Zia Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #1121 Del Skrevet 21. juni 2010 Iril, håper å følge i dine fotspor på alle måter Buffy, det høres lovende ut - da satser jeg på at det går fint gjennom dagen, selvom det kommer til å bli ganske varmt ute også. Men dere - mitt første e-bay kjøp er unnagjort Det var morsomt altså, avhengighetsskapende. Har brukt hele 12 kroner - en formue Trodde et øyeblikk jeg bydde over meg selv, men skjønte etter hvert at det var en annen med et slags autobud ellerno jeg måtte overgå, og det gjorde jeg Så nå jakter jeg på kjøp nr 2 Kan fort bli en ny hobby dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 21. juni 2010 #1122 Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg lagde buketten dagen i forveien, hadde kjøpt slike oasis med håndtak som jeg kuttet blomstene og satte dem i, blomstene lagret jeg kaldt inni i et kjøleskap om natten for at de ikke skulle bli brune (jeg brukte roser fra rema ) men de var utrolig fine Skal du ha lange stilker på buketten din anbefaler jeg at du snitter dem og setter dem i litt vann natten over og at de står kjølig, evt fukter litt tørkepapir, og har en liten brødpose med vann slik at de får fukt på stilkene, enkelte blomsterbutikker har også slike så rør som du kan ha vann og næring i, som du kan tre på hver stilk, slik at blomstene holder seg - på selve bryllupsdagen klarer blomstene seg uten vann, bare pass på at stilkene ikke drypper på kjolen din, for det kan sette flekker.. kutt dem litt og evt stikk en perle opp stilken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 21. juni 2010 #1123 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Mine ebaykjøp blir aldri spesielt vellykket. Har noe å lære av dere som gjør kupp. Nå pleier ikke jeg å by. Og når jeg kjøper noe, blir portoen og tollen alltid skyhøy. Nå må jeg sjekke mailen du sendte meg ang bryllupet. Virker ikke å vær lenge igjen nå :rødme: . Satser på bryllupsreisebaby :rødme: Endret 21. juni 2010 av Becky1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #1124 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg lagde buketten dagen i forveien, hadde kjøpt slike oasis med håndtak som jeg kuttet blomstene og satte dem i, blomstene lagret jeg kaldt inni i et kjøleskap om natten for at de ikke skulle bli brune (jeg brukte roser fra rema ) men de var utrolig fine Skal du ha lange stilker på buketten din anbefaler jeg at du snitter dem og setter dem i litt vann natten over og at de står kjølig, evt fukter litt tørkepapir, og har en liten brødpose med vann slik at de får fukt på stilkene, enkelte blomsterbutikker har også slike så rør som du kan ha vann og næring i, som du kan tre på hver stilk, slik at blomstene holder seg - på selve bryllupsdagen klarer blomstene seg uten vann, bare pass på at stilkene ikke drypper på kjolen din, for det kan sette flekker.. kutt dem litt og evt stikk en perle opp stilken Sånn oasis med håndtak så jeg på en video på youtube - har de slike også i vanlige blomsterforretninger i Norge? :klø: Litt uvitende om slikt, ikke akkurat utstyrt med grønne fingre Vielsen er ikke før litt utpå dagen mener jeg å huske, så det kan jo være at vi rekker å kjøpe inn blomster og lage buketten samme dag som bryllupet. Men om det blir knapt med tid, så har du jo mange gode tips til hvordan man skal få blomstene til å overleve lenge nok Mine ebaykjøp blir aldri spesielt vellykket. Har noe å lære av dere som gjør kupp. Nå pleier ikke jeg å by. Og når jeg kjøper noe, blir portoen og tollen alltid skyhøy. Nå må jeg sjekke mailen du sendte meg ang bryllupet. Virker ikke å vær lenge igjen nå :rødme: . Satser på bryllupsreisebaby :rødme: Må si jeg er LITT nysgjerrig på kvaliteten på ebay-kuppene mine. Så det er et lite eksperiment. Det jeg kjøpte var uansett bare småting som er så rimelig at det kommer under tollgrensen. Og porto sørget jeg for å sjekke FØR jeg ga bud Lett å gå på en smell der I kveld har jeg en ny plan for hva jeg skal kikke etter, så kanskje jeg får prøvd meg litt igjen Det er jo fremdeles en liten stund til bryllupet, men sommeren går alltid så fort, og juli "forsvinner" litt siden det er ferie og litt redusert i alle butikker og slikt, så prøver å ikke utsette viktige ting noe særlig lengre nå i allfall Har ikke bestilt ringene enda, men tenkte å vente et par uker til, siden jeg jo går ned litt i vekt for tiden. Kjedelig om ringen blir for stor før jeg rekker å bruke den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 22. juni 2010 #1125 Del Skrevet 22. juni 2010 Så spennende med bryllup Zia!!!! Er det fortsatt hemmelig hvor og når? Husker hvor du sa, men ikke helt datoen.. Håper så inderlig dere får en fantastisk feiring og koser dere masse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #1126 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Vi har fremdeles ikke røpet tid og sted for bryllupet til andre enn forloverne, så det er vel hemmelig enda Får se om vi klarer å holde det slik helt til målstreken Har forøvrig vært hos gynekologen i dag - heldigvis slapp jeg en gynekologisk undersøkelse Gledet meg ikke sånn veeeeeldig til den biten liksom Forrige gangen jeg var der tok han blodprøve for å sjekke noe mer om dette PCOS-greiene (testosteron-nivå), og svaret var at jeg hadde indikasjoner på PCOS, men hørtes ikke ut som jeg var en helt håpløs case heller. Men mulig han fremla det slik for å være litt skånsom Blodprøver for EL viste som ventet at jeg ikke hadde hatt noen EL forrige syklus. Om jeg hadde det, så ble prøvene tatt for tidlig, så var i grunnen ikke så spent på svaret. Neste pergo-syklus skal jeg ta en hel haug med blodprøver, så vi ikke skal gå glipp av noen EL Fikk også henvisning til svømmeprøve for mannen, og som ventet var han ikke akkurat veldig begeistret for det når jeg fortalte han det, men etter litt betenkningstid klarte han å se det positive i det da han lurte på om det kunne være mulig å få hjelp av en søt sykesøster til å avlevere prøven Jaja, man kan jo drømme sier jeg Pergo skulle imidlertid vise seg å bli vrien å få tak i - er utsolgt igjen visstnok. Heldigvis ringte en super-hjelpsom apotekansatt til nærmeste sykehusapotek, og der hadde de igjen nok til første kur iallfall, så da er de holdt av til jeg får hentet de i ettermiddag Snilt gjort altså, håper jeg fikk takket henne nok Så da får jeg heller hente ut neste runde når de får inn nye doser - den får jeg neppe tatt før i oktober uansett, så ingen hast. Skjer det ingenting i løpet av disse to nye pergokurene, med påfølgende pausesykluser hørtes det ut til at lap stod på planen. Så alt i alt, en helt fin-fin dag! (og som en bonus for den fine dagen fikk jeg booket SUPER-billig hotell i går - 9000 billigere enn på hotels.com :dåne:) Endret 23. juni 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 23. juni 2010 #1127 Del Skrevet 23. juni 2010 Jøss, så du hadde rett når det gjaldt at du ikke har hatt EL altså. Så synd!! Det hadde vært så mye enklere om du bare hadde fått det!!! Men bra at legen tar deg på alvor og hjelper deg/dere videre!! Rekker du å sette i gang med en ny Pergokur nå med en gang da, eller må du vente på neste mens osv...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #1128 Del Skrevet 23. juni 2010 Det kan jo være en ørliten sjanse for at jeg faktisk hadde EL, men siste blodprøve ble tatt CD25, og tempingen min indikerer at en mulig EL skjedde samme dag, ergo ble den ikke snappet opp av blodprøvene. Så det er ikke sikkert det er så ille at det ikke var noen EL her Er uansett optimist i dag Blir en pausesyklus denne måneden, så ingen pergokur før tanta kommer av seg selv mot slutten av juli. Kommer hun ikke så setter jeg i gang tanta med Primolut. Her går det ikke ann å slippe unna nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 23. juni 2010 #1129 Del Skrevet 23. juni 2010 Hadde du enkel eller dobbel kur nå nettopp? Jeg ble superoverrasket da jeg fikk EL i pausemnd, så krysser fingrene for at du også får det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 23. juni 2010 #1130 Del Skrevet 23. juni 2010 Dette må jo bare gå til slutt . Godt at du kom deg inn til legen til slutt. Og kanskje tar du en Iril. (Det uttrykket har ikke blitt brukt på lenge . Nå kan det kanskje brukes om å få EL og klaffe i pausemnd? ) Hurra for billig hotell . Alltid gøy med kupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 24. juni 2010 #1131 Del Skrevet 24. juni 2010 Enig med Becky her...dette må jo bare gå bra til slutt Det virker jo hvertfall som du har en bra lege som er ordentlig interessert i å hjelpe dere Kan jeg få låne Så supert med billig hotell! Nå begynner jo ting å falle på plass til at dere får et superfint brullyp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 24. juni 2010 #1132 Del Skrevet 24. juni 2010 Hva er å ta en Iril?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 24. juni 2010 #1133 Del Skrevet 24. juni 2010 Hvilken side booket du hotell på? Vi skal til Roma i sommer og leter etter hotell nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 24. juni 2010 #1134 Del Skrevet 24. juni 2010 Hva er å ta en Iril?? :klø: Å bli gravid . Ble et uttrykk en kort stund da hun ble det. Da var vi flere som ville "ta en Iril" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 24. juni 2010 #1135 Del Skrevet 24. juni 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #1136 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Hadde du enkel eller dobbel kur nå nettopp? Jeg ble superoverrasket da jeg fikk EL i pausemnd, så krysser fingrene for at du også får det! Jeg gikk på dobbel kur på første runden jeg... Skal fortsette med det de neste kurene også. Satser virkelig på å ta en Iril ja, dvs å få EL i pausemåneden og bli gravid for å virkelig spesifisere uttrykket Nå kan det kanskje brukes om å få EL og klaffe i pausemnd? Hurra for billig hotell . Alltid gøy med kupp Tror jeg utvider uttrykket til det du sier jeg Hotellkupp er alltid artig - ekstra moro å bo der når man vet man fikk det til en fin-fin pris Enig med Becky her...dette må jo bare gå bra til slutt Det virker jo hvertfall som du har en bra lege som er ordentlig interessert i å hjelpe dere Kan jeg få låne Legen min er veldig grei, fikk bedre inntrykk av han denne gangen enn sist. Du kan gjerne få låne, jeg har lånt han av Cypress Hvilken side booket du hotell på? Vi skal til Roma i sommer og leter etter hotell nå Vi har brukt både onhotels.com og yeego.com - begge har ligget betydelig lavere enn de andre sidene jeg har kikket på (og det er MANGE ). Men ser at det er forskjeller på hvor billige de er i forhold til ulike byer og kontinenter, så kan jo være at Roma ikke er SÅ billig der som de stedene vi har booket. Og har opplevd at et hotell ligger som tilgjengelig på sidene, og så helt på slutten av bookingen får du vite at det ikke er mulig å bestille det likevel - surt Prisen de oppgir i NOK på yeego viser seg også å ikke stemme helt - de belaster kortet ditt i USD og da med et høyere beløp om du regner om valutakursen. Onhotels tar et gebyr på 24 USD om du betaler med kredittkort, og du må også betale 10 % om du avbestiller, hvilket er mye mer enn mange andre sider. Greit å være obs på slike ting har jeg funnet ut Forøvrig har jeg vært SÅ dårlig til å stikke innom bøkene til dere andre her i det siste. Har hatt mye og gjøre og vært mye ute og fartet, men kommer sterkere tilbake altså, lover det Endret 25. juni 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 25. juni 2010 #1137 Del Skrevet 25. juni 2010 Det er lov å ha mye annet å gjøre, det skjer oss alle innimellom. Jeg møtte forresten gynekologen vår på gata her om dagen. Jeg var på sykkel så det gikk fort, men jeg ble så satt ut av å møte han ute at jeg bare lot som jeg ikke så han og kjørte rett forbi han.. Jeg håper han ikke syns det var veldig frekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #1138 Del Skrevet 25. juni 2010 Cypress da! Han er sikkert vant til at folk blir litt satt ut av å møte han utenfor de vante omgivelser Det er unektelig mer pussig å gå forbi han på gata og tenke at han har sett mer av deg en de aller fleste Tror jeg hadde gjort som deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 25. juni 2010 #1139 Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg kjøpte oasisen fra en svensk nettbutikk,Wed Shop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 25. juni 2010 #1140 Del Skrevet 25. juni 2010 Han har jo uansett ikke lov å ta kontakt med deg når han treffer deg sånn utenom kontoret, og han er nok godt vant med at folk ikke akkurat stopper og slår av en prat, så han tenkte sikkert ikke på det engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå