Becky1 Skrevet 19. september 2011 #2841 Del Skrevet 19. september 2011 Jordmor på sykehuset var mye flinkere enn begge gynekologene vi var hos privat, men det kan ha vært veldig tilfeldig. På sykehuset hadde de mye bedre utstyr og, samt mye mer behagelig benk. Hurra for 20 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 19. september 2011 Forfatter #2842 Del Skrevet 19. september 2011 Enig i at utstyret på sykehuset var bedre tilrettelagt for UL. Men om vi skal til jordmor denne gangen blir det ikke på sykehus, for da blir det i såfall privat jordmor. Satser på at de kan jobben sin og har greit utstyr der også - det bør de til den prisen Vurderte også tipset til Pupsi i Lillestrøm - veldig billig og mye skryt av han gynekologen på nett, men de hadde litt lenger ventetid, og det blir jo en del lengre kjøring... Får tenke på det til i morgen Forresten - mener å huske at noen her inne kjøpte en sånn smart ammepute/sovepute da de gikk gravide. Det var en sånn stor en, som man kunne "holde rundt" i senga også, så det skulle bli litt mer behagelig ettersom magen vokste Noen som har en slik, og som evt kan tipse om hva de heter og hvor de kan kjøpes? Husker jeg helt feil, eller var det ebay-kjøp tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 19. september 2011 #2843 Del Skrevet 19. september 2011 Yey for halveis Ja, pjusk, jeg får masse gode tips her inne altså - til veldig stor hjelp, så bare å få med seg alle tipsene Tenkte å bestille ny UL-time nå, men lurer litt på om vi skal bestille hos jordmor eller gynekolog? Sånn rent umiddelbart tenker jeg at jordmor er enda mer spesialisert på UL'er enn en gynekolog. Og vårt formål er jo utelukkende å få den lille til å avsløre hva som skjuler seg mellom beina Gynekologer driver jo med mye annet rart også, og ikke bare UL'er, så de er kanskje ikke SÅ spesialiserte? Hva ville dere valgt? Prisen er omtrent den samme, så det spiller ingen rolle... What to do? Jordmødrene har fått "spesialtillatelse" til å drive med UL av gravide og er særskilt opplært i det, mens gynekologene også utfører UL på mange andre indikasjoner og kan generelt mer om UL enn det jordmødrene kan. Når jordmor blir usikker på et funn på UL skal hun henvise til ny UL hos gynekolog. Sånn alt i alt tror jeg jordmødre er veldig veldig flinke, men gynekologene skal ha mer av basiskunnskapen bak ultralyd og kan dermed gjøre grundigere vurderinger. Jordmødrene er trent til å finne avvik fra det normale, gynekologene forteller deg hva avviket er. Vurderte også tipset til Pupsi i Lillestrøm - veldig billig og mye skryt av han gynekologen på nett, men de hadde litt lenger ventetid, og det blir jo en del lengre kjøring... Vi var der på tidlig ultralyd (regner med du snakker om Heggelund & co). Veldig fornøyd for 20 uker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 21. september 2011 #2844 Del Skrevet 21. september 2011 20 uker og halveis Så herlig å kjenne så livlige spark fra den lille Gleder meg til jeg begynner å kjenne ordentlig liv også Den vognjungelen er ikke lett å bli klok i.....veldig mange av de minste barna i barnehagen hos meg har simo vognen, den er jo stor, men stabil og fin Ikke lett! Håper du slipper å vente så lenge på time til ul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 21. september 2011 Forfatter #2845 Del Skrevet 21. september 2011 I have news Vi fikk rekordrask time til UL - riktignok litt dyrere enn den strengt tatt hadde trengt å bli, men pyttsann, er man ivrig, så er man ivrig Vi var hos verdens hyggeligste jordmor, og det fantes ingen tvil om hva som skjulte seg i magen min. Hun var så sikker at det var nesten komisk. Vi skal ha en liten :danser: Tenk at den vage følelsen min av gutt faktisk stemte Tippelista: Marmot GUNS Lollipop Tinio Lucky Pjusk Pupsilure TuttaV Becky Alabama Mary Poppins Spatula FrkHøne Klematis Småkjekset Dine Ruccola Ganske jevnt fordelt, men en god del tippet gutt - godt gjort Så nå er det bare å få byttet inn det rosa garnnøstet som ble innkjøpt i går Heretter null rosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 21. september 2011 #2846 Del Skrevet 21. september 2011 Næmmen, skal du ha en gutt, Zia! Så gøy! :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 21. september 2011 #2847 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg tippet rett jo! Dette blir koselig, nå kan dere sette dere ned og diskutere navn. Har dere noen forslag ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 21. september 2011 #2848 Del Skrevet 21. september 2011 Hurra for en liten i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 21. september 2011 #2849 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg har faktisk en slik pute, kjøpte den på nettet (norsk nettbutikk) - men jeg klarte ikke å ligge med den.. Å husker heller ikke hva den heter, er visst i mammatåka enda jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 21. september 2011 #2850 Del Skrevet 21. september 2011 denne har jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 21. september 2011 #2851 Del Skrevet 21. september 2011 Enig i at utstyret på sykehuset var bedre tilrettelagt for UL. Men om vi skal til jordmor denne gangen blir det ikke på sykehus, for da blir det i såfall privat jordmor. Satser på at de kan jobben sin og har greit utstyr der også - det bør de til den prisen Vurderte også tipset til Pupsi i Lillestrøm - veldig billig og mye skryt av han gynekologen på nett, men de hadde litt lenger ventetid, og det blir jo en del lengre kjøring... Får tenke på det til i morgen Forresten - mener å huske at noen her inne kjøpte en sånn smart ammepute/sovepute da de gikk gravide. Det var en sånn stor en, som man kunne "holde rundt" i senga også, så det skulle bli litt mer behagelig ettersom magen vokste Noen som har en slik, og som evt kan tipse om hva de heter og hvor de kan kjøpes? Husker jeg helt feil, eller var det ebay-kjøp tro? Jeg hadde (har Bruker den hver natt fortsatt) en slik pute. Skal lete opp link til deg. Min lenke Elsker den!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 21. september 2011 #2852 Del Skrevet 21. september 2011 Gratulerer med en liten gutt i magen, Zia Og jeg tippet rett for første gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. september 2011 #2853 Del Skrevet 21. september 2011 Men i alle dager! Har ikke jeg tippet? Jaja, gratulerer så mye med gutt! :strix: Er en herlig følelse å tenke på at man skal bli guttemamma! Sikkert like herlig som å skulle bli jentemamma, men uansett.. Da var det vel bare å bestemme seg for navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 21. september 2011 Forfatter #2854 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg har faktisk en slik pute, kjøpte den på nettet (norsk nettbutikk) - men jeg klarte ikke å ligge med den.. Å husker heller ikke hva den heter, er visst i mammatåka enda jeg.. Takk for link! Skal kikke nærmere på den Vet ikke om det er noe for meg heller, men elsker å stappe dyna til en pølse og klamre meg rundt den, så innbiller meg en sånn pute kan være noe for meg Jeg hadde (har Bruker den hver natt fortsatt) en slik pute. Skal lete opp link til deg. Elsker den!! Takk for link - den var jo superbillig Tviler ikke på at den fint kan brukes senere og - ser ganske behagelig ut Men i alle dager! Har ikke jeg tippet? Oi, kanskje jeg har oversett tippinga di, eller at du har falt ut når jeg har redigert? Mente å huske at du hadde tippet jeg og Skal lete litt Navn blir en utfordring ja - vi har et navn som jeg mistenker at vi ender på, som vi har snakket om i årevis. Men vi er enige om at vi ikke skal låse oss på det før vi har kikket på alternativer da Og nå kom jeg på en dress jeg så på babyshop som jeg synes var mye finere i gutte-utgaven enn jente-utgaven (i motsetning til hva jeg ofte synes er tilfelle), så da må nok den undersøkes nærmere ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 21. september 2011 #2855 Del Skrevet 21. september 2011 Neimen jeg tippet jo rett jo Gratulerer med en skjønn liten guttebaby i magen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 21. september 2011 #2856 Del Skrevet 21. september 2011 Og jeg som ikke har tippet engang, hadde nok tippet feil uansett jeg Gratulerer med den guttetass i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 21. september 2011 #2857 Del Skrevet 21. september 2011 :rodmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 21. september 2011 #2858 Del Skrevet 21. september 2011 Hihi... jeg tippet rett! Gratulerer så mye med en liten prins i magen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 21. september 2011 #2859 Del Skrevet 21. september 2011 Hurra for guttebebis i magen!! Må bare nevne at jeg egentlig hadde guttefølelse, men tippet jente fordi du kanskje skulle ha samme jentenavn som min M Dog skal det og sies at jeg fikk jentefølelse etterhvert. Guttefølelsen var nok bare der fordi du sa at du hadde det. Er rart med det. Når man finner ut kjønnet så er det akkurat det kjønnet du ønsker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 22. september 2011 #2860 Del Skrevet 22. september 2011 Grattis med liten i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå