Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Uff den formen din høres ikke god ut :troest: Men premien er jo helt klart verdt hver eneste time med dårlig form ;)

Artig med en sjelden blodtype da :) Jeg har O rehsus minus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alabama

blodtrykket litt lavt (jippi, blodtrykksfall er jo så gøy :ironi:),

Kan du ikke bruke kompresjonsstrømper? Skal hjelpe mot BT-fall når du reiser seg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det B rehsus + :5: Lurer på om myggen er ekstra glad i B... Merker noe til det? :ler:

Kom på et tips. Nå som du sikkert begynner å bli litt smålubben rundt livet og nok må kjøpe nye klær. Prøv å tenk litt fremover på tiden etter graviditeten. Jeg hadde en periode der gravidklærne mine ikke passet og heller ikke de gamle klærne. Da var det veldig fint med noen av de vanlig klærne jeg brukte som gravid. Hadde planlgt dette og kjøpt klær som var ammevennlige. Altså at de var store nok rundt bysten og lette å enten kneppe eller dra opp. Husker det var utrolig deilig å få på seg andre klær. Husker jeg følte meg ganske så fresh da, siden jeg mot slutten av graviditeten bare gikk med joggebuske. Var virkelig ingenting som passa. Ikke de gravidklærne som var kjempestore i begynnelse :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alabama - godt tips, problemet er kanskje at blodtrykksfallet kommer mest på morgenen noen minutter etter at jeg står opp - helst i dusjen, for å gjøre det ekstra artig :filer:

Lucky - må du ha sånne sprøyter og slikt da eller? Siden du er minus? :klo:

Becky - Jeg har DEFINITIVT merket at myggen elsker meg! Kanskje det er blodtypen?? Jeg får alltid en haug mer myggstikk enn alle andre, utrolig kjipt! Du er også sånn? Kanskje det viser seg å være en ulempe å være sjelden likevel da :lol:

Godt tips med klær - prøver å tenke litt praktisk og fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hmmm.. Da ble det verre. Men da må du ihvertfall bruke litt ekstra tid når du reiser deg. Sitte en stund på sengekanten. Kan du ikke ha noe å sitte på i dusjen? (Eller kanskje ikke.. :fnise: )

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må få en sprøyte etter jeg har født :) Fikk den sprøyten når jeg hadde utskraping også.... Tror vel også det blir fulgt opp i noen blodprøver utover i svangerskapet :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Kanskje du rett og slett bare må spise og drikke litt før du dusjer Zia? :jepp:

Kroppen din bruker mye mer energi nå som den skal ferdiglage en baby inni magen din ;)

Kan jo ha en vannflaske og noen kjeks på sengekanten og se om det hjelper? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den formen din høres ikke så bra ut, altså! :klemmer: Får meg til å føle meg fresh i forhold ;) Håper det kommer seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter sånn med å huske blodtypen min, jeg. Men vet den er veldig vanlig, mener å huske det var A+. Jeg og kjæresten har samme blodtype. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zia :)

Så koselig å lese at du er gravid, men kjedelig med formen. Husker jeg også hadde problemer med blodtrykksfall i svangerskapet og besvimte en gang i dusjen. Dette er noe av det værste jeg har opplevd, men det gikk jo fint. Jeg lærte meg å tolke tegnene og la meg ned med bena høyt når jeg kjente tegn til at jeg kom til å besvime. Det hjalp meg en del i alle fall.

Jeg har ikke vært inne på KG siden jeg fikk lille Fantorangjenta for litt over et år siden, men nå skal jeg se om jeg får litt tid til det igjen. Vi kan vel kalle oss for prøvere igjen og da er det greit å ha dagbok på KG til å skrive det man tenker på i.

Blir spennende å følge deg videre i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Da ble det verre. Men da må du ihvertfall bruke litt ekstra tid når du reiser deg. Sitte en stund på sengekanten. Kan du ikke ha noe å sitte på i dusjen? (Eller kanskje ikke.. )

Jeg har faktisk sittet i dusjen mange ganger jeg :fnise: Må man, så må man! :ler:

Ja må få en sprøyte etter jeg har født Fikk den sprøyten når jeg hadde utskraping også.... Tror vel også det blir fulgt opp i noen blodprøver utover i svangerskapet

Ja, tror det stod noe på arket jeg fikk med blodprøve-resultater om at rhesus negative skulle ha flere blodprøver i bestemte uker ut over i svangerskapet :) Bra de følger opp!

Ja, jeg får alltid masse stikk og skylder alltid på den sjeldne blodtypen

Noe må man jo få svi for når man først skal være litt sjelden og unik også :lol:

Kanskje du rett og slett bare må spise og drikke litt før du dusjer Zia?

Kroppen din bruker mye mer energi nå som den skal ferdiglage en baby inni magen din

Kan jo ha en vannflaske og noen kjeks på sengekanten og se om det hjelper?

Ja, får vurdere det, men matlysten er jo ikke-tilstedeværende sånn generelt, og iallfall ikke med en gang jeg våkner, så redd for at jeg kaster opp i stedet, om jeg skal presse ned noe for å unngå blodtrykksfall. Vanskelig dette :daane:

:fnise:

Den formen din høres ikke så bra ut, altså! Får meg til å føle meg fresh i forhold Håper det kommer seg snart!

Takk Klematis :klemmer: Bra du er pigg iallfall da! Må være artig å være gravid når formen er flott! :jepp:

Jeg sliter sånn med å huske blodtypen min, jeg. Men vet den er veldig vanlig, mener å huske det var A+. Jeg og kjæresten har samme blodtype.

Da er det vel garantert at lille bebis får A også da kanskje? :klo: Husker vi lærte om slikt en gang på ungdomsskolen, men hvor mye festet seg...? :sjenert:

Hei Zia

Så koselig å lese at du er gravid, men kjedelig med formen. Husker jeg også hadde problemer med blodtrykksfall i svangerskapet og besvimte en gang i dusjen. Dette er noe av det værste jeg har opplevd, men det gikk jo fint. Jeg lærte meg å tolke tegnene og la meg ned med bena høyt når jeg kjente tegn til at jeg kom til å besvime. Det hjalp meg en del i alle fall.

Jeg har ikke vært inne på KG siden jeg fikk lille Fantorangjenta for litt over et år siden, men nå skal jeg se om jeg får litt tid til det igjen. Vi kan vel kalle oss for prøvere igjen og da er det greit å ha dagbok på KG til å skrive det man tenker på i.

Blir spennende å følge deg videre i svangerskapet

Ja, men lærer å tolke tegnene, så ofte kan man avverge de verste anfallene iallfall :) Så koslig at du er tilbake, og i gang med prøving igjen! Skal stikke innom boka di sporenstreks og få deg på mine innlegg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mor og far har samme blodtype, så arver baby den blodtypen, ja.

Dermed har jeg visst blodtype på mine barn før de ble født. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Klematis :klemmer: Bra du er pigg iallfall da! Må være artig å være gravid når formen er flott! :jepp:

Formen er egentlig langt fra flott, men i forhold til deg høres det ut som bagateller! :klemmer: Har så langt hatt en sykehusinnleggelse, et par skremmende blødninger og to måneders konstant "fyllesyke" bak meg. Men nå begynner det heldigvis å bli bedre!

Jeg slet også med blodtrykksfall i forrige svangerskap. Viktig å drikke mye, men det vet du sikkert. Jeg var også nøye på å få i meg de to koppene kaffe jeg hadde lov til, for det kan øke blodtrykket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan - så kjekt å vite blodtype på barna da!

Mannen trodde han var A+, så da er det kanskje en fasit for hva poden vår får også - får google litt :fnise:

Og lakris høres egentlig ikke helt halvgalt ut - kanskje jeg skal finne noe slikt som jeg kan momse... :sjenert:

Klematis - det hørtes da virkelig ut til at du har fått din dose og litt til! Mine "vondter" blir jo peanuts i forhold... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klematis - det hørtes da virkelig ut til at du har fått din dose og litt til! Mine "vondter" blir jo peanuts i forhold... :sjenert:

Vel, jeg har hvertfall ikke vært oppkastkvalm, det er det absolutt værste jeg vet! Før i dag... Men det må jo nesten være noe annet, for svangerskapskvalmen har egentlig gitt seg veldig den siste uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du sliter sånn med blodtrykksfall, men det ser ut til at du har fått gode tips her av de andre KG-jentene :Nikke:

Koslig å høre at alt sto bra til på siste undersøkelse og at dere fikk høre hjertelyd :hjerte:

Kjære og jeg har de to vanligste blodtypene i Norge, så barnet vårt kommer til å bli heeeelt ordinært sånn sett ;) Men artig å være litt spesiell! Har du tenkt på å være blodgiver noen gang? Blodet ditt er jo svært ettertraktet sånn sett (men det er uansett uaktuelt nå som du er gravid...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alabama, ordinær UL er i starten av neste uke, altså IKKE lenge igjen :hoppe: Gleder meg masse, men kommer til å grue meg også når det nærmer seg - det er jo litt skummelt også... :sjenert:

Enda godt du slapp kvalmen Klematis, i og med at du har fått så mye annet. Jeg har ikke kastet opp så mange ganger, selvom jeg har vært kvalm. Og de gangene det har kommet opp, så har det vært av andre årsaker enn kvalme tror jeg...

Tutta - har faktisk tenkt flere ganger at jeg burde gi blod, selv før jeg visste at jeg var "sjelden" - får se om jeg får gjort alvor av det når tassen er ute :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...