Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Becky, takk for tips - tror jeg skal kjøpe pumpe :jepp:

Noen som kan anbefale noe? Manuell eller elektrisk? Avent eller Medela?

Hvordan fungerer en manuell, og hvordan fungerer den elektriske? Er den elektriske såpass mye enklere i bruk en den manuelle at det er verdt investeringen?

Så at det var omtrent dobbelt i pris, og det er jo ikke så ille. Regner jo med at dette skal brukes lenge med lillegutt, og forhåpentligvis med flere barn og...

:vetikke:

Jeg har elektrisk, og er glad for det. :) Man bare kobler den på, og pumper "manuelt" (er egentlig ikke det, det er fortsatt mye lettere enn den manuelle hvor man må fikse vakuum selv, og hvor det er tyngre å pumpe) til utdrivningen har kommet i gang, også velger man tempo på samme måte, og trykker på en knapp, så pumper den i ca. samme tempo som man pumpet med selv. :)

Edit: Nå tviler jeg på at jeg kommer til å bruke den så veldig mye mer da, men fram til for noen uker siden ble den brukt. :) Nå gir jeg bare mme hvis han skal passes, men for tiden er det totalt flaskenekt, så jeg er rimelig låst for tiden. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har elektrisk Avent-pumpe. Var på tilbud til bare 200 kr mer enn den manuelle. Men har faktisk aldri brukt den annet enn som manuell. Kanskje om det blir mer pumping med Mini enn med Vesla?

Edit: Glemte å si at jeg er fornøyd med pumpa! Hadde en gammel manuell Avent-pumpe tidligere, og selv om de er nesten identiske så er den nye vakumventilen mye enklere.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har manuell aventpumpe og den fungerer kjempefint. Utdrivningen kommer veldig greit i gang, og da kan jeg sitte med en hånd som nærmest pumper av seg selv. Tenkte egentlig jeg skulle ha elektrisk, men fikk tilbud om å kjøpe en manuell rimelig, så da ble det det, og jeg har ikke savnet noen elektrisk. En liten fordel jeg har tenkt på, er det at man kan gå rundt å gjøre ting, så fort utdrivningen har kommet igang, med den manuelle ;) og veldig lett og nett å ha med seg!

Lykke til med valget :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for pumpetips alle sammen, og :klem: til Spatula og Pusilus!

Har ikke bestemt oss for noen pumpe enda, men tar med tipsene og skal kikke litt rundt :jepp:

I dag har vi vært og veid mini, og jøye meg som han spiser! 4 uker og han har gått opp 1380 siden han ble født! Det er iallfall en baby med næringsvett :overrasket: Han ser ikke rund ut enda, men har blitt ganske så lang, må begynne å pakke bort en del 50-klær så smått nå :sjenert:

Han har vært en del plaget med mageknip, men har vært bedre i det siste det også. Har prøvd å ha fokus på at han ikke får for mye formelk (siden jeg tydeligvis har både velfylte og ekstremt fetende pupper :roll:), men heller gi han samme pupp flere ganger, og i tillegg prøver vi å hjelpe han ut med luft når det ser ut til at han trenger det.

Håper det er litt varig da, og ikke bare tilfeldig :jepp:

Forresten, skulle hatt sånne engangs-stellematter - noen som vet hvor man får tak i det? Vet Libero har noen, men har ikke sett det i noen butikker her enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Libero sine har de både på kiwi og rema her jeg bor ihvertfall :) Står i hyllene med bleier og våtservietter ;)

Har du ikke hentet gratispakker forresten? jeg fikk en pakke med sånne i bam sin tror jeg det var :)

http://www.klikk.no/foreldre/bam/article695924.ece

viss ikke var de kanskje i libero sin, husker ikke helt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med babyer med næringsvett! :) Her hadde vår Mini lagt på seg 400 g på 5 dager. Men så spiser hun opp mot 15 ganger i døgnet også...

De engangs stellemattene har de hatt i alle dagligvareforretninger hvor jeg har kommet på å se etter. Hvertfall på Kiwi og Rema her, det er der vi handler oftest. Spør betjeningen, kanskje de bare har dem en ulogisk plass?

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler som regel på Rimi eller Meny, en sjelden gang Mega eller Prix, men aldri Kiwi og Rema, så det forklarer kanskje hvorfor vi ikke har sett de...

Skal kjøre innom Rema eller Kiwi i morgen og sjekke!

Klematis, godt å se flere med matvett :fnise: 400 g på 5 dager overgår jo vår tass også :ler:

Han har sovet ute for første gang i dag, og jammen sov han godt! Så det skal vi gjøre mer av. Vi utforsker enda ting og tang, så tar alt litt gradvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker du egentlig de engangsstellemattene til?

Tror jeg har 3 pakker uåpnede som jeg fikk i gratispakker... (Eller, de gikk videre nå nylig da... ) Men på 5 år og to barn har jeg ikke funnet ut hva jeg skal med dem, annet enn på langtur, når de er for store for stellematta i vognbagen... Og da steller vi jo oftest stående alikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker du egentlig de engangsstellemattene til?

Tror jeg har 3 pakker uåpnede som jeg fikk i gratispakker... (Eller, de gikk videre nå nylig da... ) Men på 5 år og to barn har jeg ikke funnet ut hva jeg skal med dem, annet enn på langtur, når de er for store for stellematta i vognbagen... Og da steller vi jo oftest stående alikevel...

Vi bruker dem endel :)

Rett på sofaen hos svigers, oppå stellematter når vi er hos andre/offentlige steder og generellt når jeg er redd for underlaget om vi tar et kjapt bleieskift ;)

Men vi bruker dem flere ganger, er ikke engangs her i gården såsant det ikke er bæsj på ;)

Endret av Cherrytomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker dem endel :)

Rett på sofaen hos svigers, oppå stellematter når vi er hos andre/offentlige steder og generellt når jeg er redd for underlaget om vi tar et kjapt bleieskift ;)

Men vi bruker dem flere ganger, er ikke engangs her i gården såsant det ikke er bæsj på ;)

Ok...

Vi hadde en kjekk liten stellemappe fra Babybjørn, som dekket det meste sånt. Da hadde vi bleier og alt inni. Og så var den stellematte med kanter om vi trengte det.

For offentlige steder, brukte vi et flanellsteppe (flanellsbleie) som vi bare vasket når vi kom hjem.

Rask og kjekk både hjemme og ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å lese at det går så fint med dere :) Godt det er fler med næringsvet ;) Lille M la på seg 300 gram på en uke :fnise:

Har fått både elektrisk og manuell pumpe fra en venninne, men kun prøvd den elektriske et par ganger for å lette på trykket så lille lettere skulle få tak...

Tror kiwi har flere babyprodukter enn mange andre butikker... lette etter tørre engangskluter for å spare håndklærne litt, og da måtte jeg på kiwi i allefall :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig surret meg ut med småen i dag, og er strålende fornøyd over alt vi fikk utrettet!

Fant de omtalte engangs-stellemattene. Tenker å bruke de som Cherrytomat beskriver, og vil nok også bruke de flere ganger om de ikke blir tilgriset. Synes offentlige stellematter er ekkelt, så ville uansett ikke lagt han rett oppå de, men en flanellsklut er jo et alternativ. Bare synes vi vasker nok som det er... :sjenert:

I tillegg fikk jeg tak i masse billige amme-topper på HM :hoppe: En ny vårjakke, noen klær til småen - både klær han trenger og klær mor prøver å forsvare at han trenger :fnise:, fingermaling så vi kan ta fot/hånd-avtrykk til babyboka hans, diverse sugekopp-kroker så vi kan henge opp leker rundt stellebordet, og masse annet snacks :tommelopp:

Var deilig å ta seg en tur ut, og det fungerte ganske greit, så i morgen tenker jeg vi tar en ny tur, og pløyer gjennom resten av butikkene :fnise: Kan jo være mor finner mer spennende til mini... Angrer nå på at vi har kjøpt så mye klær på forhånd faktisk, for det er jo så mye fint i butikkene nå! Og ikke minst masse fint i ull på salg.

Lillegutt blir bare søtere og søtere (trodde ikke det gikk ann :rodmer:), og smiler stadig mer. Han er veldig grei, og lar meg fint dusje og spise hver dag, samt at han generelt er blid og finner seg i å ligge litt alene uten protester. De eneste gangene han er litt "vrang" er når han har litt mageproblemer stakkar, men det er ikke ofte lenger det heller - i det siste kanskje en gang hver tredje dag :tommelopp:

Så nå er det bare å håpe på at han sover en time til, så får mor sett Beretninger om begynnelser....

God kveld til alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å lese om dine dager med lillegutt :hjerte: Tenk at han allerede er over en mnd gammel! Så knallskjønn som han var når han ble født så kan ikke jeg heller skjønne at det er mulig å bli skjønnere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zia! Innom og leser litt hos deg - høres ut som dere har det veldig bra oppi den nye baby-tilværelsen :jepp::)

Vi bruker også libero's engangs stellematter. Kjøper dem på meny jeg altså... og ica også :filer:

Her har vi dem oppå stelleputa, så slipper vi å vaske trekket på puta om det skulle være noe søl. Er sikkert litt miljø-fientlig :gjeiper: og ute og overalt. Syns de er veldig greie :jepp: Bruker de om og om igjen, til de er enten tilsølt eller blitt til en eneste krøll :ler:

Jeg hadde Medela elektrisk pumpe og er godt fornøyd med den. Har aldri prøvd manuell men ser ikke helt for meg å pumpe selv med en hånd i 10-15 min liksom... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som veldig fine dager :hjerte:

Så kjekt å få kjøpt billig ammetøy :) Det overrasket meg veldig... hvor mye jeg hadde som var upraktisk å amme i! Hvis jeg ikke ville vise hele magen liksom... :sjenert:

Mye fint tøy i butikkene til de små også :rodmer: Må innrømme at jeg greide å "unnskylde meg" til å få handlet litt tøy på salg fra nettet. Bl.a. sensommermodeller fra Noa Noa og Molo, som jeg tenker frøkna kan bruke til sommeren! :nigo:

Ønsker dere fine dager videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt høres helt herlig ut :hjerte: Har han begynt på str 62? Er utrolig mye fint i butikkene nå ja, ikke lett å la vær å handle...selvom han egentlig har fått nok klær :sjenert:

Deilig å få til en skikkelig shoppingrunde da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...