Gjest Ruccola Skrevet 9. januar 2012 #3161 Del Skrevet 9. januar 2012 Småen oppfører seg for det meste eksemplarisk, men i helgen har han tydeligvis funnet en ny aktivitet, for fikk noen skikkelig stikkninger nederst i bekkenen i perioder. Håper det betyr at han har funnet ut hvor det er lurt å posisjonere seg før startskuddet skal gå Blir spennende å se på neste UL om han fremdeles ligger med hodet ned. I såfall blir det tre ganger på rad, og da kan man jo snart begynne å tro at han har skjønt noe Håhå, mener jeg hadde sånt når hun hadde festet seg! Når er neste sjekk da? Naboen min som er jordmor sa at for førstegangsfødende var det ytterst sjelden at de snudde seg når de hadde ligget med hodet ned en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 9. januar 2012 #3162 Del Skrevet 9. januar 2012 Nei det er jo ikke noe ønske å gå så veldig lenge over vil jeg tro Godt din gutt har skjønt hvordan han skal plassere seg da, min ligger på tvers han da Ønsker bedre oppførsel snarest Så koselig at rommet hans er klart da, gleder meg til vi blir ferdig med det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #3163 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg tipper 12. februar Da er tipset ditt lagt til på lista Håhå, mener jeg hadde sånt når hun hadde festet seg! Når er neste sjekk da? Naboen min som er jordmor sa at for førstegangsfødende var det ytterst sjelden at de snudde seg når de hadde ligget med hodet ned en stund Har sjekk to ganger denne uka, i morgen og torsdag. UL på torsdag. Har et lite håp om at det kan bety festing jeg og, men så synes jeg at jeg kjente han på tvers igjen i sted Håper jordmor-naboen din har rett Nei det er jo ikke noe ønske å gå så veldig lenge over vil jeg tro Godt din gutt har skjønt hvordan han skal plassere seg da, min ligger på tvers han da Ønsker bedre oppførsel snarest Så koselig at rommet hans er klart da, gleder meg til vi blir ferdig med det også Min lå også på tvers en lang tid fra uke 30 og frem til for få uker siden. Før det var det sete som gjaldt Du skal se at gutten din snart tar poenget han og Det er ganske rart å gå forbi rommet hans, og se sprinkelseng og den slags. Hang opp masse klær i sted også - første vasken. Det føles helt uvirkelig at vi skal ha en liten en om kort tid som skal ha på seg alt sammen. Klarer ikke tenke det jeg. Blir mer at man tenker "Hvorfor har vi egentlig kjøpt alt dette - vi har da ingen som bruker slikt?!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 10. januar 2012 #3164 Del Skrevet 10. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. januar 2012 #3165 Del Skrevet 10. januar 2012 Koselig å henge opp de små babyklærne! Spesielt om du har mange 50-klær, for de er sååå små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 10. januar 2012 #3166 Del Skrevet 10. januar 2012 Åh ja, det er så koslig å henge opp den første vasken og deretter brette det sammen og inn i skuffer Vi har ikke handlet noe i 50, og jeg synes det i 56 er smått nok! Men frøkna vår svømmer litt i sitt tøy foreløpig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 15. januar 2012 #3167 Del Skrevet 15. januar 2012 Det er ganske rart å gå forbi rommet hans, og se sprinkelseng og den slags. Hang opp masse klær i sted også - første vasken. Det føles helt uvirkelig at vi skal ha en liten en om kort tid som skal ha på seg alt sammen. Klarer ikke tenke det jeg. Blir mer at man tenker "Hvorfor har vi egentlig kjøpt alt dette - vi har da ingen som bruker slikt?!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #3168 Del Skrevet 17. januar 2012 (endret) Tja, her var det kanskje på tide med en update? Ikke så aktiv i egen bok om dagen gitt, og mistenker at det blir enda dårligere etter at mini er ute... Alt rusler og går her - redebyggingen nærmer seg målstreken, med en liten hump i veien siden vaskemaskinen vår har bestemt seg for å lage litt krøll... Det passer jo særdeles dårlig, siden jeg stort sett vasker 3-4 vask hver dag nå... Men satser på at vi kan ordne det - ringte produsenten i dag og fikk et tips, så skal prøves ut senere Småen i magen er fremdeles nettopp det; liten og i magen Forrige måling, i slutten av forrige uke, hadde han lagt på seg litt mer enn tidligere, så skal bli spennende å se om det samme er tilfelle på neste måling på torsdag denne uka. Alt ser fint ut for mini ellers, men derimot grubler legene litt på at jeg har høyt undertrykk. Overtrykket er strålende, men undertrykket litt høyt. Preklampsi har jeg ikke, så hva årsaken er til det stigende undertrykket er ikke godt å si. Uansett medfører det ENDA hyppigere legebesøk, siden jeg må måle blodtrykket iallfall to ganger i uka Sist vi var på sykehuset sa legen at "babyen ser ut til å trives der inne sånn det er nå, så da fortsetter vi svangerskapet inntil videre iallfall"... Så gudene vet om de velger å sette i gang om undertrykket mitt fortsetter oppover Blir spennende å se! Permisjonen min har begynt nå, og det er kjemperart å tenke på at jeg skal være borte fra jobb SÅ lenge! Det føles nesten litt ut som trygdesvindel Jammen er vi heldige her i Norge, for det er jo litt av en luksus å få gå hjemme så lenge! Gleder meg masse til det, men gruer meg bittelitt til overgangen også... Har ingen venninner med barn enda, så håper på en fin barselgruppe... Endret 19. januar 2012 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. januar 2012 #3169 Del Skrevet 17. januar 2012 Permisjon alt Du ble jo akkurat gravid Zia! Ikke lenge til du er mamma nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 17. januar 2012 #3170 Del Skrevet 17. januar 2012 Nå er det ikke lenge igjen til du får treffe på tassen Har du sladris forresten til ting begynner å skje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 18. januar 2012 #3171 Del Skrevet 18. januar 2012 jøss permisjon allerede Tenk at du straks er mamma vennen ...er egentlig bare kjapt innom for å legge igjen en notis... Pass på å ikke kjøpe smekker med borrelås i nakken! og bytt dem om du får noen i gave! Vi fikk tre i gave og har brukt dem om vi har vert tomme for de andre. vesla ble helt rød og oppskrapet i nakken av den stive borrelåsdelen, og da hadde jeg i tillegg lukket den sånn at den myke delen dekket hele den stive delen! Så nå gikk de i bosset gitt! Hvem lager sånt da? Alle skjønner jo at den stive borrelåsdelen er farlig for babyer! Faktisk er det borrelås på to av lekene til vesla også. en på en apekattbamse. den har borrelåser mellom hendene sine. De skal jeg sprette bort. Så på en sånn "vegg" som jeg kan henge på sprinklene i sengen eller i lekegrinden med aktiviteter på. Der er en liten bamse festet med en borrelås, og en "dør" er også borrelås på. Skikkelig irriterende! Putter en baby det der i munnen vil en rive ut halve leppen! (Vet ikke om en noensinne har studert den stive delen av en borrelås, men det er som 1000 fiskekroker.... stive plasthemper som har en oppgave her i livet - å få ting til å henge fast i dem...) Lar vist frustrasjonen min gå utover boken din her nå, men ble så sint når jeg så nakken til stakkars vesla mi! Så styr unna borrelås! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. januar 2012 #3172 Del Skrevet 18. januar 2012 Gratulerer med permisjon! Tiden før lille kom var en fin tid synes jeg. Hadde så lite plager at jeg prøvde bare å nyte siste tid med frihet Blir jo spennende å se om du blir satt igang eller ikke. Heldigvis er det ikke farlig å komme ut nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 19. januar 2012 #3173 Del Skrevet 19. januar 2012 Du kan jo bli mamma når som helst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #3174 Del Skrevet 19. januar 2012 Sladris har jeg helt glemt ja, kanskje noe jeg burde tenke på. Hvis ikke skal jeg alltids få sladret litt selv og kanskje Borrelås er FY - takk for tips Ruccola - jeg må innrømme at det er en ting jeg ikke hadde tenkt på, så veldig greit at du deler. Det er ikke så lett å se alle "farer" før man erfarer det tror jeg... På de to siste UL'ene, så har vi fått se profilen til mini, og begge gangene lå han med en hånd opp til nesen/munnen. Han ser så søt ut Gleder meg til å hilse på han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #3175 Del Skrevet 19. januar 2012 Forresten, skal kjøpe termometer til småen - er det noen spesielle termometer til bebiser? Noen som er lurere enn andre? Tips mottas med takk Og om noen vet om steder som selger varmeflasker/"risposer" med litt søte trekk, så tar jeg i mot tips. Tenkte kanskje det kunne være fint til å varme senga hans litt om han sovner i armene våre og slikt, så han ikke våkner når han må over i kald seng. Tåteflasker er jeg og litt i villrede om. Noe spesielt man bør tenke på der? Tenkte å kjøpe inn 1, maks 2, sånn at vi har noen på lur i tilfelle. Flasker og smokker må vel alltid kokes før bruk? Og hva med såpe og shampoo? Mener å ha lest at det holder med litt olje i vannet, og at man kan vaske både kropp og hår stort sett med vann/olje i starten. Hva gjør dere med bebiser på utsiden når dere badet de som helst ferskinger? Mye spørsmål på tampen gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 19. januar 2012 #3176 Del Skrevet 19. januar 2012 På apoteket har de termometer med myk tupp, det er vel det som er anbefalt. Finnes helt garantert i babyavdelingen der. Vi brukte bare vann når vi badet ham i begynnelsen. Babyer blir ikke skitne! Barnelegen hos oss sa at de fleste "fallskader" han ser er små babyer som er badet i vann med olje og derfor er skikkelig glatte så foreldrene mister dem. Mannen hadde olje i vannet til Murmel én gang, og da synes jeg han var seig og "ekkel" i flere dager etterpå. Men det skal kanskje skylles av? Nå som han spiser mat og blir møkkete, bruker jeg litt Neutral i vannet, ellers går ikke tomatsausen vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #3177 Del Skrevet 19. januar 2012 Oi ja, oljen gjør de sikkert glatte ja - det var også noe jeg ikke hadde tenkt på Ja, de griser vel ikke så mye helt i starten nei - er vel værre når de begynner å bli såpass som murmel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 19. januar 2012 #3178 Del Skrevet 19. januar 2012 Ja. Og bæsj og gulp vasker du jo uansett vekk før du bader, så da er de i grunnen ganske rene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 20. januar 2012 #3179 Del Skrevet 20. januar 2012 Bare rop ut om du trenger sladris! Det er så koselig å lese om dine dager nå som du er høygravid og det nærmer seg med stormskritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 20. januar 2012 #3180 Del Skrevet 20. januar 2012 Forresten, skal kjøpe termometer til småen - er det noen spesielle termometer til bebiser? Noen som er lurere enn andre? Tips mottas med takk Du vil ha et raskt et! Gjerne med myk tupp. Vi kjøpte på Clas O... Er kjempefornøyd. Og om noen vet om steder som selger varmeflasker/"risposer" med litt søte trekk, så tar jeg i mot tips. Tenkte kanskje det kunne være fint til å varme senga hans litt om han sovner i armene våre og slikt, så han ikke våkner når han må over i kald seng. Apotek selger sånt. Og vi har god erfaring med å varme senga til eldste. Tåteflasker er jeg og litt i villrede om. Noe spesielt man bør tenke på der? Tenkte å kjøpe inn 1, maks 2, sånn at vi har noen på lur i tilfelle. Flasker og smokker må vel alltid kokes før bruk? Kan være greit å ha et par, ja... Vi likte Tomee Tipee best denne gangen. Den ligner mest på en pupp... Men greit å tenke på om du skal ha pumpe, og evt. hvilken. Så du kan kjøpe pumpe og flasker som passer sammen. Og hva med såpe og shampoo? Mener å ha lest at det holder med litt olje i vannet, og at man kan vaske både kropp og hår stort sett med vann/olje i starten. Hva gjør dere med bebiser på utsiden når dere badet de som helst ferskinger? Vi brukte kun olje i badet i starten. Bare bittelitt! Men de blir litt glatte, ja. Så det er viktig å tenke på. Alternativt kan dere vaske i bare vann. Oljen er uansett fin til å vaske vekk bek og annen avføring som sitter litt ekstra fast. Eller å smøre rumpa så den ikke blir rød. Husk at du vil ha en "ren" olje, ikke noe bearbeidede greier... Tror produktene nå er bedre nå enn bare for noen år siden, men jeg ville uansett kjøpt på apotek. Vil du investere i noe litt ekstra til bading, ville jeg anbefalt et cuddledry håndkle! De gjør at du kan tørke baby "på deg", uten at det er knot, eller at du blir våt på klærne. Supert til de bittesmå! Mye spørsmål på tampen gitt Ellers har vi ikke syntes at borrelåser var dumme greier... Eldste gikk nesten konstant med siklesmekker med borrelås midt bak. Var bare noen ganger han ble bittelitt rød i nakken. Men idag finnes jo mye kule siklesmekker som ser mer ut som skjerf, har ull/fleece på baksiden, og knapp som feste. Leker med borrelås har aldri vært noe problem. Synes de fleste borrelåser på babyprodukter er kjempemyke og fine, jeg... Forstår ikke hvordan baby skulle klare å sette fast noe ved å putte dem i munnen... Men det er bare min erfaring etter to barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå