pusilus Skrevet 27. oktober 2011 #2981 Del Skrevet 27. oktober 2011 Bære-baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. oktober 2011 #2982 Del Skrevet 27. oktober 2011 Glemte å nevne at banan er bra mot gravid-leggkramper. Ja banan hjelpte meg også! I går fikk vi Moby-sjalet i posten - prøveknyttet selvsagt, og i mangel av en baby ble det brukt en pute i stedet Har tro på at det kan bli bra altså, men må nok trene litt på knytinga. Følte meg ikke særlig proff eller smidig mens jeg veivet rundt med 5 yards stoff Jeg har samme, og det er superkos å bære i! Jeg pleier å brette det i to på lengden før jeg tar det på. sånn som denne videoen her Da lå hun så trygt og godt inni lommen som ble laget. Brukte denne metoden til hun var ca 2 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. oktober 2011 #2983 Del Skrevet 27. oktober 2011 Denne er også fin når de er helt nyfødte Pleide å sitte på senga eller sofaen med denne, var så redd for å glippe grepet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. oktober 2011 #2984 Del Skrevet 28. oktober 2011 Bære-baby Jaaa.... Savner det! (Satser på å kunne få låne og bære tantebarn når jeg en gang får det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #2985 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har sett de videoene på siden til Moby - veldig nyttige Prøvde også den metoden med å brette sjalet i to på langs - synes det virket litt enklere å få kontroll på virrvaret da Tror nok jeg skal sitte over senga med litt hjelp de første gangene ja - synes jo det var vanskelig nok med en pute, og var ikke spesielt redd for å miste den i gulvet akkurat... Nå har jeg vært og levert urinprøve til jm for tredje gang på en uke - får håpe de klarer å ikke tabbe seg ut denne gangen også - veldig tillitsvekkende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 28. oktober 2011 #2986 Del Skrevet 28. oktober 2011 Har tenkt til å kjøpe sånn bæresele jeg da, men virker jo utrolig koslig å gå med et sånt bæresjal også?! Kommer kanskje litt nærmere kroppen? Men samtidig ligger frykten der for å ikke ha knytt godt nok... Hva er det du må levere urinprøve for?? Rart at de greier å tukle det til med en enkelt urinprøve bare for å få tatt stix mener jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. oktober 2011 #2987 Del Skrevet 28. oktober 2011 Har tenkt til å kjøpe sånn bæresele jeg da, men virker jo utrolig koslig å gå med et sånt bæresjal også?! Kommer kanskje litt nærmere kroppen? Men samtidig ligger frykten der for å ikke ha knytt godt nok... Hva er det du må levere urinprøve for?? Rart at de greier å tukle det til med en enkelt urinprøve bare for å få tatt stix mener jeg... Det med knyting er en vanesak. Man blir ganske fort trygg på å knyte, og at knuten sitter. Den er både sikret og dobbeltsikret i måten den knytes på rundt deg, så om knuten skulle gå opp, så skal det fortsatt mye til for at babyen detter ut. (Jeg har aldri hørt om en knute som har gått opp.) Bæresjal er i mine øyne mer koselig og praktisk til de bittesmå. Bæresele er fint til en litt større, som skal mye opp og ned, og kanskje raskt opp på ryggen. (Best til ryggbæring, spør du meg.) Mellomtingen er meitai. Det er også kjekt til sin bruk, og mer fleksibelt enn en selv. Men det er MYE mer kos med et sjal. Har fortsatt bæresele-bareunge, men savner bitteliten baby i sjal følelsen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. oktober 2011 #2988 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Jeg har også en moby wrap! Gleder meg til å prøve den på lillegutt! Har prøvd å knyte en gang eller to, men hadde en del mage da, og enda mer nå. Føler det er litt vanskelig å knyte godt nok med magen i veien, så blir nok heller å sette meg inn i det når jeg kommer hjem fra sykehuset! Vil tro jeg uansett ikke har behov for den på sykehuset, så. Det var noen fine videoer! Har ikke sett de der før, men likte de bedre enn de jeg har sett på tidligere. Edit: Det som er litt rart, er at jeg har ikke det merket som er på midten av sjalet, på mitt sjal. Men det er en original moby wrap, så jeg må på en måte "måle" det opp for å finne midten. Ikke det at det er så vanskelig, men..Rart uansett. Endret 28. oktober 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 28. oktober 2011 #2989 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har også en moby wrap! Gleder meg til å prøve den på lillegutt! Har prøvd å knyte en gang eller to, men hadde en del mage da, og enda mer nå. Føler det er litt vanskelig å knyte godt nok med magen i veien, så blir nok heller å sette meg inn i det når jeg kommer hjem fra sykehuset! Vil tro jeg uansett ikke har behov for den på sykehuset, så. Det var noen fine videoer! Har ikke sett de der før, men likte de bedre enn de jeg har sett på tidligere. Edit: Det som er litt rart, er at jeg har ikke det merket som er på midten av sjalet, på mitt sjal. Men det er en original moby wrap, så jeg må på en måte "måle" det opp for å finne midten. Ikke det at det er så vanskelig, men..Rart uansett. Ja jeg syns de videoene er de beste Hm, sikkert en produksjonsfeil på sjalet ditt da Men du kan jo sy på et lite merke selv da, sånne man lapper bukser med er fine! Da kan du jo få et særpreg på DIN wrap, og velge jentete eller guttete alt etter hva en får Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #2990 Del Skrevet 28. oktober 2011 Har tenkt til å kjøpe sånn bæresele jeg da, men virker jo utrolig koslig å gå med et sånt bæresjal også?! Kommer kanskje litt nærmere kroppen? Men samtidig ligger frykten der for å ikke ha knytt godt nok... Hva er det du må levere urinprøve for?? Rart at de greier å tukle det til med en enkelt urinprøve bare for å få tatt stix mener jeg... Jeg var litt redd for den knuten jeg også, men etter å ha kikket på videoene på siden til Moby (de som Ruccola så fint har lagt ut over her ), så følte jeg meg tryggere. Som det sies over her, så er det mange lag stoff over og under og på kryss og tvers, og sjalet er ikke så florlett at det bare ramler av liksom. Ganske massivt egentlig, så følte meg tryggere bare etter å ha prøveknytt en gang Urinprøven ja - man skal jo levere på hver kontroll, og ved forrige kontroll hadde de rotet til noe, så da måtte jeg komme tilbake med ny. Leverte ny i går, og på ettermiddagen ringte de og sa at de hadde helt ut prøven, når den egentlig skulle sendes videre til sykehuset. Så da var det en ny en i dag da - de rotet litt rundt etter rekvisisjonen da jeg leverte den også, og fant den ikke. Jordmor var ikke der i dag, og kunne evt ikke skrive ut en ny, så venter i spenning på om de har funnet ut av det denne gangen Jada, kjeeeeempe-flinke på denne helsestasjonen ja Jeg har også en moby wrap! Gleder meg til å prøve den på lillegutt! Har prøvd å knyte en gang eller to, men hadde en del mage da, og enda mer nå. Føler det er litt vanskelig å knyte godt nok med magen i veien, så blir nok heller å sette meg inn i det når jeg kommer hjem fra sykehuset! Vil tro jeg uansett ikke har behov for den på sykehuset, så. Det var noen fine videoer! Har ikke sett de der før, men likte de bedre enn de jeg har sett på tidligere. Edit: Det som er litt rart, er at jeg har ikke det merket som er på midten av sjalet, på mitt sjal. Men det er en original moby wrap, så jeg må på en måte "måle" det opp for å finne midten. Ikke det at det er så vanskelig, men..Rart uansett. Jeg synes og det var litt klønete med magen i veien. Man har jo litt mage etter fødsel og, men sikkert lettere når den ikke er sånn hard gravid-mage liksom Rart at din mangler merke? Har du ensfarget? Vet ikke om det kan være en forskjell på de ulike modellene... Det er jo mange varianter. Jeg har den som heter Moby Modern. Det finnes jo Originals, Limited, Design, D, Prints, Organics, osv osv... Moby D mangler lappen, men den har jo et panel i ikke-stretch på midten, så høres jo ikke ut til å være den heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 28. oktober 2011 #2991 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg kjøpte også sjal, og klarte fint å knyte det, men etterhvert solgte jeg det (til Becky faktisk ) fordi babyen min ikke likte seg i det, og jeg syntes det ble tungvint. Kjøpte ergo-bæresele (eller, ergo-kopi fra eBay til en hundrings ) og den ble brukt mer. Kjedelig at de roter sånn på helsestasjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. oktober 2011 #2992 Del Skrevet 29. oktober 2011 Ja jeg syns de videoene er de beste Hm, sikkert en produksjonsfeil på sjalet ditt da Men du kan jo sy på et lite merke selv da, sånne man lapper bukser med er fine! Da kan du jo få et særpreg på DIN wrap, og velge jentete eller guttete alt etter hva en får Det går jo an, ja! Greit å slippe å måle opp for hver gang.. Jeg synes og det var litt klønete med magen i veien. Man har jo litt mage etter fødsel og, men sikkert lettere når den ikke er sånn hard gravid-mage liksom Rart at din mangler merke? Har du ensfarget? Vet ikke om det kan være en forskjell på de ulike modellene... Det er jo mange varianter. Jeg har den som heter Moby Modern. Det finnes jo Originals, Limited, Design, D, Prints, Organics, osv osv... Moby D mangler lappen, men den har jo et panel i ikke-stretch på midten, så høres jo ikke ut til å være den heller Ja magen er vel godt tilstede etter fødsel, men vil tro den har krympet nok til å ikke bli direkte i veien for knytingen innen jeg kommer hjem fra sykehuset. Det er en helt vanlig Moby Wrap, original i farge beige. Tror det er en feil at ikke merket er der, for på bildet på den "posen" til sjalet, så er merket der. Menmen.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #2993 Del Skrevet 29. oktober 2011 Pupsi, Ergo-selen ser veldig fin ut, så hvis sjal ikke fungerer for oss, så skal jeg prøve den Teriyaki - den lappen på sjalet er uansett ikke noe fin - ser ut som en sånn vaskelapp på klær, som egentlig burde vært klippet bort, synes jeg iallfall, så synes egentlig du er heldig som ikke har den der I dag hadde jeg og tassen i magen boksekamp på morgenen. Han var ganske aktiv rett etter jeg våknet, og sparket rett opp mot navlen min, så jeg dyttet litt tilbake, og da sparket han igjen. Holdt på sånn ganske lenge. Ganske artig Mon tro om han ble irritert på meg? Håper da virkelig vi får en baby med humor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 30. oktober 2011 #2994 Del Skrevet 30. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. oktober 2011 #2995 Del Skrevet 30. oktober 2011 Haha, all dette sjal-snakket gjorde at jeg drømte om sjal i natt Helt merkelig drøm, hvor jeg prøvde å bytte mitt i andre sorter, men de var skikkelig rare, også tenkte jeg at hvis jeg fikk byttet mitt sjal i et annet, så kunne jeg selge det jeg hadde, noe som ikke gir mening da jeg i så fall hadde byttet inn det jeg har fra før Rar drøm.. Artig med boksekamp med den lille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #2996 Del Skrevet 30. oktober 2011 Nå er jeg ferdig med strikkejakke til lille Det gikk overraskende fort altså - driver med den kjedelige biten nå - trådfesting Veldig ivrig etter å bli ferdig, så jeg kan begynne på neste prosjekt i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. oktober 2011 #2997 Del Skrevet 30. oktober 2011 Nå er jeg ferdig med strikkejakke til lille Det gikk overraskende fort altså - driver med den kjedelige biten nå - trådfesting Veldig ivrig etter å bli ferdig, så jeg kan begynne på neste prosjekt i kveld Så flink du er! Håper du deler et bilde Hva blir neste prosjekt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 30. oktober 2011 #2998 Del Skrevet 30. oktober 2011 Flinke du Jeg strikket en jakke før vi dro på ferie, trådene er festet, skuldrene og hetten sydd sammen, men resten ligger på vent til juleferien og kyndig monteringshjelp av hu mor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #2999 Del Skrevet 31. oktober 2011 Så flink du er! Håper du deler et bilde Hva blir neste prosjekt da? Tenkte å begynne på en sparkebukse som matcher, og en liten lue og noen sokker Sliter litt med å få lastet opp bilder, siden telefonen min ikke samarbeider med å laste opp bilder til pc'n. Går det å laste opp bilder rett fra mobil da tro? Flinke du Jeg strikket en jakke før vi dro på ferie, trådene er festet, skuldrene og hetten sydd sammen, men resten ligger på vent til juleferien og kyndig monteringshjelp av hu mor Mødre er jammen kjekke og ha i blant altså Det var ikke rare monteringa på jakken jeg strikket nå, så det gikk heldigvis greit. Men kjenner til monterings-angsten ja... I dag føler jeg meg skikkelig STAPPA - merkelig følelse - er sånn noen dager, aner ikke hvorfor Prøvde å glide igjen jakka i dag, for hadde en mistanke om at det begynte å bli trangt, og riktig nok - jeg får den igjen, men ser ut som en pølse, og får ikke puste ordentlig. Så bare å håpe på en mild høst... Alternativt må jeg bruke mannens jakker sånn til turbruk og slikt, men til hverdags bør jeg jo ha en grei jakke selv, som kan passe... Får begynne å lete litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 31. oktober 2011 #3000 Del Skrevet 31. oktober 2011 Tenkte å begynne på en sparkebukse som matcher, og en liten lue og noen sokker Sliter litt med å få lastet opp bilder, siden telefonen min ikke samarbeider med å laste opp bilder til pc'n. Går det å laste opp bilder rett fra mobil da tro? Tassen kommer nok til å bli kjempeflott i det Hmm, det vet jeg faktisk ikke. Du får prøve å se hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå