Phobaeticus Skrevet 16. juni 2010 #1081 Del Skrevet 16. juni 2010 Så kjekt med en hopp-på tur til Syden. Dere timet den veldig godt, for nå er det i allefall endelig sommer her.. mot mye regn tidligere. Gratulerer med lønnspålegg! Vi er også ferdigforhandlet, men det var vel ikke det store utbyttet i år... Du er god som klarer å vente med å finne ut blodprøvesvaret! Denne gangen (sist PP, ikke denne PP'n) så ringte faktisk legen og meddelte at jeg hadde hatt EL, så det var kjekt Blir spennende å følge deg videre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 16. juni 2010 #1082 Del Skrevet 16. juni 2010 Så spennende!! Hvilken dag skal du til legen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 16. juni 2010 #1083 Del Skrevet 16. juni 2010 Hvis du hadde tempet hele syklusen og f.eks. hatt en høyere coverline, ville du ikke fått EL dag 19, for da hadde ikke tempen dagen etter steget over coverline.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 16. juni 2010 #1084 Del Skrevet 16. juni 2010 så koselig å se deg igjen...og så utrolig digg det hørtes ut å kunne ta en spontantur til Spania...ikke musinnelig i det hele tatt nå Og ikke minst gratulerer med lønnsforhøyelse! Syns det var spennende her altså...kanskje dette er mnd for deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 16. juni 2010 #1085 Del Skrevet 16. juni 2010 Kjekt med snille sjefer som er fleksibel med ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 16. juni 2010 #1086 Del Skrevet 16. juni 2010 Huff, kjenner følelsen av å ha lange sykluser og forvirring om EL, selv om jeg jo ikke hadde det like "ille" som deg. Vil bare si at håpet er ikke ute og det må være godt å vite at du snart skal til legen og får svar på spm dine + evt hjelp Ha en strålende dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 16. juni 2010 #1087 Del Skrevet 16. juni 2010 Rett og slett spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #1088 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Denne gangen (sist PP, ikke denne PP'n) så ringte faktisk legen og meddelte at jeg hadde hatt EL, så det var kjekt Jøss, så grei lege du har da! Kan ikke se for meg at legen min ringer akkurat Så spennende!! Hvilken dag skal du til legen?? Jeg husker ikke helt, men tror det var onsdagen Får kanskje sjekke det litt nærmere Hvis du hadde tempet hele syklusen og f.eks. hatt en høyere coverline, ville du ikke fått EL dag 19, for da hadde ikke tempen dagen etter steget over coverline.. Hmm, ja, neste syklus skal jeg tempe hele syklusen. I starten av denne glemte jeg det hver morgen, selvom jeg hadde tenkt til å tempe. Sluttet med tempingen i monstersyklusen min på 130 dager ellerno forut for denne syklusen - men tror jeg holdt på helt til dag 90 ellerno da Syns det var spennende her altså...kanskje dette er mnd for deg også Takk søte deg! Kjekt med snille sjefer som er fleksibel med ferie Ja, deilig å ha det slik - stor forandring fra jobben jeg hadde i studietiden - der måtte alt planlegges i hjel Huff, kjenner følelsen av å ha lange sykluser og forvirring om EL, selv om jeg jo ikke hadde det like "ille" som deg. Vil bare si at håpet er ikke ute og det må være godt å vite at du snart skal til legen og får svar på spm dine + evt hjelp Takk for oppmuntrende ord Bekcy Joda, det er godt å vite at jeg er i gang med litt assistert barnelaging Rett og slett spennende Må punktere spenningen litt tror jeg Det ser faktisk ut til at tanta er på vei Kjente litt murringer nå, men tenkte at det bare var innbilling. Men i nysgjerrighet tok jeg en tur på toalettet, og jammen meg ser det ut til at tanta er på vei Foreløpig bare mørk brunt, så det er jo lov å håpe på at det er en IKM-blødning Neida, fra spøk til alvor Jeg er super-glad om tanta kommer, for det betyr at jeg kanskje har hatt EL Og enda bedre, at jeg faktisk har skjønt litt av tempene mine, og at det helt klart er et mønster Kan bli nyttig til senere sykluser. Så kryss fingrene for meg for at dette ikke bare er en slags dum mellomblødning, men at det er tanta på vei Hvor vanlig er det forresten med mens uten EL? :klø: (Det kunne forresten ikke passet bedre, for da rekker jeg å se ann om jeg får EL av meg selv neste syklus, og eventuelt sette i gang ny runde med pergo FØR vi drar av gårde på bryllupsreise, så da slipper jeg tanta på tur i tillegg! :strix: :strix:) Endret 16. juni 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 16. juni 2010 #1089 Del Skrevet 16. juni 2010 Det hadde vært supert om tanta ikke blir med på tur Krysser fingrene for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 16. juni 2010 #1090 Del Skrevet 16. juni 2010 Kanskje dere kan lage en bryllupsreisebaby!!! Hmmm... nå husker jeg ikke 100 %, men jeg trooor faktisk at legen "vår" ringte til meg og gav meg resultatet på mine blodprøver. Han ringte meg i hvert fall med resultatene fra mannens spermprøve. Det var riktignok etter massiv masing fra min side, men... Men hvis du har time neste uke så spiller det jo fint liten rolle hvilken dag du får vite det. Og hvis du får mensen nå, så er det jo så vidt jeg kan skjønne ganske sikkert at du har hatt EL. Jeg tror ikke man får mensen uten EL.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #1091 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Bryllupsreisebaby hadde vært morsomt - det kan jo faktisk bli tilfellet, siden jeg regner med å legge opp til en EL på turen vår Jeg var så dum at jeg begynte å gjøre research på mens uten EL i går, og det var egentlig nedslående Virker som det er alt for vanlig å ha en såkalt gjennombruddsblødning, dvs blødning uten EL. Dette skyldes visst en østrogen-greie, som gjør at man får en blødning, uten at dette er mens som skyldes EL. Sjansene for at man har en slik blødning, og ikke ekte mens, var visst større i sykluser over 35 dager, og generelt større ved uregelmessige sykluser. Men til min fordel, så har jeg jo to sykluser med veldige like temper i antatt lutealfase, samt en aldri så liten tempøkning i "riktig" antall dager forut for mens/blødning, og også noen av de samme tegnene i lutealfasen (f.eks ømnme bryster, som jeg kun har hatt to ganger siden jeg begynte å følge med på disse tingene, og da er begge gangene to dager etter antatt EL, i begge syklusene). Så sannelig om jeg vet hva jeg skal tro For overlate til gynekologen å gjette, men han er jo bare opptatt av blodprøvene, temping skulle jeg ikke drive med sa han, så tviler på at han er så interessert i mine "funn" på den fronten Ellers har tanta kommet for fullt, og jammen meg var det for fullt denne gangen og Jeg kan faktisk ikke huske å ha hatt så vondt på flere år. Jeg har ikke tatt ibux på minst et halvår nå, men i natt måtte jeg kaste inn håndklet om jeg skulle ha sjans til å komme meg på jobb i dag. Blødningen er litt annerledes og, (se bort for ekle detaljer ) den er mer slimete enn vanlig, og mere klumpete. Kan dette skyldes Pergoen tro? :klø: Endret 17. juni 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 17. juni 2010 #1092 Del Skrevet 17. juni 2010 Ja, Pergo gir bedre slimhinne, noe som ofte er et problem når man har lange sykluser. Opplevde det samme som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #1093 Del Skrevet 17. juni 2010 Ah, jaja, så lenge det er bra at blødningen er annerledes så er jeg fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 17. juni 2010 #1094 Del Skrevet 17. juni 2010 Dette høres jo lovende ut, blir spennende fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulrot Skrevet 17. juni 2010 #1095 Del Skrevet 17. juni 2010 Har en følelese av det kommer til å klaffe for deg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #1096 Del Skrevet 18. juni 2010 Håper du har rett, Gulrot Var litt redd for at jeg hadde spist for godt på spontan-ferien vår, og ødelagt litt av ned-i-vekt-innsatsen min, men i dag veide jeg meg igjen, og heldigvis har det gått greit. Begynner å nærme meg mer trivselsvekt nå, så får vi se om jeg fortsetter til nedre trivselsvekt, eller om jeg gir opp på øvre - kanskje lurt å gå ned til nedre, så jeg har litt å gå på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 18. juni 2010 #1097 Del Skrevet 18. juni 2010 Ja, kjedelig med mens uten EL. Det "kan" jeg alt om, for har jo alltid hatt regelmensig mens, men aldri hatt EL.. før på Pergo. Min mens på Pergo har vært veldig sparsom, nesten mindre og mindre for hver runde. Sist var det bare en dag med reel blødning, resten var så og si bare spotting. Ønsker deg lykke til hos legen og håper blodprøvene viser at du hatt EL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 18. juni 2010 #1098 Del Skrevet 18. juni 2010 stooor helge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 18. juni 2010 #1099 Del Skrevet 18. juni 2010 Hurra for tanta . Det betyr at syklusene er i gang. Vi må jo bare tro at du har hatt EL. Å spekulere i noe annet, før man vet det sikkert, er bare bortkastet tid. Tenk om det blir bryllupsreisebaby :rødme: . Da blir det perfekt timet for deg, akkurat som det var for meg nå . Jeg heier på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #1100 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Ja, kjedelig med mens uten EL. Det "kan" jeg alt om, for har jo alltid hatt regelmensig mens, men aldri hatt EL.. før på Pergo. Min mens på Pergo har vært veldig sparsom, nesten mindre og mindre for hver runde. Sist var det bare en dag med reel blødning, resten var så og si bare spotting. Ønsker deg lykke til hos legen og håper blodprøvene viser at du hatt EL Uff ja, du er jo kron-eksemplet på mens uten EL Merker faktisk at jeg synes det er ENDA mer frustrerende enn å bare ikke ha noen mens... Så du har virkelig min fulle medfølelse for hvor utrolig kjedelig det må være Pussig at du får mindre og mindre mens da :klø: Den som hadde visst hvorfor kroppene vår oppfører seg som de gjør... stooor helge Takk snille Buffy, god helg tilbake Hurra for tanta . Det betyr at syklusene er i gang. Vi må jo bare tro at du har hatt EL. Å spekulere i noe annet, før man vet det sikkert, er bare bortkastet tid. Tenk om det blir bryllupsreisebaby :rødme: . Da blir det perfekt timet for deg, akkurat som det var for meg nå . Jeg heier på deg Jeg er egentlig ganske sikker på at jeg ikke har hatt EL nå, fordi tempen min har jo ikke gått ned enda, og nå er jeg jo på CD4. Progesteron er jo det som skal holde tempen oppe, og når tanta kommer, så er det jo fordi kroppen slutter å produsere progesteron. Ergo MÅ vel tempen gå ned. Og når den ikke gjør det, så er det vel veldig sannsynlig at jeg ikke har hatt EL. Tror dessverre blodprøvene uansett ble tatt for tidlig i syklusen, så de kommer 99 % sikkert til å vise ingen EL Har fått oppdatert ticker'n min igjen nå, så da er det på'n igjen - måtte PP4 bli den hellige der det fordømte egget finner det for godt å løsne :pls: Endret 19. juni 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå