Teriyaki Skrevet 25. oktober 2011 #2961 Del Skrevet 25. oktober 2011 Her var det jammen mange gode tips! Vi har ikke noe særlig i ull, da. Det meste av klær har vi arvet, og det er i bomull. Kommer kanskje til å kjøpe et par nattdrakter i ull, men sånn generelt så blir det bomull. Og det er rett og slett pga. budsjett, og at moren min som har to vinterbarn sier at det aldri var noe problem for henne å ikke bruke ull. MEN jeg får faktisk dårlig samvittighet og føler nesten jeg må forsvare hvorfor jeg ikke kjøper i ull Har inntrykk av at ull er et MUST i disse dager Hvordan føler du det går med bomull du da, Klematis? Ikke for å kuppe dagboken din Zia..Det var nå bare så god anledning når det var snakk om det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. oktober 2011 #2962 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg tenker at ull er viktigst når de begynner i barnehage, og er mye ute. Jeg har brukt nesten bare bomull frem til han ble ett år, ikke vært noe problem det Men nå har jeg begynt å kjøpe mer ull. Man kan kjøpe mye fint på tilbud, hvis man følger med litt. Da trenger de ikke å bli så dyrt. Ull er også mye mer tøyelig enn bomull, så man har plaggene lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #2963 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvordan føler du det går med bomull du da, Klematis? Ikke for å kuppe dagboken din Zia..Det var nå bare så god anledning når det var snakk om det.. Jeg er for kupping av dagbøker, så det er HELT i orden Man snapper alltids opp gode råd fra kupping også Når du får barn på denne tiden, Teriyaki, så er det jo ikke så stress at dere ikke har noe særlig ull. Som du sier, så overlever de vel fint uten ull også. Og om det er behov, så har dere jo god tid til å kjøpe inn litt når det VIRKELIG blir kaldt! Vi får jo vår lille midt i kulde-perioden, så jeg har en overdreven angst for at han skal fryse i hjel de totalt 10 skrittene det blir på vei ut av sykehus og til bilen, og fra bilen og inn i huset hjemme Vi kommer uansett ikke til å kjøpe inn noe før det nærmer seg, så kan vi heller bytte det om vi ikke får behov, eller om størrelsen blir feil. Vet også at vi får endel ullplagg i gave, og jeg strikker jo litt klær i ull, så da går det nok fint her. Men apropos priser og ull, så finnes det mye som ser bra ut, utenom Nøstebarn og den slags til blodpris. HM har f.eks diverse ullplagg som virker greie, til en billig penge Tror ull har blitt nesten litt trendy blant mange småbarnsforeldre også - nesten litt slik at man ikke kan overleve uten ull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 25. oktober 2011 #2964 Del Skrevet 25. oktober 2011 Teriyaki: Det går HELT fint uten ull. Vi har brukt ull noen få ganger innimellom fordi jeg har en formening om at det er best når vi f.eks. skal være ute i skogen hele dagen eller slikt, men synes hun blir litt klam i ulltøyet da. Mulig det hadde vært enda værre med bomull. Kan jo være de i barnehagen føler de må skifte oftere på henne pga fuktighet enn de som går med ull inderst, men har ikke fått noen kommentarer på det hvertfall. Vi har ikke hatt noen problemer med å holde henne varm nok. Så lenge hun har varme og vanntette sko og god lue. Har forresten brukt (hjemmestrikket) ull utenpå vanlige klær under dressen i den kaldeste tiden, og det fungerer supert. Tror ikke det er nødvendig å kjøpe inn masse ull før fødselen uansett. Det er ikke nødvendig i starten. Og du vet aldri om du får en unge som ikke tåler det, og da er det dyre plagg å ha kastet bort penger på. Og hvertfall i min omgangskrets er dette veldig vanlige barselgaver, da alle vil gi noe som blir mye brukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 25. oktober 2011 #2965 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg begynte ikke med ull på snuppa med en gang. Litt fordi hun er født i juli, men også litt fordi jeg ville se an hvordag bæsjebleiene hennes var. Bæsj er nemlig særs vanskelig å få bort fra ulla, selv om man tar det med en gang. De små babyene er jo mye innpakket i tepper i starten uansett, så tror ikke det gjør noe om man bruker bomull selv om det er vinter nei Jeg kjøpte faktisk endel ull på salg i sommer Det kommer jeg til å gjøre neste sommer også! Ja, litt redd for å bomme på størrelsene når man tenker fremover sånn, men ulltøy er så stretchy at det er lettere å kjøpe inn på forhånd enn bomull syns jeg Snuppa mi bruker fortsatt ull i str 60, selv om hun er oppe i 68 i alt annet Men som tidligere barnehageansatt, så må jeg si at ull er virkelig gull Merket stor forskjell på meg selv om jeg hadde ullstilongs eller polyester, og de barna med godt ulltøy var også mindre sutrete og kalde enn de uten Kjøp IKKE Ullvang sokker forresten...(ikke såsant barnet ditt har en veldig tynn ankel) for de strammer sånn rundt leggen at de blir kalde på beina! Der er Janus desidert best Heldresser er bedre enn todelt, for da er man så mye mer bevegelig siden man slipper kanter rundt magen Er liksom nok at bleia må slutte akkurat der spør du meg Snuppa mi passer veldig godt i Devold sin ull. Koster 199 for en body, og 349 for tynn hel dress (kan brukes som pysj, eller generellt som undertøy) Cubus har tynne heldresser til 299. Jeg liker godt nøstebarn, men er ikke fryktelig glad i å vaske for hånd......så velger enklere alternativ ja...og billigere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 25. oktober 2011 #2966 Del Skrevet 25. oktober 2011 Vi har heller ikke brukt noe særlig ull før nå. Nå som han sitter på gulvet i barnehagen, er ute mye og sånn, bruker vi ikke annet enn ull. Men da han var nyfødt, foretrakk jeg bombull, lettere å vaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #2967 Del Skrevet 26. oktober 2011 Tror nesten vi kan konkludere med at vi heller ikke trenger noe dærlig ull da, ut i fra rådene her inne Strålende med all denne infoen altså Forøvrig begynner magen å merkes mer nå - frem til nå har jeg ikke tenkt over at det var noe der, annet enn når jeg lå i senga og skulle snu meg, eller ligge på magen (som ikke har vært mulig en stund :file:), men nå er den liksom i veien rett som det er. Blir nok noen artige episoder fremover etter hvert som jeg slutter å ligne på meg, og blir litt mer lik en elefant eller flodhest Leggkramper har jeg merket tendenser til også - håper ikke det skal bli en greie, for de kan jeg klare meg uten altså. Prøver å tøye og bøye en del, så det ikke skal bli for ille - håper det hjelper på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 26. oktober 2011 #2968 Del Skrevet 26. oktober 2011 Spiser du magnesium? Hvis ikke kan det hjelpe mot leggkramper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 26. oktober 2011 #2969 Del Skrevet 26. oktober 2011 Høres ut som du er i ganske god form sånn generelt? Ingen bekkenløsning enda? Moro å få følge deg hele veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 26. oktober 2011 #2970 Del Skrevet 26. oktober 2011 Kom over dagboka di, og har skumlest litt. Så eg har fått med meg hovudtrekka, håpar eg. Gratulerer så mykje med ein gutt i magen! Ser at du vart gravid etter eit forsøk med FSH-stimulering. Så bra at det fungerte for dåke! Eg hadde sjølv eit forsøk med FSH-stimulering no i september/oktober. Hadde 3 modne egg på UL, og gynekologen sa at eg måtte vera forberedt på tvillingar. Men eg vart dessverre ikkje gravid likevel. No skal me snart i gang med IVF, og håpar at det er det som skal til for oss! Blir spennande å følgja deg vidare i svangerskapet, fram til du har gutten i armane dine! Det er heilt fantastisk å bli mamma, så du kan berre gleda deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 26. oktober 2011 #2971 Del Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er for kupping av dagbøker, så det er HELT i orden Man snapper alltids opp gode råd fra kupping også Så flott å lese alle disse gode tipsene! Og jeg er enig i at det sikkert er lurt med ull når dem er i barnehagen. Må vel sikkert investere i litt barnehageklær når den tid kommer, ja. Om et år bare..Huff.. Her er forresten dynen i voksiposen av ull, så jeg er egentlig ikke bekymret for at han skal fryse. __ Jeg tror ikke jeg begynte å merke så mye til magen før jeg var kanskje 30 uker. Da begynte den å bli litt mer i veien, men er egentlig kun de siste par ukene at jeg har følt at den ikke trenger å bli større.. Nå håper jeg bare at den ikke vokser sånn kjempemye de siste par ukene. I så fall skal jeg være kjempefornøyd! Det er ikke sikkert du blir seende ut som en flodhest! Kanskje bare en person med en diger badeball på magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. oktober 2011 #2972 Del Skrevet 26. oktober 2011 Bare ang. ull og nyfødte... Alle nyfødte har dårlig temperaturregulering selv. Og noen sliter så med å holde seg selv varme, at de bør bruke ull døgnet rundt uansett. Spesielt premature, har jeg hørt. Et godt alternativ til ull, som er MYE mykere, og helt supert for de aller minste, er bambus. Vi brukte mye bambusbodyer på minsten, som er sommerbarn. Men de fungerer også som ull-erstatning nå på vinteren. Han blir ikke noe kaldere i bambus enn i ull. Bambus puster også, og er fukttransporterende. Og holder varmen selv om det blir fuktig. Jeg har blitt så bambus-frelst at jeg har kjøpt en del bambusplagg til meg selv også. Og mykere tøy skal man lete lenge etter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #2973 Del Skrevet 26. oktober 2011 Spiser du magnesium? Hvis ikke kan det hjelpe mot leggkramper. Jeg har ikke tatt det nå (om det ikke er med i kosttilskuddet jeg tar da ), men tok det tidligere, mot urolige ben, og merket ingen endring i krampe-mengden da. Har alltid hatt det litt sånn i ny og ne, men har vært oftere nå. Skal prøve Magnesium igjen, om det blir verre Høres ut som du er i ganske god form sånn generelt? Ingen bekkenløsning enda? Formen har vært fin fra sånn ca uke 18. Ingen bekkenproblemer så langt, men mulig jeg har fått kjenne det litt i ryggen. Blir gjerne sliten nederst i korsryggen ut over dagen, og jm mente at det var bekkenrelatert... Håper uansett at jeg slipper billig unna en stund til Kom over dagboka di, og har skumlest litt. Så eg har fått med meg hovudtrekka, håpar eg. Så koselig med nytt besøk Det blir noen sider å lese gjennom, så skumlesing tror jeg holder i massevis Takk for gratulasjon - vi gleder oss masse, og tror det blit veldig stas med en liten gutt Synd FSH ikke fungerte på dere denne gangen, men håper dere har bedre hell når dere kommer i gang med IVF Jeg tror ikke jeg begynte å merke så mye til magen før jeg var kanskje 30 uker. Da begynte den å bli litt mer i veien, men er egentlig kun de siste par ukene at jeg har følt at den ikke trenger å bli større.. Nå håper jeg bare at den ikke vokser sånn kjempemye de siste par ukene. I så fall skal jeg være kjempefornøyd! Det er ikke sikkert du blir seende ut som en flodhest! Kanskje bare en person med en diger badeball på magen Så heldig du er da, som ikke merket noe før 30 uker! Men nå så det jo ut til at du har hatt en søt, liten mage hele veien også, så kanskje ikke så overraskende Vet ikke helt hva som er verst - flodhest eller badeballmenneske? Et godt alternativ til ull, som er MYE mykere, og helt supert for de aller minste, er bambus. Har også hørt mye skryt av bambus, men er ikke det egentlig ganske dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. oktober 2011 #2974 Del Skrevet 26. oktober 2011 Har også hørt mye skryt av bambus, men er ikke det egentlig ganske dyrt? Lilleba, som antagelig er det mest kjente merket er lit dyrt, ja. Men bodyene der kan brukes over to str. Så sånn egentlig så kan man kjøpe en istedenfor to i bomull. Og da er det jo plutselig ikke SÅ dyrt. Ellers har jeg funnet billige bambusbodyer andre steder. Som her. Der har de jo luer og strømpebukser og andre fine ting også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. oktober 2011 #2975 Del Skrevet 26. oktober 2011 Glemte å nevne at banan er bra mot gravid-leggkramper. Spis en om dagen i 3 dager, så vil du antagelig merke bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. oktober 2011 #2976 Del Skrevet 26. oktober 2011 Og du... Når det gjelder sokker til de minste... Så brukte vi nesten bare frottesokker, for de er så gode og myke, og kjempetøyelige. Hadde mange i ull, fra safa, noen i bomull fra HM og Ubang. (Og så prøvde jeg å få kjøpt i bambus, men de var desverre utsolgt akkurat da.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #2977 Del Skrevet 26. oktober 2011 Aha, frottesokker skal jeg se etter da - hørtes godt ut Og så skal jeg huske på bana-trikset - en om dagen skal jeg nok klare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 26. oktober 2011 #2978 Del Skrevet 26. oktober 2011 Deilig at formen er så fin da Den magen blir nok i veien mer etterhvert ja, kjenner den kun på natten når jeg legger meg jeg nå og ellers med klær som ikke passer da Leggkramper er ikke godt...håper ikke du får mye mer av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #2979 Del Skrevet 27. oktober 2011 Det er så morsomt at Lucky er hele 20 uker I går fikk vi Moby-sjalet i posten - prøveknyttet selvsagt, og i mangel av en baby ble det brukt en pute i stedet Har tro på at det kan bli bra altså, men må nok trene litt på knytinga. Følte meg ikke særlig proff eller smidig mens jeg veivet rundt med 5 yards stoff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 27. oktober 2011 #2980 Del Skrevet 27. oktober 2011 Så moro med sjal! Har hørt så mye bra om dem og tenk så herlig å gå rundt med lillemann på brystet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå