Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Gratulerer med gutt i magen!

Det er herlig å være guttemamma altså! (Er sikkert herlig å være jentemamma og, men det vet jeg ingenting om! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig med en liten guttebaby i magen da :rodmer:

Tenk at jeg faktisk gjettet riktig for en gangs skyld :fnise:

Har dere tenkt på noe navn til den lille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt litt på navn, men må vel for alvor begynne å kikke mer på det - vil helst ha en plan på det i god tid før den lille kommer - særlig siden jeg har planer om rom-dekor som involverer bokstavene i navnet hans :fnise:

Har sittet og surfet på stoff til gardiner nå, og det finnes jo såååå mye fint :hjerte:

Synes ikke det er særlig til utvalg i butikker her hjemme, så ender vel med at jeg kjøper stoff og syr selv...

Tar gjerne i mot tips da, om noen vet om butikker i stor-Oslo med litt utvalg på ferdigsydde gardiner til småtasser... jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så flink du er som skal SY gardiner selv! Hvor lærer dere å være sånt et husmoremne? :ler: Moren min kan sy, hekle og alt sånt, men jeg har aldri lært noe av det. For å være ærlig så hadde jeg sikkert knøvlet litt med noe så enkelt som å sy knapper på en jakke eller bukse :ler:

Her fant jeg forresten noen kjempefine blå, gjennomsiktige tynne og luftige gardiner som står kjempefint sammen med himmeltaket vi har på barneromemt :jepp:

Har du tenkt på noe "tema" på rommet eller? Vi har natur/Ole Brum. :) Himmeltak, lyseblå gardiner, stjernehimmel-rullegardiner, Ole-Brum-teppe og et hjemmemalt Ole-Brum-Bilde med skog, elv og slikt :jepp: Veggene er kremhvite. Det ble sååå fint :rodmer:

Mange lager jo sånne ekstremt gutte- eller jentepregete rom, blå vegger, rosa vegger osv. Ikke helt min stil, i grunn :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så flink du er som skal SY gardiner selv! Hvor lærer dere å være sånt et husmoremne? :ler: Moren min kan sy, hekle og alt sånt, men jeg har aldri lært noe av det. For å være ærlig så hadde jeg sikkert knøvlet litt med noe så enkelt som å sy knapper på en jakke eller bukse :ler:

Har du tenkt på noe "tema" på rommet eller?

Mange lager jo sånne ekstremt gutte- eller jentepregete rom, blå vegger, rosa vegger osv. Ikke helt min stil, i grunn :sjenert:

:fnise: Jeg er langt i fra noe husmoremne altså. Mor og mormor er veldig flinke på alt slikt, men jeg er selvlært takket være google.com :ler: Er absolutt ikke dreven, men å sy gardiner er jo liksom bare rett frem, så tror jeg skal fikse det... :sjenert:

Rommet deres høres nydelig ut :rodmer: Vi har ikke tenkt ut noe tema så langt, men synes iallfall det er fint når ting matcher litt, så det ikke blir litt av alt liksom - litt Mikke Mus, litt Ole Brum, litt jungel, litt bondegård... Da skjærer det langt inn i ordensfrik-hjertet mitt :ler:

Vi skal absolutt ikke ha rosa eller blått rom. Jeg synes det virker upraktisk, for det er mer styr å endre på ting. Vi skal som dere ha kremhvite vegger, så er det lettere å bytte gardiner og sengetøy, tepper etc for å endre rommet :jepp:

Gleder meg masse til å begynne på shopping av rom-ting :hoppe:

Bedre sent enn aldri, men jeg :danse: litt for den lille guttepjokken i magen din! :strix:

Takk så mye :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite tips når man skal dekorere hvite vegger... Wallstickers!

Hos www.wallies.com er det ofte salg, og man kan få fine stickers av forskjellige typer til nesten ingenting. En sånn pakke kan fort koste 150 her i landet, men jeg har sett dem nede i 1,5$ i den butikken. Da har man råd til å dekorere både vegger og møbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan - takk for tips! Har sett mange fine og ganske billige på etsy også, så vi har lyst på noe sånt og! :jepp:

Det er jo så mye fint og få - jeg skulle hatt flere rom å dekorere :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjon, Tinio :nigo:

Gladnyhet: Lollipop er gravid! :danser:

Barneroms-dekorering er artig altså - tenkte å bestille noen yards av det ene stoffet nå - ser at det er veldig populært og snart umulig å oppdrive i den fargen vi vil. Må bare sende en melding til selger først og få henne til å lage en ny listing for riktig antall yards :)

Det er mulig det blir litt for mørkt, men uansett er det bare noen få hundrelapper, og stoffet er så fint at det helt sikkert kan brukes til noe annet, om det ikke egner seg for gardiner :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for :danser: her også! Griner bare jeg kommer inn her og ser det :fnise: Tror jeg har nok til å lage en egen liten dam her ute i hagen!

Håååper håper på at spiren vil holde seg inne nå sånn at vi kan på trilletur sammen!

Ang. dekorering så er jeg veldig enig. Her blir det ganske kjønnsnøytralt på vegger og møbler, så pynter vi heller med litt rosa/blått sengetøy eller noe sånt smått noe. Kan ikke si så mye mer om dekoreringen av vårt barnerom her ute før jeg røper hvem jeg er :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lollipop :klemmer:

For det meste kjenner jeg tydelige spark fra tassen, eller litt sånne glidende bevegelser. Men innimellom kommer det en slags kort vibrering ellerno slikt :overrasket: Lurer VELDIG på hva han driver med når det kjennes sånn ut :fnise:

Skulle hatt et kamera inni der altså... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jammen ikke om jeg har gratulert med gutten i magen? Gratulerer så mye hvertfall! :strix: Alt blir mye mer virkelig etter man får vite kjønn, synes jeg. Vår tur neste fredag, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig med tydelige spark fra tassen :hjerte: For min del skulle jeg gjerne vært koblet til en ultralydskjerm 24/7 :fnise:

Ha en fin lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg hadde også disse vibreringene i korte øyeblikk :)

Jeg tenkte kanskje at det var noe slags skjelvinger, men aner ikke :vetikke: Tok meg i å tenke at kanskje hun gråt inni der, men prøvde å slå fra meg tanken.....liker ikke å tenke på at kanskje hun gråt og jeg ikke kunne trøste :sjenert:

Hvordan er formen da Ziamor? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjon på gutten - håper han ikke har lurt oss alle nå da, og at ut kommer en jente :ler:

Jeg spurte jordmor om hun var sikker på kjønn, og da sa hun at om han viser seg å være en jente, så har hun i så tilfelle et stort problem mellom beina :fnise:

Uansett, jeg burde jo egentlig også ha skjønt selv at det er en gutt, så mye rampe-streker han allerede finner på - typisk mannfolk å være vansklige :roll: De siste dagene har han tydeligvis funnet en veeeeeldig behagelig stilling i magen. Den innebærer bena ned, og ikke opp, som jeg har kjent hele tiden tidligere.

Og selvsagt er det jo minst like artig å sparke nedover som oppover, så hver kveld, mitt i sofakosen, begynner moroa - kjennes ut som han skal sparke seg ut samme vei han skal komme ut i februar - IKKE behagelig :overrasket:

Gleder meg til han får mer kraft i sparkene ja... :ironi:

Gutter altså! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...