Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet du hva, mine jordmødre var HELT LIKE!!!!! Kjente meg igjen i alt du skrev! :daane: Jeg byttet fordi jeg ikke likte hun første, og nr 2 var enda verre! Hun godtok ikke at jeg sa at mannen var interessert og leste bøker om babyer og svangerskap, hun mente at han må begynne å fortså snart at han skal bli far osv. Jeg ble dritsur på henne, hun hadde ikke møtt mannen engang, og han var absolutt ikke som hun fremstilte det :roll: Hun sa også at jeg MÅ drikke vann fra flaske, og ville vite nøyaktig hvor mye vann jeg fikk i meg :overrasket: da jeg sa at jeg ikke visste, påpekte hun igjen, og la trykk på MÅ. Jeg var en gang hos hver jm, og resten av kontrollene var hos legen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at jeg satt i bilen og gråt i 20 minutter mens jeg snakket med mannen etter besøk hos jordmor nr to :fnise:

Skrevet (endret)

:ler: Oh my god, Pupsi, jordmoren du var hos høres jo om mulig ENDA mer merkelig ut :fnise: Helt merkelig at de ikke har bedre vett enn å anta at alle er samme sorten, og øse ut av fordommer og stereotopier på den måten.

Tror jeg hadde blitt skikkelig provosert om jm skulle ha "disset" mannen min på den måten! Føles jo skikkelig fornærmende rett og slett. På min time fornærmet hun heldigvis bare meg, og det er jo lettere å leve med :fnise:

Og for en syk obsession med vann (!). Har aldri noensinne hørt at springvann er fy-fy i Norge? :klo:

:ler: Skjønner ut i fra dine erfaringer at jeg kanskje ikke skal ha alt for store forhåpninger til at neste time blir bedre :fnise:

Lollipop - jeg har vært borti flere andre jordmødre i forbindelse med UL'er, og de har virket mye bedre altså. Du får bare satse på at du får en slik i stedet :ler:

Endret av Zia
Skrevet

Min jordmor var fantastisk, og jeg tror nok de fine jordmødrene er i flertall. Eneste jeg savner med graviditeten er å gå til jordmor... :fnise:

Skrevet

Hmmm... Det var da noen merkelige jordmødre dere har vært borti!

Min (som jeg har hatt begge gangene) var kjempekoselig. Tok seg alltid tid, selv om hun var etter skjema, og spurte alltid hvordan jeg hadde det, og hva jeg følte.

Følte aldri at hun ville presse meg til noe som helst, og hun snakket sjelden om noe jeg ikke følte det var behov for å snakke om. (Altså, hun spurte gjerne før hun begynte å legge ut om noe tema.)

Jeg ville hvertfall forsøkt å bytte jordmor, og bruke dårlig kjemi/følte hun var lite lyttende som årsak til byttet.

Skrevet

Det er ikke så mange muligheter for jordmor-bytte dessverre. Evt må jeg bytte til en annen helsestasjon - for det er visst bare en jordmor der jeg gikk nå.

Frykter bare å havne hos noe enda værre - også er jeg så teit at jeg får dårlig samvittighet av å ditche en jordmor :daane:

Får tygge litt på det - skal uansett ikke tilbake til jm før i uke 32. 28-ukers kontrollen blir hos legen :)

Bra og se at det finnes hyggelige, normale jordmødre også da - da kan jeg jo ha håpet i behold, om jeg velger å bytte helsestasjon :ler:

Skrevet

Jeg hadde og en forferdelig jordmor først. Byttet med en gang og fikk ei som var mye bedre. Den første hadde, som din sterke syn da det gjaldt kosthold og trening og lyttet heller ikke nevneverdig. Jeg innledet timen med å si hva jeg trengte å snakke om, blant annet at jeg gruet meg til fødsel og hvorfor. Da sa hun bare at det får vi snakke om når det nærmer seg fødsel. Kjenner jeg blir sint av å tenke på det. Hvis man gruer seg bør man jo begynne å forberede seg tidlig. Det var ihvertfall det jeg trengte. Men neida, hun skulle kjøre sitt løp. Hun skulle og ha meg til å gå minst 20 min hver dag. Da jeg sa at jeg fikk vondt av å gå pga bekkenløsning, men heller sykla, sa hun bare at det fordi jeg ikke hadde gått nok og at alle i prinsippet hadde bekkenløsning. Prøvde å gå i en ukes tid, men ble ikke bedre, så gikk over til sykling i gjen.

Men jeg fikk satt henne ut litt da og det var DEILIG :fnise: Jeg sa ta jeg hadde fått tørrere øyne nå og da mente hun påståelig at da måtte jeg skylle øynene. Jeg som har lang fartstid med øyesykdommer ba om begrunnelse for hvorfor i all verden jeg skulle gjøre det istedenfor å bruke kunstige dråper og salve (som jeg vanligvis gjør). Ba henne forklare hvordan det fungerte, noe hun selvsagt ikke kunne svare på. Da mumlet hun til slutt bare noe om at dette hadde jeg vel kontroll på selv. Herlighet, blir skikkelig irritert av å tenke på det. Jeg hadde byttet med en gang hvis jeg var deg, men du kan jo være uheldig som Pupsilure. Jeg og gråt etter endt time. Skal ikke være sånn.

Mannen syntes for øvrig ikke det var noe i veien med henne. Han har ikke antenner for sånt.

Kjøpt babygym ennå? Jeg er kjempefornøyd med den vi har. M kan fortsatt leke med den. det som er så bra med den er at det er så mye stæsj å se på når hun ligger på magen. Den du hadde link til for en stund siden tror jeg ikke hadde det.

Ellers har vi hatt stor glede av en elektrisk huske. Vært livreddende til tider. Vet at Cypress ikke brukte sin så mye, så ikke lett å vite hva du får bruk for.

Gjest Ruccola
Skrevet

jøss! :hakeslepp:

Heldigvis hadde jeg en flott jordmor! Eneste var vel at hun var lirr for glad i å prate om trivielle ting, og halve timen kunne gå med i at vi snakket om været eller noe annet som skjedde i bygda :fnise:

Men jeg hadde ikke så mye å spør om så det var greit det ;)

Skrevet

Merker jeg er spent før jeg skal til jordmor på mandag nå :fnise:

På den helsestasjonen jeg hører til er det også kun en jordmor, så håper at hun er grei å ha med å gjøre ;)

Skrevet

Oi, stakkars deg også da Becky, som hadde en kjip jordmor-opplevelse :klem:

Min var også veldig bestemt på at man skulle gå hurtig gange 30 minutter hver dag. Og det måtte være i ETT strekk! Så det var bare å komme i gang mente hun - uten å spørre hva jeg gjorde nå :roll:

Har ikke kjøpt babygym enda. Den jeg så på synes vi jo er veldig fint, og tenkte at man alltids kan bytte leker oppover. Men tenkte ikke helt på hva det er å se på nedover :fnise: Kom gjerne med link til deres (om du ikke gjorde det sist da :klo: - skal bla bakover :) )

Jordmoren din hørtes koselig ut Ruccola - en sånn en vil jeg mye heller ha. Har ikke all verden spørsmål jeg heller, men i min verden er det mer naturlig at den gravide styrer emner, til en viss grad iallfall. En jordmor som prater om løst og fast høres jo iallfall ut som en man kan få et slags forhold til, og som det er enklere å ta opp vansklige emner med. :)

Småkjekset - blir spennende å høre din erfaring :fnise: Håper du får en bra jordmor! :jepp:

Skrevet

Jeg ble litt redd jordmødre etter mine møter, og gruet meg faktisk til fødselen pga jordmødrene. Men vet du hva, jordmødrene på Riksen var superkoselige!! :nigo:

(Merker at jeg kunne lagt ut i timesvis om hvordan de to jm mine var :fnise: )

Skrevet (endret)

Jeg ble litt redd jordmødre etter mine møter, og gruet meg faktisk til fødselen pga jordmødrene. Men vet du hva, jordmødrene på Riksen var superkoselige!! :nigo:

(Merker at jeg kunne lagt ut i timesvis om hvordan de to jm mine var :fnise: )

:fnise: Kjenner meg igjen i fortellings-viljen om jordmor ja - blir nesten fasinert over at det er mulig med jordmødre med så lite antenner :daane:

Kanskje vi skal starte en tråd med bare jordmor-historier :fnise:

Enda godt Riksen-jordmødrene var bra da! Det er jo det viktigste for min del :tommelopp:

Endret av Zia
Skrevet

Oi..Litt av en jordmor du har, Zia! Hun overkjørte deg jo totalt..Kan ikke si jeg er superfornøyd med min egen, men det er kun pga. vi ikke har sånn god kjemi. Hun lar meg komme med spørsmål, og prakker ikke på meg informasjon dersom jeg svarer at det føler jeg at jeg har kontroll på osv.

Merkelig at folk som har så dårlige antenner velger å bli jordmor. I alle fall jordmor på helsestasjon hvor man for det meste sitter og prater og skal være til hjelp for kvinnen..

Håper ikke jeg blir en av disse jordmødrene som folk ikke liker.. :sjenert:

Men det gjør jo ikke noe å bare gå til legen så lenge du føler han/hun har kontroll på temaet, og gjerne viser interesse i forhold til det. Eneste er jo at man får ikke like lang tid der inne (som regel?), men ser jo at det har vel lite å si for din del, i og med at du nærmest ble kastet ut av helsestasjonen før du rakk å si noe.. :fnise: Jeg liker både legen og jordmoren, så jeg går til begge steder. Eneste jeg hater er at hos lege må jeg ta blodprøve (blodprosent da, sånn stikk i fingeren), og det haaater jeg. Ville mye heller tatt med vanlig kanyle i armen hver gang framfor det stikket i fingeren. :sjenert:

Gjest Alabama
Skrevet

Håper jeg ikke tilhører samme helsestasjon som dere andre. :riste:

Selv om jeg godt kunne tenke meg å ha Ruccola sin! :fnise:

Skrevet

Huff for noen historier. Jeg var ikke helt fornøyd med henne jeg var hos i fjor, men med tanke på det derer forteller om kan jeg godt få henne igjen hvis jeg blir gravid igjen :) Litt greit med en som kjenner historien.

Skrevet

Den jordmora hørtes ganske inngrodd ut :( Kjedelig at du fikk en slik opplevelse av den første timen...

Jeg er heldigvis veldig fornøyd med min, men hun er privat også, så skulle bare mangle :fnise:

Så deilig å være så godt i gang med shoppingen da :) Synes ikke det er så mye fint i gutteklær, så har bestemt meg for å handle hver gang jeg finner noe fint, så da får vi se hvor mye klær det blir :sjenert:

Skrevet

Håper ikke jeg blir en av disse jordmødrene som folk ikke liker.. :sjenert:

Eneste jeg hater er at hos lege må jeg ta blodprøve (blodprosent da, sånn stikk i fingeren), og det haaater jeg. Ville mye heller tatt med vanlig kanyle i armen hver gang framfor det stikket i fingeren. :sjenert:

Jeg er helt sikker på at du ikke blir en slik jordmor :klem:

Det er motsatt her - hos legen får jeg ofte kanyle, men hos jordmor var det stikk. HATER de stikkene jeg også - de svir ganske kraftig altså. Har absolutt ikke sprøyteskrekk og plages ikke av en vanlig blodprøve, men de stikkene derimot... :sjenert:

Håper jeg ikke tilhører samme helsestasjon som dere andre. :riste:

Selv om jeg godt kunne tenke meg å ha Ruccola sin! :fnise:

Tror iallfall ikke vi deler helsestasjon - i så tilfelle skal jeg advare deg etter en testrunde til :fnise:

Huff for noen historier. Jeg var ikke helt fornøyd med henne jeg var hos i fjor, men med tanke på det derer forteller om kan jeg godt få henne igjen hvis jeg blir gravid igjen :) Litt greit med en som kjenner historien.

Kan jo være greit med en man er litt kjent med fra før, særlig i din situasjon, og som du ser, så finnes det mye rart der ute :ler:

Så deilig å være så godt i gang med shoppingen da :) Synes ikke det er så mye fint i gutteklær, så har bestemt meg for å handle hver gang jeg finner noe fint, så da får vi se hvor mye klær det blir :sjenert:

Jeg synes heller ikke det er så mye fint å finne i gutteklær, men det kommer seg :jepp: Det er jo desto artigere da, for da føler du virkelig at du finner noen perler når det først dukker opp :fnise:

Generelt synes jeg at HM her hos oss (som er en STOR HM) er dårlig. Veldig lite til gutter der, og bare de mest upraktiske tingene. Cubus var helt tragisk - det var første og siste gang. Kappahl var heller ingen høydare, mens Lindex derimot hadde mye fint! Har sett før også at Lindex er bra.

Det meste av det vi har kjøpt av klær er imidlertid ikke kjøpt i sånne kjedebutikker. Har blitt mer fra litt mindre butikker, som fører litt artigerer merker. Er faktisk ikke alt der som er svindyrt heller.

Benetton har forrsten også en del søtt, men relativt dyrt (typisk kr. 400 for en liten ullgenser)

Forøvrig, så ser jeg veldig mange sånne tjukke og myke fleece-dresser, som tydelig iallfall ikke er til innebruk. Men i tillegg finnes jo sånne utedresser, som har mer sånn vannavstøtende stoff osv. Nå skal tassen uansett ikke ut i regn å bli våt med det første, så er det liksom meningen at man kan bruke også fleece-typen ute? :klo:

Skjønner liksom ikke helt forskjellen på bruksområdene til de to typene... Og trenger man mer enn en slik tykk dress? :vetikke:

Skrevet

Helt enig med deg ang butikker! Lindex er superbra! Der handler jeg det meste. Polarn O. Pyret er også ganske bra. Og så er jeg veldig glad i merket Småfolk da :rodmer: Elsker retro-inspirerte klær :nigo: Men Lindexklærne har blitt ganske falmet etter få vask :sjenert: Kan være tørketrommelen min som gjør det da. Klærne jeg ( Goffel :fnise: ) har hatt fra Polarn O. Pyret har holdt seg utrolig bra!!

Ang dress så brukte han en sånn tykk dress du snakker om fra han var kanskje 3 mnd (november) til 8 mnd (april). Brukte den i vogna og i bilstolen istedenfor jakke. Han hadde vognpose i tillegg. Han trengte ikke en dress med glatt stoff, for han var jo ikke noe nede på bakken i den alderen. Men ville aldri i verden hatt en sånn dress til han nå ;) Nå bruker han ulldress med parkdress over i barnehagen, og hvis han sitter i vogna mens jeg triller har han på jakke.

Jeg lurer forøvrig på hva som er forskjellen på parkdress, vinterdress, kjeledress, overall :roll:

Skrevet

Så artig at du er enig i butikker, Pupsi :fnise:

Polarn O Pyret har jeg ikke fått sjekket ut enda, men har planer om en tur snart :jepp:

Småfolk kikker jeg på akkurat NÅ faktisk - artig å høre at du liker det, for jeg synes det var mye fint der jeg og. Kvaliteten er grei da, antar jeg? Og klærene er myke og gode? Hater sånne stive klær - ala Cubus *grøss*

Godt å se at jeg har tenkt riktig om disse dressene da - like greit med en tykk og god fleece/ull-sak som en sånn ute-aktig dress da. Det er uansett kort tid igjen av vinteren når han kommer, og skal være ute, så holder vel kanskje med en eller to. Vi har jo pose til han også, som han skal ligge nedi.

Blir kanskje ekstra greit med en sånn dress når han skal bæres til og fra bil og slik? :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...