Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Babyer skal vel ikke ligge i trekk, nei.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil nok lettere våkne liggende i trekk... De er jo vant til en god og varm livmor ;)

Skrevet

Vi ventet til han var 5-6 mnd. før vi sov med vinduet åpent, han ligger under vinduet. Er eneste muligheten for å få plass til sengen hans på soverommet, ellers hadde vi nok byttet side. Kan ikke du og mannen din bytte side da?

Skrevet

Takk for innspill - da bekreftet dere vel det jeg trodde.

Vi kan selvsagt bytte side, men på mannens side har vi alle klesskapene, og om vi skal få åpnet de, må vi skyve senga nærmere vinduet, og da blir det knapt plass til å gå mellom senga og vinduet :sjenert:

Men vi pleier ikke å lufte om natta på vinteren, og bebis blir jo født i februar, så kanskje vi kan gjøre det samme som dere Marmot :)

På dagen kommer den jo til å sove i en vugge i stua (er planen :sjenert: )

Skrevet

Er nok ikke lenge til du kan kjenne liv nå du heller nei :hjerte:

Tror jeg og mannen må bytte plass i senga når den tid kommer vi også :fnise:

Skrevet

Vi har også byttet plass i senga nå, av akkurat samme grunn. Kjempeuvant å sove på "feil" side, etter mange år på den andre :fnise:

Skrevet

Godt og se at flere må omrokkere litt på soveplasser :fnise:

Her nyter jeg en lat søndag, etter en litt for travel lørdag :sjenert: Jeg har ikke akkurat bøtter med energi til overs om dagen, så trenger rett og slett hvile. Føler meg som en gamlis :fnise:

I morgen er jeg 15 uker :hoppe: Om halvannen uke skal jeg til legen og høre etter hjertelyd, og om tre uker er det ordinær UL :hoppe: Mye spennende fremover altså :jepp:

Så at Princess har salg på barne-ting om dagen. Tenkte litt på dyner og puter til lille - ser ut til at de har noen fin som heter Andungen, med gåsedun. Hva slags dyner bruker dere? Ser at Høie har en som heter Allergo, men det er en fiber-dyne.

Hva er best, fiber eller dun? Begge er anbefalt av NAAF :vetikke:

Skrevet

Her er jeg også interessert i svar! :jepp:

Følger med...

Skrevet

Husk at det ikke er noen vits i å kjøpe pute til baby. Det gjorde jeg tidlig i graviditeten, nettopp på dette salget :daane: Tror jeg kjøpte den samme dyna. Var god den, men M bare sparket den av seg.

Hvis du vil, kan du få kjøpe den + sengetøy til 100 kr :) Nesten ikke brukt. Det er hvis du har mulighet til å hente da. Blir nok kanskje like dyrt om jeg sender.

Det er heller ingen vits i å kjøpe kluter der. Det gjorde jeg og de var fryktelig dårlig. Det beste er å kjøpe tøybleier å bruke som kluter. Selges på sparkjøp o.l.

Skrevet

Leste visst ikke spm dine så nøye... Vi kjøpte dundyne. Har ikke peiling på hva som er best. Tror det meste funker ;)

Skrevet

Vi kjøpte vel på tilbud der vi også, men ikke sikker på hvilken. Tror ikke det er dun. Han har enda ikke begynt å bruke dyne, bare sparker den av seg, så den ligger ikke i senga mer. Han har aldri hatt den over seg mer enn noen sekunder :ler: jeg kjøpte begge størrelser + pute :roll:

Skrevet (endret)

Det er heller ingen vits i å kjøpe kluter der. Det gjorde jeg og de var fryktelig dårlig. Det beste er å kjøpe tøybleier å bruke som kluter. Selges på sparkjøp o.l.

Liker de klutene veldig godt, jeg! Helt perfekte ;) Synes det er så innmari travelt med sånne store tøybleier.

Jeg valgte å kjøpe fiberdyne til N pga vi har ekstremallergier i familien. Turte ikke ta noen sjanser uansett om dundynen og er anbefalt av NAAF. I tillegg er dundynen tyngre.

Endret av chico
Skrevet

Jeg tror den jeg har kjøpt er av dun ihvertfall. Ble litt usikker nå. Synes ikke de klutene suger opp dårlig. Spesielt den ene typen. Men du har rett i at tøybleiene er store å ta med seg. Har som regel med en liten pakke våtservietter når jeg er på tur som jeg bruker å tørke med hvis det trengs :)

Skrevet (endret)

Godt og se at flere må omrokkere litt på soveplasser :fnise:

Her nyter jeg en lat søndag, etter en litt for travel lørdag :sjenert: Jeg har ikke akkurat bøtter med energi til overs om dagen, så trenger rett og slett hvile. Føler meg som en gamlis :fnise:

I morgen er jeg 15 uker :hoppe: Om halvannen uke skal jeg til legen og høre etter hjertelyd, og om tre uker er det ordinær UL :hoppe: Mye spennende fremover altså :jepp:

Så at Princess har salg på barne-ting om dagen. Tenkte litt på dyner og puter til lille - ser ut til at de har noen fin som heter Andungen, med gåsedun. Hva slags dyner bruker dere? Ser at Høie har en som heter Allergo, men det er en fiber-dyne.

Hva er best, fiber eller dun? Begge er anbefalt av NAAF :vetikke:

Dun er i utgangspunktet det beste fordi at pga. all dunet så kommer det mye luft i dynen noe som gjør at samtidig som den holder på varmen, så slipper den ut "overflødig" varme mye bedre. Hvis du skjønner. Den "puster" bedre. Men fiberdyne kan også være veldig bra. Kommer an på hva slags type fiber som er i dynen. Allergo er jo veldig bra med tanke på babyer som er utsatt for allergi. Blir nok en sånn her på oss ja. :)

Edit: Noen opplever å være allergisk mot dundyne, men det skal ikke være astmaframkallende. NAAF er vel forkortelse for "Norges Astma- og allergi-forbund"? Anyways..Noen tåler ikke dundyner, men hvor vanlig det er vet jeg ikke i og med at NAAF anbefaler dem. :)

Endret av Teriyaki
Skrevet

Jeg har ikke satt meg så inn i det som jeg kanskje burde, men Teriyaki skriver at dundyne ikke skal være astmafremkallende så da er det nok hipp som happ for de som ikke har astma og allergier fra før. Her i huset er det ingen dundyner pga allergier :sjenert:

Skrevet

Vi har selv den Allergo dynen pga diverse aløergier hos oss begge, og vi merker godt forskjellen når vi nå bruker dynene som er hjemme hos mine foreldre. Våkner opp snørrete hver dag :fnise:

Følger spent med på dyne diskusjonen slik at jeg blir smartere til vi kommer så langt som til innkjøpene :)

Skrevet

Vi har kjøpt den dundynen fra andungen på salg på Princess. Den er anbefalt av NAAF, ja. Har ikke noe astma og allergi i familien, så regner med det skal gå bra.

Men, jeg ser det er flere som sier de sluttet å bruke dyne fordi babyen bare sparket den av. Ikke for å kuppe dagboken din Zia, men kan jeg spørre hva dere da bruker? :klo:

Skrevet

Det finnes fine sånne vatterte soveposer for babyer, som kan brukes istedenfor dyne.

Ikea har f.eks. en variant.

Vi har hatt sommervariant av dette, men har brukt det lite på sistemann... han ligger som regel under dyna/teppet.'

Vi valgte fiberdyne til våre barn, da både jeg og mannen reagerer hvis vi ligger i dundyne...

Fiberdyne er flotte greier, spør du meg. (Den behøver ikke hete allergo. Både Høie og andre produsenter har flere gode allergivennlige fiberdyner. Vi har hatt både Allergo og Maskott, tror jeg.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...