Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for oppmuntrende ord jenter :klemmer:

Og ikke minst enda mere babystøv da :strix:

Kanskje jeg skal vurdere å prøve den grapefrukt-juicen du bruker, Buffy - får se om jeg finner den i butikken :Nikke:

Ellers har jeg ikke særlig troa på kjerringråd jeg heller må jeg innrømme, men synes det er litt skummelt å la noe stå uprøvd :ler:

Nå er det ikke lenge igjen før det er nok en langhelg :hoppe:

Vi har mange planer for helgen - diverse hage-arbeid tar nok mye av tiden, mye som skulle ha vært ordnet. Hage tar mye tid altså :overrasket:

:fnise:

Ellers skal vi ha de (u)heldig utvalgte forlovere på middag i helgen - tenkte å røpe gifteplanene våre nå, siden vi må sende inn forlovererklæringer for å få prøvingsattest (eller hva det nå heter :fnise:). Blir spennende å se hva de sier - tror de kommer til å bli sjokkerte over at vi har holdt det hemmelig :fnise:

Var i tillegg på massiv kake-lagings-shopping i går. Svidde av rett under en stor lapp på diverse kake-remedier :sjenert: (prisen ble naturligvis passende nedjustert da jeg fortalte om innkjøpene til mannen... :engel:) Snublet over en artig nettside, Kakefesten, og ble inspirert :jepp: Ser moro ut å kunne lage så fancy kaker, så tenkte å prøve en i helgen. Min kommer garantert IKKE til å bli som den på bildet av samme kake på nettsiden, men man må jo begynne et sted :ler: Skal faktisk snart stikke fra jobb for å kjøpe inn enda mere utstyr - må ja ha litt å velge mellom da, og dersom jeg skal bli en ekte husmor, gift med unger og greier, så må jeg jo nesten ha ordentlig kake-bakings-utstyr :Nikke: (Men tenker å skåne mannen fra dagens innkjøp :fnise:).

God fredag alle sammen! :vinke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kake-stæsj må man ha i hus som småbarnsmor, ja...

Er utrolig kult å kunne lage stilige bursdagskaker selv.

Ellers digger unger kålrot eller frukt stukket ut med små eller litt større pepperkakeformer. ;)

Vi har masse pepperkakeformer, og naboene kommer gjerne til oss og baker pepperkaker før jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggrisen som har fått kjøpt inn sånt!! :hoppe: Jeg ellllsker å bake, spesielt kaker, og liker å gjøre litt rare ting med dem og har jo derfor de stooore drømmene om å en dag få lov av mannen å bruke penger på noe sånt. Tror jeg er litt hobby-konditor inni meg :fnise:

Kooos deg med bakingen!! Misunner deg altså! Men ha en riktig fin pinsehelg Zia! Og en god uke neste uke (blir jo borte en stund jeg nå så må bare få sagt det).

Største :klemmer: på Zia-jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg ikke særlig troa på kjerringråd jeg heller må jeg innrømme, men synes det er litt skummelt å la noe stå uprøvd :ler:

Blir spennende å se hva de sier - tror de kommer til å bli sjokkerte over at vi har holdt det hemmelig :fnise:

Var i tillegg på massiv kake-lagings-shopping i går. Svidde av rett under en stor lapp på diverse kake-remedier :sjenert: (prisen ble naturligvis passende nedjustert da jeg fortalte om innkjøpene til mannen... :engel:)

Har egentlig ikke trua jeg heller, derfor blir gjennomføringen så som så. Men prøver jeg og, selv om det ofte blir litt halvhjerta. Daminiana'n inntas kun på kvelden og bare et par stk. Synes de har så kvalm smak. Men da har jeg prøvd det :ler: Grunnen til at jeg ikke tror sånn på akkurat det, var at jeg prøvde dette i første PP. Da varte syklusen i ca 80 dager. Daminiana skal hjelpe EL... Tror ikke det nei :ler:

Tror du ikke de bare blir glade da? De aner nok noe når de blir invitert på middag av dere. Din og hans beste venn. Hvis ikke de er et par da? De må være med på vielsen, sant?

:ler: Du skriver så morsomt :ler: Lurt å pynte litt på sannheten ja. Kjenner meg godt igjen her. Dette gjør jeg ofte når mannen spør meg om når jeg har stått opp i helgene. Han står opp tidlig og drar ut. Jeg forteller da at jeg stod opp "rundt 12", hvis klokka ennå ikke har blitt 13 :ler:

Håper du får en fin langhelg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kake-stæsj må man ha i hus som småbarnsmor, ja...

Er utrolig kult å kunne lage stilige bursdagskaker selv.

Ellers digger unger kålrot eller frukt stukket ut med små eller litt større pepperkakeformer.

Vi har masse pepperkakeformer, og naboene kommer gjerne til oss og baker pepperkaker før jul.

Inntil barna kommer så får vi rett og slett bare spise opp godsakene selv :vetikke:

Lure tips du kommer med om sunn snacks. Skal definitivt forsøke å lære barna sunne matvaner, og ikke minst lage sunt snop, så de får det inn fra ung alder :jepp:

Heldiggrisen som har fått kjøpt inn sånt!! Jeg ellllsker å bake, spesielt kaker, og liker å gjøre litt rare ting med dem og har jo derfor de stooore drømmene om å en dag få lov av mannen å bruke penger på noe sånt. Tror jeg er litt hobby-konditor inni meg

Kooos deg med bakingen!! Misunner deg altså! Men ha en riktig fin pinsehelg Zia! Og en god uke neste uke (blir jo borte en stund jeg nå så må bare få sagt det).

Største på Zia-jenta!

:klemmer:

Du får komme hit å låne litt :jepp:

Har holdt på i hele dag med en kake alene - men så ble den bra og da! Har spist den alt, og den smakte bra og (det er utseendet jeg bryr meg om - det er jo den morsomme biten :fnise:)

Utstyret er ikke så ille dyrt om man kjøper litt og litt, men jeg ble jo litt revet med når jeg så at de hadde spislig penner, glitterstøv, masse fine farger, essenser, morsomme sprøytetipper, diverse pynt, og annet rart... Kan ikke ta bare litt og litt da liksom... :sjenert:

Har egentlig ikke trua jeg heller, derfor blir gjennomføringen så som så.

Tror du ikke de bare blir glade da? De aner nok noe når de blir invitert på middag av dere. Din og hans beste venn. Hvis ikke de er et par da? De må være med på vielsen, sant?

Du skriver så morsomt Lurt å pynte litt på sannheten ja. Kjenner meg godt igjen her. Dette gjør jeg ofte når mannen spør meg om når jeg har stått opp i helgene. Han står opp tidlig og drar ut. Jeg forteller da at jeg stod opp "rundt 12", hvis klokka ennå ikke har blitt 13

Hørtes ikke akkurat ut som Daminiana har gjort trikset hos deg nei :fnise: Det kan jo være at slike ting fungerer bedre på noen enn andre - det er jo mange som hevder å få god effekt :vetikke:

Forloverne ble veldig glade - det ble en hyggelig kveld :hjerte:

De må ikke være med på vielsen - de trenger bare fylle ut forlover-skjemaene. I selve vielsen trenger man bare to vitner, og det ordner vi på stedet :)

Forøvrig godt å se at jeg ikke er den eneste som pynter litt på sannheten ovenfor mannen i blant :fnise:

Det der med når man står opp ble hyppig redigert litt da jeg var student og han jobbet fulltid - det var jo litt fristende å sove litt lengre noen morgener, men han trengte vel ikke alltid å vite om det...? :sjenert:

Forøvrig viser tempen ingen tegn til at EL er overstått så langt iallfall, så antar at det ikke har skjedd noe enda, men man skal aldri si aldri... :tommelopp:

Vi opprettholder hyppig :sengekos: en stund til iallfall :jepp:

God søndagskveld! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakebaking er en kul hobby :jepp:

Jeg har begynt å samle utstyr selv og kan gi deg tips til flere sider som kan være av inspirasjon ;)

Jeg handler mye fra ebay og bestilte senest i dag, en form og tusjer for å bruke til å skrive på kaker, det er utrolig morsomt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jo ha skjønt at Icing er glad i kakebaking - ligger jo LITT i navnet kan man si :ler:

Forøvrig lav temp fremdeles i dag - er nå på CD17 :filer: *venter tålmodig*. Skal ikke miste motet før CD 30 er passert :riste:

Skal inn å ta blodprøver som nevnt på CD 21 og 23, men CD 21 blir jo på lørdag. Er det da best å ta den blodprøven fredag i stedet, altså CD20, eller vente til mandag og ta prøvene på CD23 og 25 i stedet? :klø:

Tenkte uansett å ringe legen om dette i morgen, men kan jo være noen her har fornuftige innspill :Nikke:

Forøvrig fikk jeg vite i går at en av mine søsken skal flytte fra eketfellen sin... Litt trist altså, særlig fordi jeg like ektefellen godt, og i og med at de har være gift i mange år, så blir det litt som å miste et familiemedlem :sukk:

Skilsmisse er noe fæle greier - håper jeg ALDRI havner i en slik situasjon at det er eneste utvei :riste:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo ikke EL før på CD21 da jeg tok Pergo, så ikke mist motet. Skjønner at det er kjedelig å vente da, ble litt nervøs for at EL aldri skulle dukke opp selv. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken CD begynte du på da Iril? Jeg begynte dag 3, men har forstått at veldig mange begynner dag 5...

Men altså, jeg har ikke kastet inn håndklet enda altså - langt i fra, men som du sier, så blir man litt små-nervøs av å vente slik...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil barna kommer så får vi rett og slett bare spise opp godsakene selv :vetikke:

Det er da bare et spørsmål om tid! Og den tiden trenger du sikkert til å trene. ;)

Man vet jo ikke hvordan graviditeten blir.

For gravid skal du jo bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er nervøs for om du får EL eller ikke. Om du av en eller annen grunn ikke skulle få det, så er du jo "under oppsikt", så da har legen sikkert forslag til hva dere kan gjøre videre. Når dette er sagt, så tror jeg at dette vil funke :jepp: Jeg skal og ta blodprøver denne gangen og det havner og i helgen, så spent på hva hvilke svar du får. Men hvorfor skal du ta to blodprøver? Jeg fikk beskjed om å ta blodprøve en uke etter EL.

Trist med skilsmisse, spesielt når det er så nært. Håper jeg aldri aldri aldri kommer i den situasjonen. Skjønner godt hvorfor det kalles livskrise. Må være helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titter innom for å si hei!

:klemmer: Så koslig da! :vinke:

Det er da bare et spørsmål om tid! Og den tiden trenger du sikkert til å trene. ;)

Man vet jo ikke hvordan graviditeten blir.

For gravid skal du jo bli!

Klart jeg skal bli gravid :nigo: Er bare et spørsmål om tid som du sier :jepp:

*føler meg positiv i dag*

Skjønner at du er nervøs for om du får EL eller ikke. Om du av en eller annen grunn ikke skulle få det, så er du jo "under oppsikt", så da har legen sikkert forslag til hva dere kan gjøre videre. Når dette er sagt, så tror jeg at dette vil funke :jepp: Jeg skal og ta blodprøver denne gangen og det havner og i helgen, så spent på hva hvilke svar du får. Men hvorfor skal du ta to blodprøver? Jeg fikk beskjed om å ta blodprøve en uke etter EL.

Jeg tipper at det blir iallfall et par pergo-runder til før han eventuelt kikker etter andre løsninger. Han nevnte så vidt lap, men det var liksom langt i det fjerne foreløpig. Har lest litt på nett om både EL-sprøyter (er det Puregon tro? :klø: ) og metformin (siden jeg har PCO), så det er ting jeg skal spørre han om ved en passende anledning :Nikke:

Aner ikke hvorfor han vil ha to blodprøver - mulig for å sjekke stigning kanskje? :klø:

Så spennende at du og skal sjekke med blodprøve da :hoppe:

Jeg begynte på CD3.

Oppløftende :klemmer:

Som sagt, jeg skal ikke miste motet før CD 30 er passert - her gjelder det å stå på med masse :sengekos::hoppe:

Jeg SKAL bli gravid (bare Pergo ordner EL for meg :Nikke:)

:duskedame:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det spennende med pergo kur og greier!

:duskedame: litt :fnise:

Jeg hadde også CD21 på en lørdag når jeg skulle ta blodprøver for å sjekke om jeg hadde EL, og jeg tok på fredag og Mandag og det var helt i orden for legen. De sjekker vel bare at det er grei stigning på et eller anna hormon eller no :vetikke: Bare husk å si ifra at det er CD20 istede for CD21 :Nikke:

Sender avgårde masse babystøv :strix: :strix: :strix:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine linker Icing, der var det mye moro! :hoppe:

Tror omtrent alt jeg har kjøpt har vært Wilton - ser ut som det er det de har i butikkene her :Nikke: Men nå kan jeg jo nett-shoppe masse og, som kan ligge på lur til neste kake-prosjekt :jepp:

Koselig å seg deg innom FrkHøne, lenge siden sist :klemmer:

Har ikke fått ringt legen i dag, men får gjøre det i morgen. Tror jeg skal prøve å vente til mandag, siden det ser jo ikke ut som EL har vært enda, og da er det jo bra bortkastet med blodprøve :vetikke:

Men nå må jeg vekke mannen som tar en middagshvil - han er ikke i form i dag, men han må opp å prestere litt nå snart - no mercy :lur:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken CD begynte du på da Iril? Jeg begynte dag 3, men har forstått at veldig mange begynner dag 5...

Men altså, jeg har ikke kastet inn håndklet enda altså - langt i fra, men som du sier, så blir man litt små-nervøs av å vente slik...:sjenert:

Jeg begynte på CD3.

Jeg også begynte på CD3! :opplyser:

(eehhh... det vil si, på andre kuren begynte jeg på CD4, fordi det står på pakningsvedlegget at man skal begynne på CD5, og jeg ikke var 100 % sikker på at det ikke bare var en skrivefeil at det sto CD3 på resepten.. Så da tok jeg den dagen som var midt i mellom.. :sjenert: Men det var nok ikke skrivefeil, siden du også har fått beskjed om det fra samme lege!)

Jeg tipper at det blir iallfall et par pergo-runder til før han eventuelt kikker etter andre løsninger. Han nevnte så vidt lap, men det var liksom langt i det fjerne foreløpig. Har lest litt på nett om både EL-sprøyter (er det Puregon tro? :klø: ) og metformin (siden jeg har PCO), så det er ting jeg skal spørre han om ved en passende anledning :Nikke:

Aner ikke hvorfor han vil ha to blodprøver - mulig for å sjekke stigning kanskje? :klø:

Så spennende at du og skal sjekke med blodprøve da :hoppe:

Dette er litt "moro", for han sa akkurat det samme til meg. Han har tydeligvis en regle han ramser av seg til "sånne som oss". :ler: To blodprøver er for å sjekke stigning ja! På mine var det ikke mulig å se på kun den fra dag 21 om jeg hadde hatt EL, for det var visst ikke så mye utslag da, men sammenholdt med den fra dag 23, var han ikke i tvil om at jeg hadde el.

Jeg ringte forresten og maste litt på resultatet fra blodprøvene, for det tok så lang tid. Jeg mistenker at de hadde rotet bort test 2. Men med en gang de hadde fått begge, ringte legen meg selv og sa hva det betød. Og da den viste positiv el, var det ikke nødvendig med blodprøve på neste kur.

Husk at legen har telefontid i morgen kl 15-16 da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...