bli innkalt til Riksen igjen, eller så måtte jeg ta kontakt om jeg ikke hørte noe (høres så betryggende ut når de sier slikt... :roll:). Dersom lap'en viser at ting ligger til rette for det blir det noen forsøkt med inseminasjon, altså AIH. Hørtes ut som 2-3 slike forsøk var aktuelt, men det bestemmer de seg sikkert ikke for før de ser resultat av både lap og første AIH. Man må visst ta litt medisiner da og, og svømmerne til mannen vaskes og klargjøres litt bedre enn fra naturens side :nigo: Men det er jo uansett enklere enn prøverør, og mindre inngripende.

Om ikke DET fungerer, så blir det IVF.

Fikk vite resultatene av en AMH-test, som skal si noe om eggstokklageret, men er ikke sikker på om hun sa 9,9 eller 0,9 :klaske: Synes jeg hørte 9,9, men når jeg googlet litt etterpå, så stemmer jo ikke noenting med en verdi på 9,9. Legen sa uansett ingenting om det var bra eller dårlig, bare at det er som forventet med PCOS.

Så det var oppsummeringen (greit å skrive ned alt, så jeg ikke glemmer detaljer senere :sjenert:). Hadde håpet å komme rett til ivf, eller få en runde pergotime mens vi venter, men neida... :snurt: Med litt flaks rekker vi kanskje en runde AIH før sommerferien :vetikke: Håper VELDIG at vi rekker det :nikker:

*edit* Glemte å legge til at legen sa at sjansene for å lykkes med AIH var ca 20 % for hvert forsøk, mens det lå på ca 35 % ved IVF. Etter tre IVF så ble rundt halvparten gravide... Liker statistikk, så greit å skrive ned det også :lol:

Endret av Zia
Skrevet

Så spennende zia:) Gleder meg til å følge med videre! synes du er så flink til å holde motet oppe, så dette kommer til å gå så bra så!! :nigo:

Gjest Ruccola
Skrevet

Å så bra kjære deg! :klemmer:

Men med en gang du får brev om time på Ullevåll, så ringer du dem og ber dem sette deg på hurtiglisten også!

(Altså at de kan ringe deg og du omtrent kommer på dagen - fordi de hadde en avbestilling)

Kjære gjorde som sagt dette når han skulle ha en operasjon i kneet. Kom inn etter en uke, selv om timen lå en mnd frem! :hoppe:

Håper dagene nå fremover bli bedre, og at hva det enn er som har hendt i familien din - knytter dere sterkere sammen, både familien og dere to som mann og kone :klemmer:

Tenk at NÅ er du virkelig i gang Zia! :hoppe::rodmer:

Skrevet

Hurtiglisten ja! Det var et godt tips! Jeg er klar som et egg! (eh - uheldig ordbruk for min del kanskje :lol:)

Kan være der på et par timer jeg :nigo:

Skal uansett ringe de hyppig, så jeg er sikker på at jeg ikke forsvinner i systemet ved en glipp ellerno :jepp:

Gjest Alabama
Skrevet

Hørtes bra ut det her da! Tenk om det bare er tette eggledere og dere får det til på den naturlige måten etter lap!?

Skrevet

Dette var godt å høre Zia, nå er jeg helt sikker på at det ordner seg! :klemmer:

Skrevet

Denne boka blir mer en huskeliste enn en dagbok for tiden - hodet mitt er ikke helt med om dagen :sjenert:

Men i dag jeg vært effektiv altså! Har ringt rundt til Fritt Sykehusvalg-rådgiver, IVF-seksjonen på Riksen, Bærum Sykehus og Ullevål :dåne:

Enden på visa er at jeg forhåpentligvis :pls: har forkortet ventetiden på lap'en fra ca 16 uker til ca 4 uker :nigo: Vet jo ikke sikkert før alt er i orden med henvisninger sendt til rett sted og brev med info om operasjon dumper ned i postkassen, men uansett om det blir litt "overgangskrøll" så bør det iallfall gå MYE raskere!

På Ullevål er det ikke en gang sikkert jeg hadde rukket det før ferien, men tar jeg det på Bærum kan jeg jo til og med rekke en runde AIH eller to før sommeren :hoppe:

:danser:

Gjest Ruccola
Skrevet

:hoppe: Så bra Zia!

Og så må jeg bare få legge til at jeg er jo fryktelig nyfiken på hva det er som har skjedd i familien din egentlig. Du virker så uttenfor stakkars deg :kose:

Men skjønner godt at du ikke har behov for å brette det ut i boken her, da det nok er lettere for eventuelle kjente å "finne" deg.

Men jeg tenker på deg ihvertfall, og håper dere henger i hop og kommer over denne kneika også :klemmer:

Ønsker deg en god helg, med BARE gode nyheter, gode tanker, gode klemmer og gode ord! :klemmer:

Skrevet (endret)

:snurt:

Så lenge varte den oppturen. Legen fra Riksen ringte og sa at de absolutt anbefalte at lap'en ble gjort hos de, siden det ble gjort av leger fra ivf-klinikken som "visste hva de drev med" og som visste hvordan det så ut "inni der". :filer:

Okai, jeg tar poenget og skjønner at det nok er lurt, men samtidig forbasket kjedelig, for da var jeg tilbake til den eeeeviglange ventetiden igjen. Legen mente det bare skulle være to måneder og synes 4 måneder hørtes helt feil ut, så får håpe han har rett (selvom jeg er tvilende :snurt:).

Jaja, tenker positivt - kan heller vente litt lenger dersom operasjonen blir mye bedre! :Nikke: Hva er vel 2 måneder fra eller til i det store sluket.... :sukk:

Endret av Zia
Gjest Ruccola
Skrevet

:snurt:

Så lenge varte den oppturen. Legen fra Riksen ringte og sa at de absolutt anbefalte at lap'en ble gjort hos de, siden det ble gjort av leger fra ivf-klinikken som "visste hva de drev med" og som visste hvordan det så ut "inni der". :filer:

Okai, jeg tar poenget og skjønner at det nok er lurt, men samtidig forbasket kjedelig, for da var jeg tilbake til den eeeeviglange ventetiden igjen. Legen mente det bare skulle være to måneder og synes 4 måneder hørtes helt feil ut, så får håpe han har rett (selvom jeg er tvilende :snurt:).

Jaja, tenker positivt - kan heller vente litt lenger dersom operasjonen blir mye bedre! :Nikke: Hva er vel 2 måneder fra eller til i det store sluket.... :sukk:

:nei: Neineineinei! :nei:

BARE gode nyheter hadde jeg nettopp lagt inn bestilling på til deg jo! :kjefte:

Jaja, det er vel noe i det de sier kankje, men da får du purre på og purre på ihvertfall! Finner de en ledig time så er det ZIA som skal ha den! Basta! :opplyser:

Nå måtte Ruccola til å vere litt streng her altså, syns det er på tide at Zia får orden på eggstokkene og egglederene sine så Zialiten kan få bo der! :klemmer:

Skrevet

Skal iallfall ringe Ullevål og be om å bli satt på den hurtiglisten så snart de får tilsendt det de trenger derifra! :snurt:

Skrevet

Nei nå altså!! Nå har det vært nok venting! :kjefte: De har å sette deg på hurtiglisten sin hvertfall, tvert! :rope:

Jeg vet forresten ikke hva det er for noe trist som har skjedd, men jeg tenker på deg Zia! :klem:

Skrevet

Du får sortsette å være flink til å ringe, mase og undersøke. Det lønner seg alltid. Hehe, husker ikke hva det var, men mannen sendte en gang samme mail hver dag til han fikk det som han ville :fnise: . Bare kopierte samme mailen og sendte - hver eneste dag.

Godt å se at du orker å være her mer nå. Det betyr kanskje at ting går bittebittebittelittegranne bedre? Små skritt vet du :klem: Noen ganger hjelper det å tenke på andre ting og. Føltes det rart å dra på timen i går, eller ble det godt med et avbrekk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...