Zia Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #1521 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Forøvrig oppdaget jeg noe artig på nett her forleden dag. Det har seg nemlig slik at jeg lenge har tenkt at jeg ville sy noe hyggelig baby-aktig den dagen jeg ble gravid, f.eks enten babyteppe eller sengetøy e.l. Det er nemlig så syyyykt mange søte og fine stoffer på nett Så slo det meg at den dagen jeg BLIR gravid, så har jeg sikkert hundrevis av andre ting og ordne, og ikke er det sikkert at formen blir noe å skryte av heller. Så hvorfor ikke starte et prosjekt allerede nå? Det er jo bare å styre klar av baby-rosa/blått, så kan jo tingene brukes til både gutt og jente Så syke-tiden min har gått med til stoff-surfing, og da oppdaget jeg noe så genialt som kalles "charm pack". Det benyttes visst når man quilter, og er rett og slett ca 42 små firkanter på 5-6 inch hver, i massevis av ulike stoffer, som hører til samme serie, slik at de matcher. Og det beste av alt? De koster helt utrolig lite, 6-8 dollar på ebay :dåne: Det finnes pakker med større stoffbiter også, men da kommer man fort over tollgrensa, og det vil vi jo ikke... Når jeg så de, og alle de ulike fine pakkene som finnes, så fikk jeg en haug med ideer. Så nå skal jeg gå bananas på ebay, og kjøpe en haug ulike slike pakker. Baby-teppe, muligens sengetøy til baby, kjøkkenforkle, grytekluter, dekkebrikker og pyntepledd til stua er bare noen av de mange ideene jeg fikk. Jeg har alltid synes at slik firkant-sying kan se veldig "kjerring" ut, men jeg har nå skjønt at alt kommer rett og slett ann på stoffvalget Bare se på dette barnestoffet her i flanell: Ugler. Det er jo bare fantastisk søtt :rødme: Gleder meg til stoffene kommer så jeg kan begynne på et prosjekt Endret 21. oktober 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 21. oktober 2010 #1522 Del Skrevet 21. oktober 2010 Så kjedelig at det ser ut at det ikke klaffet denne gang heller Jeg har likevel trua på at det snart er deres tur...småtten bare venter på det mest perfekte tidspunktet for å feste seg Håndarbeid er superkoselig! Jeg broderte et babyteppe til nevøen min som de ble kjempeglade for. Og nå som jeg sitter her selv og har lyst å brodere til meg selv har jeg, som du tippet du ville ha, tusen andre prosjekter på gang som jeg MÅ gjøre ferdig før evt et babyteppe kan komme i hus Så veldig god ide å starte nå Zia så har du det i hus tidlig...og får du lyst på et til eller et annet når den tid kommer er det jo bare å lage et til Håper du legger ut bilde når du er ferdig for det Ugle stoffet var jo bare helt nyyyydelig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 21. oktober 2010 #1523 Del Skrevet 21. oktober 2010 Så koslig prosjekt du har på gang! Kjenner mange som har laget ting til babyen før de ble gravide, så det syns jeg du bare skal gjøre. Stoffet du linket til var kjempesøtt Utfra hva jeg har lest om EL tester så slår de senere ut på graviditet enn enn vanling hcg test. Så det behøver ikke bety noe som helst Krysser fremdeles fingerene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 21. oktober 2010 #1524 Del Skrevet 21. oktober 2010 Utfra hva jeg har lest om EL tester så slår de senere ut på graviditet enn enn vanling hcg test. Så det behøver ikke bety noe som helst Det gjorde de i hvert fall på meg, tror ikke mine EL-tester ble positive før midt i uke 5 eller noe. Så ikke gi opp håpet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 21. oktober 2010 #1525 Del Skrevet 21. oktober 2010 Rakk ikke å svare på meldinga di i går. Det stoffet var utrolig kult . Heldige lille-Zia som får hjemmelaget teppe :rødme: Ville ikke gitt opp håpet ennå. Men om det viser seg at du ikke er gravid, ville jeg fått levert mannanes prøve fortere enn svint. Kjedelig å måtte gå igjennom alt dette hvis dere allikevel trenger annen type hjelp. Hva er egentlig lap, forresten? :klø: Jeg håper håper håper for deg fortsatt. Du er gravid ved neste KG-treff skal du se Håper formen din er bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 21. oktober 2010 #1526 Del Skrevet 21. oktober 2010 Jeg bor på i øst-norge, så kunne vært med på treff, men fikk det ikke med meg før Becky fortalte meg om det i går, og da var jeg uansett syk Morsomt å treffe mange av de man "snakker" så mye med her inne, så enig med deg i at det er synd at mange bor vest eller nord. Siden dere alle ønsker at jeg skal teste, så fyrte jeg av en EL-test i sted Den skal jo gi utslag om jeg er gravid. Og den var like negativ som alltid den vet du. Så da klaffet det nok ikke denne gangen heller. Det KAN jo være for tidlig for testing selvsagt, men har uansett ingen følelse av at det er noe på gang. Men da kan du bli med på neste treff vettu, vi skal prøve å samle de som ønsker og har mulighet en eller annen gang etter jul. Ellers er det ikke all håp ute før TR kommer da Rakk ikke å svare på meldinga di i går. Det stoffet var utrolig kult . Heldige lille-Zia som får hjemmelaget teppe :rødme: Ville ikke gitt opp håpet ennå. Men om det viser seg at du ikke er gravid, ville jeg fått levert mannanes prøve fortere enn svint. Kjedelig å måtte gå igjennom alt dette hvis dere allikevel trenger annen type hjelp. Hva er egentlig lap, forresten? :klø: Jeg håper håper håper for deg fortsatt. Du er gravid ved neste KG-treff skal du se Håper formen din er bedre Signerer hva Becky sier her! og lurer også på hva Lap er?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 21. oktober 2010 #1527 Del Skrevet 21. oktober 2010 Sier som de andre jeg, håpet er ikke ute enda! Kjempesøtt det stoffet du har funnet altså! Og så svarer jeg Becky og Neytiri med at Lap er forkortelse for laparoskopi, en kikkhulsoperasjon for å sjekke om egglederne er åpne. Jeg hadde egentlig time til lap i fjor vinter, men avbestilte den fordi jeg var blitt gravid. Skjønner godt at du kunne tenkt deg å droppe lap'n og gått rett på prøverør Zia. De gjør jo ikke akkurat noe for at du skal kunne lettere bli gravid, er jo bare for å sjekke om alt er som det skal eller ikke. Tror jeg hvertfall? Men satser på at du ikke trenger den, for du er nemlig gravid før de rekker å sjekke noe som helst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. oktober 2010 #1528 Del Skrevet 22. oktober 2010 Hvis de finner noe på lapen kan de jo kanskje løse problemet, og så skyller de vel uansett gjennom med en væske, og det kan åpne litt hvis det var litt trangt, men egentlig ikke noe galt. Det sa de hvertfall til venninnen min som gjorde det i fjor Det ugle-stoffet var kjempesøtt! Og veldig unisex Krysser fingrene for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 22. oktober 2010 #1529 Del Skrevet 22. oktober 2010 Poenget med lap er vel at det koster mindre enn prøverør, både for staten og deg. Og om det er noe, f.eks. endometriose (eller hva det heter) kan de jo fjerne det, for jeg tror det vil ofte ødelegge for et prøverørsforsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 22. oktober 2010 #1530 Del Skrevet 22. oktober 2010 Ja den skyllevæsken kan åpne litt hvis det bare er litt trangt. Men er det tett så gjør de ikke noe med det lengre fikk jeg beskjed om, da blir det prøverør. Noen ganger fjerner de den/de egglederne som er tett, for en tett eggleder kan visst noen ganger "forgifte" livmoren slik at det blir vanskeligere for et befruktet egg å feste seg. Kan dryppe noe væske fra den tror jeg det var... Meningen her var hvertfall at om egglederne var åpne skulle vi bare fortsette å prøve med hormonmedisin, var de tette ble det prøverør. Men her var det ikke noe snakk om endometriose da, så det har jeg ikke peiling på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter #1531 Del Skrevet 23. oktober 2010 Håndarbeid er superkoselig! Jeg broderte et babyteppe til nevøen min som de ble kjempeglade for. Så flink du er Brodering er jo virkelig en tålmodighetsprøve, men så blir det jo veldig fint og da, om man noensinne blir ferdig Så koslig prosjekt du har på gang! Kjenner mange som har laget ting til babyen før de ble gravide, så det syns jeg du bare skal gjøre. Stoffet du linket til var kjempesøtt Godt du sier det, så føler jeg mindre som en slik gal kvinne som har alt av babyutstyr i hus og har dekorert ferdig rommet og greier før hun omtrent har funnet en far til barna Ville ikke gitt opp håpet ennå. Men om det viser seg at du ikke er gravid, ville jeg fått levert mannanes prøve fortere enn svint. Kjedelig å måtte gå igjennom alt dette hvis dere allikevel trenger annen type hjelp. Hva er egentlig lap, forresten? Jeg håper håper håper for deg fortsatt. Du er gravid ved neste KG-treff skal du se Håper formen din er bedre Håper er nok ute for denne gang, mer om det i neste innlegg (og ja, det er sykt nok en glad-nyhet verdt å hoppe for ) Lap er bedre forklart av andre her ser jeg, og godt er det, for vet ikke så mye om det selv heller Formen er mye bedre også, så var tilbake på jobb i går. Tempen har gått ned til det vanlige igjen også, så feberen forsvant nok torsdag/fredag. Enda godt, siden FF-kurven min så litt pussig ut Men da kan du bli med på neste treff vettu, vi skal prøve å samle de som ønsker og har mulighet en eller annen gang etter jul. Da skal jeg i såfall sørge for å være Jeg hadde egentlig time til lap i fjor vinter, men avbestilte den fordi jeg var blitt gravid. Heldig du som slapp unna lap'en Ikke så veldig keen jeg heller som sagt Tror heller jeg kopierer deg jeg Hvis de finner noe på lapen kan de jo kanskje løse problemet, og så skyller de vel uansett gjennom med en væske, og det kan åpne litt hvis det var litt trangt, men egentlig ikke noe galt. Det sa de hvertfall til venninnen min som gjorde det i fjor Ja, det er vel det jeg har skjønt også, at det primært er for å kikke, og eventuelt utbedre dersom de finner noe de kan fikse på. Tror gynekologen min snakket noe om å brenne noen hull i eggstokkene mine også. Høres dramatisk ut, men er visst ikke det Poenget med lap er vel at det koster mindre enn prøverør, både for staten og deg. Og om det er noe, f.eks. endometriose (eller hva det heter) kan de jo fjerne det, for jeg tror det vil ofte ødelegge for et prøverørsforsøk? Det er vel sikkert sant ja. Heldigvis for meg har jeg ingen symptomer på endometriose iallfall. Livmoren min så visst fin-fin ut sist han kikket på den Så foreløpig er det eneste problemet at det pokkers egget ikke vil slippe Ja den skyllevæsken kan åpne litt hvis det bare er litt trangt. Men er det tett så gjør de ikke noe med det lengre fikk jeg beskjed om, da blir det prøverør. Noen ganger fjerner de den/de egglederne som er tett, for en tett eggleder kan visst noen ganger "forgifte" livmoren slik at det blir vanskeligere for et befruktet egg å feste seg. Kan dryppe noe væske fra den tror jeg det var... Meningen her var hvertfall at om egglederne var åpne skulle vi bare fortsette å prøve med hormonmedisin, var de tette ble det prøverør. Høres egentlig litt ut som vi er ganske like vi da. Forutsatt at egglederne mine er åpne da, naturligvis. Sjekket de det med deg før du begynte på vidunder-hormon-kuren din? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter #1532 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) MEN, så over til dagens glad-nyhet! JEG HAR FÅTT MENSEN!! Heeeeeelt av meg selv Det føles egentlig litt pinlig, fordi jeg snakket jo med gynekologen min senest i går, og klagde min nød fordi jeg ikke fikk mensen og trengte primolut (mens-fremkallende medisin) for at jeg skulle kunne begynne på ny pergo-kur (EL-fremkallende medisin). Litt ut på ettermiddagen begynte jeg å kjenne menssmerter, men ikke akkurat som murringer, mer sånn slags stikk/knip som gjerne sitter i helt i starten av tante-besøket. Jeg sa til og med til mannen at om mensen ikke kommer NÅ, da fatter jeg virkelig ingenting. Fløy på toalettet hele kvelden, og brukte sikkert opp en hel dorull i all den febrilske tørkingen i håp om å få se litt rødt Hadde egentlig gitt litt opp da jeg var på siste toalett-tur før vi skulle legge oss, etter et 4 timers film-maraton, og DA, endelig! Nå er det sikkert litt pussig for mange her at jeg er SÅ glad for tanta, når de fleste her inne gjør sitt beste for at hun IKKE skal komme Men for meg er det en liten seier, fordi det betyr at kroppen min kanskje fungerer litt bedre. Meningen med disse pergo-kurene er at de skal gi deg EL den syklusen man tar de, men også neste syklus. Dersom pillene faktisk gjør jobben sin, så betyr jo det at jeg helst skal ha mensen TO ganger av meg selv, altså uten primolut. Første runden min på Pergo ga meg en syklus på 38 dager, mens i påfølgende syklus (da Pergoen også skulle ha virket) kom aldri tanta, så da måtte jeg ta primolut for å kunne begynne på ny Pergo-runde. Pergo-runde nr 2 derimot var mye hyggeligere. Da ble pergo-syklusen bare 29 dager (), mens den som akkurat er avsluttet ble på overkommelige 33 dager. Altså ganske normalt. Prikken over i'en er at syklusene ble såpass korte, og i tillegg tempet jeg den siste syklusen, og så en viss tempøkning. Denne syklusen er det altså Pergo igjen, og da skal det tas blodprøver. Håper på en fin syklus denne runden også, så jeg en gang for alle får konstatert om jeg har EL eller ikke. Beklager fryktelig langt og kjedelig innlegg, men hadde behov for å få det ut. Er nemlig litt glad for at kroppen min fungerer bedre, og er mer mottagelig for medisineringen Dersom jeg har hatt EL de aktuelle syklusene, så har vi bare hatt tre PP'er. Det er jo ingenting! Og særlig ikke når vi ikke har truffet 100 % på et par av deg! Har troa nå PP4 (ok, egentlig 7 da), here we come! Endret 23. oktober 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. oktober 2010 #1533 Del Skrevet 23. oktober 2010 for på egenhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter #1534 Del Skrevet 23. oktober 2010 Takk pupsi Føler meg optimistisk og kliner til med 28-dagers syklus-ticker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 23. oktober 2010 #1535 Del Skrevet 23. oktober 2010 Skjønner deg godt, jeg følte det på samme måte da jeg fikk mensen etter 32 dagers syklus min første Pergokur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 23. oktober 2010 #1536 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det er jo kjempegode nyheter Zia! Hipp hurra for tanta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 23. oktober 2010 #1537 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det var ikke et kjedelig innlegg! Jeg leste alt med stor interesse! Kjempeflott at kroppen kanskje funker nå, så nå er det bare å krysse fingrene for at Pergoen gjør susen sin også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 23. oktober 2010 #1538 Del Skrevet 23. oktober 2010 Enig med Cypress. Abslolutt ikke kjedelig innlegg Dette lover bra. 28-dagers sykluser har jeg aldri hatt . Vi bomma og noen ganger. Det funka først når jeg fikk min normale 35-dagerssyklus og lærte meg når EL var. Skal mannen få levert inn svømmeprøve uansett nå? Kjedelig om du må igjennom nok en måned med forhåpninger hvis dere allikevel trenger hjelp. Kos deg med den naturlige tanta di Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter #1539 Del Skrevet 23. oktober 2010 Takk jenter Godt at jeg ikke kjeder dere i hjel Dere som har fått spiren til og sitte, og til og med fått presset spiren UT () kan jo leve ut prøvelivets spenninger gjennom meg Becky, mannen skal uansett levere svømmeprøve, men det tar visst litt tid med svar (iallfall i følge Cypress sine erfaringer på området ), så får neppe vite noe før denne syklusen er unnagjort. Vi har vel bare oss selv å takke, for vi fikk henvisningen i juni Så om det viser seg å faktisk være noe galt med mannen kommer jeg nok til å føle meg ganske dum ja... Forøvrig er tante ingen kos, naturlig eller ikke Hun var hjertlig velkommen i går, men nå kan hun godt dra videre igjen, siden hun er så lite behagelig å ha på besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 23. oktober 2010 #1540 Del Skrevet 23. oktober 2010 Hurra for ekte mens, da! Det må føles bra når kroppen endelig begynner å fungere som den skal! Ser jeg har passert deg med prøveperioder, men likevel leder du i tid tror jeg! :gjeiper: Hva er neste skritt for dere nå? Videre utredning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå