Becky1 Skrevet 22. november 2010 #1661 Del Skrevet 22. november 2010 Æsj, så kjedelig . Du hadde virkelig fortjent og blitt gravid nå. Blir spennende å se hva blod- og svømmeprøver viser nå. Utrolig slitsomt å ha det sånn som du har det nå. Du har min dypeste medfølelse og sympati. Det går til slutt, du skulle bare ha fått vite akkurat når det går, så hadde du sluppet denne følelsesmessige berg- og dalbanen. Håper du får en tålelig fin kveld likevel og klarer å finne den motovasjonen du trenger for å fortsette med godt mot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 23. november 2010 #1662 Del Skrevet 23. november 2010 men er det lov å juble litt forsiktig for at syklusen din ihvertfall har vert normal....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. november 2010 #1663 Del Skrevet 23. november 2010 men er det lov å juble litt forsiktig for at syklusen din ihvertfall har vert normal....? Enig med Ruccula Jeg håper sterkt på at du får en hyggelig overraskelse rett før jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 23. november 2010 #1664 Del Skrevet 23. november 2010 Jeg håper sterkt på at du får en hyggelig overraskelse rett før jul Det håper jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 23. november 2010 #1665 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Blir spennende med svar på sædtesten! Endret 23. november 2010 av Alabama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. november 2010 #1666 Del Skrevet 23. november 2010 Så kjedelig ja.. Men som Ruccola sier, syklusen er hvertfall normal og det er første steg til en liten spire!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 23. november 2010 #1667 Del Skrevet 23. november 2010 Uff, så kjedelig Zia, men sier meg enig i Ruccola (og alle andre her) selvom det kanskje er en fattig trøst akkurat nå Men, jeg har fortsatt trua på at det klaffer for dere når dere minst venter det og dere da får verdens mest perfekte nurk... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 24. november 2010 Forfatter #1668 Del Skrevet 24. november 2010 Det er jo positivt at syklusen min har bedret seg, men det er jo først og fremst med hjelp av Pergo, og nå har jeg jo brukt opp kvota der... Blir spennende å se fortsettelsen uten Pergo - har et lite håp om at litt vektnedgang hjalp nok til at jeg klarer meg uten Pergo (ok, litt veeel optimistisk, men må jo tillate meg det i blant synes jeg ) Skal ringe gynekologen i neste uke tenker jeg - da har sikkert de siste blodprøve-svarer kommet også, så da håper jeg på positiv tilbakemelding der. Blir overrasket om han nå mener jeg ikke har hatt EL, for alt peker jo dit hen Håper mannen sine prøver er bra også. Det gjør alt litt enklere så lenge kun en av oss har problemer. Og så tror jeg mannen kommer til å bli så lei seg om det er noe galt med han og. Mannfolk takler ikke slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 25. november 2010 #1669 Del Skrevet 25. november 2010 Skal ringe gynekologen i neste uke tenker jeg - da har sikkert de siste blodprøve-svarer kommet også, så da håper jeg på positiv tilbakemelding der. Blir overrasket om han nå mener jeg ikke har hatt EL, for alt peker jo dit hen Håper mannen sine prøver er bra også. Det gjør alt litt enklere så lenge kun en av oss har problemer. Og så tror jeg mannen kommer til å bli så lei seg om det er noe galt med han og. Mannfolk takler ikke slik Nei Gud forby at noe skulle vere mennenes problem liksom.....DA er det krise i hjemmet da! Da er de plutselig ikke mann lenger, men er vi da ikke kvinner når vi ikke får det til....? Syns det er fryktelig irriterende akkurat det der.... Min svigerinne spurte så fint om sambo måtte levere prøve... ja, det kommer vel til det punktet engang, om det ikke klaffer, sa jeg. Men de sjekker nå det meste på damene først. Vi ble enige om at det var litt diskriminerende! Men du, hva har du egentlig vert gjennom av tester og slikt Zia? Jeg tok blodprøver her en dag for å sjekke hormonene mine. Legen nevnte pcos (skrev jeg det riktig...?) men mistenkte ikke at jeg hadde det, ville bare utelukke det. Var noe med for mye testosteron i en kvinnekropp som da lager krøll. Så har jeg tatt innvendig UL før vi begynte å prøve. Skulle til en sjekk uansett, og ba dem sjekke litt, siden min søster har vert plaget med cyster i eggstokkene tror jeg det var. Alt så fint ut da. Så derfor ble jeg bare litt nyskjerrig på hva du har vert gjennom i prosessen både av behandlinger og preperater Lærer så mye her på KG, så kanskje du kan lære meg litt til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 25. november 2010 #1670 Del Skrevet 25. november 2010 Det kan vel ha litt sammenheng med at vi kvinner som oftest mistenker at noe er galt, ved at syklusene er ustabile og sånn. For de kvinnene som har helt stabile sykluser og plutselig finner ut at noe er galt, tror jeg det er like ille som for menn. Det eneste mannen min var redd for var at jeg skulle bli sint på ham og like ham mindre om han hadde dårlig sæd, selv om vi har visst hele tiden at jeg ikke fungerer "normalt" Det er jo litt rart at man sjekker kvinnene først egentlig, for det er lettere å sjekke en mann. Han bare leverer sædprøve og ferdig med det omtrent. Litt mer omfattende for oss. Satser på at mannen din er frisk som en fisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 25. november 2010 Forfatter #1671 Del Skrevet 25. november 2010 Nei Gud forby at noe skulle vere mennenes problem liksom.....DA er det krise i hjemmet da! Da er de plutselig ikke mann lenger, men er vi da ikke kvinner når vi ikke får det til....? Syns det er fryktelig irriterende akkurat det der.... Min svigerinne spurte så fint om sambo måtte levere prøve... ja, det kommer vel til det punktet engang, om det ikke klaffer, sa jeg. Men de sjekker nå det meste på damene først. Vi ble enige om at det var litt diskriminerende! Men du, hva har du egentlig vert gjennom av tester og slikt Zia? Jeg tok blodprøver her en dag for å sjekke hormonene mine. Legen nevnte pcos (skrev jeg det riktig...?) men mistenkte ikke at jeg hadde det, ville bare utelukke det. Var noe med for mye testosteron i en kvinnekropp som da lager krøll. Ja, du traff spikeren på hodet med mannfolka der Mannen sier at han kommer til å føle seg mislykket som mann om det er noe galt med svømmerne hans :dåne: De er så dramatiske også da Jeg har egentlig ikke vært gjennom så mye tester og slikt. Bare en GU i mars/april, hvor det ble konstatert PCO (usikker på om det var PCO eller PCOS :klø. Da var planen tre runder med dobbel dose Pergotime, for å se om vi kunne lure frem EL. Så siden den tid har jeg gjennomgått tre slike kurer, med tre påfølgende "pausesykluser". Pergo kan visst gjøre noe for syklusen etter den du tar Pergo i også, derfor skal man helst ta Pergo kun annen hver syklus. Tok to blodprøver i første pergo-syklus, for å sjekke om EL var unnagjort. Da viste prøvene at jeg ikke hadde hatt EL, men de ble uansett tatt for tidlig i syklusen dersom jeg faktisk hadde EL, så da fant gynekologen min ut at han skulle helgardere seg i neste runde med blodprøver. Så i forrige pergo-syklus var det en haug blodprøver fra CD21 og opp - her skulle man ikke gå glipp av noe nei Følte meg som en nålepute etter den uka Og det er egentlig alt jeg har vært gjennom. Det mest omfattende begynner vel første etter denne syklusen, som er siste pausesyklus. Da må det begynne å tenkes alternativt, og da blir sikkert enten lap eller IVF, så da blir det nok litt mer inngripende behandling enn jeg har sluppet unna med til nå... Det kan vel ha litt sammenheng med at vi kvinner som oftest mistenker at noe er galt, ved at syklusene er ustabile og sånn. For de kvinnene som har helt stabile sykluser og plutselig finner ut at noe er galt, tror jeg det er like ille som for menn. Det eneste mannen min var redd for var at jeg skulle bli sint på ham og like ham mindre om han hadde dårlig sæd, selv om vi har visst hele tiden at jeg ikke fungerer "normalt" Det er jo litt rart at man sjekker kvinnene først egentlig, for det er lettere å sjekke en mann. Han bare leverer sædprøve og ferdig med det omtrent. Litt mer omfattende for oss. Satser på at mannen din er frisk som en fisk! Du har sikkert et godt poeng der - at det ofte er kvinnene som har de mest synlige tegnene på at det er noe galt Jeg var forberedt på PCO, i og med at jeg har familie som har dette, og jeg har ustabile sykluser, så det kom ikke som noe sjokk. Men som du sier, har man ingen mistanke, så er det sikkert ekstra trist. Satser på at mannen har super-svømmere, som kan svømme så bra at de når helt opp til eggstokkene og TVINGER eggene mine til å slippe seg løs fra eggstokken JAAAA! God plan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 27. november 2010 #1672 Del Skrevet 27. november 2010 Kjempeplan det der Den heier vi på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 30. november 2010 #1673 Del Skrevet 30. november 2010 Blir spennende å se hva prøvene viser. Når får dere svar? Hos oss var mannen skråsikker på at det ikke var noe med han, så han kunne gjerne ta svømmeprøve. Han er fortsatt i den tro at det er kjempenkelt å lage barn, siden så mange dumme folk har fått det til . Veldig opplyst og reflektert rundt dette temaet, med andre ord . Tør ikke tenke på hvordan han ville ha reagert om han hadde vært problemet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 30. november 2010 #1674 Del Skrevet 30. november 2010 Satser på at mannen har super-svømmere, som kan svømme så bra at de når helt opp til eggstokkene og TVINGER eggene mine til å slippe seg løs fra eggstokken JAAAA! God plan! Mannen min er skråsikker på at hans svømmere har slike egenskaper. Det var nemlig de som gjorde susen her ifølge ham, ikke alle hormonmedisinene jeg proppet i meg! Supersperm sier han at han har, de trenger visst gjennom p-piller og alt så jeg må bare passe meg. Tror han hadde fått seg en alvorlig knekk dersom det ble oppdaget noe galt med svømmerne hans ja. Er spent på hva prøvene deres viser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 30. november 2010 #1675 Del Skrevet 30. november 2010 Dere har vel fått svar nå kanskje? Håper alt står bra til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. november 2010 #1676 Del Skrevet 30. november 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 1. desember 2010 #1677 Del Skrevet 1. desember 2010 Innom med en og håper du har det fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #1678 Del Skrevet 6. desember 2010 Guri som dagene flyr av gårde nå før jul! Hektisk med julebord, julemiddager, gave-shopping og ekstra mye å gjøre på jobb! Men så er det koselig og da - elsker jul Nyheter!! Ringte i forrige uke til lab'en mannen leverte svømmeprøven til, og de kunne informere om at han hadde helt normale svømmere Så det var iallfall bra - da har bare en av oss problemer Typisk mannen da - når jeg skulle ringe for å fortelle han det (han var litt spent på svaret på hvorvidt han var en ekte Mann eller ikke ), så tror jeg han skal bli glad over å ha normale svømmere. Men hva sier han? "Normale? Var de ikke over normale da? Ekstra bra liksom?" ... Menn! Venter på å få tak i gynekologen min for svar på blodprøvene jeg tok, men det var visst værre... Håper å få svar i løpet av uka iallfall Ellers lite nytt å melde - har fått et spennende jobb-tilbud, men tror jeg sier nei. Det er en fantastisk karriere-mulighet, men det innebærer reising utlands hver uke-halvannen, med 1-2 overnattinger rundt om i Europa og muligens lengre unna og. Ikke vet jeg varihet heller - alt fra 6 mnd til 2 år. Synes kanskje ikke det lar seg helt forene med barnelaging og familieliv, men samtidig som sagt en flott mulighet. Blir i så tilfelle leder for norden for et stort prosjekt og skal rapportere til europeisk stor-boss. Hjelp - skumle greier Hva ville dere har gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 6. desember 2010 #1679 Del Skrevet 6. desember 2010 Så godt å høre fra deg igjen Zia! Ble nesten litt bekymret :klemmer: Menn ja, det kan du godt si! Det hørtes ut som en kjempespennende jobb! Du må jo være dyktig i arbeidet ditt som får tilbud om denne stillingen, og bare det er jo en god ting å ta med seg uansett om du takker ja eller nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 6. desember 2010 #1680 Del Skrevet 6. desember 2010 Hurra for prøven!! Og jobbtilbud!? Hmm... Synes ikke du skal la familieplenlegging hindre deg. Hvem vet hvor lang tid det kan ta!? Kanskje du er frisk som en fisk hele svangerskapet, og jobben ikke blir et problem. Når du føder vil du jo uansett få permisjon. Hvis du virkelig har lyst på jobben, så bør du gå for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå