Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så bra du har en lydig tante som kommer når vi roper :strix:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alabama, vi får iallfall en syklus med egen prøving nå :jepp: Håper neste syklus blir AIH, og neste deretter, og så satser jeg på at rester av hormoner etter AIH, og virkningen av lap gjør at syklusene produserer egg i løpet av sommeren, og SÅ satser vi på at vi er knocked up :nigo:

Jenter, vi kan prøve en ny lek. Siden dere er så gode på å heie frem slektninger, prøv å hei frem en datter eller sønn. Vi kan begynne med en sønn. :jepp: Satser på at det funker like bra som tanta, og at jeg er gravid a la jomfru maria allerede i morgen :jepp:

:kari:

Gjest Ruccola
Skrevet (endret)

Så bra tanta er kommet Zia! :hoppe:

Viss nå lap'en virkelig har virket og gjør jobben sin så er jo alt mulig! :danse:

Glem de mnd du nå har lagt bak deg med prøving som ikke gir resulteter, og se positivt fremover! :hoppe: :hoppe:

Denne våren er Zia sin! :jepp:

Er det ikke fryktelig godt å tenke på at om en 10-12 dager (Alt etter hvor lang syklusen din nå blir...) Så er spenningen på plass der den skal vere!

IKKE på om NÅR du får legetime, OM du får lap, OM svømmerene er bra eller OM tanta kommer.....! :hoppe:

For da kommer EL helt av seg selv skal du se! :nigo:

Så får du ta trikset til Alabama som nettopp er blirr gravid :) Hun hadde nemlig lest at man ikke bør ha sex annenhver dag, men oftere! For da har man "kastet ut" alle svømmere som eventuellt er trege, og de sterkeste er klare til sin lengse reise ever! :hoppe::lur:

Krysser alt jeg har for deg Ziamor!

Drar snart på tur så er ikke så mye innpå her nå, men jeg satser på at når jeg kommer hjem får jeg lese om høy temp, EL-slim og syyyykt ømme pupper! :strix:

Da vil jeg nok forresten vere for dsen til å legge igjen babystøv, så her kommer en goood dose på forhånd!!!

:strix:

:strix: :strix: :strix:

:strix: :strix:

:strix:

:klemmer: :klemmer:

Endret av Ruccola
Skrevet

Hipp hurra for en lydig tante og syklus som er normal! :hoppe: Det er det jammen lenge siden du har hatt så det var på tide! :klemmer:

Skrevet

Ruccola, takk for babystøv på forhånd - skal hente det frem om et par ukers tid :klemmer:

Håper at lap skal gjøre susen for oss også - vi vet jo at mannens svømmere er fine, og at jeg iallfall har en fin eggleder, og at livmoren min er svært så hyggelig og innbydende for et lite egg :lur:

Gjør iallfall ikke noe for å ødelegge sjansene våre, så tørr ikke en gang ta ibux mot tante-smerter, selvom jeg har VELDIG lyst - føler meg litt slik: :natti:

Da er det bare å vente til tanta has left the building, og så er det på'n igjen med plikt-sex :ler: (Ikke så plikt nå da, siden det går så lang tid mellom hver runde med plikt-sex :lol:)

Måtte denne syklusen bli den jeg har ventet på :pls:

Skrevet

Plikt sex ja...slitsom til tider den :sukk:

Håper denne syklusen blir bra og gir gode resultater :pls:

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hva som skjer med kroppen min, men det hele er så merkelig - kanskje jeg er normal nå? :vetikke:

Jeg pleier nemlig å ha ganske vondt de to første dagene av tantebesøket, og det pleier ikke å komme spesielt mye blod heller. Men denne gangen, så hadde jeg nesten ikke vondt i forhold til hva jeg pleier, men det kommer MASSE blod (sorry ekle detaljer, men prøve-jenter er vel immune mot den slags? :sjenert:). Blør jo rett gjennom tamponger på et par timer :overrasket: Slitsomt dette, må fly og bytte hele tiden!

Så, kanskje lap'en har gjort meg normal? :vetikke: I så tilfelle skal jeg ikke klage altså, men pussig er det iallfall... :jepp:

Endret av Zia
Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg pleier å få mest vondt de gangene jeg føler det ikke kommer så mye ut, så kanskje det er noe i det?

At slimhinnene sliter med å løsrive seg? :klo:

Når jeg har friskt rennende pleier jeg ikke å kjenne så mye til det, utenom å måtte skifte ofte ;)

Så la oss da virkelig tro du er HELT normal og HELT fruktbar! :nigo:

Skrevet

Vi prøvere er imune mot det meste ja :fnise: Jeg vet jo ikke hva som er normalt...men jeg blør mye de første dagene og har lite smerter i allefall :)

Skrevet

Alle ekle detaljer er velkommen i prøvernes verden :fnise:

Jeg har aldri tenkt over det selv, men det er jo faktisk sånn hos meg og. Har minst vondt hvis jeg blør masse og mest hvis jeg ikke gjør det. Pussig :sjenert:

Skrevet

Jaja, da er jeg kanskje omsider normal da? :vetikke:

Det er jo iallfall gode nyheter :nigo:

Lurte litt på om jeg skulle ringe sykehuset i dag og sjekke om de har fått alle prøver, og ikke minst resultatet av mannens seneste svømmeprøve. Kjenner jeg er litt nysgjerrig i dag :sjenert:

Skrevet

Jeg ringte, og det medførte svar på et par ting, men ikke det mest spennende! De kan ikke gi ut info om svømmere på telefon, så da må vi komme dit i tilfelle, og det gidder vi ikke før samtalen :snurt:

Det øvrige var fint da, men det var bare sånne tekniske ting som må være ok før man begynner noe IVF/AIH, og ikke ting som er viktige for mulighetene til å lykkes...

Jaja, får bare smøre meg med tålmodighet da :filer:

Skrevet

Du begynner å bli flink til å være tålmodig da syns jeg :klemmer:

Skrevet (endret)

:fnise:

Ja, jeg skulle bare visst hvor treffende navn på dagboken min jeg egentlig valgte da vi begynte dette prøve-prosjektet :roll:

Jeg og mannen var forøvrig og spiste middag hos et vennepar for et par dager siden, og så ble det litt tøysing om barnelaging og slikt. Venninnen min har alltid sagt at de skal begynne å prøve etter bryllupet, og de gifter seg i august. Hun fyller 29 til høsten, og la ut om at det passet fint å begynne å prøve etter bryllupet, for da var hun bare 30 år da hun ble mamma. :snurt:

Kjenner at jeg ble litt irritert jeg - at noen tar det så for gitt at det skal klaffe med en gang. Det er slemt å si, men jeg satt der og tenkte "håper, håper, håper at dere ikke får det til på minst et par år, så kan dere få føle på det selv!"

Ok, litt irrasjonelt - de tenker jo bare som normale folk gjør, men det er så frustrerende å høre på når vi er i vår situasjon :sukk:

Enda værre er at de strengt tatt ikke er overivrige etter barn heller, men bare føler at det er "på tide" :roll:

Jeg har vært klar for å bli mamma i minst 10 år nå - bare ventet på en mann og stabile, trygge forhold :grine:

Jaja, litt barnslig å tenke sånn, men klarte ikke la det være - håper dere ikke synes jeg er en skikkelig dårlig venninne altså :sjenert:

Endret av Zia
Skrevet

Lurer på om jeg er hormonell idag for jeg fikk en liten tåre i øyekroken her :sjenert: Det er nesten som å høre meg selv. Jeg har tenkt helt prikk likt om ei av mine venninner som regner med at alt går på skinner når de skal begynne å prøve. De vet faktisk om vår prøving også, så syns det er litt dumt. Vi får bare bli sure her inne på KG og få ut all frustrasjonen her, så kan vi være gode venninner og smile og late som ingenting når vi er med dem. Jeg unner jo ingen å prøve så lenge som vi har gjort selv om jeg kan bli litt sur noen ganger.

Hvis andre syns det er barnslig så får det bare være!

:klemmer:

Skrevet

:klemmer: Snille lollipop!

Nei, som du sier, jeg unner jo ingen andre å måtte holde på så lenge, og leve med usikkerheten i forhold til om man noen sinne skal få det til, men det er bare så irriterende når folk tar det så for gitt.

Dette venneparet vet ikke om vår prøving, og følte ikke akkurat for å nevne noe heller, men synes da det er skikkelig dårlig gjort å sitte sånn av din venn når vedkommende vet at dere har prøvd en stund :nei: Det går ann å tenke seg om bittelitt da!

Husker når jeg begynte som prøver, og leste om langtidsprøvere og bitterheten deres... Tenkte at jeg forstod at de ble sånn, men at jeg synes det var litt i overkant å forlange at alle andre skal forstå hva de går gjennom :roll:

Jaja, så endte jeg der selv også, og forlanger at alle andre skal forstå oss :ler:

Skrevet

Det går ann å tenke seg om bittelitt da!

Mange som kan tenke seg om to ganger før de sier noe ja :fnise: Det er som når jeg sier at jeg er derfra som du vet og da får jeg bare høre: jammen da er du vel glad for å ha flyttet hit!

Kan tenke deg jeg blir sur....?! Men må jo bare le av at de ikke vet annet da :fnise:

Skrevet

Det er som når jeg sier at jeg er derfra som du vet og da får jeg bare høre: jammen da er du vel glad for å ha flyttet hit!

:ler:

Ja, DEN har jeg hørt noen ganger, dog i en annen form, siden jeg fremdeles bor DER :roll:

Det er mer kommentarer a la "men du virker jo ganske normal til å være derfra da".

jo, takk for det.... :fnise:

Skrevet

Skjønner godt tankene du hadde når hun venninna di sa det. En venninne av meg som vet om at vi har prøvd i ett år snart sa så greit at hun og kjæresten skulle blir gravide i sommer slik at de hadde en liten en på nyåret. Kjente at jeg håper at de ikke får det til helt enda når hun sa det, da de bare har vært sammen siden i høst og det virker som om de bare hopper i det, mens vi har 5 år sammen og har forberedt oss på dette de siste årene.

Skal ikke være like lett med disse venninnene altid :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...