Cherrytomat Skrevet 28. mars 2012 #3441 Del Skrevet 28. mars 2012 Hoppet omtrent over både 56 og 62. Brukte 56 bare noen uker, og 62 kanskje i 2 mnd før vi måtte over på 68. Men der har vi til gjengjeld vert helt frem til hun var 7 mnd Så hopper vi omtrent over 74 og går nå rett på 80! En liten opbrett på ermene på enkelte plagg, men heller det en å styre med enda flere størrelser! I ull er det ihvertfall helt okai. Vi har janus og devold sine nattdrakter i tynn ull, og de har vi brukt i 80 siden jul. Kjøpte en til devold siden jeg kom over en på halv pris og da kjøpte jeg 86. Prøvde den på og den satt fint når jeg brettet opp kanten på armene så vi bruker like godt den også vi Det jeg syns er travelt med dette at de vokser raskt ut av ting er at en må lagre på det! Vi har arvet mye fint, og itillegg fikk vi mange flotte klær i gaver. Så har to svære plastkasser fulle med tøy, og enda har jeg gitt videre endel til en søster og en venninne som fikk etter meg! Tror vi må ta oss en runde å sortere når vi flytter, vi kan jo ikke ta vare på alt dette her Så nå har jeg to skuffer i kommoden, og der får vi plass til alt hun bruker nå! (Siste skuffen er tøy som er innkjøpt/fått i gaver som er for stort enda. ) De to skuffene får ikke bli til mer, så jeg er streng med meg selv på innkjøp og det funker fint nå når jeg vet hva vi bruker og ikke bruker Bukser trenger vi få av, her går det mest i bare strømpebukser hjemme, med en tights over når vi skal ut hettejakker, fleecejakker og strikkajakker har vi brukt lite, når vi skal ut har vi uansett tatt på heldress i ull så resten har blitt overflødig. Nå fremover våren når vi kommer til å vere mer ute får vi nok mer brukt for bare overdeler til når hun sitter i vogna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #3442 Del Skrevet 30. mars 2012 Enig med deg Cherry, at all denne lagringen og konstante ryddingen i størrelser osv er litt slitsom, men heldigvis stabiliserer det seg jo litt mer snart Og så er det jo koselig også da, ikke bare slit I natt sov lillegutt seg gjennom natten fra kl 23 til 7:15, med kun en foring! De siste dagene virker det som om han ikke har behov for mat fullt så ofte lenger. Blir spennende å se om det er et blaff, eller om det bare er han som vokser seg litt større og annerledes. Håper uansett ikke det har noe med den beskjedne vektoppgangen hans å gjøre da, men det er vel tvilsomt, siden han først har begynt med det nå nylig Nå ligger han så søtt og sover, så mor begynner å få fritidsproblemer - har vasket alt av klær og stellehåndkler, ryddet på kjøkken, brettet klær, redd opp senger, og tørket støv, og nå surfet på nett så jeg ikke lenger vet hva jeg skal surfe etter... Luksus-problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 30. mars 2012 #3443 Del Skrevet 30. mars 2012 Så godt at du får tid til å hente deg inn på andre måter selv med lillegutt i hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 30. mars 2012 #3444 Del Skrevet 30. mars 2012 Nyt fritiden, plutselig krabber han rundt så du har mer enn nok å henge fingrene i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 30. mars 2012 #3445 Del Skrevet 30. mars 2012 Litt godt for mor å kjenne på at det kan være litt fritidsproblemer av og til også Håper dere får en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 30. mars 2012 #3446 Del Skrevet 30. mars 2012 Vår barnelege smører på Det merker jeg Selv om alt hun sier selvsagt er veldig sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 31. mars 2012 #3447 Del Skrevet 31. mars 2012 Så herlig med litt fritid! Ha en alldeles strålende påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 31. mars 2012 #3448 Del Skrevet 31. mars 2012 Heldig du som har fritidsproblemer God påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 1. april 2012 #3449 Del Skrevet 1. april 2012 Deilig med en så god natt da Lillegutt her har fra dag 1 kun våknet for mat en gang om natten og det er ca kl halv fire... Får bare nyte dager med litt fritidsproblemer, snart så er det vel ikke fred å få God påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. april 2012 #3450 Del Skrevet 4. april 2012 God påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 10. april 2012 #3451 Del Skrevet 10. april 2012 Håper den lille Zia-familien har hatt en strålende påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 10. april 2012 Forfatter #3452 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Hei igjen - lenge siden jeg har oppdatert her nå! Har bare fått med meg Småkjeksets fødsel, og den så jeg strengt tatt på FB Vi har hatt en strålende påske - passe dose avslappning og familiebesøk - helt perfekt Mini har oppført seg eksemplarisk, og blir bare søtere og søtere. Synes han er veldig grei å ha med å gjøre, og tror vi har fått en enkel baby Faktisk er han så grei at vi allerede har begynt å tenke på flere, altså, ikke flere NÅ, men at vi har tenkt at vi definitivt skal få flere, om vi skulle være så heldige å få det til! Jeg har tenkt helt siden han ble født at jeg helst vil begynne å prøve på nestemann ganske tidlig, dvs ganske rett etter ammingen er ferdig, men var redd mannen ville vente lenger, men heldigvis var han helt på bølgelengde og håpte at jeg ville prøve på en ny ganske raskt også Iallfall er mini foreløpig så grei at jeg ikke hadde dødd om det skulle poppet ut en til i dag liksom - mulig han blir mye mer slitsom etter hvert som han vokser til da, men da får vi bare justere planene litt I natt sov han fra 23 til 8 med en mating rundt 4. Deretter sovnet vi igjen til 11, og så var det morgenstell før han jammen meg sovnet på stellebordet igjen, og siden det har han sovet i vugga Men det er ikke vanlig altså - ikke derfor vi synes han er enkel Normalt er det to matinger på natta, og helst vil han opp 8! I det siste har han oppdaget at henda er gode å sutte på, så nå er de nesten mer poppis enn smokken! Ulempen er at tran-lukta brer seg over alt Forresten, hvor lenge etter man har gitt tran bør man bekymre seg over at gulping kan sette tran-flekker på klær? Jeg har på han smekke en god stund etter tranen, men kjedelig å ha det på resten av dagen også liksom, i redsel for gulping og tranflekker... Endret 10. april 2012 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 10. april 2012 #3453 Del Skrevet 10. april 2012 Så koselig å høre at dere synes det er så stas med den lille at dere begynner å tenke på en ny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 14. april 2012 #3454 Del Skrevet 14. april 2012 Høres ut som en behagelig baby ja vi synes ikke frøkna vår er slitsom, hun er stort sett blid og fornøyd, men begge her i huset er enig om at vi venter å lenge som opprinnelig planlagt (går for prøving på nummer to f.o.m. Sensommer neste år) Jeg måtte gi litt opp tran, men fikk beskjed fra ernæringsfysiolog om at det var greit å kutte ut så lenge JEG tok tran (og gjerne litt ekstra) + gav vitaminD dråper. Da får hun nok omega3 + alt tranen inneholder via melken, eneste som ikke overføres er vitamin D, derav dråpene Riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 18. april 2012 Forfatter #3455 Del Skrevet 18. april 2012 Vi har midlertidig tran-stans her nå, etter at vi så en mystisk tendens til mageknip etter vi begynte med tran. Noen som har hørt om små babyer som rett og slett får vondt i magen av tran?? Prøver d-dråper nå en ukes tid, i tillegg til at jeg tar vitaminer og omega, og så skal vi prøve tran igjen etter en uke. Etter vi kuttet ut tranen har han vært helt uten mageknip iallfall, så blir interessant å se hva som skjer når vi prøver tran igjen. Da vi ga han tran sist gang var han helt hysterisk ut på kvelden - hylskrek og magen var steinhard - stakkars liten Forøvrig går dagene av gårde her, med fortsatt snill baby. Har fått strikket ferdig en sparkebukse til han som jeg begynte på når jeg var på overtid. Den manglet bare noen cm av et ben, og trådfesting og heklekant, så bare latskap at den har blitt liggende. Men heldigvis passet den uansett ikke før nå, så da får han iallfall brukt den! Godt fornøyd med den faktisk - fint mønster, og fargene ble bra sammen (i motsetning til en jakke jeg strikket der fargene så bra ut da jeg begynte, mens jeg ikke kan fatte hva jeg tenkte på når den var ferdig ) Vi har meldt oss på babysvømming også! Noen tips i den anledning fra dere som har vært på dette? Tenker særlig på logistikk-problemet som oppstår etter endt svømming i liten garderobe som skal deles med en haug andre babyer og 1-2 åringer som skal på neste time... *skrekk* Og en annen ting - etter hvert ut over våren og sommeren nå, så blir det jo som regel for varmt til at han kan ha på ulldress ute. Hva har man på de da? Synes som regel det er litt vel kaldt på sommeren til at vi ikke skal ha noe over klærene hans heller liksom. Så noen overalls på Polarn o Pyret, men de var relativt dyre, så om det er helt bortkastet gidder jeg ikke kjøpe det heller... Og luer - holder det med sånne helt tynne bomullsluer om sommeren? Synes de ser så fryktelig tynne ut... (ok skjønner at de holder en skikkelig varm dag da, men tenker på gjennomsnittlig norsk sommerdag). Er så redd for at han skal få ørebetennelse, så han kommer sikkert til å ha på ull-lua si til langt på sommeren om den passer Blir en tynn ull-lue for varm om sommeren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 18. april 2012 #3456 Del Skrevet 18. april 2012 Tynn ull-lue er supert på litt halvkalde sommerdager. Evt ull/silke. Og de tynne bomullsluene er for varme dager eller babyer langt nedi en vogn. Vi hadde bambuslue til lillebror, og den ble brukt det meste av sommeren. Kjøpte også overtreksdress i bomull. Men valgte en billig til 199,- eller noe sånt. Det var bare for å holde vinden ute. Kjøpte en litt stor str. til storebror, og brettet opp litt i begynnelsen. Til lillebror ble den litt knapp på slutten, men passet greit til vi gikk over til noe annet. Har kanskje bruk fleecedress mer da, sånn vår og høst... Ang. babysvømming, så ha god tid! Og nysovet og nymatet unge! Og ta deg tid til å mate rett etter babysvømmingen også. Det er nemlig ganske slitsomt for de små. Ingen av mine har fått noe særlig tran. D-dråper er helt supert det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 18. april 2012 #3457 Del Skrevet 18. april 2012 Ta med soft-bag til babysvømmingen, våt baby er skummelt å bære, og det er greit å kunne pakke ham inn litt på vei fra bassenget til dusjen, samt når du dusjer. Ta med noe mat til deg selv også, og vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 18. april 2012 #3458 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Ta med soft-bag til babysvømmingen, våt baby er skummelt å bære, og det er greit å kunne pakke ham inn litt på vei fra bassenget til dusjen, samt når du dusjer. Ta med noe mat til deg selv også, og vann. Vi brukte bilstolen softbag hadde ikke fungert i vår vesle garderobe ihvertfall, hver en krok er våt :gjeiper: Jeg la først en sånn libero engangsstellematte i bilstolen før jeg la to håndduker der. la babyen oppi så hun lå der i bare badebleia mens jeg dusjet (Jeg fikk beskjed om at babyer er ikke skitne så de trenger ikke vaskes før badingen - da blir de bare lettere nedkjølte siden det tar litt tid! ) så lar jeg bilstolen stå klar sånn som dette til etter badingen, og jeg putter baby rett oppi og tuller rundt første håndduk. dusjer meg lett, så tar jeg opp henne og dusjer henne lett. legger henne så i håndduk nr to. (dusjer oss bare lett, for tar det igjen hjemme - det er så mye lettere! ikke lett å holde våt baby, spesiellt om hun er sint! og så bør en jo bruke litt såpe etter klorbad, og det er ihvertfall ikke lett!) så legger jeg ullteppe oppå henne mens jeg tørker meg og kler meg. er hun veldig sint har jeg gitt henne pupp her før vi kler oss. da tuller jeg henne i ullteppet, og jeg har håndduk på. så legger jeg henne i stolen igjen mens jeg kler meg Dette har fungert fint for oss ihvertfall! Mat til meg selv har jeg ikke trengt, men litt vann er alltid godt Alt etter temperaturen i badet skal du se an hvor lenge dere er uti. De anbefaler 15-20 minutter i starten, men er det terapibad på rundt 37 grader kan en vere lenger Endret 18. april 2012 av Cherrytomat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 20. april 2012 #3459 Del Skrevet 20. april 2012 Så deilig at dere har fått en så snill baby Lillegutt her er samme ulla virker det som Sover mye og gråter sjeldent, veldig deilig! Var nesten klar for en til rett etter fødsel jeg da Blir ikke noe prevansjon her i gården i allefall, ønsker gjerne to tette! Moro med babysvømming Vi har meldt oss på det vi også og begynner på onsdag, blir spennende! Når begynner dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 20. april 2012 #3460 Del Skrevet 20. april 2012 Vondt magen av tran er et kjent fenomen, vi fikk vite at det kan tette tarmene på de små, og ble heller anbefalt D-vitamindråper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå