*Lollipop* Skrevet 24. januar 2012 #3201 Del Skrevet 24. januar 2012 Så godt å lese her inne Zia. Høres ut som du koser deg maks som gravid og har lite plager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 24. januar 2012 #3202 Del Skrevet 24. januar 2012 Høres ut som om du har noen fine dager som gravid, deilig uten store plager eller føler deg spesielt tung Må være en spesiell følelse å gå sånn å vente og tolke alt som skjer av vondter Plutselig så er han her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. januar 2012 #3203 Del Skrevet 24. januar 2012 Å jeg savner den tiden du er i nå. Det er så spennende å gå rundt og lure på når fødselen setter i gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 25. januar 2012 #3204 Del Skrevet 25. januar 2012 Så deilig å ikke kjenne seg så tung og stor Jeg følte meg rimelig tung siste 2 ukene og jeg fødte i uke 37 + 5! Håper du får en fin fin siste ventetid Før du vet ordet av det er han her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 25. januar 2012 #3205 Del Skrevet 25. januar 2012 Nå må du vere flink å oppdatere ofte da Ziamor, så ikke vi går her og lurer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #3206 Del Skrevet 25. januar 2012 Skal prøve å ikke holde noen på pinebenken vedrørende spenning Ingen tegn til noe spesielt enda iallfall. Fikk høre fra jordmor i dag at det skal være fødselsforberedende kurs et par dager etter termin, så om formen holder seg så kan han godt vente med å komme ut til det er unnagjort - kjekt å få med seg På en annen side ser jeg vel helst at jeg ikke går over termin, all den tid det jo øker risikoen for ting og tang. Han kan komme mellom 1-6 februar - det passer fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 26. januar 2012 #3207 Del Skrevet 26. januar 2012 Det er ikke lenge til Zia! En uke til du vil at han skal komme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #3208 Del Skrevet 26. januar 2012 Oi, er det bare en uke Synes februar virket lenge til jeg, men 1. februar er jo ikke langt unna nei. Kanskje jeg får revurdere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. januar 2012 #3209 Del Skrevet 27. januar 2012 Dette er AAAAAALT for lenge mellom oppdateringene Zia!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #3210 Del Skrevet 27. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. januar 2012 #3211 Del Skrevet 27. januar 2012 Du må huske at vi tenker på deg og er spente på dine vegner vettu snuppa Ønsker deg masse lykke til fremover og håper du får en like fin fødsel som det jeg hadde! (vannet gikk kl 01, riene kom kl 03, var på sykehuset kl 04 og hun var født klokken 06 ) Nyt de siste dagene og gå gjerne på kino og restaurant (om du orker) for det er nok muligens lenge til neste gang :gjeiper: Hvordan går det forresten med mannen oppi dette her? Er han klar til å bli pappa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. januar 2012 #3212 Del Skrevet 27. januar 2012 Har ikke lagt merke til det før nå, men du må redigere tippingen min, for jeg har vist skrevet feil mnd! Det er fullmåne 7 FEBRUAR ikke januar (I januar var fullmånen den den niende ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #3213 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Haha, så at jeg hadde skrevet "tippeliste termin" i signaturen min. Det skulle jo selvsagt ikke være noen tippeliste for termin, for det er jo ikke noen stor hemmelighet Tippeliste for fødsel var kanskje litt mer korrekt Ruccola, den fødslen din hørtes ganske så grei ut. 5 timer virker liksom overkommelig selvom man har vondt. Så kopierer gjerne den altså Har tenkt at vi burde ta oss en tur ut, men har ikke hatt tid, og nå begynner det å bli mer slitsomt enn koselig - blæra holder jo 30 min om gangen Så vi får se om det blir noe, eller om vi rett og slett må vente... Blir rart å miste den impulsiviteten - å dra på kino en fredagskveld sånn uten videre f.eks... Men helt greit altså Mannen håndterer det veldig fint, og veldig u-mannete om jeg kan si det sånn Han er veldig klar for å bli pappa, så ingen rare reaksjoner, eller paniske kompis-besøk og annen krampeaktig oppførsel som man i blant hører om fra diverse vordende pappaer I stedet gleder han seg like mye som meg, og styrer og steller her hjemme med alt som skal være på plass til mini kommer. Vi koser oss rett og slett masse sammen! *edit* tippeliste oppdatert Ruccola Jeg burde vel kanskje ha skjønt at du skrev feil Endret 27. januar 2012 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. januar 2012 #3214 Del Skrevet 27. januar 2012 ...ja ihvertfall siden jeg skrev tippingen 6 januar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 29. januar 2012 #3215 Del Skrevet 29. januar 2012 ......etter min mening fortsatt ALT for lenge mellom oppdateringene Zia mi!!! Ruccola er SPENT og klar til å bli KG-tante!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. januar 2012 #3216 Del Skrevet 29. januar 2012 Hvordan står det til med den høygravide? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 29. januar 2012 #3217 Del Skrevet 29. januar 2012 En uke og en dag til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #3218 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Ruccola: det er jo litt artig å late som det skjer noe spennende også da Lollipop: Ja, det er rett og slett helt sykt Småkjekset: siden du spør hvordan det står til ble jeg inspirert til en ny oppdatering, så her kommer det altså: På vei: 39+1 (ticker stemmer ikke heeeelt) Igjen til termin: Så vidt over en uke - helt utrolig. Kjønn: Fremdeles en gutt Utålmodig? Både og. På en måte kunne jeg fint tålt en måned til med pusling hjemme. Det er jo veldig koselig å strikke, sy, klargjøre rommet, vaske miniatyr-klær osv, samtidig gleder vi oss jo veldig til å hilse på han. Formen er upåklagelig, så sånn sett tåler jeg fint litt lenger svangerskap, og fødsels-biten frister fremdeles ikke Har Hodet ned: Ser ut til at han har tatt poenget nå - han har ligget med hodet ned på hver kontroll i snart 8 uker. Men i blant virker det vitterlig som han likevel ligger på tvers i kortere perioder - magen får helt merkelig avlang fasong, og så kjennes det liksom "tomt" ut nederst, samtidig som det er hardt i hver side - aaaaaner ikke hva han driver med da Aktivitet i magen: Fint med aktivitet, men på en annen måte enn tidligere. Nå ruller han mer rundt inni der, mot mere sparking tidligere. I blant blir jeg rett og slett kvalm når han spreller for mye - kjennes som om han ommøblerer på innvollene Han har dessuten en tendens til å våkne opp rundt 23:30 hver kveld, og er mer våken på kveld/natt enn dag. Håper ikke han har tenkt til å videreføre den biten på utsiden Navn: Vi har vel bestemt oss nå - omsider Vektøkning: Har ikke veid meg på en ukes tid, men da var det sånn ca 7 kg, så kanskje jeg har bikket 8 kg ekstra nå? Vann i kroppen: Fremdeles ingenting, og MEGET glad for det! Humør: Det er stort sett på topp - ikke alt for plaget av hormoner iallfall Barnerom: Alt det nødvendige er på plass, ferdig montert og vasket. Driver nå om dagen med kose-innredning av leker, bamser etc! Utstyr: Tror jammen meg vi har alt vi kan komme på der også jeg. Blir sikkert noe å kjøpe etter han kommer som vi har glemt/ikke visste om, men listen min er iallfall mer eller mindre kjøpt inn Strekkmerker: Ingen enda - er super-takknemlig, og holder pusten Magen: Virker som den vokser litt rykkvis - gjorde et hopp igjen for en til to uker siden føltes det som. Den vokser vel sikkert jevnt, men det er perioder hvor det strekker mer, og den virker strammere - nesten som om den har vokst plutselig og huden henger litt på etterskudd. SF-mål fremdeles midt på linja, men føler meg ikke så stor som jeg hadde trodd jeg skulle føle meg... Melk i brystene: Ikke melk, men noen få tilfeller av blank veske - håper det er lovende for fortsettelsen Tanker om fødsel: Ser ikke veldig frem til det må jeg innrømmme... Hele sykehus-følelsen med tuber, slanger, masse folk, dele rom, fremmede og ukomfortable omgivelser, og såskal man jammen i tillegg HA VONDT? Men belønningen gjør jo at det hele definitivt er verdt det da Kosthold: Kunne vært flinkere, men tar iallfall vitaminer hver dag. Drikker masse melk og jucie, og spiser jo mye grovt brød og normal, sunn, mat ellers. Ikke veldig mye godis heller... Men kunne sikkert vært mye flinkere til å få i meg mer frukt og grønt Neste kontroll: I morgen - ny UL og vekstestimering - kjenner at jeg er spent, siden det er hele halvannen uke siden sist Altså, kontroll har jeg hatt to av i forrige uke, men det er halvannen uke siden forrige UL - en smule bortskjemt med UL'er og kontroller kanskje Alt i boks med NAV: Endelig kan jeg si JAAAAAAA!!! Det vil si at papirene er sendt, men vi har ikke fått noe svar, men da har vi iallfall gjort vårt Endret 29. januar 2012 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 29. januar 2012 #3219 Del Skrevet 29. januar 2012 Så koselig å lese Zia Tenk at det faktisk kan skje når som heøst! Tanker om fødsel: Ser ikke veldig frem til det må jeg innrømmme... Hele sykehus-følelsen med tuber, slanger, masse folk, dele rom, fremmede og ukomfortable omgivelser, og såskal man jammen i tillegg HA VONDT? Men belønningen gjør jo at det hele definitivt er verdt det da Tja, det er jo ikke alle som må til med tuber, slanger, masse folk og sånt da Eneste jeg hadde var 5 minutter med lystgass Og jordmoren var alene med oss helt tid de siste 10 minuttene når sykepleieren kom Og det at det er et sykehus håper jeg du kanskje glemmer når du bare har øyner for noe heeeelt annet enn hvite vegger og frakker Men bruk personalet godt, spør om du lurer på noe, og ikke la dem overkjøre deg! DU vet fortsatt best hva du liker og ikke liker og hvor dine nærgrenser går hen (Ingen har håndmelket meg, dusjet meg eller andre ting jeg ikke ville. Jeg sa ifra om noen var på vei å gjøre noe jeg ikke syns noe om) Ja, vondt ER en fødsel, man tror jo man skal sprekke! Men der vet jormødrene best, så konsentrer deg om pustingen du så tenker jeg du kommer gjennom dette Men skummelt å måtte gå inn i noe man ikke aner hvordan blir - DET er det ja! Men det er maaaaange som har gjort dette før oss så tenker det skal gå fint for deg også Ønsker deg lykke til snuppa! Ikke mer enn maks to uker igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 29. januar 2012 #3220 Del Skrevet 29. januar 2012 Jeg stemmer for det Ruccola sier om å bruke personalet for det de er verdt og si i fra hvis det er noe du ikke ønsker (Da jeg var innlagt var det kjære som dusjet meg og sykepleierene gjorde det jeg lot dem få gjøre) Håper det blir en grei fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå