Zia Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #661 Del Skrevet 22. mars 2010 Dumme tante... Og dumme gynekologkontor! Det er ikke noe problem å kjøpe en ring du ikke har prøvd, du finner bare ut hvilken størrelse du bruker på forhånd Det samme sier mannen, men jeg er nok litt kresen jeg da, for jeg liker å prøve den på hånden for å kjenne om den sitter godt eller er for tykk, for tynn osv Huff jeg håper virkelig du får gynekologtimen snart så du får noe klarhet i dette. Må være frustrerende å gå rundt å ikke ha TR. Krysser fingrene for at det skjer noe kjapt når det først begynner å skje noe! Takk for kryssing Buffy hei hei På tide jeg legger igjen et spor fra meg og ikke bare lusker rundt utlogget Dumme dumme tanta di!! Og ikke minst Gynekologkontoret! Så utrolig teit at du ikke får vite noe... Men, godt du har noe annet å tenke på da Ringjakt høres så koselig ut :rødme: Og det er jo viktig å bruke litt tid på de...er jo tross alt noe dere skal ha på hånda resten av livet Håper noe skjer med tanta og alt det der så dere får satt igang med prøvingen igjen Kenghuru! Lenge siden du har vært innom Jeg har oppgradert ring-budsjettet nettopp fordi man tross alt skal gå med ringen resten av livet - godt poeng spør du meg Kjipt med gynekologkontoret! Ang. det med ringer. Har dere tenkt på hvilken hånd dere skal ha ringene på? Skal dere følge norsk tradisjon, og ha de på høyre hånd, eller skal dere ha de på venstre hånd? (Som flere og flere gjør idag.) Det har jo betydning for ringstørrelse det også. Vi brukte ringene på venstre mens vi var forlovet, og byttet dem over på høyre da vi giftet oss... Vi har tenkt til å ha ringen på venstre. Har skjønnt at det er litt mer internasjonalt å ha den på høyre, men det er liksom så innarbeidet i hodene til både meg og mannen at venstre er gifte-fingeren, så har egentlig ikke åpnet for noe annet heller. Men det er sikkert lurt å ha den på venstre sånn for fremtiden, og ikke minst når man forholder seg til folk som ikke er fra Norge. Vanskelig det og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #662 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg lurer virkelig på hvilket gyn kontor dette er for noe....er såååå uproffesionelt! Det burde ligge navn inn på dataen for dem å så enkelt lete opp timen etter navnet ditt :klø: Kan ikke du bestille time hos en annen eller? dette er jo helt håpløst...jeg hadde faktisk gått ned til kontoret dems og stått der til dem kunne ringe ho berta som "vet" når timen din er sånn at du fikk greie på det Det er hos Aleris, men jeg hører jo bare bra om de ellers, så jeg håper og tror at dette bare er maksimalt uflaks. De ringte meg opp nå i ettermiddag og sa at de skulle sende ut info med time og slikt i morgen. Så håper inntrykket blir bedre nå Hadde jeg hatt tid skulle jeg jammen meg ha prøvd ut planen din Ta med meg sovepose og niste og nekte å flytte meg før de gir meg en time Da spørs det om timen blir flyttet til psykologen i stedet Sjekka ut lykkeringene? Der kjøpte vi ringene våre. Veldig fornøyd. Der får man designa ringene selv. Hvordan går det psyken oppi dette? Er du avslappa til det hele, eller begynner du å bli stressa? Synes du virker veldig flink og rasjonell til det hele Blir spennende å høre hva gynekologen sier, når de har time til deg... Nå får du mest sannsynlig hjelp, relativt tidlig. Det er jo bra Vi kikket faktisk på Lykkeringene i dag. Var og prøvde litt forskjellige profiler osv. Det er absolutt et alternativ. De er en del billigere enn den ene av de nå to favorittene våres, så jeg lurte på om jeg skulle lage meg en kopi hos Lykkeringene i stedet Psyken er egentlig fin-fin om dagen. Jeg har mer enn nok med jobb og bryllupsplanlegging, så prøvebiten har havnet i bakhodet så lenge vi ikke aktivt kan prøve liksom (pga tantemangel). For noen dager siden fortalte en 43 år gammel nabo at hun ventet tvillinger i juli, og det helt naturlig og, så da tenker jeg at det jo må være håp for meg og Regner med at diagnosen min blir PCO(S). Håper nesten på det, for ser det som et bedre alternativ enn mer alvorlige ting (f.eks ingen eggstokker eller livmor eller noe som helst ) Innom med enda en god Zia.. Tenker masse på deg og den dumme tanta di. Håper hun snart dukker opp og at dere kan sette igang virkelig prøving. I mellomtiden må du kose deg med bryllupsplanlegging - det er en helt fantastisk dag Vi har forøvrig ringer i hvitt gull og de er begge helt enkle. Hans forlovelsesring beholdt vi som giftering, men da jeg har en diamant i min forlovelsesring kjøpte vi ny til meg som jeg bruker til hverdags. Åh, blir bortskjemt med besøk her nå tilbake! Hvordan har ringene deres holdt seg? Gullsmedene jeg har spurt mente man måtte rhodinere iallfall en gang i året. Er det virkelig så "ille", eller er det sånn som når tannlegen sier man skal bruke tanntråd morgen og kveld for å ikke få masse hull?? :klø: Venter forresten på svar fra en utenlandsk nettbutikk på pris på en av de to favorittringene - håper den blir litt billigere enn i butikken der vi prøvde den Den andre favoritten koster ca 17' i norge, og har nå funnet den helt nede i 7' i en utenlandsk nettbutikk. Det er jo bare sykt, rett og slett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 22. mars 2010 #663 Del Skrevet 22. mars 2010 Det er hos Aleris, men jeg hører jo bare bra om de ellers, så jeg håper og tror at dette bare er maksimalt uflaks. De ringte meg opp nå i ettermiddag og sa at de skulle sende ut info med time og slikt i morgen. Så håper inntrykket blir bedre nå Hadde jeg hatt tid skulle jeg jammen meg ha prøvd ut planen din Ta med meg sovepose og niste og nekte å flytte meg før de gir meg en time Da spørs det om timen blir flyttet til psykologen i stedet Regner med at diagnosen min blir PCO(S). Håper nesten på det, for ser det som et bedre alternativ enn mer alvorlige ting (f.eks ingen eggstokker eller livmor eller noe som helst ) Hvordan har ringene deres holdt seg? Gullsmedene jeg har spurt mente man måtte rhodinere iallfall en gang i året. Er det virkelig så "ille", eller er det sånn som når tannlegen sier man skal bruke tanntråd morgen og kveld for å ikke få masse hull?? :klø: Haha jeg det hadde vært meg gitt!!!! Jeg er så jævla sta når man blir behandlet sånn, så jeg hadde nok tatt meg en fridag fra jobben lissom :gjeiper: Men du....ikke tenk sånn.....tror ikke du hadde noen gang fått mensen om du ikke hadde livmor Kvinner blir gravide uansett om dem har PCO(s) så om du har det så er det jo fortsatt håp for det Ja gullsmedene her sa det samme til oss, men nå har jeg hatt forlovelsesringen min i 3 år vel...er hvitt gull, og aldri hatt den rhodinert....samme med gifteringen.....vaskemethoden jeg ga deg holder dem fine og skinnende! også et tips...jeg fikk utslett av ringene i starten til jeg hadde vasket de et par ganger.....så var det noen som sa at mange blir allergiske mot rhodinering....så jeg synes ikke det er verdt det(koster vel rundt 3-500kr hver gang) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 22. mars 2010 #664 Del Skrevet 22. mars 2010 Vet du hva Zia....? Nå syns jeg du skal gå til speilet, se på personen inni der og skrike til kroppen din at nå får den jaggu ta å fungere som den skal! Syns det er helt uhørt av den å drive på sånn med deg! Slenger inn en KJEMPE og håper du får svar i morgen fra klinikken, om at du får time allerede neste uke!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 23. mars 2010 #665 Del Skrevet 23. mars 2010 Så bra at de skal få sendt ut info om time nå! Håper du får timen veldig kjapt!! Ellers må du ha en super tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #666 Del Skrevet 23. mars 2010 Haha jeg det hadde vært meg gitt!!!! Jeg er så jævla sta når man blir behandlet sånn, så jeg hadde nok tatt meg en fridag fra jobben lissom Men du....ikke tenk sånn.....tror ikke du hadde noen gang fått mensen om du ikke hadde livmor Kvinner blir gravide uansett om dem har PCO(s) så om du har det så er det jo fortsatt håp for det Jeg trodde jeg var sta jeg, men du går meg tydeligvis en høy gang Får tro jeg har en livmor i det minste - så da må det være håp Vet du hva Zia....? Nå syns jeg du skal gå til speilet, se på personen inni der og skrike til kroppen din at nå får den jaggu ta å fungere som den skal! Syns det er helt uhørt av den å drive på sånn med deg! Slenger inn en KJEMPE og håper du får svar i morgen fra klinikken, om at du får time allerede neste uke!!! Jeg synes jeg alvorsprater med kroppen min hver dag jeg, men det ser ikke ut til å ha ønsket effekt Regner med å få brev i morgen, og senest torsdag, med info om time. Hvis ikke klikker jeg :dåne: Så bra at de skal få sendt ut info om time nå! Håper du får timen veldig kjapt!! Ellers må du ha en super tirsdag Håper du har en fin tirsdag du og MEN!! Så over til dagens gladnyhet! Vi får igjen 45 lapper på skatten Har ikke tatt høyde for skatteoppgjør med tanke på bryllups- og ferieplanlegging, så det var en skikkelig bonus synes jeg Dekker jo inn halve turen iallfall Så da var denne dagen reddet, selvom jeg ikke har sett tanta og ikke har fått brev fra gynekologen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. mars 2010 #667 Del Skrevet 23. mars 2010 Wow!! 45 000 er jo helt sinnsykt! :dåne: Det var noe sånt vi fikk i fjor fordi vi hadde kjøpt leilighet I år får vi 14 000. Kjempefornøyd med det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 23. mars 2010 #668 Del Skrevet 23. mars 2010 ja på noen områder kan jeg være fryktelig sta, og andre steder driittålmodig...rart vow 45tusen..shit deilig! vi vant i lotto året før vi giftet oss og det dekte jo nesten halvparten av bryllupet...gudameg så deilig det var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 23. mars 2010 #669 Del Skrevet 23. mars 2010 ja på noen områder kan jeg være fryktelig sta, og andre steder driittålmodig...rart vow 45tusen..shit deilig! vi vant i lotto året før vi giftet oss og det dekte jo nesten halvparten av bryllupet...gudameg så deilig det var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 24. mars 2010 #670 Del Skrevet 24. mars 2010 Også 45 000 da! Det hjelper jo kjemmmmpegodt!! Syns vi fikk mye jeg, men det er jo ingen sammenligning Skatteoppgjøret er en herlig sak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #671 Del Skrevet 24. mars 2010 Tror dere det lå noe brev i postkassen fra gynekologen i dag da? De sa at de skulle sende det ut på mandag - hvor lang tid bruker posten liksom Og sånn apropos noe helt annet, er det bare meg som synes denne ser mer ut som han driver med noen slags tvilsomme bevegelser enn å være enig (som er koden for smiley'en)? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 24. mars 2010 #672 Del Skrevet 24. mars 2010 Hva er koden for dette jokkende vesenet? Hva med å purre på de? Men det er vel kanskje det du har prøvd tidligere.. Hva med å ta det privat? Eller er det det du gjør nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 25. mars 2010 #673 Del Skrevet 25. mars 2010 Det er noe herk å vente på de brevene i posten altså Lurer egentlig litt på hvor lenge det er til det blir helt slutt på postbrev.. syns alt begynner å bli så elektronisk nå så det er nok ikke så altfor lenge til. Tror det kan være bra på mange måter for det blir jo iallfall mye kjappere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #674 Del Skrevet 25. mars 2010 Hva er koden for dette jokkende vesenet? Hva med å purre på de? Men det er vel kanskje det du har prøvd tidligere.. Hva med å ta det privat? Eller er det det du gjør nå? Koden er *enig* Muligens den betyr at man er enig i at man skal ta seg en runde i senga? Jeg har snakket med de ca 4 ganger på halvannen uke - ser ikke ut til å hjelpe stort Det er en gynekolog med offentlig avtale. Jeg hadde ALDRI funnet meg i dette ved privat gynekolog. Men da får man jo også time med en gang. Problemet her var at jeg måtte sende inn henvisning FØR de setter opp time... Det er noe herk å vente på de brevene i posten altså Lurer egentlig litt på hvor lenge det er til det blir helt slutt på postbrev.. syns alt begynner å bli så elektronisk nå så det er nok ikke så altfor lenge til. Tror det kan være bra på mange måter for det blir jo iallfall mye kjappere Jeg spurte faktisk om jeg kunne sende henvisningen min pr mail eller fax for at det skulle gå raskere. Mail var tydeligvis HELT utelukket, men fax (som kanskje er bittelitt utdatert nå kan man si ), DET var helt greit ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seraphina Skrevet 25. mars 2010 #675 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei Zia! Har du ikke fått brev enda heller? Da mistenker jeg at de ikke har sendt det da de sa de skulle sende det, posten har garanti på 2 dager. Det vil si at bor du sentralt skal du ha brevet dagen etter at det er sendt, bor du litt mindre sentralt (dvs. at postbudet må bruke ferge etc. for å komme til deg) skal du ha brevet senest to dager etter at de postla det. Gratulerer med så mye tilbake på skatten! Så herlig :D :D Vi endte med halvparten av det dere får tilbake, og vi er strålende fornøyde med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 25. mars 2010 #676 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg har sutret litt over sykluser på 66 dager og sånn, det skal jeg slutte med nå som jeg har lest dagboka di. Håper du får time hos gynekologen kjempefort. Vi måtte vente i nesten tre mndr fra henvisningen ble sendt til vi fikk time, det føltes som tortur. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #677 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei Zia! Har du ikke fått brev enda heller? Da mistenker jeg at de ikke har sendt det da de sa de skulle sende det, posten har garanti på 2 dager. Det vil si at bor du sentralt skal du ha brevet dagen etter at det er sendt, bor du litt mindre sentralt (dvs. at postbudet må bruke ferge etc. for å komme til deg) skal du ha brevet senest to dager etter at de postla det. Nei, det brevet ble nok ikke sendt da de sa at de skulle sende det nei Håper det ligger hjemme i posten og venter på meg iallfall - hvis ikke blir det eeeeeenda en telefon i morgen Jeg har sutret litt over sykluser på 66 dager og sånn, det skal jeg slutte med nå som jeg har lest dagboka di. Håper du får time hos gynekologen kjempefort. Vi måtte vente i nesten tre mndr fra henvisningen ble sendt til vi fikk time, det føltes som tortur. :gjeiper: Hei Iril Koselig med nytt besøk! Har du dagbok? Ingen tørr å sutre over lange sykluser her inne nei Jeg har passert 100 dager nå - over at kvart år :dåne: Hadde jeg måttet vente tre måneder hadde jeg blitt gaaaal Får jeg ikke time ganske kjapt nå, så bestiller jeg heller privat. Det var ikke så ille dyrt, 1200 eller noe slikt for en time. Det er det verdt i stedet for all ventingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 25. mars 2010 #678 Del Skrevet 25. mars 2010 Nei, har ikke dagbok ennå, men vurderer å skaffe meg en. Virker som om det er så koselig her blandt dere prøverne, og jeg liker jo skravling.. Jeg sjekket litt opp da vi måtte vente i tre mndr, synes det var grusomt lenge. Men det var visst helt vanlig her vi bor. Har vurdert å ta det privat vi også, men da må vi kjøre 3 timer hver vei, så det er foreløpig uaktuelt. Får heller vurdere det på nytt om ikke pergoen vi prøver nå funker. Nå går jeg og lager meg dagbok, jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #679 Del Skrevet 25. mars 2010 Dagbok må du ha - det er veldig koselig Skjønner at tre timers kjøring ble litt i lengste laget ja - da kan det kanskje heller være greit å vente litt Forresten; intet brev fra gynekologen i dag heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 25. mars 2010 #680 Del Skrevet 25. mars 2010 For en dustete gynekolog da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå