Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

:sukk:

Fikk resultatene fra blodprøvene jeg tok hos fastlegen i posten i dag (gratulerer til legekontoret som for første gang klarte å gjøre som de skulle ved å sende papirene :fnise:).

Ut i fra prøvene er det "mistanke om PCOS" står det skrevet på test-arket i analyse-delen. Det er jo som forventet, men det kjennes litt ekstra tungt å lese det. Man har jo alltids et håp liksom :sjenert:

Vet jo ikke sikkert enda, men når blodprøvene indikerer det, og mensen er uregelmessig og uteblir, så er det jo mye som tyder på at det er korrekt diagnose. Jeg har ikke så mange av de andre symptomene særlig markert, bare litt mildere symptomer.

Regner med å få det bekreftet hos gynekologen på mandag. Får bare håpe det er en mild variat iallfall :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare husk på at det ikke nødvendigvis behøver å bety at det er vanskelig å bli gravid! Mange her inne som har hatt pcos som har fått det til bare de har kommet seg på medisiner :Nikke:

Men skjønner godt at det er tyngre å lese sånt svart på hvitt :klemmer: Ikke mange dagene igjen nå Zia, håper du får en god time med gynekologen og at de finner ut av noe så du kan komme ordentlig igang igjen og få en liten 2011-bebis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PCOS er ingen krise, men skjønner at det kan føles sånn. Jeg har det, og for oss klaffet det jo temmelig fort når vi fikk Pergo, vi er egentlig litt overrasket over hvor enkelt det var, for pessimistiske som vi er hadde vi sett for oss prøverør og mye annet styr.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring, Buffy :klemmer:

Kjenner meg igjen i pessimismen ja, Iril :fnise:

Tar det ikke kjempetung altså, det er jo ikke en gang helt sikkert enda. Vet jo at det er gode odds dersom PCO er "alt". Men man ser liksom for seg at man skal klare det helt selv. Særlig mannen synes nok det er litt nederlag at vi ikke får det til så "enkelt som alle andre". :roll: Jeg har forberedt meg på dette i mange år, for jeg har jo merket at syklusene mine har vært litt på tur, mens mannen nok har trodd det var mest pessimisme og lite realitet i alt bablet mitt :fnise:

Håper uansett at gynekologen viser seg å være flink og ikke minst handlekraftig, så vi får en plan :jepp:

Gleder meg til timen nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helt normale tanker det og de mennene forstår seg aldri helt på hva det er vi går igjennom verken med sykluser eller prøving eller noe, men de prøver nok så godt de kan og vil oss vårt beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det var tungt å se det svart på hvitt. Selv om du har hatt det i tankene er det verre å se det skrevet. Men sa du ikke legen at du mistenkte det da? Kan være det som ble referert til. På min rekvisisjon til blodprøve stod det "gravid?" Var rart å se det svart på hvitt og.

Synes mannen din det er et nederlag, eller tror du han synes det? Jeg er flink til å tro at mannen min mener mye, mens det egentlig er min egen frykt for at han tror det som er reelt. Mannen min trodde og det var lett å bli gravid. "Jeg trodde det bare var å pule jeg" har han sagt :fnise: . Han visste ikke at det var spesielle dager man måtte gjøre det heller. Trodde man slutta på prevensjon, hadde sex og vips, gravid :ler:

Nå får du nok hjelp og du får svar på hva det er. Tar nok ikke lang så tid nå før du har en liten Zia-spire i magen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel helt normale tanker det og de mennene forstår seg aldri helt på hva det er vi går igjennom verken med sykluser eller prøving eller noe, men de prøver nok så godt de kan og vil oss vårt beste :)

Nei, det er nok helt rett - takk for oppmuntrende ord :klemmer:

Skjønner at det var tungt å se det svart på hvitt. Selv om du har hatt det i tankene er det verre å se det skrevet. Men sa du ikke legen at du mistenkte det da? Kan være det som ble referert til. På min rekvisisjon til blodprøve stod det "gravid?" Var rart å se det svart på hvitt og.

Synes mannen din det er et nederlag, eller tror du han synes det? Jeg er flink til å tro at mannen min mener mye, mens det egentlig er min egen frykt for at han tror det som er reelt. Mannen min trodde og det var lett å bli gravid. "Jeg trodde det bare var å pule jeg" har han sagt :fnise: . Han visste ikke at det var spesielle dager man måtte gjøre det heller. Trodde man slutta på prevensjon, hadde sex og vips, gravid :ler:

Nå får du nok hjelp og du får svar på hva det er. Tar nok ikke lang så tid nå før du har en liten Zia-spire i magen :jepp:

Det var nok klart og tydelig at det var vedkommende som har analysert prøvene som mistenkte PCO. Og det er ikke det at det er SÅ nedtur altså - jeg har jo mistenkt det selv. Men det er bare at å se det skriftlig punkterer den 10 %'en av meg som håper-håper-håper at det ikke er noe galt. Var værst første dagen jeg så det - nå har jeg fått det mer på avstand - håper bare det ikke er noe værre enn PCO som er galt med meg, eller oss. Kan jo være noe med mannen i tillegg :vetikke:

Mannen synes det er nederlag - han sier det rett ut; "Søren for et nederlag det er for oss da... Alle andre får det til så enkelt, mens vi skal slite". Ikke så taktisk nei - håper han skjønner etter hvert at det ikke er så hyggelig for meg, siden jeg trodd alt er grunnen til nederlaget :roll:

Forøvrig er jeg med på at vi jenter ofte har lett for å tillegge de stakkars mannfolkene meninger de ikke har, men denne kunne ikke misforstås synes jeg :fnise:

Mannen har nok lett for å se fryktelig svart på ting om jeg er litt for klar på at det kan bli vanskelig for oss. Da blir han sååå nedfor, og er ikke noe til trøst for meg akkurat - bare depper og surmuler. Så litt slitsomt når jeg må bagatellisere ting, og hele tiden si at "neida, det er jo ikke SÅ ille - det går helt sikkert fint bare med litt piller (pergo)", for å holde han oppe liksom...

Mannfolk - sarte sjeler :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til deg også Zia :)

Kjedelig med PCOS, men jeg har lest om mange som har fått små bebiser med litt hjelp - så dette skal nok gå bra :jepp:

Kanskje jeg også har PCOS nå som syklusene mine tydeligvis ikke var stabile allikevel..?

Dette går bra Zia - 2010 skal bli det store gravid-året for oss begge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hei!

Takk for kommentar i dagboka mi!

Jeg har pco (bare cystene), og gynekologen sa bare at jeg kunne gå på Diane frem til jeg skulle bli gravid, og når jeg ville bli gravid skulle jeg få noe som ga meg eggløsning (regner med at hun mente Pergo).

Nå tror jeg at jeg har eggløsninger, men hvis jeg ikke klarer å bli gravid i løpet av våren/sommeren, da prøver jeg også Pergo. :jepp:

Ser ikke på det som noe nederlag. Betyr bare at man ikke gidder å vente på eggløsningene i måneder og år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite taktisk av mannen ja. Vanskelig situasjon for deg. Du får ikke tillatt deg å være lei deg, siden du må muntre han opp. Du får snakke til ham som et barn, sånn som jeg må med min mann noen ganger. Da forstår de kanskje etterhvert :ler:

Nå som tanta ikke dukker opp hos meg heller, kan det jo hende vi blir pergo-buddies :5: Da jeg jeg, deg og evt Alabama ha egen pergoklubb og det er det som er den superkule klubben. Vi kan og starte "For alle som har hatt sykluser over 75 dager"-klubb. (ikke mer enn 75, for da får jeg ikke være med - med det første). Mange muligheter :fnise:

Håper du får en strålende kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke jeg være med i Pergo-og-vi-som-har-hatt-sykluser-over-75-dager-klubben? Jeg kan være "forbildet" deres.. :sjenert::fnise:

Er du kvalifisert til å bli medlem av begge to? Du får sende inn en søknad til styret. Legg ved dokumentasjon :regler: Selv om jeg ikke går på pergo, så påtar jeg meg selv et styreverv, i og med at det var min idè. Mottat søknad vil bli behandler innen en uke. Plassen som leder står åpen. Jeg vil nominere Zia som kanditat til ledervervet i "vi-som-har-hatt-sykluser-over-75-dagers-klubben" da hun innhar rekorden på 128 dager. Hvis noen andre vil melde sitt kanditatur, må det gjøres innen 48 timer. I så tilfelle vil det bli avholdt en avstemning av gruppens medlemmer. Jeg er selvskrevet styremedlem i den gruppa og, beskjeden og ydmyk som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg har hatt sykluser på mer enn 128 dager, men ikke mens jeg var prøver så det teller ikke. Den gangen tenkte jeg jo bare at det var praktisk å ikke få mensen.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til deg også Zia :)

Kjedelig med PCOS, men jeg har lest om mange som har fått små bebiser med litt hjelp - så dette skal nok gå bra :jepp:

Kanskje jeg også har PCOS nå som syklusene mine tydeligvis ikke var stabile allikevel..?

Dette går bra Zia - 2010 skal bli det store gravid-året for oss begge! :)

:klem:

Du har helt sikkert ikke PCOS - jeg har dekket opp kvoten for det her inne nå :fnise:

Jeg fant forøvrig en fin tråd på snartgravid med en haug solskinnshistorier fra folk med PCO. Så da er jeg sikker på at det skal gå bra til slutt (gruer meg bare litt til alt det kjipe man må gjennom på veien mtp evt prøverør og slikt - jeg er en smerte-pyse :ler:)

Hei!

Takk for kommentar i dagboka mi!

Jeg har pco (bare cystene), og gynekologen sa bare at jeg kunne gå på Diane frem til jeg skulle bli gravid, og når jeg ville bli gravid skulle jeg få noe som ga meg eggløsning (regner med at hun mente Pergo).

Nå tror jeg at jeg har eggløsninger, men hvis jeg ikke klarer å bli gravid i løpet av våren/sommeren, da prøver jeg også Pergo. :jepp:

Ser ikke på det som noe nederlag. Betyr bare at man ikke gidder å vente på eggløsningene i måneder og år.

Mannen synes det er nederlag, ikke jeg heldigvis - ille nok med en av oss :fnise:

Du er jo heldig om du faktisk får eggløsninger i blant - det er jo mange PCO'ere som aldri får det, selv ikke med Pergo. Håper jeg er like heldig som deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite taktisk av mannen ja. Vanskelig situasjon for deg. Du får ikke tillatt deg å være lei deg, siden du må muntre han opp. Du får snakke til ham som et barn, sånn som jeg må med min mann noen ganger. Da forstår de kanskje etterhvert :ler:

Nå som tanta ikke dukker opp hos meg heller, kan det jo hende vi blir pergo-buddies :5: Da jeg jeg, deg og evt Alabama ha egen pergoklubb og det er det som er den superkule klubben. Vi kan og starte "For alle som har hatt sykluser over 75 dager"-klubb. (ikke mer enn 75, for da får jeg ikke være med - med det første). Mange muligheter :fnise:

Håper du får en strålende kveld :klemmer:

Ja, jeg snakker faktisk til mannen som et barn i blant - mannfolk er som nevnt litt sarte noen ganger - så de må dulles litt mer med enn kvinnfolk :fnise:

Pergo-klubb ja - I'm inn :briller:

Får ikke jeg være med i Pergo-og-vi-som-har-hatt-sykluser-over-75-dager-klubben? Jeg kan være "forbildet" deres.. :sjenert::fnise:

Ja, tar gjerne deg som et forbilde når det gjelder Pergo ja :jepp::fnise:

Er du kvalifisert til å bli medlem av begge to? Du får sende inn en søknad til styret. Legg ved dokumentasjon :regler: Selv om jeg ikke går på pergo, så påtar jeg meg selv et styreverv, i og med at det var min idè. Mottat søknad vil bli behandler innen en uke. Plassen som leder står åpen. Jeg vil nominere Zia som kanditat til ledervervet i "vi-som-har-hatt-sykluser-over-75-dagers-klubben" da hun innhar rekorden på 128 dager. Hvis noen andre vil melde sitt kanditatur, må det gjøres innen 48 timer. I så tilfelle vil det bli avholdt en avstemning av gruppens medlemmer. Jeg er selvskrevet styremedlem i den gruppa og, beskjeden og ydmyk som jeg er.

La meg få føye til at jeg faktisk nå er oppe i 134 dager, siden tanta bare var innom på lurebesøk. Tror jeg stiller sterkt til lederverv :filer::roll:

Jeg har hatt sykluser på mer enn 128 dager, men ikke mens jeg var prøver så det teller ikke. Den gangen tenkte jeg jo bare at det var praktisk å ikke få mensen.. :fnise:

Kjenner igjen den tanken ja - skulle bare visst den tid hva det egentlig innebar :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Alabama

Temper du forresten Zia?

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rekorden din? Jo, alt teller. Man må ikke ha vært prøver. Tinio har forresten rekorden tror jeg. Der gikk det visst et år.

Ja, jeg snakker faktisk til mannen som et barn i blant - mannfolk er som nevnt litt sarte noen ganger - så de må dulles litt mer med enn kvinnfolk :fnise:

Pergo-klubb ja - I'm inn :briller:

La meg få føye til at jeg faktisk nå er oppe i 134 dager, siden tanta bare var innom på lurebesøk. Tror jeg stiller sterkt til lederverv :filer::roll:

Ja, jeg føler ihvertfall at de må dulles med på en litt annen måte. Mannen min kan bli litt fornærma og da er han ikke tilsnakkenes. Jeg sier rett ut hva jeg er lei meg for og hva som skal til for at det skal bli bedre. Er egentlig ganske enkel å forholde meg til sånn sett. Hater når ting ikke blir snakke om. Da blir ting som regel misforstått og det ligger det under overflaten og bare venter på å komme ut. Så kommer det frem i helt andre sammenhenger og så er kommunikasjonsvanskene i gang ;)

Oioi, not bad. Synes og du stiller veldig sterkt. Hører jeg valgkamp? :ler: :ler:

Ha en strålende lørdag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rekorden din? Jo, alt teller. Man må ikke ha vært prøver.

Jeg er ikke sikker, men for mange år siden hadde jeg en kjæreste, og vi ble sammen en av de første dagene i september, og da han flyttet vekk for å studere i slutten av juli hadde jeg ikke hatt mensen en eneste gang i løpet av forholdet, så tror jeg nærmet meg et år jeg også.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 Dager igjen Zia

Håper det er så sympelt som en pergo kur ;)

God Helg Zia :klem:

2 dager :bond::bolledeig:

:hoppe:

God helg! :klemmer:

Temper du forresten Zia?

TempET er mer korrekt :filer: Jeg var veldig flink til dag-noen-og-70-80 av syklusen. Da mistet jeg motivasjonen :sjenert:

Men om det blir Pergo, så skal jeg seff starte opp igjen :jepp:

Temper du?

Hva er rekorden din? Jo, alt teller. Man må ikke ha vært prøver. Tinio har forresten rekorden tror jeg. Der gikk det visst et år.

Ja, jeg føler ihvertfall at de må dulles med på en litt annen måte. Mannen min kan bli litt fornærma og da er han ikke tilsnakkenes. Jeg sier rett ut hva jeg er lei meg for og hva som skal til for at det skal bli bedre. Er egentlig ganske enkel å forholde meg til sånn sett. Hater når ting ikke blir snakke om. Da blir ting som regel misforstått og det ligger det under overflaten og bare venter på å komme ut. Så kommer det frem i helt andre sammenhenger og så er kommunikasjonsvanskene i gang

Ha en strålende lørdag

Et år!!? :hakeslepp: Hjelpes, tror ikke jeg er interessert i å overta den rekorden :riste:

Jeg tror virkelig vi er sammen med samme mann jeg :ler: Min er likedan - når han blir fornærmet er han ikke til å snakke med - går mest å surmuler. Jeg blir mer sinna jeg, og ikke veldig vanskelig å få i tale :fnise:

Som du sier blir ting lett liggende under overflaten om man ikke får det ut og over med en gang. Bare slitsomt å gå rundt å vente på når det skal skje. Mannen har heldugvis bedret seg da :jepp: Han er jo verdens beste tross alt :strix: :rødme:

God lørdag tilbake! :klemmer:

Jeg er ikke sikker, men for mange år siden hadde jeg en kjæreste, og vi ble sammen en av de første dagene i september, og da han flyttet vekk for å studere i slutten av juli hadde jeg ikke hatt mensen en eneste gang i løpet av forholdet, så tror jeg nærmet meg et år jeg også..

Morsomt resonnemnet for å huske lengden :fnise: Du innehar herved rekorden :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...