Becky1 Skrevet 5. mars 2010 #581 Del Skrevet 5. mars 2010 Den basironen jeg tar er ikke sterk. Klødde litt i begynnelsen, men bra nå. Sikkert flere styrkegrsder. Tror min er 5 %. Hadde undersøkt ptivate muligheter om jeg var deg ja. 2 mdn er lenge. Mange prvate som har avtale med det offentlige og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #582 Del Skrevet 5. mars 2010 Så spennende med dato og sted...er det mulig å få vite hvor og når jeg også? Blir jo ikke smått nysgjerrig liksom PM sendes straks Fullt mulig å få timen hos en annen gynekolog enn den legen skriver til så lenge du får henvisningen dit du får deg time Det gjelder nesten alt du får henvisning på (hudlege, øyelege o.l.). Privat kan man noen steder få time uten å ha henvisning i det hele tatt. Jeg var på en privat klinikk i Oslo for noen år siden fordi ventetiden offentlig var 2 år ... koster mer med privat, men enkelte ganger er det greit å betale litt ekstra for å slippe ventetiden Jeg ringte til gynekologen henvisningen ble skrevet ut til, og hun hadde ledig time for nye pasienter først i JULI :hakeslepp: Er det virkelig mulig? :klø: Med andre ord er hun HELT utelukket. Ringte Aleris og Volvat og hørte hva de skulle ha for en time, og det var ikke så ille. Da kunne jeg få time omtrent samme dag. Aleris har til og med en gynekolog med offenlig avtale, og han/hun hadde ca 4 ukers venting. Så da blir det Aleris eller Volvat i en eller annen variant Noen som har erfaringer med disse og noen av legene der? Vanskelig å vite hvem man skal velge. Volvat var bittelitt dyrere, men ikke noe av betydning nå. Men tenker litt fremover - om prøverør skulle bli nødvendig og privat er et alternativ, så kan det jo kanskje være greit å fortsette samme sted som der man begynte, og da er nok prisforskjellene kanskje litt mer merkbare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #583 Del Skrevet 5. mars 2010 Hadde undersøkt ptivate muligheter om jeg var deg ja. 2 mdn er lenge. Mange prvate som har avtale med det offentlige og. Hadde det bare vært så vel som 2 mnd ja Fastlegen var nok optimist! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 5. mars 2010 #584 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg bestilte time hos privat gynekolog da det ble så mye tull og lang ventetid hele tiden med han offentlige jeg egentlig ble henvist til. Skulle ha gjort det med en gang, for da ble det virkelig fart på sakene. Jeg og sliter litt med uren hud etter at jeg sluttet med p-pillen, og til slutt bestemte jeg meg for at nok er nok. Så jeg fikk en hudpleier til å sette opp et hudpleieprogram for meg. De produktene hun anbefalte har virkelig hjulpet! Mot uren hud kan jeg anbefale disse produktene fra MD formulations: - MD formulations face and body scrub (pealing som du bruker 1-2 ganger i uka) - MD Formulations Vit-a-plus Clearing Complex Masque (maske du bruker 1-2 ganger i uka etter pealing) - MD Formulations Continuous Renewal Serum (påføres morgen og kveld etter at du har renset huden. Deretter tar du på fuktighetskrem. Den er dyr, men veldig effektiv. Du kan komme til å få en del kviser i en periode i begynnelsen, men det er fordi serumet hjelper huden å "tømme" seg for urenheter. Så blir det bedre etterpå. Den finnes både for sensitiv hud og for normal hud, så ta den du mener passer for deg.) Jeg bruker andre merker i renseprodukter og fuktighetskremer, fordi hun sa at det ikke er bra å bruke kun produkter fra MD formulations, det kunne bli for sterkt for huden. De er dyre å kjøpe her i Norge, så jeg pleier å bestille på nettet, enten på feelunique.com eller på beautybay.com. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #585 Del Skrevet 5. mars 2010 Ah, takk for mange gode tips Tinio Har hørt en del positivt om MD, så kanskje jeg burde sjekke ut det litt nærmere også. Selvom det er litt dyrt i innkjøp, så er jo ofte slike produkter mye drøyere også, så da blir det ikke så ille. Og uansett er jeg villig til å betale litt for freshere hud, særlig nå som våren og sommern er på vei - kjedelig å måtte dekke til huden da pga masse kviser Og apropos suksess med privat gynekolog, så har du unektelig bevist at det fungerer utmerket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 5. mars 2010 #586 Del Skrevet 5. mars 2010 Ja jeg synes hvertfall de er veldig drøye. Hehe ja det har fungert forbausende bra med privat gynekolog her! Jeg går til han fortsatt på UL, selv om jeg nå egentlig kunne ha gått gratis til en offentlig en. Men han er så dyktig at jeg vil ikke bytte han ut, nurkene våre fortjener den beste vi kan få, selv om vi må betale litt ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 5. mars 2010 #587 Del Skrevet 5. mars 2010 PM på vei til Becky og Smaragd Noen som har tips til gode rensekremer forresten? :klø: Etter at jeg sluttet på piller har huden min ikke vært helt medgjørlig Bruker en fra Dermalogica i dag, special cleansing gel, men ikke helt fornøyd. Tips mottas med takk :bukke: Jeg er veldig fornøyd med Matis sine produkter! Litt dyre, men veeldig drøye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 6. mars 2010 #588 Del Skrevet 6. mars 2010 God helg vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. mars 2010 #589 Del Skrevet 6. mars 2010 Special cleansing gel er jo for normal til blanding hud, så hvis du har fet hud med mye urenheter burde du heller bruke dermal clay cleanser, hvis du skal bruke Dermalogica. Det er en leire-rens, som du også kan la ligge på huden i 5 minutter som en maske. Ellers støtter jeg det Tinio sier om MD Kjempebra produkter! Bruker selv den peelingen hun foreslår, og den er kjempegod! Som krem er jeg veldig glad i Dermalogicas Active Moist. Har selv fet hud, men ikke noe særlig urenheter. Etter at jeg ble gravid har jeg faktisk fått mye tørrere hud Så nå har jeg måttet bytte ut produktene mine. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 6. mars 2010 #590 Del Skrevet 6. mars 2010 Ventetid helt til juli er altfor lenge når du allerede har gått 3 mnd uten tanta.. helt utrolig at det skal være sånne køer! Det er sikkert ikke noe galt, men bare for sikkerhetsskyld så hadde nok jeg også valgt et sted jeg ville gått til videre utredning hvis det viste seg at det var nødvendig. Ellers må du ha en goood helg kjære Zia-vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 6. mars 2010 #591 Del Skrevet 6. mars 2010 Vente til juli??? Helt utrolig at det kan være så lang ventetid på enkelte ting, altså. Men kjenner til det. Henvisningen min skulle egentlig bli sendt til nærmeste sykehus, men da jeg sjekket ventetiden var den på ca 35 uker, altså kunne jeg kanskje komme til i august for videre utredning av habituell abort. Ringte legekontoret og ba de sende den til et annet sykehus. Må med ferge, men det er ikke så farlig. Fikk time 2-3 uker senere og er allerede i gang med skikkelig oppfølging der nå. Nå fikk jeg egentlig time i neste uke, men da jeg ringte på torsdag hadde de ledig i går. Så nå er jeg i gang og det er litt betryggende. Håper du finner en god gynekolog på enten Volvat eller Aleris, Dreia, som tar godt vare på dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. mars 2010 #592 Del Skrevet 6. mars 2010 Vente til juli hadde ikke jeg heller gidda nei. Må da være måte på venting i prøvetida... Volvat eller Aleris blir nok bra Ha ei flott helg videre, Zia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #593 Del Skrevet 7. mars 2010 Hehe ja det har fungert forbausende bra med privat gynekolog her! Jeg går til han fortsatt på UL, selv om jeg nå egentlig kunne ha gått gratis til en offentlig en. Men han er så dyktig at jeg vil ikke bytte han ut, nurkene våre fortjener den beste vi kan få, selv om vi må betale litt ekstra. Det er det der jeg er litt redd for også - blir fryktelig dyrt dersom man først blir bortskjemt med en dyktig privat gynekolog, men pytt, hva gjør man ikke for barna Jeg er veldig fornøyd med Matis sine produkter! Litt dyre, men veeldig drøye! Takk for nok et godt tips - skal sjekke ut det også God helg vennen Special cleansing gel er jo for normal til blanding hud, så hvis du har fet hud med mye urenheter burde du heller bruke dermal clay cleanser, hvis du skal bruke Dermalogica. Det er en leire-rens, som du også kan la ligge på huden i 5 minutter som en maske. Ellers støtter jeg det Tinio sier om MD Kjempebra produkter! Bruker selv den peelingen hun foreslår, og den er kjempegod! Som krem er jeg veldig glad i Dermalogicas Active Moist. Har selv fet hud, men ikke noe særlig urenheter. Etter at jeg ble gravid har jeg faktisk fått mye tørrere hud Så nå har jeg måttet bytte ut produktene mine. God helg Jeg har nok kanskje litt fet hud innbiller jeg meg, men de produktene jeg bruker fra dermalogica nå er anbefalt av en hudpleier etter en time på et spa. Så skulle jo tro hun anbefalte rett produkt Har hørt om den clay cleanser'n og lurer litt på å prøve den. Vil IKKE ha masse kviser på bryllupsdagen Active moist kan jeg jo også kanskje bruke - tror den jeg har nå heter Smoothing Cream. Vet du forskjellen? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #594 Del Skrevet 7. mars 2010 Ventetid helt til juli er altfor lenge når du allerede har gått 3 mnd uten tanta.. helt utrolig at det skal være sånne køer! Det er sikkert ikke noe galt, men bare for sikkerhetsskyld så hadde nok jeg også valgt et sted jeg ville gått til videre utredning hvis det viste seg at det var nødvendig. Ellers må du ha en goood helg kjære Zia-vennen Ja, det blir nok Aleris tror jeg, satser på gynekologen med offentlig avtale dersom det er rundt 4 ukers venting. Noe lengre enn det er uaktuelt - da blir det privat. Håper du har hatt en strålende helg du og Vente til juli??? Helt utrolig at det kan være så lang ventetid på enkelte ting, altså. Men kjenner til det. Henvisningen min skulle egentlig bli sendt til nærmeste sykehus, men da jeg sjekket ventetiden var den på ca 35 uker, altså kunne jeg kanskje komme til i august for videre utredning av habituell abort. Ringte legekontoret og ba de sende den til et annet sykehus. Må med ferge, men det er ikke så farlig. Fikk time 2-3 uker senere og er allerede i gang med skikkelig oppfølging der nå. Nå fikk jeg egentlig time i neste uke, men da jeg ringte på torsdag hadde de ledig i går. Så nå er jeg i gang og det er litt betryggende. 35 uker!? Ja, det var jammen meg ille! Skjønner godt at du byttet til et annet sykehus da ja Skjønner ikke at det er NOEN som virkelig orker å vente så lenge jeg Hvem er de som har fyllt opp tiden så langt fremover? :klø: Må jo være noen super-tålmodige sjeler Vente til juli hadde ikke jeg heller gidda nei. Må da være måte på venting i prøvetida... Volvat eller Aleris blir nok bra Ha ei flott helg videre, Zia! Godt at det er flere her som mener det hadde blitt drøyt å vente til juli - da føler jeg meg litt mindre prøve-zilla Og sånn apropos prøving, så har jeg noen slags mensmurringer i magen nå Lurer på hva som skjer nedi der? :klø: Har ikke tempet på to dager nå (helg = ), så har ikke peiling på om tempen kunne avslørt hva som skjer. Blir spennenden å se Og apropos bryllup Har begynt å kikke etter fotografer, men innser at det kommer til å bli fryktelig mye dyrere enn jeg trodde gitt Og ikke minst vanskelig med tanke på at vi ikke er ute alt for lang tid i forveien Dere som har giftet dere - hvor lenge før bestilte dere fotograf? Og når begynner det å bli i seneste laget tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. mars 2010 #595 Del Skrevet 7. mars 2010 Skin smoothing cream er for mer normal/tørr hud. Mens active moist er for fet hud. Kanskje du ikke har så fet hud som du selv tror? Har du synlige porer på nesa/kinnene? Blir du blank i løpet av en dag? Jeg blir kjempeblank. Har et fettlag i hele ansiktet etter en lang dag Jeg har også veldig fet hodebunn og får fort fett hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #596 Del Skrevet 7. mars 2010 Har synlige porer iallefall på nesen Og til kinn og, selvom ikke like ille som nesen. Blir gjerne blank etter en dag også, og får som deg fort fett hår. Kanskje jeg skal bytte over til clay cleanser og active moist da, dersom jeg skal fortsette med dermalogica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. mars 2010 #597 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg var kjempesær på fotograf, og visste hvilket studio jeg skulle ha. Så vi bestilte fotografen i februar, tror jeg, når vi skulle gifte oss i slutten av juli... Var der til samtale 1.april, og avtalte litt hva vi tenkte. Det var samme dag som jeg testet positivt med lillegutt... :rødme: De var ganske fullbooket i den perioden da, så siden det var viktig for meg at det ble dem, så måtte vi være tidlig ute. Får mye ros for bryllupsbildet vi har på veggen da. Og det er veldig ulikt det de fleste andre har. Men billig skal jeg ikke påstå at det ble... Kostet vel omtrent like mye for fotograf og alle bildene, som mye av resten av festen til sammen... (Nå klarte vi å få til mye av resten ganske billig.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 7. mars 2010 #598 Del Skrevet 7. mars 2010 Fotograf må man bestille tidlig ja. Vi var tdilig ute (husker ikek hvor tidlig) og fikk ikke til ønsket klokkaslett. Avbestilte senere og tok heller ei venninne som er fotograf. Hvordan går det med mensmurringene? Om det viser seg å være TR, så ville jeg fortsatt dratt til legen/gynekolog for å finne ut av hva som har skjedd her. Kanskje er det snart tid for meg til å kunne begynne å sutre over TR igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 8. mars 2010 #599 Del Skrevet 8. mars 2010 Hmmm... mensmurringer? Spennende! Nei vente til juli, får være måte på!! Håper du får en fiiiiiin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 8. mars 2010 #600 Del Skrevet 8. mars 2010 Mensmurringer liker vi! Kanskje noe endelig er igang igjen hos deg og nå *krysse fingrene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå