Gjest Marmot Skrevet 20. januar 2012 #3181 Del Skrevet 20. januar 2012 Vi har heller aldri hatt problemer med borrelås, hverken på smekker eller leker. Bruker nå forklesmekkene fra IKEA, helt uten at brorrelåsen på dem plager noen. Murmel har en løvebamse med borrelås mellom hendene, de er godt tygget på, og han har både leppen og de fleste andre kroppsdeler i behold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 20. januar 2012 #3182 Del Skrevet 20. januar 2012 Forresten, skal kjøpe termometer til småen - er det noen spesielle termometer til bebiser? Noen som er lurere enn andre? Tips mottas med takk Og om noen vet om steder som selger varmeflasker/"risposer" med litt søte trekk, så tar jeg i mot tips. Tenkte kanskje det kunne være fint til å varme senga hans litt om han sovner i armene våre og slikt, så han ikke våkner når han må over i kald seng. Tåteflasker er jeg og litt i villrede om. Noe spesielt man bør tenke på der? Tenkte å kjøpe inn 1, maks 2, sånn at vi har noen på lur i tilfelle. Flasker og smokker må vel alltid kokes før bruk? Og hva med såpe og shampoo? Mener å ha lest at det holder med litt olje i vannet, og at man kan vaske både kropp og hår stort sett med vann/olje i starten. Hva gjør dere med bebiser på utsiden når dere badet de som helst ferskinger? Mye spørsmål på tampen gitt På apoteket kjøpte jeg det oransje termometeret som er formet som en delfin. Det er designet sånn at det legger seg inntil ene rumpeballen sånn at det ikke skal kunne komme for langt inn Veldig fornøyd med det Vi har aldri brukt varmepose, for snuppa sovver i det deilige ullpleddet sitt, og så løfter jeg henne frem og tilbake med det på. Da har hun alltid den gode varmen inntil seg Skal du ha brystpumpe, så kjøp flasker som passer til der Vi har avent og syns det har fungert greit (Utenom at hun verken tar flaske eller smukk da, men det er ikke flasken sin feil, bare en puppegal jente ) Jeg hadde noen dråper olje i vannet i starten, men gikk over til en sånn natusan babyvask etter en stund. Følte hun trengte det. Hun har nemlig veeeldig tåfis velsa mi og så syns jeg håret måtte ha en dråpe oppi også. Men bruker veldig lite. Anbefaler deg å få hentet gratisboksen hos vitusapotek! Den var kjempemye bra oppi! babybox'en til libero var også endel bra prøver i (Har ikke fått hentet rimi sin siden vi ikke har rimi rundt her) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #3183 Del Skrevet 20. januar 2012 Lollipop Takk for gode tips, Susan! Hmm, kanskje gutta er mer hardføre for borrelås enn jenter? Er iallfall ops på at det KAN være et problem for huden til enkelte bebiser, så da kan jeg jo være litt obs på det Har fått kjøpt MASSE smått i dag som vi manglet - fant ikke termometer som du beskriver, Ruccola, så det ble et helt enkelt et som Marmot beskrev; med fleksibel tupp og kort måletid. Satser på at det gjør jobben I tillegg ble det noen flere gaskluter og flanellskluter, laken på salg på Barnas Hus, en Dr. Brown tåteflaske (leste mye bra om denne på nett, så tenkte å prøve ut en sånn - vi vet jo ikke om vi trenger masse flasker eller ikke enda, men synes det er greit å ha en på lur ), Amme-BH'er (fant en super-god på Cubus *elsk*), mamma-joggings (tenkte det var greit å ha en ekstra nå i innspurten, siden jeg bare har en vanlig bukse som fremdeles passer , og så kan jeg bruke den på barsel ved besøk osv, siden den var svart og enkel), baby-q-tips, klorhexidin, børste, medisinsk grønnsåpe, og sikkert litt til jeg har glemt *puh* Så nå tror jeg virkelig vi har det aller meste, og sikkert en god del ekstra Kommer ikke på så mye mer som vi MÅ ha før han kommer iallfall Må si at jeg kommer til å savne mamma-buksene altså - har blitt glad i den myke, varme, gode strikken laaaaangt oppover magen Skal ikke se helt bort i fra at joggingsene blir brukt litt etter tassen er ute og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 21. januar 2012 #3184 Del Skrevet 21. januar 2012 Nå er det virkelig ikke lenge igjen til han kommer Ååå, du kan glede deg så mye Jeg skulle gjort så mye for å få oppleve Goffel som nyfødt igjen Ta vare på øyeblikkene! Har du forresten kjøpt beskyttelsesplast til termometeret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #3185 Del Skrevet 21. januar 2012 Fulgte med 5 sånne beskyttelseshetter til termometeret, så da tenkte jeg at det holder i starten Takk for tips - kjedelig om vi skulle stått der uten, og ikke en gang vite at det fantes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 22. januar 2012 #3186 Del Skrevet 22. januar 2012 Herlighet som tiden flyr! Snart bare to uker igjen til termin, han kan jo komme når som helst! Godt alt er i orden da, nå kan du bare nyte dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 23. januar 2012 #3187 Del Skrevet 23. januar 2012 38 uker på vei! TO uker til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 23. januar 2012 #3188 Del Skrevet 23. januar 2012 38 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 23. januar 2012 #3189 Del Skrevet 23. januar 2012 Fulgte med 5 sånne beskyttelseshetter til termometeret, så da tenkte jeg at det holder i starten Takk for tips - kjedelig om vi skulle stått der uten, og ikke en gang vite at det fantes Vi har ikke brukt det Tenker litt sånn at dette termometeret blir jo bare brukt til vesla så det er ikke nødvendig. Vi vasker det godt for hver gang vi bruker det. Sikkert annerledes om man har flere barn, da ville jeg nok brukt det Er jammen ikke lenge igjen for deg nå Zia! Du kan jo føde nårsomhelst!!! (Jeg fødte jo på 38 + 4 ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 23. januar 2012 #3190 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Sånne beskyttelsestrekk fantes vel ikke før i tida? Jeg kan aldri huske at det var plasttrekk på tempmåleren som jeg brukte hjemme. Edit: ..Og delte med søsken. Den ble vasket etter bruk og lå alltid oppbevart inne i etuiet. Det er ganske vanskelig å smitte noen den veien.. Endret 23. januar 2012 av Alabama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #3191 Del Skrevet 23. januar 2012 Takk jenter Tickern stemmer ikke heeelt, så jeg er faktisk enda lenger, 38+2/3,avhengig av hvor langt svangerskap man bruker (40+2/3) :D, iallfall i forhold til UL-termin da... Så da får vi se hva som blir den magiske datoen, og om han blir januar eller februar-bebis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #3192 Del Skrevet 23. januar 2012 Alabama, vet ikke om sånne trekk fantes før, men vi bruker jo uansett ikke det på oss voksne som ikke måler i baken liksom Mulig noen gjør det kanskje? Vasker det bare når vi har brukt det, men ser for meg litt mer gris med baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. januar 2012 #3193 Del Skrevet 23. januar 2012 Ble ikke brukt sånne trekk når jeg var liten, nei. Og vi har heller ikke brukt til ungene. (Nå gikk termometeret istykker før minsten ble født, og vi bruker for det meste øretermometer på eldste, men alikevel.) Vasker det bare etter bruk, og oppbevarer det i etuiet. Har alltid smurt det med babyolje før bruk også, så det glir lettere inn. Og det legger seg jo gjerne som et beskyttende lag utenpå. Ser for meg at plastikken er ekkel å få i rumpa også jeg... Synes forøvrig ikke det har vært grisete å måle på baby. Men det er sikkert fordi jeg etter hvert ble vant med å håndtere bæsjebleier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 24. januar 2012 #3194 Del Skrevet 24. januar 2012 Det går veeeeldig fint med den plasten altså Man kan smøre den inn med litt krem/olje for å få den til å gli bedre... brukte alltid dette på både barna og nyfødte på sykehuset, aldri noe stress. Og mindre gris enn man skulle tro griset kommer etterpå da det å få noe opp i rompa stimulerer til tømning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 24. januar 2012 #3195 Del Skrevet 24. januar 2012 griset kommer etterpå da det å få noe opp i rompa stimulerer til tømning Signerer denne. Sliter du med forstoppelse på babyen så er det bare å røre litt rundt så kommer det i strie strømmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 24. januar 2012 #3196 Del Skrevet 24. januar 2012 Ikke rør rundt da. Ikke beveg termometeret inni tarmen. Men ellers er det et godt tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 24. januar 2012 #3197 Del Skrevet 24. januar 2012 Mente ikke å røre rundt med termometeret, det holder å bare ta fingeren litt forsiktig rundt åpningen, slipper inn i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 24. januar 2012 #3198 Del Skrevet 24. januar 2012 Her har det aldri vert noe griseri uten trekk, og hun har aldri bæsjet når jeg har målt henne. Så det er vel individuellt som alt annet Hvordan er forman da Ziamor? Føler du deg klar? Legg gjerne ut en ny statusoppdatering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #3199 Del Skrevet 24. januar 2012 Hmm, blir spennende å se om jeg får en baby som gjør fra seg på oppfordring eller ikke da Godt tips iallfall, om han er litt forstoppet Statusoppdatering ja - husker ikke når jeg hadde sist, men skal grave litt bakover og se om det er på tide med en ny Formen er fin. Føler meg ikke så stor som jeg hadde trodd at jeg skulle føle meg. Selvsagt er jo magen i veien og gjør ting ekstra klønete, men synes stort sett det går ganske greit, så ser ikke på overtid som det verste i verden akkurat sånn formen er nå iallfall Men mye kan jo forandre seg på et par uker, så skal aldri si aldri Har ingen store plager ellers, småen er grei og gir meg hverken vonde ribbein, kløe eller halsbrann. Litt tungpustet i blant siden han presser på vena cava, men ellers er jeg fin-fin Kontrollen i dag viser at han har kommet litt lenger ned, og muligens har begynt å så vidt feste seg, så da ligger han i rute Det er jo under to uker til termin nå, så om maks tre ukers tid vil vi mest sannsynlig ha han på utsiden Merker jeg blir stresset hver gang jeg kjenner en eller annen vondt for tida da, for lurer jo hele tiden på om det er NÅ det skal starte. Og ikke overraskende, så blir jeg like stresset hver gang, for det passer jo aldri Tror KS hadde passet meg fint på den måten - liker å ha kontrollen på når ting skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 24. januar 2012 #3200 Del Skrevet 24. januar 2012 Ja da kan du tenke deg hvor stresset jeg ble når vannet plutselig gikk klokken ett på natten når jeg lå på sofaen og så film! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå