Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Det er helt normalt å ha masse kynnere, og er absolutt ikke noe tegn på nært forestående fødsel :jepp: Er kanskje det for noen, men det er mange som plages lenge av masse kynnere uten at det blir noe fødsel av de grun. :)

Lenge siden jeg har vært her nå, men håper alt går på skinner :jepp: Spar i ribbeina er forresten ikke noe særlig :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alabama

Hmm, de siste par dagene har kynner-aktiviteten plutselig tatt seg opp kraftig. Jeg har vært hjemme et par dager, og ryddet/vasket en del, og da ble det fryktelig mye kynnere. Har ikke hatt det så ofte tidligere i svangerskapet, så det føles litt skummelt :sjenert:

Det roer seg når jeg setter meg ned og hviler, men med en gang jeg er oppe og gjør noe, så begynner det igjen...

Er det egentlig farlig om det blir en del kynnere nå? Kan det utløse en tidlig fødsel? :klo: Jeg er jo uansett såpass langt at det neppe er stor risiko for mini om han kommer nå, men jeg kunne godt tenke meg at han holder seg inne litt lenger, så vi blir litt mer klare her ;)

Hvis du er i uke 33 så er det vel ikke akkurat farlig, men et tegn på at du kanskje bør ta det litt mer med ro. De fleste kjenner kynnere mot slutten og da er det kanskje umulig å forebygge dem, men man bør unngå å fremprovosere ihvertfall. Ville droppet all unødvendig aktivitet som gir kynnere. :Nikke:

Kynnere kan forkorte livmorhalsen og det disponerer for for tidlig fødsel, men etter hva jeg har lest meg til så skal kynnerne da være hyppige, regelmessige og ubehagelige. Leser alt jeg kommer over om dette om dagen siden jeg er plaget av det selv..

Håper det går greit når du skal på jobb igjen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill jenter!

Har drevet med litt tyngre huslige sysler - jobben er mer avslappende, så bør gå greit der :jepp:

Får vente et par uker, og så er det bare å kjøre på med husarbeid da kanskje :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ta litt og litt, og ta pauser når du får kynnere ;)

Det er bare musklene som trener seg opp mot et maraton, men skikkelig vondt skal det ikke vere, da skal du ringe jordmor :regler:

Jeg fikk kynnere om jeg småløp på jobb, og om jeg var stresset. Da tok jeg pause, la jeg med ned og pustet med magen. Da gikk det kjapt over ;)

Helt sykt at du er komt så langt Zia! :daane:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruccola :klemmer:

Har vært på kontroll på sykehuset i dag, så spurte samtidig om kynnere. Fikk et litt kryptisk svar tilbake om at jeg nå hadde kommet så langt at de ikke sjekket livmorhals e.l, og at om kynnerne gikk over til rier, så ville de ikke gjøre noe for å stanse en fødsel :vetikke:

Tolker det svaret dit hen at intense kynnere KAN lede over i rier og fødsel, men at det ikke MÅ gjøre det. Høres det logisk ut? :klo:

Forøvrig har vi hatt tre vekstmålinger nå siden uke 27, og alle kommer til at han er litt liten, så nå har jeg dristet meg til å kjøpe noen søte klær i størrelse 50 på salg :) Så langt har vi for det meste holdt oss til 56 og større, men det er jo hyggelig om han kan ha NOE klær i starten som han slipper å svømme i da... Og salg gjør det jo ekstra lettvint og hyggelig å kjøpe noe :sjenert:

I dag ble fødselsvekten anslått til ca 3000 gram. Forrige gang var det 3200 gram. Mener det er merket av for at nåværende vekt er ca 2450 gram. Han hadde flatet ut litt nå i forhold til kurven, men alt så bra ut, så er ikke bekymret. Vi får uansett strålende oppfølgning og skal tilbake om en uke allerede til ny måling. Skal og på vanlig kontroll om 5 dager, så da føler jeg ting blir godt fulgt opp :jepp:

Han har forresten ligget i hodeleie ved de to siste kontrollene nå, så da håper jeg at han blir der og tar poenget :hoppe:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide med en tippeliste for termin?

UL-termin er 6. februar, og det stemmer perfekt med egen termin. Det er jo ikke akkurat noen overaskelsesbaby dette - egget ble jo finmålt til den store gullmedalje før det slapp taket og ble til tassen (med litt hjelp fra mannen) :fnise:

Selv har jeg lagt inn en bestilling på slutten av januar, men tror egentlig ikke han kommer før på overtid. Det føles uansett mer optimistisk å tippe at han kommer i januar, så jeg velger meg 27. januar (siden jeg er tippe-sjef legger jeg inn reservetipping på 30/31. januar også :fnise:)

Flere som vil tippe? :)

27. januar: Zia

31. januar: Småkjekset

2. februar: Lucky

4. februar: Pjusk

6. februar: Marmot

7. februar: Ruccola

8. februar: Pusilus og Lollipop

9. februar: Becky

10. februar: Alabama

11. februar: Teriyaki

12. februar: Spatula (Ruccola - tipping nr. 2 :fnise:)

14. februar: Pupsilure

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14. februar. Valentinesdaybaby :hjerte: Vet at du helst ikke vil vente så lenge, men babyer kommer gjerne litt etter terminen :opplyser::fnise:

Min sønn brukte str 50 i 5-6 uker, og han var 3,5 kg, så høres smart ut at du har kjøpt litt klær i 50 :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

:Hehe:

Jeg fikk vite på UL at jeg ble satt igang seinest 10 dager etter termin. Trodde at det var 14 som var vanlig. Søster som fødte for et par år siden sa at hun måtte vente lenger og en kollega av meg fødte tre uker over termin!! :hakeslepp: Men det var riktignok for tjue år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper 11 februar, som er fem dager over tiden, slik som jeg gikk :jepp: Tipper også at fødselen din starter med vannavgang :nigo: Så er det bare å krysse fingre for at du er hjemme da, slik at du kommer deg på do :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 2.februar :)

Jordmora mi sa til meg at det kom til å bli mer kynnere og nedpress fremover nå, men at det ikke var farlig så lenge jeg ikke får vondt i korsryggen i tillegg :vetikke:

Godt å vite at lillegutt ikke blir så stor da :) Legen min tippet 3800 i går, noe mer vil jeg ikke ha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg tipper 7 januar for da er det fullmåne ;)

:klemmer:

Vesla var 3400g og str 50 var litt stort de første ukene ;)

Ull er veldig stretchy, så der kan du nok kjøpe 56 så kan han helt sikkert bruke det fra starten av og ha de leeeenge! :)

Vesla bruker fortsatt enkelte ullplagg i 62, mens hun er på vei over i 74 i bomull ;)

Og ull gjør ikke noe om det er litt stort syns jeg, hun har en heldrakt i str 80 som vi bare bretter såvidt opp i armene ;)

Joha har ullbodyer med omslagsknapping! De har vi brukt enormt mye!

Blir så varmt og godt for en får dobbelt lag på magen :jepp:

http://www.smartkids.no/ull/ull/ullbody/Rosa_Joha_ull_teddy_132704_129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er tippelisten oppdatert :)

Synes det var mange over termin her - liker ikke det altså :fnise:

På den annen side, om formen er god, så får vi jo godt med tid til å forberede og slappe av da, og i tillegg slipper vi å miste permisjonsuker.

Får prøve å vinkle det positivt tror jeg :fnise:

Helgen har gått med til koselige forberedelser, og litt mer shopping av ting og tang. Det er kaos i hele huset nå, men rommet til småen begynner iallfall å ta form. Det er det eneste rommet der det IKKE er kaos ;)

Småen oppfører seg for det meste eksemplarisk, men i helgen har han tydeligvis funnet en ny aktivitet, for fikk noen skikkelig stikkninger nederst i bekkenen i perioder. Håper det betyr at han har funnet ut hvor det er lurt å posisjonere seg før startskuddet skal gå :fnise: Blir spennende å se på neste UL om han fremdeles ligger med hodet ned. I såfall blir det tre gangerr på rad, og da kan man jo snart begynne å tro at han har skjønt noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...