Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Nei, vi har virkelig lært noe av det til en annen gang (som jeg ikke håper blir før fødsels-tid selvsagt :fnise:)!

Og hun jordmoren vet jeg fremdeles ikke om jeg skal fortsette å gå til - finner virkelig ikke summetonen med henne altså... :sjenert:

Tror forresten lille hikket nå. Første gang jeg har kjent noe sånt. Kom ganske rytmiske, like sterke, små "bevegelser" fra samme sted i magen i 4-5 minutter - kjenner fremdeles litt til det - håper det roer seg snart, stakkars liten :fnise:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så koselig med hikke :rodmer:

Vesla hikket flere ganger for dag siste mnd i magen, og fortsatte med det når hun kom ut ;)

Nå er det bare ca en gang i uka ;)

Får vi forresten noe magebilde snart Ziamor.....? :lur::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hikke det ja :rodmer:

Da det skjedde meg skjønte jeg ikke i begynnelsen hva det var... tenkte vi kanskje hadde fått et veldig musikalsk barn som allerede kunne holde takta :fnise:

Ønsker deg en god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magebilde ja.. har tenkt det flere ganger, men får det ikke til. Skal gjøre en ny innsats snart, kanskje det går denne gangen ;)

Godt med helg nå - kjenner jeg faktisk er mer sliten nå enn tidligere. Jobben går greit, men er helt vanvittig trøtt på ettermiddagen, så blir bare sittende å halvsove i sofaen... :sjenert:

Heldigvis går det fort fremover nå før permisjonen begynner, og jeg kan jo alltids avspasere noen dager om det blir for ille også :jepp:

Forøvrig er det kampanjedager hos Princess nå, så vi fikk kjøpt dyner til lille :hoppe: Var litt usikker på antall og slik, men kjøpte en sprinkelseng-dyne, og to av de mindre. De minste kommer vi jo kanskje til å bruke både i bedside-criben, vuggen og vogna til å begynne med, og kan jo være greit å ha en ekstra uansett.

På 30 % var det uansett billig (250,- for Andungen Dundyne, anbefalt av NAAF), så da føles det ikke akkurat som et stort innhugg i økonomien :fnise:

Så ikke noen laken og slikt der da - det finnes vel laken i barne-størrelser også? :klo: Og er det noe spesielt man må tenke på der? Hva bruker dere under som beskyttelse - det finnes vel mye ulikt der også? :vetikke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips Ruccola :jepp:

Natten i natt var merkelig altså - sov skikkelig dårlig, siden tassen i magen var helt ko-ko :overrasket:

Hver gang jeg snudde meg, og magen lå litt ned mot madrassen, så sparket han som en gaaaaal - virket som han brukte madrassen som trampoline, gjennom magen min :overrasket:

Ikke det mest behagelige jeg har vært med på. I halvsøvne lurte jeg på om jeg hadde most hele babyen ned i madrassen, sånn som han stod i, men neida, SÅ mye på magen lå jeg da virkelig ikke :fnise:

Tidligere i helgen sparket han så hardt at det for første gang faktisk gjorde vondt. Skjønner det er mye å glede seg til fremover ja :roll:

Begynner å føle meg stadig større, og i dag føler jeg meg som en sprengt elefant, og jeg har igejn 12 uker :daane:

Heldigvis er det ikke hver dag man føler seg sånn, men enkelte dager innimellom føles det som om magen hele tiden er sånn man er når man akkurat har pustet ut - det er liksom ikke mer å gå på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ja, de begynner tidlig med fanteri :fnise:

Mannen blir rett som det er sparket i ryggen så han våkner også, når jeg ligger helt inntil han med magen - foreløpig synes han det er morsomt, men usikker når han en dag får en skikkelig fulltreffer, og ikke bare de søte små dultene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjusk, ja, det er moro å lese om folk som er like langt, for man kjenner igjen mye som du skriver :jepp:

Ruccola, det er helt vanvittig som tiden flyr - synes ikke det er så lenge siden snuppa di ble født, og nå er hun allerede en kjempe, jfr facebook :fnise:

OG når begynner egentlig høgravid-fasen? :klo: Jeg er vel kanskje over i tredje trimster nå iallfall - det føles liksom litt voldsomt altså - har jeg virkelig kommet så langt :daane:

Forøvrig har jeg merket at jeg er mer sliten om dagen også - har vært fin form lenge, og er egentlig det enda, men veldig mye trøttere igjen på ettermiddagene nå - håper det bare er en periode... :sjenert:

Og bøyinga blir stadig værre - mistet et papir på gulvet i sted, og orket ikke bøye meg etter det - bare stirret på det og tenkte at det lå fint til vaskemannen kommer senere :fnise:

Og så de usexy tingene da - jeg som ALDRI slipper ut diverse kroppslyder hverken fra munn eller bakdel, har plutselig svært redusert kontroll over slikt. Herregud, så grusomt - føler meg SKIKKELIG ulekker altså :fnise: Mannen bare ler - han synes nok det er svært så artig hver gang det skjer, siden jeg blir så flau :flau:

Jaja, hva gjør man ikke med glede for en liten en... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker! :strix: Tredje trimester! guriland altså..Du ble jo nettopp gravid!! :fnise:

Du er høygravid når det er mindre enn 40 dager igjen, altså uke 34+4 :jepp:

Haha, måtte le litt nå. Jeg har slitt med det samme. Jeg er litt "prippen" på sånt som fising og raping. Synes det er en uting, og liker ikke når kjæresten bare "slipper en" i stedet for å gå på do. Så ja, jeg kjenner igjen det med å bli flau stadig vekk :fnise: For det ER flaut når det kommer et lite ufrivillig brak. :sjenert:

Ha en fin dag :jepp:

Edit: Det er forresten også derfor jeg er bestemt på å få klyster. Jeg kommer til å synes det er ukomfortabel om det kommer noe annet enn baby ut av meg om noen dager.. :ler:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teriyaki, klyster blir nok tilfellet her også ja :fnise: Uansett har mannen forbud mot å bevege seg fordi skuldernivå - skal ikke ha flere som skal skue området nedentil enn hva som er nødvendig, og iallfall IKKE mannen :ler:

Vil helst at mannen skal huske meg som like lite lyd-lagende, og pen og ren som forut for dette her - vil ikke reduseres til en fisende, gulpende, rape-Guri :ler:

Småkjekset - du er jo søren meg snart halveis selv - snakk om at DET gikk raskt da :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig prippen når det gjelder fising og raping til vanlig, men nå kjenner jeg at det er litt slitsomt, for nå er det liksom mye mer gass i hele systemet hele tida! Det er ikke alle steder det er like OK å slippe det ut.. :fnise:

Ellers skal mannen min ha med kamera når jeg skal føde. Han skal få fotografere både her og der! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småkjekset - du er jo søren meg snart halveis selv - snakk om at DET gikk raskt da :daane:

Aner virkelig ikke hvor tiden har blitt av! Ukene bare raser avgårde, så ser frem til ukene som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det med å føle seg svær altså... flodhest er min betegnelse da :tongue: Forøvrig har M og jeg fått kallenavnet storefisen og lillefisen, av kjære, pga gasser :sjenert: Men hva går man ikke frivillig gjennom for mageboeren! Og verre skal det bli, tenker jeg :overrasket:

Der var du også i 3. trimester ja! :daane:

:strix: for 28 uker!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan magen og følelsen varierer fra dag til dag altså - etter noen dager der den føltes kjempestor og stram, så synes jeg nesten den var borte igjen i dag morges, og merker ikke noe ubehag eller noe, som i går og dagen før. Liker best disse dagene :fnise:

Prøvde noe lite lurt i sted, så nå har jeg kjempevondt i magen. Skulle prøve å "vippe" meg selv opp fra en sånn dyp stol, for å liksom vippe så langt at magen ikke var i veien, og at jeg fikk plukket opp noe fra gulvet, uten å reise meg fra stolen. Men i stedet skjedde det noe rart inni der når magen ble litt skvisa, så ble skikkelig øm. Auuuu - tror ikke jeg prøver DET flere ganger - anbefales ikke. :fnise: Heldigvis er tassen i farta, så var nok bare mor som fikk unngjelde. Ble øm rundt hele mage/rygg-regionen. Kanskje det kan være noe bekken-greier? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...