Lucky? Skrevet 31. mars 2011 #2041 Del Skrevet 31. mars 2011 Kjenner igjen de tankene dine ja Mange av våre vennepar som har sagt slik, og sannelig blir de også gravide når de vil Blir sånn at jeg tenker innerst inne at de også kunne hatt godt av å oppleve at ting tar litt tid og spontanabort er vanskelig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 31. mars 2011 #2042 Del Skrevet 31. mars 2011 Jeg tror det er ganske menneskelig å tenke sånn Jeg tar meg selv i å tenke at jeg håper sjefen min, som nå er blitt gravid, skal få et litt vanskelig svangerskap, så hun skjønner at det ikke var så enkelt for meg som hadde bekkenløsning, og at man kan føle seg ganske dårlig som gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #2043 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Ja, pupsi, det der er sikkert et annet problem. Mange damer som har enkle svangerskap tenker sikkert at de som ikke har det bare klager og er late. Sikkert frustrerende for dere som har hatt det tøft og føler at dere ikke blir trodd ordentlig Fra det ene til det andre, tror jammen meg jeg skal ordne meg en ny ticker igjen jeg - ikke så ofte jeg har anledning Endret 31. mars 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 31. mars 2011 #2044 Del Skrevet 31. mars 2011 Mange som har det irriterende lett her i livet, og må innrømme at jeg noen ganger har ønsket disse folkene litt mer motgang.. Vi har et vennepar som møttes for et år siden. På den tiden har de rukket å kjøpe leilighet sammen, forlove seg, kjøpt stasjonsvogn og så gifter de seg nå i sommer. Gjett om jeg var stressa for at de skulle bli gravide før oss!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 31. mars 2011 #2045 Del Skrevet 31. mars 2011 Skjønner deg godt, Zia! Et vennepar av oss fikk barn nesten et og et halvt år før Murmel ble født, og da hadde vi allerede prøvd i et og et halvt år. De ble visst gravide på 2. pp etter hun sluttet med p-piller og kunne stadig fortelle meg hvor lett det er å lage barn. Ellers har jeg ei venninne som er gravid nå, og kunne fortelle meg at hun skjønner hvordan jeg hadde det, for hun er blitt sykemeldt pga. bekkenløsning og kvalme. Så da hadde hun i stedet brukt dagen på å gå 5 km. og måke oppkjørselen fri for snø. Visste ikke om jeg skulle le eller grine, jeg var sengeliggende hele svangerskapet, så hun er vel temmelig langt unna å forstå hvordan jeg hadde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 1. april 2011 #2046 Del Skrevet 1. april 2011 Ja, DEN har jeg hørt noen ganger, dog i en annen form, siden jeg fremdeles bor DER Det er mer kommentarer a la "men du virker jo ganske normal til å være derfra da". jo, takk for det.... Litt av noen rykter vi får på oss for å være derfra! I begynnelsen ble jeg sur for det, men syns bare det er latterlig nå. Kan være litt irriterende til tider her jeg bor nå som de er så ekstremt patrioter bare. Ha en gooood helg Zia-mor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 1. april 2011 Forfatter #2047 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Så koselig med forståelse jenter! Forøvrige GODE nyheter! Ikke prøve-relatert, men jobb-relatert! Det har i lengre tid vært snakk om en slags forfremmelse, eller endring i stillingstittel, og i sted kom sjefen min inn og sa at det endelig ser ut til å gå gjennom Hun har iallfall fått ok høyere hold, så da tar det bare litt tid å få ting på plass. Jeg vil ikke få særlig endring i arbeidsoppgaver, og heller neppe særlig mye høyere lønn (enda ), men det er en tittel som medfører kurs av en viss kostnad, samt andre ting, som absolutt er bra å få på cv'n om jeg eventuelt vil bytte jobb etter hvert. Om jeg blir her lenge nok vil det bli permanent, slik at jeg beholder tittel selvom jeg bytter jobb! Litt kryptisk forklart, men vil ikke være så spesifik i frykt for gjenkjennelse Poenget er iallfall at det var BRA! Og nå er det under to uker til forsamtale, og forhåpentligvis under to uker til ny EL Kjenner dette blir en fiiiin helg Endret 1. april 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 1. april 2011 #2048 Del Skrevet 1. april 2011 Så gode nyheter Dette danner et godt grunnlag for en flott helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 1. april 2011 #2049 Del Skrevet 1. april 2011 Hipp hurra! GRATULERER Zia-vennen! Dette var kjempegode nyheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 1. april 2011 #2050 Del Skrevet 1. april 2011 Herlig med gode jobbnyheter Jeg har selv ei venninne som giftet seg i sommer, som har snakket høyt om at de skulle begynne å prøve i desember 2010 i flere år. Jaggu klaffet det på første forsøket der også, akkurat som jeg forutså... Det kunne i det minste tatt en fire-fem måneder før det klaffet, slik at hun kunne kjent litt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 1. april 2011 Forfatter #2051 Del Skrevet 1. april 2011 Ei venninne av mannen har akkurat annonsert graviditeten, og det skjedde etter p-pille slutt, før hun en gang hadde fått først pille-frie mens, med kondom De skulle ikke egentlig ha barn riktig enda, men tenkte vel å få pillene ut av kroppen, og så har det tydeligvis gått hull på gummien. En annen av mine venninner er som din pusilus, de planla begge barn sine, og jammen klaffet det ikke første gangen med begge to! Kjenner jeg ble ganske dårlig humør da jeg hørte om dette og, men heldigvis lenge siden da, så ødelegger ikke helge-humøret nei! Man er jo ikke egentlig irritert på de heldige som er normalt friske og får det til å klaffe, det er bare så sårt å få påminnelsen om hvor fryktelig enkelt og bekymringsløst det er for mange I går leste jeg litt om adopsjon, og kjente jeg fikk litt ro i sjela. Den aller største frykten min er jo egentlig ikke at vi ikke skal få egne barn, men at vi ikke skal få barn over hodet. Jeg skal fint kunne bli lykkelig med et par skjønne adopterte småtasser, selvom det er trist at man da som oftest blir snytt for de første månder og år av deres liv. Det er jo mange barn som trenger en mamma og pappa som kan gi de en solid og trygg oppvekst, så om alt går til H****** med egne barn, så skal vi nok til slutt bli foreldre vi og! (Men helst før vi blir skikkelig gamlinger da! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 1. april 2011 #2052 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg er fascinert over at de faktisk går an å få klaff på første forsøk, eller i det hele tatt uten hjelp Jeg er jo så klart kjempe glad for hvert par som slipper å slite med prosjekt-baby, men det er sårt når vi sitter her i starten på vårt 4. år og ikke har oppnådd drømmen vår enda. Vi skal klare det vi også, og det lenge før vi må dra på gåstolen Hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid nå kan jeg fortelle at vi var 4 stk til stede da unfangelsen skjedde, en mann og tre damer og det var damene som gjorde jobben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 1. april 2011 Forfatter #2053 Del Skrevet 1. april 2011 Hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid nå kan jeg fortelle at vi var 4 stk til stede da unfangelsen skjedde, en mann og tre damer og det var damene som gjorde jobben :skratte: Fantastisk! Den blir nok en slager ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 1. april 2011 #2054 Del Skrevet 1. april 2011 Det er lov til å bli både fandenivoldsk (?) og irritert når andre har det enkelt. Du får huske på ting du har det enkelt i, som andre sikkert er irritert på deg for . Synes du har sagt at du omtrent kan spise hva du vil uten å gå opp i vekt (?). Det er det nok mange som misunner deg . Ikke det er at det noen trøst i denne sammenhengen. Må le av det Iril sier. "Bekkenløsning" kaller jeg det disse damene har. Det er irriterende det. Også blir de sykemeldte og greier i tilegg :dåne: Hurra for karriere-Zia . Dette er ikke den stillingen du snakket om som innebar endel reising? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 1. april 2011 #2055 Del Skrevet 1. april 2011 Herlig pusilus Så flotte nyheter på jobbfronten da Kan rett og slett ikke skjønne at det går ann å bli gravid når man går på p piller eller bruker kondom.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 2. april 2011 #2056 Del Skrevet 2. april 2011 Herlig pusilus Så flotte nyheter på jobbfronten da Kan rett og slett ikke skjønne at det går ann å bli gravid når man går på p piller eller bruker kondom.... Skjønner ikke at det går an å ha bli gravid av å ha sex engang, jeg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 2. april 2011 Forfatter #2057 Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Hurra for karriere-Zia . Dette er ikke den stillingen du snakket om som innebar endel reising? Det er ikke den stillingen nei, den takket jeg nei til, og godt er det når jeg ser hvordan det har gått med vedkommende som takket ja etter meg Jeg vil heller være mer hjemme hos familie og venner Dette er en bedre stilling, iallfall for meg. Sånn rent statusmessig var den andre bedre, men det bryr jeg meg ikke om. Denne er bedre fordi det er det jeg har utdannet meg til Det er mer interessant for meg, og særlig med tanke på retning jeg vil at karrieren skal ta! Og så får jeg jo være hjemme hele tiden da! Forøvrig har du rett i at man må fokusere på de positive tingene, så jeg tror jeg feirer at jeg kan spise godis og junk uten å legge på meg ved å momse en sjokolade til lunsj Kan rett og slett ikke skjønne at det går ann å bli gravid når man går på p piller eller bruker kondom.... Skjønner ikke at det går an å ha bli gravid av å ha sex engang, jeg..... Nei, det virker egentlig alt for utrolig Jeg klarer ikke se for meg at jeg noen gang skal bli gravid, for det virker liksom FOR mirakuløst! Og så skal man i tillegg tro at det går på egen hånd? Mannen er borte i helgen, så nå har jeg bare kost meg hjemme alene så langt i dag! Har tatt en laaaaang dusj, hatt på litt selvbruning, litt god fuktighetskrem, ordnet negler, osv. Føles virkelig deilig! Så nå er jeg klar for at tanta skal dra, og at mannen skal komme tilbake på mandag Endret 2. april 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 2. april 2011 #2058 Del Skrevet 2. april 2011 Så flott at tanta kom, og da kommer helt sikkert EL om rett over en uke Og så blir det januarbaby på dere! Det hadde vært fantastisk! Skjønner veldig godt hva du mener når du skriver om venner som får barn uten å prøve en gang. Jeg har både venninner som har det slik, og svigerinna mi som jeg har skrevet om i dagboka mi for en stund siden. Hun (og svogeren min) skryter hele tiden av hvor enkelt det var for dem å bli gravide. Og de har helt tiden visst at vi slet med å bli gravide, at vi hadde prøvd i over 2 år, osv. Og likevel snakker de slik! Jeg blir skikkelig sint og lei meg over at noen kan være så ufølsomme. Samtidig så vet de ikke hvordan det er i det hele tatt å være prøver, og er på en måte litt unnskyldt slik. Men alikevel, det er skikkelig frekt å si sånne ting når de vet hvor vanskelig det var for oss. Jeg skjønner også veldig godt tanken om at det å faktisk bli gravid er bare helt uforståelig. Jeg tror ikke jeg har forstått det enda jeg. Kanskje jeg gjør det når jeg begynner å kjenne bevegelse. Det er veldig, veldig rart at jeg er gravid. Jeg hadde aldri i livet trodd at vi skulle være så heldige. Det jeg prøver å si er at selv om det å bli gravid virker som en rar og umulig tanke, så går det faktisk an. Og nå vet du jo at minst den ene egglederen fungerer helt fint, livmoren er bra og mannens sædceller er friske og raske. Ingenting er bedre enn det! Jeg har absolutt troen på at AIH vil fungere for dere, om ikke den naturlige måten slår til før det Jeg har to adoptivsøsken faktisk, og har kjempegod erfaring med det. Adopsjon er absolutt å anbefale! Jeg er akkurat like glad i mine adoptivsøsken som i mine biologiske søsken. Det er veldig bra at vi mennesker har evnen til å bli like glad i adoptivsøsken/adoptivbarn som biologiske søsken/barn. Adopsjon er et fantastisk alternativ til barnløshet, og/eller som et tillegg til biologiske barn. Mine foreldre har gått for det siste alternativet. Likevel forstår jeg veldig godt ønsket om biologiske barn. For meg var det ganske viktig å ha i alle fall et biologisk barn. Jeg hadde veldig lyst å oppleve et svangerskap og fødsel, og se barnet vokse opp. Se hvem det ligner på osv. På en annen side så er mine adoptivsøsken veldig like både mamma og pappa. Er litt rart for adoptivsøskna mine er fra Sør-Amerika, mens både mamma og pappa er norske. Har vel noe med at både mamma og pappa har mørk hårfarge, og blir lett brune. Håper du får en fin helg hjemme alene! Og gratulerer med ny jobbtittel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 2. april 2011 #2059 Del Skrevet 2. april 2011 Så bra at ser at den andre jobben ikke hadde passet deg. Dumt om det hadde vært omvendt Kos deg med sjokolade til lunsj (ikke misunnelig jeg nei...) God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 2. april 2011 #2060 Del Skrevet 2. april 2011 Herlig med litt hjemme-spa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå