*Lollipop* Skrevet 29. januar 2012 #3221 Del Skrevet 29. januar 2012 Så gøy å se oppdatering nå helt på tampen Hipp hurra for at alt er i orden med NAV! Og bare koseting igjen av forberedelser, høres ut som dere er godt forberedt og tar det med ro? Ingen panikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 30. januar 2012 #3222 Del Skrevet 30. januar 2012 Heisann du Jeg leser her støtt og stadig, selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen spor Tipper den magiske datoen blir 9.2. Førts tenkte jeg egentig å tippe at fødte før termin, men så er du i så god form, så i godt hode så er du det for å kunne holde ut litt Utrolig spennende dette her og utrolig glad på dine vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #3223 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Takk for gode tips jenter - det er nok viktig å sette ned foten, som dere sier, så man ikke lar seg selv bli håndtert som en taleløs dott Lollipop: Ingen stor panikk nei - faktisk er jeg så rolig at jeg ikke vet helt om jeg skjønner at jeg snart får hilse på en vi skal ha ansvar for resten av livet vårt (okai, så tar han ansvar for seg selv etter hvert da, men han blir iallfall vår lillegutt for alltid ) Becky, så koselig at du legger igjen spor! Skjønner godt at dagene går med til annet enn KG når man er tilbake i jobb og med mann og barn i tillegg. Ser jo det at en del tidligere prøvere og permisjonsmammaer forsvinner herifra når de går til jobb, og sånn mistenker jeg dessverrre at det blir for min del også. Det er jo litt vanskelig å være "halveis" på et forum.... Tippinga di er forøvrig notert Har vært på ny kontroll nå, og småen ble estimert til ca 3100 gram. Jeg må si at jeg er FRYKTELIG spent på om estimeringen deres stemmer altså. De har sagt det samme på 5-6 estimeringer nå, siden uke 32, så det bør være gode sjanser for at de ikke tar HELT feil Ellers stod alt bra til, og mini lå og øvde seg på pustebevegelser på UL'en I tillegg var han helt idiot under CTG'n, så vi ble aldri ferdig med målingen fordi de hele tiden mistet pulsen hans når han spratt rundt Til slutt måtte en jordmor sitte der og holde på målern, så han ikke skulle få sluppet unna Men så ble det veldig bra til slutt også da - legen skrøt av kjempe-CTG (kanskje ikke så rart siden jeg omtrent måtte trykke sammenhengende på knappen som registrerte bevegelser ) Ingen fødetegn enda, så her fortsettes redebyggingskos inntil videre, mens vi i spenning venter på når han kunne tenke seg å komme ut Endret 31. januar 2012 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 2. februar 2012 #3224 Del Skrevet 2. februar 2012 Spennende å følge med her om dagen noe nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #3225 Del Skrevet 2. februar 2012 Hei og hopp - intet nytt å melde her i gården nei. Hodet er visstnok festet, men ingen andre tegn til at noe er på gang... Blir nok en overtids-baby dette - virker som han har det alt for fint der inne rett og slett Spørs om jeg får begynne å gjøre det mer ubehagelig for han; hoppe og sprette rundt, bøye meg i alle mulige retninger, drikke masse kaldt vann og saft om hverandre, og alt annet av fanteri jeg kan komme på Heldigvis er formen fin, så det er ikke noe hastverk for meg enda at han kommer. 1 uke overtid tåler jeg fint, men noe mer enn det, DA vil jeg hilse på han altså! Kanskje jeg skulle slå i hjel litt tid nå med å begynne å pakke sykehusbag? Med termin 4 dager unna, så er det vel muligens på tide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 2. februar 2012 #3226 Del Skrevet 2. februar 2012 Kanske på tide ja Jeg hadde skrevet en liste på de siste tingene som trengtes, som ikke kunne pakkes ned før vi dro..Du kan tro jeg så smart ut der jeg gikk med håndkle mellom beina, fordi bindet jeg hadde ikke klarte å suge opp alt vannet som lakk Snart kommer Zia-baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #3227 Del Skrevet 2. februar 2012 Har skrevet en slags liste over alt jeg også, så HELT uforberedt er jeg ikke om noe skjer før bagen er pakket altså Tenker at mannen uansett kan ta med det mest i etterkant, så helt krise ville det uansett ikke ha vært Haha, ja, kanskje ikke så lett å pakke om man må fly rundt med et håndkle mellom beina nei - det scenarioet har jeg ikke tenkt på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 2. februar 2012 #3228 Del Skrevet 2. februar 2012 Kanskje på tide å tenke på sykehusbagen ja Lykke til med fanteri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 2. februar 2012 #3229 Del Skrevet 2. februar 2012 Masse lykke til om det plutselig skulle bli fødsel, Zia Skal du på Riksen? Det var veldig fint og koselig der, og fantastiske barnepleiere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 2. februar 2012 #3230 Del Skrevet 2. februar 2012 Sykehusbagen er nok på tide å begynne å pakke nå ja Tenkte begynne å tenke den veien snart jeg også, må bare finne en liste over hva som trengs.... Tenk at du bare er noen dager unna terminen a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #3231 Del Skrevet 2. februar 2012 Pusilus: Takk for lykkeønskninger Pupsi, det blir Riksen ja Er godt kjent der nå, og det er jo ikke stort lenger dit enn til noen av de andre sykehusene i nærheten her Lucky, ja, du er jo faktisk så langt at en fødsel faktisk er usannsynlig. Iallfall tenkte jeg fra rundt 35 uker at man da liksom var såpass langt at man burde begynne å tenke litt i de baner... Nå har jeg lekt mer husmor Så i tillegg til diverse klesvasker og bretting av klær har jeg sydd igjen hull i sømmen i en ammesinglet, lagt opp en mamma-joggebukse jeg skal ha med på sykehuset (kan også brukes som vanlig joggings), sydd igjen hull i sømmen i en cardigan jeg skal ha på sykehuset (prøver å finne litt romslige klær, så jeg slipper ettersittende ting når vi får besøk... ), klippet og sydd til sprinkelbeskytter til bedside-criben, og påbegynt omsying av en overmadrass til krybben, samt et sett sengetøy *puh* Så i morgen får jeg gjøre ferdig overmadrass og sengetøy, og så kan jeg sy litt putetrekk til pynteputer på rommet til mini Og nå, i ekte husmor-stil, skal det strikkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 3. februar 2012 #3232 Del Skrevet 3. februar 2012 Bøyer meg i støvet for deg, helt imponert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 3. februar 2012 #3233 Del Skrevet 3. februar 2012 Mitt tips for å unngå overtid: melde seg opp til en stor og avsluttende eksamen Kanskje på tide å pakke fødebagen ja men en sånn skriftlig liste er gull verdt! Jeg hadde heller ikke bagen klar, og det funket dårlig med rier og pakking, men da gjorde kjære en strålende jobb Så flink du er til å sy! Imponert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 3. februar 2012 #3234 Del Skrevet 3. februar 2012 Kjøp forresten inn de største nattbindene, om du ikke allerede har gjort det Så greit å ha om vannet går og fantastiske å bruke etterpå istedenfor de digre de har på sykehuset ) om du er heldig og ikke blør så innmari mye ) Ha også med flere amme bh er på sykehuset, for jeg lakk ihvertfall ganske for gjennom alt av innlegg når den verste sprengen sto på :/ Slippers og morgenkåpe var greit å ha på sykehuset Jeg hadde også en blokk der jeg skrev ned hvordan fødselen foreløp, for jeg var så redd for å glemme noe Der skrev jeg også ned gaver og blomster vi fikk og hvem som var på besøk Ønsker deg så innmari masse lykke til kjære Zia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #3235 Del Skrevet 3. februar 2012 Bøyer meg i støvet for deg, helt imponert! Takk Det hørtes nok mer impnerende ut enn det faktisk er Mitt tips for å unngå overtid: melde seg opp til en stor og avsluttende eksamen Kanskje på tide å pakke fødebagen ja men en sånn skriftlig liste er gull verdt! Jeg hadde heller ikke bagen klar, og det funket dårlig med rier og pakking, men da gjorde kjære en strålende jobb Så flink du er til å sy! Imponert Takk for syskryt Som sagt høres det nok mer imponerende ut enn det er altså. Mye klipping og rette sømmer - ikke noe hokus-pokus Ja, eksamen ja... Søren at jeg ikke har meldt meg opp til noe Får finne noe annet viktig å få med seg, så kanskje det gjør samme nytten Skal finpusse listen min, og finne frem ting og tang ettersom det vaskes, så kan mannen eventuelt ta resten som du skriver Kjøp forresten inn de største nattbindene, om du ikke allerede har gjort det Så greit å ha om vannet går og fantastiske å bruke etterpå istedenfor de digre de har på sykehuset ) om du er heldig og ikke blør så innmari mye ) Ha også med flere amme bh er på sykehuset, for jeg lakk ihvertfall ganske for gjennom alt av innlegg når den verste sprengen sto på :/ Slippers og morgenkåpe var greit å ha på sykehuset Jeg hadde også en blokk der jeg skrev ned hvordan fødselen foreløp, for jeg var så redd for å glemme noe Der skrev jeg også ned gaver og blomster vi fikk og hvem som var på besøk Ønsker deg så innmari masse lykke til kjære Zia! Takk for lykkeønskning Ruccola Jeg kan jo faktisk risikere å gå gravid i hele to og en halv uke fremdeles - og jeg mistenker at det er nærmere sannheten enn en fødsel rett rundt hjørnet... Stor nattbind er på plass Men nå har jeg lest mange som bare ler av bind da, og mener at man ikke har sjans i havet til å bruke noe annet enn de lekre bleiene på sykehuset... Som du skriver blør vel kanskje ikke alle like mye. Håper jeg er av de heldige... Slippers er på plass, morgenkåpe bruker jeg ikke, men har "pakket" pysjbukse og litt sånn morgen-slapp-av-klær i stedet. Notatblokk var lurt! Blir litt slitsomt å skrive notater på telefonen i lengden Men ammeinnlegg - jeg har to amme-BH'er jeg tar med, og noen få en-gangs-innlegg, men hvor mange slike innlegg bør man ha? Bør jeg kanskje kjøpe med flere? Hvilke typer anbefales? Kanskje greit å ha noen som ikke er en-gangs også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 3. februar 2012 #3236 Del Skrevet 3. februar 2012 Du MÅ ha ullinnlegg (pga. varmen, det er helt ubeskrivelig vondt å fryse på amme-pupper!) og du må ha engangs inni ullinnleggene (pga. sopp) om du ikke vil kjøpe bambus eller noe sånt. Jeg anbefaler Chico, de var de eneste jeg fikk til å funke når jeg lakk mye. Ulempen er at jeg bare fant dem på Babyshop, likevel var de såpass gode at jeg fikk mannen til å kjøre en time hver vei bare for å kjøpe ammeinnlegg. Libero og Natusan (?) sine var grusomme, de klistret seg fast i brystvortene slik at tårene spratt hver gang jeg skulle dra dem av, og de ble klissvåte og iskalde. Ullinnlegg kjøper du på apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 3. februar 2012 #3237 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg har da bestemt meg for at puppene mine skal ha litt luksus Så jeg kjøper thermobaby ammeinnlegg Min lenke ingen over ingen ved siden!!!! Kjøper også natusan sine som jeg bruker om jeg bare går hjemme og slenger men thermobaby sine er himmelen i forhold! Store og tynne, men suger alikevel opp mye veske om man har spreng og lekker Og så er de så tynne at de er usynlige under tøyet. Og det besta av alt er at de er innpakket ett og ett og det føles ubeskrivelig hygienisk i forhold til vanlige og er superpraktisk å ha med i veska Jeg heller bruker ikke morgenkåpe til vanlig. Kun på julaften men på sykehuset er jeg glad jeg hadde den, man får nemlig skjult bleierumpa! Førsta natten sov vesla nesten ikke, hun var jo så innmari sulten siden melken min ikke hadde kommet enda stakkars. Så da la jeg henne på brystkassen min og tok morgenkåpen rundt oss begge (Jeg har en stoooor og god morgenkåpe) Sånn sov vi sittende i en lenestol den natten for det var kun da hun var rolig Men du får om 4 dager du, så ikke ver redd for å gå for lenge....orakelet vettu! ...og så er det jo morsdag neste søndag så då må han jo ha kommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 3. februar 2012 #3238 Del Skrevet 3. februar 2012 Anbefaler vaskbare innlegg i bambus eller hamp jeg, alså! Suger unna mye bedre enn engangs, og blir ikke kalde selv om de er våte. Og mye mykere. Pluss at de ikke knitrer. Naturlig antibakterielle er de også. De må ha PUL på baksiden da. Det er et vanntett stoff. Dette er mine favoritter. Av engangs var det kun medela og chicco som var noe da jeg brukte det for 4-5 år siden. Ville ikke kjøpt little lamb bambusinnlegg da, de er knøttsmå og loer... Så billig er ikke alltid så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. februar 2012 #3239 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg har hele tiden vært fornøyd med Libero sine engangsinnlegg. Aldri klistret seg fast. Natusan har derimot klistret seg fast, men var bare litt ubehagelig å ta de av. Ikke ble innleggene kalde heller når de var fulle, pga. ulla. Så det er vel som med alt annet: Individuelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 3. februar 2012 Forfatter #3240 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Takk for tips - det er helt tydelig at dette er individuelt ja, som du skriver Teriyaki. Noterer meg tipsene iallfall, så spørs det om jeg får prøve å suge fatt i noen til uka, om han ikke har kommet da. De jeg har er jo bare sånne prøve-greier fra Libero og Natusan, som lå i babypakkene. Vet at Nøstebarn har diverse ammeinnlegg i ull også, men aner ikke om disse prismessig koster mer/mindre enn andre, og ei heller om de er bedre/dårligere... Får titte nærmere på de, samt Chico, og lenkene til Ruccola og Susan. Både Barns Hus, Babyshop og Nøstebarn ligger innenfor 10-15 min kjøring, så burde ikke være noe problem å finne noe Eventuelt får mannen kjøre etter det. Må man forresten å ha engangsinnlegg inni slike ullinnlegg altså Marmot, eller er det bare på noen typer? Morgenkåpe-trikset ditt Ruccola høres lurt ut, men siden jeg uansett ikke eier en morgenkåpe, så har jeg tenkt å ta med bare lange cardiganer og topper - har ingen ambisjoner om å vise frem andres bleierompe en lillegutt sin Endret 3. februar 2012 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå