Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne som nylig fødte sa at hun hadde akkurat samme problemet når hun la sin lille gutt ned i enten senga eller vognbagen, at guttungen ble så veivete. Hun bygde litt rundt han med dyner sånn at han ikke følte at han lå alene med masse rom rundt seg og det hjalp veldig på han :) Nevnte det for mamma og hun hadde visst gjort det samme med meg :fnise:

Skrevet

Er det som er så genialt med den hengevuggen vi har til vår. Den holder på en måte litt rundt han, så han har aldri hatt problemer med å sove der. :)

Svøping vil sikkert fungere, og at du bretter en dyne som en lang pølse, og har rundt han.

Skrevet

Takk jenter! I natt prøvde jeg å holde han i begge henda på en måte, og da roet han seg med en gang. Når han var rolig pakket jeg dyna godt over han og henda, og da virket han mye roligere.

Håper det ikke var tilfeldig, så blir spennende å teste ut igjen i natt :)

Skrevet

Så godt å høre at dere har noen fine dager med å bli kjent med hverandre. Høres jo ut som det går strålende!

Her i gården må vesla svøpes i et teppe for at hun skal finne roen til å sovne. Funker kjempefint! Også holder det på litt av kroppsvarmen, så ikke overgangen til seng blir så stor :jepp:

:klemmer:

Skrevet

Så fiiiiiin! :rodmer:

Takk, Marmot :hjerte:

Så godt å høre at dere har noen fine dager med å bli kjent med hverandre. Høres jo ut som det går strålende!

Her i gården må vesla svøpes i et teppe for at hun skal finne roen til å sovne. Funker kjempefint! Også holder det på litt av kroppsvarmen, så ikke overgangen til seng blir så stor :jepp:

:klemmer:

Ser ut til at lillegutt liker svøping også - har gjort det noen dager nå, med ganske stor suksess :jepps:

Men hva svøper dere de inn i? Flanell- og gas-kluter er litt små, og helseteppe synes jeg blir for tykt om jeg skal ha han under dyna om natta i tillegg... :klo:

:vinke:

Et lite spor bare :klem:

:klem:

Skrevet

Vi brukte spesielle tepper til swaddling fra han var nyfødt til ca 4 mnd. Pakket han stramt stramt inn, og han likte det veldig godt :) Vi fikk 4 tynne store swaddling tepper av en australsk kollega av mannen, og de fungerte kjempefint i starten. Etterhvert kom han seg ut av dem, og veivet sånn med armene at han våknet, og da fikk vi låne dette av den samme kollegaen. Den har klaffer som man bretter på en slik måte at babyen ikke klarer å dra ut armen. Høres kanskje litt brutalt ut, men Goffel var avhengig av det for å sovne, og roet seg veldig godt innpakket.

Masse fint på eBay :)

Litt usikker på om

linken er den beste, men anbefaler deg å se "The happiest baby om the block"
Skrevet

Ikke bare du som mister folk ut av mine innlegg... :sjenert:

Gratulerer så utrolig så mye med gutten! :strix: Har ikke fått lest meg opp på alt jeg har gått glipp av enda, men antagelig har jeg vel en dag i morgen som må soses bort på nett også ;)

Skrevet

Et gammel laken kanskje? Som du klipper til? ;)

Skrevet

Jeg vil også se en liten skjønning :sjenert:

Skrevet

Her er det blitt helseteppe eller et tynt ullpledd. Frøkna vår får lett kjølige ekstremiteter og jeg føler at det lett kan bli "glepper" i den lille dyna hennes , så da er detgodt at hun er innpakket innerst.

Skrevet

Takk så mye for tips til tepper! Foreløpig fant jeg ut at Mor Signe-teppet fungerer utmerket, med flanell innenfor. Omtrent som Tutta gjør med sin frøken :)

Da har jeg tid til litt research på et ordentlig teppe, om det ikke fungerer etter hvert med denne løsningen! :jepp:

Lillegutt blir også lett kald på henda, og dyna kan jeg ikke ha over henda hans, for da fekter han den bare over hodet. Med ullteppet går det bra, for da får jeg "låst" fast henda hans bedre, og teppet er uansett så luftig at det nok går fint om han skulle klare å lure det opp i ansiktet :)

Og så, masse gratulerer til Klematis og Lucky!! :hoppe::strix::hoppe: Endelig har dere også fått hilse på småtassene deres! :nigo:

Spatula: du kan jo sende meg en PM med navn, om du er på FB, så kan jeg legge deg til :jepp:

Hverdagen har innhentet oss her, og har hatt noen slitsomme dager alene med småen. Han har vært veldig medgjørlig så lenge vi var to her, men med en gang mannen skulle på jobb, så fant mini ut at han skulle slå til med skikkelig mageknip stakkar :roll: Så her har jeg ikke rukket annet på dagen i det siste enn å løpe på toalettet et par ganger før mannen kommer hjem, mens mini ligger og illskriker stakkar :( Eneste som roet han var å ligge oppå meg, og med en gang jeg prøvde å legge han ned litt var det kriiiiise.

De andre dagene har han typisk nok satt i gang kl 8 (rett etter mannen går på jobb), og roet seg ca 1 time før mannen kommer hjem. I går vedvarte det utover kvelden, så da fikk mannen også virkelig smake på hva jeg haar fortvilet over :fnise: Men likevel blir det jo ikke det samme. Jeg er jo alene hele tiden, og må faktisk ordne alt selv. Mannen kan jo bare rope etter flere tepper og puter, smokk, drikke etc, når han sitter med mini. :roll:

Fant ut i går at jeg skulle ofre nattesøvnen (i den grad jeg har noen for tiden :lol:) for å prøve å hjelpe han litt, så vi kunne ha det litt hyggeligere her på dagen. Så har gått iherdig til verks i natt for å få han til å rape og fise litt, og så langt er han seg selv igjen i dag. Håper det ikke bare er et blaff.

Om det fortsetter blir det første trilleturen vår i dag - håper han ikke får vondt etter neste måltid :hoppe:

Forøvrig har jeg funnet ut at organisering er nøkklen til suksess med en liten alene :fnise: Til å begynne med løp jeg rundt i hele huset for å finne smokken hans, som vi aldri husket hvor lå igjen. Nå prøver jeg å ha en smokk på hver "base", dvs stellebord, vugge, seng osv. Og hver kveld, mens mannen enda er her, ordner jeg til tepper, newbornsete etc, så alt er klart til neste morgen. Mye lettere slik :jepp:

Så det er altså hverdagen her - blir stadig bedre kjent med mini, og han er selvsagt enda vakrere og snillere nå enn før :ler:

Så på Beretninger om begynnelser i dag morges med lillegutt sovende på armen, og det ble litt mye gitt - da kom tårene :roll: Følte meg bare så takknemlig som har en vakker og frisk liten gutt, når man får påminnelser om alle utfordringer som kan komme opp...

Nå ligger vakreste gullet og sover ved siden av meg, med en kanin dinglende over seg - han ser så forvirret ut hver gang han våker og ser at det henger noe der (den sitter fast på newborn-setet) :fnise:

Får snart vekke han om vi skal rekke noen trilletur, men det er jo SÅ deilig med litt fritid etter flere dager uten NOE... :sjenert:

Skrevet

Høres ut som min M var. Hun hadde jo kolikk og fikk vondt i magen fordi jeg hadde så mye melk og da svelget hun mye luft. Synes å huske at du og hadde mye melk? Jeg pumpet faktisk 3 dl hver morgen før jeg startet å amme :daane: Da fikk vi et helt annet liv. De tre første månedene bodde hun på brystet mitt ;)

Skrevet

Becky, takk for tips - tror jeg skal kjøpe pumpe :jepp:

Noen som kan anbefale noe? Manuell eller elektrisk? Avent eller Medela?

Hvordan fungerer en manuell, og hvordan fungerer den elektriske? Er den elektriske såpass mye enklere i bruk en den manuelle at det er verdt investeringen?

Så at det var omtrent dobbelt i pris, og det er jo ikke så ille. Regner jo med at dette skal brukes lenge med lillegutt, og forhåpentligvis med flere barn og...

:vetikke:

Skrevet

jeg har Avent sin manuelle og den har fungert helt supert til mitt bruk ;) Har vel pumpet en 15-20 ganger siden hun ble født ;)

Litt knotete de første gangene, men sånn er det vel med alt som er nytt ;)

Liker at jeg da kan pumpe rett ned på aventflaskene vi har. Kjøpte også Denne sånn at jeg med den overgangen kan feste den på pumpa og pumpe rett ned i beholderen. Så setter jeg bare på lokk og putter rett i frysen ;)

Liker disse koppene godt! Har fryst både melk og mat i dem, og lokket er så godt at vi bruker den også til å ta med rosiner og småsnacks på tur ;)

Alle delene kan i oppvaskmaskin, og så koker man dem bare etterpå (eller bruker microsterilisator)

Et must for meg å ha pumpe i hus, for de to gangene jeg fikk tette melkeganger var det vondt altså! :daane:

Pakked den bort for et par uker siden, men måtte jammen frem igjen med den gitt! Var en dag hun nok hadde økedag, for neste dag var det ihvertfall fulle mugger her som hun ikke klarte ta unna! :fnise::sexy:

Skrevet

Jeg hadde Medela Swing (elektrisk). Kjøpt brukt på finn for 5-600 kr og solgt igjen for det samme et år senere ;) Den var veldig god, ingenting å utsette på den, men hadde ikke behov for å bruke den så ofte. Fant etterhvert ut at han kunne få MME de få gangene noen passet han. Maskinen hadde et utdrivningsprogram først, som varte i 1-2 minutter, men man kunne avbryte det, og gå rett på pumpingen, hvis melken kom fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...