Zia Skrevet 27. november 2011 Forfatter #3061 Del Skrevet 27. november 2011 Hei jenter, på tide med en oppdatering kanskje? Ryggen er mye bedre, så vi har tatt oss en tur på hytta i helgen. Litt begrenset dekning her, så dårlig med forum-oppdateringer Navn ja - der må vi ta oss selv litt i nakkeskinnet... Vi glemmer det bort litt, så har ikke snakket veldig mye om det, men vi kaller han allerede for et navn da, så vi ødelegger i såfall litt for oss selv, om vi nå skal prøve å være åpne for alternativer Kan sende PM til de som er nysgjerrige, men det er ikke avgjort enda altså Forøvrig lite nytt å melde her - dagene tusler og går, og jeg er 30 uker nå (tickeren min viser en dag feil tror jeg, i forhold til UL-termin). Det er jammen meg mye det Kjenner det er en lettelse å stadig komme lenger, og ialfall passere 30 uker. Det var litt ekkelt når jeg hadde litt småblødninger for noen uker siden - det er liksom alt for tidlig, i tilfelle lillemann skulle bestemme seg for å dukke opp. Desto lenger man kommer nå, desto mer klar er han, og da slapper mor litt mer av også Tenker mer og mer på at det faktisk er en ferdig liten baby inni der, som er min, VÅR, sønn Det er helt merkelig, og samtidig fryktelig rørende (jepps, omsider har hormonene tatt meg og, så nå griner jeg av alt ). Gleder meg fryktelig mye til å bli kjent med han, og samtidig gruer jeg meg allerede til at han kommer til å vokse så raskt! Håper vi klarer å nyte øyeblikkene i hverdagen, midt innimellom amming, skriking, bleieskift og gulping Tenkt at jeg og mannen har klart å lage en liten kombinasjon av OSS - det er så romantisk at jeg blir helt varm av å tenke på det. Og mannen gleder seg enorm mye, og jeg gleder meg enda mer til å se han få oppleve å bli pappa - han kommer til å bli den beste pappan! Så nå er det bare å få orden i heimen før jul, og deretter ta siste innspurt over jul, før vi er klare for ankomst av nr 3 i familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 27. november 2011 #3062 Del Skrevet 27. november 2011 Det er litt rart å tenke på at om rundt ti uker så er dere en liten familie, fra å bare være dere to. Og så har du han på utsiden og kan holde ham i armene.. Nysgjerrig på navn. Vi har hatt guttenavn klart siden vi begynte å prøve, men jentenavn er det litt mer usikkert på. Vi har et som foreløpig er nummer en, men vi har masse fine alternativer også. Godt at ryggen er bedre og dere kan reise på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 27. november 2011 #3063 Del Skrevet 27. november 2011 :roedmer: Så utrolig hyggelig lesning Svangerskapet ditt har virkelig gått fort. Er så utrolig glad på dine vegne Jeg er og nysgjerrig på navn. Jentenavnet dere hadde var jo veldig fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 27. november 2011 #3064 Del Skrevet 27. november 2011 Jeg er også nysgjerrig på navn. Vi feirer snart ettårsdag, og jeg blir fremdeles helt satt ut noen ganger når jeg ser Murmel. "Herlighet, det der er MIN sønn!" Tror det er noe som varer evig, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 28. november 2011 Forfatter #3065 Del Skrevet 28. november 2011 PM sendt om navn Ja, synes også dette svangerskapet har gått fort. Det tregeste var til 12-13 uker, og deretter har det forsvunnet av gårde på et blunk Føles ikke som det er veldig lenge igjen heller, siden julen kommer i mellom. Og etter jul er det jo snart permisjonstid, og da er man popppeklar når som helst... I går kjente jeg enten baken eller hodet til mini - plutselig kjente jeg at han dyttet ut noe på høyre siden av magen så det ble helt hardt. Jeg prøvde å kjenne etter - normalt pleier det bare å forbli hardt, så det er ikke så lett å vite om det er mini eller livmoren man egentlig kjenner, men plutselig når jeg dyttet på det hardet stedet, så forsvant han Kjente bare at han skled unna og så at hele magen levde. Dyttet han litt rundt før han forsvant så langt ned at det ikke gikk - veldig morsomt Etter det ble han rolig, og litt etterpå begynte han å hikke - kjenner allerede det varmer i mamma-hjertet over hvor søt han er, sånn helt ufrivillig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 29. november 2011 #3066 Del Skrevet 29. november 2011 De hormonene ja... Kjenner jeg ble helt blank i øya bare av å lese om følelsene du sitter med. Sitter med akkurat de samme! En vidunderlig følelse å vite at en sammen med sin aller kjæreste har skapt et helt nytt liv som allerede nå har personlighet og sjarm. Litt til skal vi ruge, men før vi vet ordet av det er de ute Tar gjerne i mot pm med navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #3067 Del Skrevet 1. desember 2011 Tutta, PM kommer! I dag har vi kjøpt inn det hittil dyreste klesplagget til tassen (når man bare teller med vanlige klær da, og ikke ulldresser, uteklær etc). Til vårt forsvar betalte vi ikke full pris, som var kr. 900 for en bitteliten innedress Vi brukte noen sånne rabattkuponger fra Groupon, så da kan det jo forsvares - blir nesten HM-pris i stedet Moro å kunne kjøpe så dyre ting uten å bry seg om prisen Altså, ikke moro fordi det var dyrt da, men moro å kjøpe det som er FINT uten å tenke på prisen Det er galskap i mine øyne å kjøpe hverdagsklær til den prisen. Det er et litt snobbe-merke, og vi er anti-anti den slags, men heldigvis var det ingen synlige logoer, bare utrolig nydelig mønster med elger og ekorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 1. desember 2011 #3068 Del Skrevet 1. desember 2011 Salg liker vi Jeg er så god på salg at vi "sparer" rundt 3000 hvert år i julegaver!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #3069 Del Skrevet 1. desember 2011 Slo til på salg på Name It også, på et søtt sett i bomull/ull - veldig fornøyd Og nå så jeg nettopp på TV2 hjelper deg at Voksi Urban vant testen, og den har jo vi kjøpt Yey! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. desember 2011 #3070 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg har kjøpt samme groupon som deg, gleder meg til å besøke butikken og kjøpe noen fine klær til Goffel Tenk at du er 30 uker allerede!! Snart kommer han! Bare venter på at du sikkert får tusen spørsmål om amming, søvn osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #3071 Del Skrevet 2. desember 2011 Ja, så faktisk den groupon-linken på FB-siden din, Pupsi Smarte greier det der altså - den ene butikken (som er motsatt kant av byen i forhold til den hos deg) ligger midtveis mellom jobben min og helsestasjonen, så hver gang jeg skal på kontroll hos jordmor "tvinges" jeg til å gå forbi den Dvs, jeg kan gå en annen vei også, men da tvinges jeg forbi Nøstebarn i stedet, så det er like håpløst å la være å bruke penger på den turen uansett Kan like gjerne gi opp og heller gå forbi begge to på hhv tur/retur i stedet Ja, tiden flyr av gårde altså - 30 uker passert, og snart 31 uker Synes ikke vi har ting på stell nå - har stått på stedet hvil en måneds tid, så på tid vi tar litt tak i ting. Kunne tenkt meg LITT mer orden i kaoset før han melder sin ankomst Og ja, spørsmål om amming og den slags kommer nok i bøtter og spann etter hvert - er helt blank der, kan absolutt ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 2. desember 2011 #3072 Del Skrevet 2. desember 2011 Det kommer etterhvert Zia Man får dreisen på ting ganske fort når man står oppi det Men litt info om ammeteknikk, økedøgn, hva gjør man om man blir sår og sånt syns ihvertfall jeg det var greit å ha lest om på forhånd Jeg er tante til en hel skokk, så føler jeg har mye erfaring på raping, bleieskift og hva en må passe på med en baby så der har jeg klart meg fint Føler jeg var passe godt forberedt på det meste og det tenker jeg du blir også Zia Snakk forresten litt om det med keisersnitt, at det er jo en tjangs for at det blir det istedenfor vanlig fødsel. Jeg fik kmeg nemlig litt panikk en mnd før fødsel der jeg kom på dette, og tanken på KS hadde ikke streifet meg før! Og jeg liker jo ikke forandring i planene!!! Og prat med samboeren din om at OM det skulle bli et hastesnitt/krisesnitt så vil han mest sannsynligvis bli sittende igjen mens de drar avgårde med deg. (Dette var viktig for meg å prate om ihvertfall, for fetteren min ble ganske traumatisert da dette skjedde med dem.. han var alene i ca 20 minutter før han viste noe som helst.) Men poenget er at han er ikke viktig der og da, de tar seg ikke tid til at han skal skrubbes og få på sterile klær om ting haster. Men nå er jeg og sambo folk som liker å vite alle ender av skalaen da Så vet vi at en eller annen plass innimellom hver ende havner vi Er ikke sikkert sånt er like viktig for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. desember 2011 #3073 Del Skrevet 2. desember 2011 Det kommer etterhvert Zia Man får dreisen på ting ganske fort når man står oppi det Men litt info om ammeteknikk, økedøgn, hva gjør man om man blir sår og sånt syns ihvertfall jeg det var greit å ha lest om på forhånd Jeg er tante til en hel skokk, så føler jeg har mye erfaring på raping, bleieskift og hva en må passe på med en baby så der har jeg klart meg fint Føler jeg var passe godt forberedt på det meste og det tenker jeg du blir også Zia Snakk forresten litt om det med keisersnitt, at det er jo en tjangs for at det blir det istedenfor vanlig fødsel. Jeg fik kmeg nemlig litt panikk en mnd før fødsel der jeg kom på dette, og tanken på KS hadde ikke streifet meg før! Og jeg liker jo ikke forandring i planene!!! Og prat med samboeren din om at OM det skulle bli et hastesnitt/krisesnitt så vil han mest sannsynligvis bli sittende igjen mens de drar avgårde med deg. (Dette var viktig for meg å prate om ihvertfall, for fetteren min ble ganske traumatisert da dette skjedde med dem.. han var alene i ca 20 minutter før han viste noe som helst.) Men poenget er at han er ikke viktig der og da, de tar seg ikke tid til at han skal skrubbes og få på sterile klær om ting haster. Men nå er jeg og sambo folk som liker å vite alle ender av skalaen da Så vet vi at en eller annen plass innimellom hver ende havner vi Er ikke sikkert sånt er like viktig for dere? Generelt vær forberedt på at ting kan skje under fødselen. At det KAN bli KS, at det KAN være behov for tang, at det KAN være at ungen ligger i sete, eller som "stjernekikker" eller noe annet som endrer hele forløpet. Og, JA, mannen er uviktig, og blir lett "forlatt" eller "uinformert tilskuer" oppi sånne situasjoner. (Hilsen uoppdaget seteleie...) Greit at mannfolka har fått høre litt om at sånt kan skje. Så får man heller tenke at det faktisk er sjelden det skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 3. desember 2011 #3074 Del Skrevet 3. desember 2011 Ja, lurt å tenke gjennom sånt Min viste seg jo også å ligge i uoppdaget seteleie, og det ble ks noen timer etter at vi fant det ut. Hadde ikke tenkt over dette med ks.... Og hva jeg skulle velge i en slik situasjon. Men svaret mitt kom ganske fort og bestemt Det kan være greit å lese litt om amming, hvis du skal amme. Var veldig mye jeg ikke visste, som jeg hadde behov for å vite. Og det ble voldsomt for meg å sette meg inn i alt dette samtidig som jeg hadde nyfødt baby og var utslitt. Amming ser veldig lett ut, men det er litt mer komplisert enn det ser ut som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #3075 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg tror kanskje det står litt om amming i "På Vei" av Gro Nylander, og den har jeg jo. Hvis det ikke er tatt med noe der, så får jeg kjøpe en ny bok - enig i at det er lurt å kunne litt på forhånd, og man vet jo snart aldri når mini kan finne på å melde sin ankomst Tror mannen ikke er typen som er interessert i å bli forespeilet problemer på forhånd - han mener jeg er negativ i såfall, og at "det går jo stort sett alltid som normalt". Så da får han heller ta problemet selv, om det ikke blir helt etter boka Jeg er vel motsatt, og er innstilt på at det kan gå alt annet enn normalt Om jeg får en heeeelt normal fødsel, kommer jeg til å dåååååne Tar egentlig jordmor/lege opp dette med fødsel på kontroller etter hvert? Føler jeg er veldig overlatt til meg selv enn så lenge - har jo ikke fått noe info fra noen, så har liksom bare kunnskap om ting ut i fra hva jeg har lest selv... Jaja, i morgen skal vi på ny UL på sykehuset - morkake-sjekk! Blir spennende å se hvordan det står til med mini nå, og ikke minst er jeg spent på om de evt estimerer noe vekst Forrige gang vi var på UL mente gyn at han var bittelitt liten, så blir interessant å se nå. Magen min har holdt seg midt på gjennomsnittet av SF-målene, så rart om han er SÅ mye mindre enn snittet også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. desember 2011 #3076 Del Skrevet 5. desember 2011 På neste jordmortime jeg skal på (i uke 36), så skulle temaet være fødselen I.o.m. at jeg allerede har studert teorien rundt det + overværet flere fødsler foreslo jordmor at kanskje kjære skulle være med, så på neste kontroll skal han være med! Det gleder jeg meg egentlig litt til. Har en veldig trivelig jordmor, også skal det bli greit at han får høre om fødselen av noen andre enn meg. Tror nemlig det lett kan bli "mas" og drukne i alt annet babbel når det kommer fra meg :tounge: Spennende med ny sjekk! Husker ikke helt hvorfor du skal ha ny ultralyd jeg da Er det fordi morkaken har ligget fremtil og det skal sjekkes at den har "dratt seg opp"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #3077 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg har vært til ny UL i dag for å sjekke at morkaken hadde flyttet seg oppover. Tror aldri den lå veldig farlig til, men jordmor på ordinær UL var under opplæring og så ikke ordenlig, derfor ville hun ta en ekstra kikk i uke 32 Har siden den gang vært hos en annen jordmor med masse erfaring, og en gyn, og begge har konstatert at morkaken så fin-fin ut, så UL i dag ble mer en bonus-UL. Imidlertid ble tassen målt bittelitt liten av gyn forrige gang (rundt uke 28), så hun ville gjerne at vi skulle be de sjekke ekstra på morkake-UL'en. Så der har vi vært i dag, og fått konstatert at alt ser fint ut. Hodeomkretsen til mini er på 50 percentilen, mens magemålene fremdeles er litt mindre enn snittet, dvs på 25 percentilen. Så da blir det ny kontroll om 4 ukers tid. Men ingen grunn til bekymring - alt så fint ut - tassen var aktiv, morkaken stor og fin, masse fostervann, så mest sannsynlig er han bare genetisk litt slank Vi er bare glade til for ekstra kontroller vi, og muligheter til å se den lille, selvom det ikke er mye man ser lenger da. De begynner jo å bli veeeel store Vekten ble anslått til 1750 på 31+3, mens snittet er 1900. 1750 tilsvarer fødselsvekt på 3200, om han følger samme kurven. Synes det høres helt greit ut, så lenge han er frisk og fin Nok en gang lå han vanskelig til, og legen slet lenge for å finne ut av hvordan han hadde plassert seg. Han lå med hodet langt ned til venstre, overkroppen opp over navlen min, rumpa ned mot høyre side, og bena ned mot underlivet mitt. Skikkelig kålorm Og etter UL dro vi og bestilte vogn, så da blir det julegave på oss, siden den trolig kommer siste uka før jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 6. desember 2011 #3078 Del Skrevet 6. desember 2011 Ja, babyene kommer i alle former og størrelser de også, men godt å høre at alt sto bra til med gutten deres! Gøy med ekstra småtitter Skulle ønske jeg hadde tid til å snike meg til ekstratitter, men er dårlig med det om dagen Vogn som julegave var lurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 7. desember 2011 #3079 Del Skrevet 7. desember 2011 Det er så godt å høre at du blir tatt vare på og blir fulgt opp på en ordentlig og profesjonell måte. Det gjør vel ingen ting om mini ikke veier over 4000 når han skal ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 7. desember 2011 #3080 Del Skrevet 7. desember 2011 Murmel var 3300, frisk som en fisk. Og de der vektestimeringene stemmer jo ikke nødvendigvis heller, han ble estimert til å være 3700. Det kan jo slå feil ut andre veien også, vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå