Zia Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #1761 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Tror jeg ville vurdert og vært vanskelig pasient nå. Purra jevnlig etter fremgang og ellers vise at du er lei deg og vil ha fortgang. Jeg tror nok jeg skal være svært så vanskelig ja Har planer om å kopiere mannen din, så skal ringe Riksen litt uti neste uke og sjekke at de har mottatt søknaden fra legen min. Uff så kiipt da Zia Men har du muligheten til å sette deg opp på venteliste på Lap'en, om det dukker opp en ledig time? Problemet er at jeg tror legen sendte en henvisning til ivf-avdelingen, og da må vel de først vurdere om jeg skal rett på ivf eller lap først Litt avhengig av hvor du bor, kan du kanskje sjekke om ventetiden er kortere på et annet sykehus? Legen nevnte det ja, at vi kunne søke lap på annet sykehus, men han konkluderte med at det greieste var å samle alt på et sted. Jeg sa meg bare enig i det, siden jeg ikke tenkte på ventetider og slikt Uff, så kjedelig med så mye venting! Har dere vurdert å ta et privat prøverør i mellomtiden? Mannen er vanskelig på dette - han vil VIRKELIG ikke bruke penger på dette utenom å gå veien via det offentlige. Det er SÅ tragisk, fordi vi har fint råd til det, men han tviholder på et naivt håp om at vi likevel skal klare dette på egen hånd Vi hadde en liten diskusjon på det etter gynekolog-timen på onsdag. Jeg fikk han med på et privat prøverørforsøk før de offentlige, men da først etter lap'en, siden han håper desperat at det nå skal gjøre susen! Nei!! Så dumt! Men du, kan du ikke ta laparoskopi privat? Da sparer du vel noen måneders venting? Se over - dum mann Du jeg sjekket litt det der med ventetider på riksen og det virker som det ikke er så lang tid på lap Sjekket ventetider jeg og, men ikke til lap da, bare ivf. 20 uker der... Endret 7. januar 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #1762 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Noen som egentlig vet hva en lap koster privat? :klø: Jeg er fristet til å undersøke det iallfall... Synes det er skikkelig deprimerende dette med mannen. Han har ikke i nærheten den samme kunnskapen om alt dette som jeg har, og han forstår nok ikke helt viktigheten av alder i alt dette. Samtidig blir det nesten prinsipp for han at han skal få valuta for skattepengene sine tror jeg, så å betale for noe man kan få av det offentlige, DET sitter langt inne. Vi kunne jo allerede ligget et halvt år foran i tidsskjema dersom vi f.eks hadde gått litt før til fastlegen i fjor, og deretter gått rett til privat gynekolog. Det koster jo ingenting i det store sluket uansett, men neeeeei Det skulle vi IKKE Kjenner jeg blir frustrert av dette altså - vet at han kommer til å angre VELDIG dersom vi sitter der som 37-åringer, fremdeles barnløse, og med beskjed fra legene om at vi hadde hatt bedre odds om vi hadde kommet i gang tidligere. (ok, vi er ikke helt i nærheten av 37 enda da, men tiden renner fort på når ALT drar ut sånn i tid ). Tror ikke han bryr seg så mye om at vi har 100 000,- ekstra på konto da lenger nei Som sagt fikk jeg "innvilget" et privat forsøk dersom det er 20 ukers venting til ivf når vi kommer så langt. Men han skjønner ikke helt at man ikke vet eksakt ventetid før den dagen man får beskjed om oppstart. Jeg sier at det er vanskelig å vite på forhånd. Han tror vi får en dato med en gang, så vi vet eksakt ventetid :dåne: Argh - i blant er det som å kjempe i mot en vegg! Endret 7. januar 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 7. januar 2011 #1763 Del Skrevet 7. januar 2011 Legen nevnte det ja, at vi kunne søke lap på annet sykehus, men han konkluderte med at det greieste var å samle alt på et sted. Jeg sa meg bare enig i det, siden jeg ikke tenkte på ventetider og slikt Jeg fikk han med på et privat prøverørforsøk før de offentlige, men da først etter lap'en, siden han håper desperat at det nå skal gjøre susen! Ja, da så.. Kjipt med all ventingen. Hvis det ligger ventelister ute på nettet, tror jeg kanskje jeg ville sjekket det opp. Tenk om du sparer en mnd! Skjønner mannen din som ikke vil bruke masse penger. Jeg tenker at vi fint kunne fått råd til å gjøre alt dette privat, men da måtte vi spart og gitt slipp på masse annet.. Og tenk om vi ikke får det til i det hele tatt og blir nødt til å adoptere!! Da hadde virkelig de pengene kommet bedre til nytte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 7. januar 2011 #1764 Del Skrevet 7. januar 2011 Huff skjønner at det er frustrerende Zia De mennene er liksom evige optimister og tror at alt går av seg selv, med alt! Du får kjempe videre mot veggen, en gang så raser den ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 7. januar 2011 #1765 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Her kan du sjekke ventetidene (velg først Fysisk helse og så Kvinnesykdomer), tror du skal kunne endre henvisningen din selv om du finner et sykehus med kortere ventetid. Endret 7. januar 2011 av Iril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 8. januar 2011 #1766 Del Skrevet 8. januar 2011 Skjønner så godt utålmodigheten din Jeg fikk lap 3 mnd etter henvisning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #1767 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Jeg har fått tanta på besøk (ok, det er dag 47, men likevel....) Har forsøkt å kikke litt på ventetider, men synes ikke det er så lett å finne ventetid for eksakt det jeg skal (særlig siden jeg ikke helt vet hva jeg skal ) Satster på at jeg følger etter deg Pusilus. 3 måneder er jo ikke sååå ille. Men nå røk planen min om å oppsøke en privat gynekolog da, for jeg går IKKE til en gynekolog mens jeg har tanta altså, og da rekker jeg ikke å starte pergo denne syklusen. Damn it Jaja, får gi denne syklusen en sjans da, rett og slett God lørdagskveld Endret 8. januar 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. januar 2011 #1768 Del Skrevet 8. januar 2011 Hurra for tanta Mannen min er forresten akkurat som din Han nekter å fikse varmekablene på badet, og ville såvidt gå med på å bytte doen som lakk litt, fordi alle badene skal rehabiliteres av borettslaget om TRE år :dåne: Og da bytter de uansett alt. Og vi snakker ikke store summer engang. Doen kom på 4000 kr inkludert rørlegger, og varmekablene koster rundt 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 8. januar 2011 #1769 Del Skrevet 8. januar 2011 47 dagers sylkus ja De er morsomme de kroppene våre altså Kan du ikke ringe legen å få mer pergo da? De mennene er noen stabeist ja! Skal liksom klare dette de Alderen bør man jo ikke tenke på liksom Hvor gamle er dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 8. januar 2011 #1770 Del Skrevet 8. januar 2011 Når jeg tenker over det så tviler jeg på at jeg hadde fått med meg mannen på privat behandling. Han skal være så fornuftig alltid. Tror ikke at han hadde sett hvor stressende situasjonen var for meg. Tror jeg da. Mannfolk Hurra for tanta . I dag har jeg hatt menssmerter. Kanskje det var sympatismerter for sladrisen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 9. januar 2011 #1771 Del Skrevet 9. januar 2011 Hipp hurra for tanta Heier på deg denne syklusen Vi ligger faktisk helt på dagen likt nå! Jeg må bare more meg med det jeg kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #1772 Del Skrevet 10. januar 2011 Mannen min er forresten akkurat som din Han nekter å fikse varmekablene på badet, og ville såvidt gå med på å bytte doen som lakk litt, fordi alle badene skal rehabiliteres av borettslaget om TRE år Og da bytter de uansett alt. Og vi snakker ikke store summer engang. Doen kom på 4000 kr inkludert rørlegger, og varmekablene koster rundt 2000 Mannfolk altså! Tror mannen din og min kan slå seg sammen. I blant lurer jeg på om mannfolk har dårligere utviklet logisk sans, haha 47 dagers sylkus ja De er morsomme de kroppene våre altså Kan du ikke ringe legen å få mer pergo da? Hvor gamle er dere? Legen min vil ikke gi meg mere pergo Kjenner du til noen i Oslo som er villige til å gi mer enn tre doser Pergo kanskje? Vi er ikke helt utgamle, mannen er 33 og jeg er 32 år. Men da vi begynte var jeg jo 30 Og vi har ikke akkurat kommet noe lengre nå.... Hurra for tanta . I dag har jeg hatt menssmerter. Kanskje det var sympatismerter for sladrisen min Takk for sympatismerter Becky Jeg skal prøve å få fødselslignende smerter snart, slik at du slipper å vente alt for lenge på baby-tassen din (forutsatt at det fungerer den veien da ) Hipp hurra for tanta Heier på deg denne syklusen Vi ligger faktisk helt på dagen likt nå! Jeg må bare more meg med det jeg kan Ooooh, spennende! Eller, egentlig ikke, for jeg kommer aaaaaaldri i verden til å få EL til vanlig tid nå. Heldig om jeg i det hele tatt får mensen det neste halvåret av meg selv Svææææært optimistisk ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #1773 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Forresten lite KG-tid om dagen. Før har jeg kikket innom litt i løpet av arbeidsdagen, men siden nyttår har jeg jobbet på et nytt prosjekt, hvilket innebærer at jeg må sitte ute i landskap :dåne: Det er helt grusomt - kontoret mitt står der tomt og roper på meg Så det var det for den friheten - i landskap ser jo alle alt av hva man driver med - ikke rom for å ta det rolig på jobb med litt KG-surfing og annet fornuftig Heldigvis skal jeg bare sitte slik noen uker til, og så får jeg en liten time hver dag på kontoret mitt til å oppdatere meg på min egentlige jobb 10. januar i dag - forhåpentligvis litt nærmere brev fra Riksen om veien videre Skal ringe de senere i uka (man landskap-marerittet gjør det også litt vrient) for å sjekke at søknaden er mottatt Endret 10. januar 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 10. januar 2011 #1774 Del Skrevet 10. januar 2011 Legen min vil ikke gi meg mere pergo Kjenner du til noen i Oslo som er villige til å gi mer enn tre doser Pergo kanskje? Vi er ikke helt utgamle, mannen er 33 og jeg er 32 år. Men da vi begynte var jeg jo 30 Og vi har ikke akkurat kommet noe lengre nå.... Rart det er slik forskjell på legene da.... Jeg har jo sikkert hatt sju pergokurer og har resept på to til om det ikke går denne gangen her Årene flyr fort ja Jeg var 26 når vi begynte prøvingen og nå er jeg 30 hvert øyeblikk liksom Håper brevet fra riksen kommer veldig snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 11. januar 2011 #1775 Del Skrevet 11. januar 2011 Huff jeg føler med deg på det landskapet Blir man først vant til eget kontor og er fornøyd med det så må det være vanskelig å gå over til landskap! Satser på at tiden går fort frem til du skal ha tilbake kontoret ditt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #1776 Del Skrevet 11. januar 2011 Takk jenter Lucky, nå er det virkelig snart din tur Fikk faktisk brev fra Riksen allerede i dag Men det var kun en bekreftelse på mottatt søknad da, og litt info om lover og regler og den slags. Men da slipper jeg iallfall å ringe de for å sjekke at det er mottatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 11. januar 2011 #1777 Del Skrevet 11. januar 2011 Takk jenter Lucky, nå er det virkelig snart din tur Fikk faktisk brev fra Riksen allerede i dag Men det var kun en bekreftelse på mottatt søknad da, og litt info om lover og regler og den slags. Men da slipper jeg iallfall å ringe de for å sjekke at det er mottatt Et steg nærmere Du, skal du ikke snart bytte profilbilde på fb med et bryllupsbilde? Ser du har hatt bildet ditt siden 2007 (nei, kan det stemme? Har fb vart så lenge? :klø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 12. januar 2011 #1778 Del Skrevet 12. januar 2011 Åh så bra Zia!! Det tar nok ikke så lang tid som du frykter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 13. januar 2011 #1779 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Wow! Nå er det lenge siden jeg har vært inne på KG. Så flott at svømmerne til mannen fungerer som de skal. Da har dere i allefall ett problem mindre Skjønner godt hvordan det er å bare vente og vente. En kan bli helt sprø av det. Jeg er i tillegg skikkelig utålmodig, og blir dermed så frustrert når det ikke skjer noe. Men når vi først fikk send søknad om prøverør, så syns jeg at ventetiden var litt mer overkommelig. Da visste jeg at ting skjedde, og det hjalp veldig. Vi sendte henvisning til prøverør på Riksen i april, fikk svar at henvisningen var mottatt i juni? tror jeg. Og i oktober var vi inne til forsamtale, der vi også avtalte oppstart. Vi kunne få starte opp i desember, bare 1 mnd etterpå, men det passet dårlig midt oppi juleferien siden vi skulle reise til Nord-Norge. Da ble det litt vanskelig å møte opp på kontroller osv. Orket ikke pendle med fly Nord-Norge - Oslo 3- 4 ganger på 14 dager Det endte med at vi avtalte forsøket til uke 2 2011, altså denne uka! Jeg begynte på nesespray den 3.12, på eggstimulerende sprøyter 30.12, har vært på 3-4 innvendige ultralyder + blodprøver, før jeg for to dager siden, 11.1, satt eggløsningssprøyta, og i dag har jeg faktisk vært å hentet ut egg. 8 stk ble det, og er veldig fornøyd med det Så i morgen (fredag 14.1) skal jeg ringe inn for å høre om noen har blitt befruktet, og evt. hvor mange. Spennende! Selv om ventetiden er lang, så er det nok verdt det til slutt når både du og jeg sitter med en baby i armene. Forhåpentligvis snart! Endret 13. januar 2011 av Viktoria85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #1780 Del Skrevet 16. januar 2011 Et steg nærmere Du, skal du ikke snart bytte profilbilde på fb med et bryllupsbilde? Ser du har hatt bildet ditt siden 2007 (nei, kan det stemme? Har fb vart så lenge? :klø Jeg er nok ikke den mest aktive på FB nei Det stemmer nok at bildet er så gammelt Får ha det på agendaen for 2011 å legge inn nytt bilde Åh så bra Zia!! Det tar nok ikke så lang tid som du frykter Jaja jenter, det var nok en uke unnagjort. Jeg har vært så heldig og har fått en skikkelig influensa, så har ligget i sengen mer eller mindre siden forrige onsdag. Fremdeles ganske skral, men iallfall oppegående nå da Viktoria, veldig artig med en oppdatering fra deg Skal inn i dagboken din med en gang for å sjekke oppdatering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå