Gjest Alabama Skrevet 20. mars 2011 #1981 Skrevet 20. mars 2011 Tipper at lap'en har gjort susen og dere kan få en liten spire uten AIH!
Lucky? Skrevet 20. mars 2011 #1982 Skrevet 20. mars 2011 Så flott at det ser ut til at lap'en har ryddet opp litt da Håper det fortsetter slik og at dere kan komme igang med første AIH allerede i mai Hvis det ikke blir en liten hjemmelaget en i april da Ha en flott søndag
Zia Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #1984 Skrevet 21. mars 2011 Det murrer som bare søren i magen om dagen, og puppene er SÅ ømme Tempen holder seg høy, så om jeg ikke har hatt EL nå, da skjønner jeg ingenting Blir spennende å se. Tempet ikke alle dager forrige uke, så ikke helt sikker på når EL var, men mistenker tirsdag, onsdag eller torsdag. Så da skal i såfall mensen komme neste uke, seneste neste torsdag Denne uka har jeg store planer om å finne på noe prøve-relatert. Tenkte å få tatt den ene prøven Riksen sier at jeg må ta. Har mailet Riksen om det nå, siden det var litt uklart. Så venter i spenning på svar Neste uke vet jeg ikke hva jeg skal finne på for å få tiden til å gå - kan jo vente på tanta kanskje? Det er jo et spenningsmoment det og I tillegg kan jeg begynne å planlegge mannens bursdag, som er om to uker. Uken DERETTER, blir litt værre å fylle, men da får jeg sikkert svar på prøven jeg mangler, så da må jeg kanskje vaksineres, om jeg ikke er immum allerede. Og så begynner det jo så smått kanskje å nærme seg ny EL, så da jeg bli symptom-gal igjen Og ikke minst, mannens bursdag, som selvsagt behørig må feires Og så da, ENDELIG!! Siste uka før påske skal vi til Riksen Så da går tiden fort frem til timen der! Forøvrig har jeg hektet sammen en laaaaang rekke binderser som jeg har hengt opp på tavlen min på kontoret, så jeg kan nappe av en binders for hver dag som går Litt barnslig, jeg vet, men hjelper å se at den blir kortere for hver dag Lastet til og med ned en countdown-app til tlf min i går, så jeg kan se antall dager, timer, minutter og sekunder som gjenstår til timen. Jada, som dere skjønner, var jeg ikke gal FØR, så er jeg det iallfall NÅ :scorpis:
VirreVapp Skrevet 21. mars 2011 #1985 Skrevet 21. mars 2011 (endret) Synes du er søt som gal jeg Og vi litt for sannsynlig EL. Endret 21. mars 2011 av VirreVapp
Småkjekset Skrevet 21. mars 2011 #1986 Skrevet 21. mars 2011 Synes også at du er søt der du driver på med nedtelling på telefonen og med bindersene Det virker jo virkelig som om kroppen din driver på med noe om dagen, så det er ikke bare du som kommer til å vente spent fremover og se hva som skjer
Susan Sto Helit Skrevet 21. mars 2011 #1987 Skrevet 21. mars 2011 Her er det visst lenge siden jeg har vært innom... Og MYE som har skjedd i mellomtiden! Synes det høres spennende ut at det skjer ting med kroppen din nå! Kanskje det blir en liten hjemmelaget spire før dere vet ordet av det? Forstår godt at du ikke er så aktiv i alle dagbøker og sånt. (Min er absolutt ikke av de mest aktive da...) For det er litt rart å tenke på at vi begynte å prøve omtrent samtidig, og jeg er "ferdig" forlengst, og har en baby som til og med føles stor... Ønsker virkelig at dere skal få oppleve det samme da! Jeg vet godt hvordan det føles når "alle andre" blir gravide bare ved å blunke, og man selv så gjerne skulle vært i samme situasjon.
Gjest Ruccola Skrevet 21. mars 2011 #1988 Skrevet 21. mars 2011 Enig med de som sier du er søt som gal Zia! Og det å ha noe å telle ned til må ju vere superdeilig etter alle monstersyklusene dine da! Og nå når vi har fått lysere dager og våren er rett rundt hjørnet så skal du se at dagen raser så fort at du glemmer å hekta av bindersene tidt og ofte - og blir rent overrasket over hvor fort tiden går! Syns du kan lage deg en nedtellingsticker her også så vi andre også kan følge med! Superkjempeklem til min gode sladris!
Becky1 Skrevet 21. mars 2011 #1989 Skrevet 21. mars 2011 Rakk dere denne gangen da? Synes du sa dere ikke rakk det? Gøy med biderser. Nesten som sånn dimmelenke de visst lager i militæret.
pusilus Skrevet 21. mars 2011 #1990 Skrevet 21. mars 2011 Hvorfor har jeg ikke kommet på binderslenke for nedtelling til min time Det var jo rett og slett genialt Zia Endelig en nyttig bruk av binders Herlig at du kjenner at det er noe som skjer etter lap-en
Viktoria85 Skrevet 21. mars 2011 #1991 Skrevet 21. mars 2011 Føler jeg er helt elendig til å kommentere i andres bøker om dagen Det er ikke mangel på vilje altså. Jeg leser manges bøker. Men de fleste av de jeg følger, siden vi begynte å prøve omtrent likt, er jo for lengst gravide, og til og med mammaer. Så da er det liksom ikke alltid man har så mye å bidra med i en amme-debatt, eller barnevogn-diskusjon Håper jeg blir tilgitt, og jeg håper jeg kan komme sterkere tilbake snart, når jeg også har peiling på barnevogner og amming! Forøvrig er jeg sinnsykt spent på å sjekke posten i dag! Tror ikke de har rukket å sende meg noe enda da, men blir spennende uansett, siden jeg vet at det skulle skje noe på Riksen med journalen min Det skjønner jeg veldig godt Zia! Og jeg er helt enig! Sånn hadde jeg det også! I dag fikk vi post! Vi er herved innkalt til forsamtale for IVF i midten av april, dvs om temmelig nøyaktig 4 uker Ok, det var litt lenger unna enn jeg håpte, men vi har iallfall en dato, som er relativt overkommelig Det er vel først på denne samtalen vi får vite om det blir AIH eller IVF, så må leve i spenning helt frem til den tid I mellomtiden må jeg teste meg for Rubella (røde hunder), og mannen må levere ENDA en svømmeprøve samme dagen som forsamtalen! Jammen er det mye som skal utredes og ordnes altså. Merker at jeg er litt lei av alle prøver og flying frem og tilbake til leger. Ligger litt dårlig ann der, ettersom vi ikke enda har begynt på noen forsøk - blir jo EN DEL flere legebesøk da Så da var det bare å nyte dagene i mellomtiden, og telle ned. Håper at tanta enten kommer asap, eller ikke i det hele tatt. Det verste som kan skje er at hun ikke kommer før rett før samtalen, slik at vi må vente heeeeeelt til neste syklusstart på oppstart AIH (om det i det hele tatt blir noen ny syklus - ser for meg skrekkscenario med venting i et par måneder på tanta som ikke dukker opp før de gir meg piller for å få i gang syklusen ) Men nei! Positiv tenking! Med litt flaks får vi unnagjort to AIH før sommeren, og iallfall en. Og en er jo strengt tatt alt vi trenger Wow, det gikk fort! Og ingenting er bedre enn det! Er du sikker på at mannen må ta enda en svømmeprøve? Det slapp nemlig min mann når jeg sa fra at det bare var rett over 1 mnd siden sist han hadde tatt. Jeg tror at det er et sånt standardbrev de sender ut ser du, og de tar seg ikke bryet med å fjerne det om svømmeprøve selv om det ikke er lenge siden sist. Mannen min syns det var ganske ubehagelig å avlegge den prøven, og var derfor glad når jeg hadde ringt og spurt om han kunne få slippe, og han fikk positivt svar Så det går jo an å prøve, hvis ikke mannen din har veldig lyst da
*Lollipop* Skrevet 22. mars 2011 #1992 Skrevet 22. mars 2011 Det med bindersene var egentlig veldig smart!
Zia Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #1993 Skrevet 22. mars 2011 Synes du er søt som gal jeg Og vi litt for sannsynlig EL. Synes også at du er søt der du driver på med nedtelling på telefonen og med bindersene Det virker jo virkelig som om kroppen din driver på med noe om dagen, så det er ikke bare du som kommer til å vente spent fremover og se hva som skjer Ja, virker absolutt som kroppen er i gang Tempen var høøøøy i dag også, så håper dette kan vedvare noen sykluser. Håper legene driller massevis av hull i eggstokkene når de først var der Her er det visst lenge siden jeg har vært innom... Og MYE som har skjedd i mellomtiden! Synes det høres spennende ut at det skjer ting med kroppen din nå! Kanskje det blir en liten hjemmelaget spire før dere vet ordet av det? Forstår godt at du ikke er så aktiv i alle dagbøker og sånt. (Min er absolutt ikke av de mest aktive da...) For det er litt rart å tenke på at vi begynte å prøve omtrent samtidig, og jeg er "ferdig" forlengst, og har en baby som til og med føles stor... Ønsker virkelig at dere skal få oppleve det samme da! Jeg vet godt hvordan det føles når "alle andre" blir gravide bare ved å blunke, og man selv så gjerne skulle vært i samme situasjon. Så koselig å se deg innom Tror jammen du har falt ut av listen min - mange som har forsvunnet, så skal på oppdateringsrunde en dag jeg får tid Godt at du forstår litt da. Rart å tenke at din baby er så stor allerede, men samtidig veldig koselig også! Glad for at ikke alle må gjennom denne lanfvarige prosessen! Enig med de som sier du er søt som gal Zia! Og det å ha noe å telle ned til må ju vere superdeilig etter alle monstersyklusene dine da! Og nå når vi har fått lysere dager og våren er rett rundt hjørnet så skal du se at dagen raser så fort at du glemmer å hekta av bindersene tidt og ofte - og blir rent overrasket over hvor fort tiden går! Syns du kan lage deg en nedtellingsticker her også så vi andre også kan følge med! Superkjempeklem til min gode sladris! Nedtellings-ticker ja! Det var jammen meg noe å tenke på! Takk for tips Rakk dere denne gangen da? Synes du sa dere ikke rakk det? Gøy med biderser. Nesten som sånn dimmelenke de visst lager i militæret. Nei, vi rakk ikke. Turte ikke siden jeg ikke var sikker på om blødninger etter lap'en var helt over. Det er visst infeksjonsfare så lenge man blør, så da skal man visst avstå fra sengeaktiviteter. Så EL helt uten spenning denne gangen Dimmelenke i militæret har jeg ikke hørt om, men det ante meg vel at noen har tenkt på noe tilsvarende før meg
Zia Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #1994 Skrevet 22. mars 2011 Hvorfor har jeg ikke kommet på binderslenke for nedtelling til min time Det var jo rett og slett genialt Zia Endelig en nyttig bruk av binders Herlig at du kjenner at det er noe som skjer etter lap-en Ja, det er et tips å ta med seg for alle ventere Ulempen er at jeg helt sikkert får spørsmål om den laaaange bindersrekken på veggen da Får si at jeg kjedet meg litt ellerno Håper lap'en har litt effekt ja Da kan jeg leve med noen små arr, om det gir meg EL for et halvt års tid fremover Det skjønner jeg veldig godt Zia! Og jeg er helt enig! Sånn hadde jeg det også! Wow, det gikk fort! Og ingenting er bedre enn det! Er du sikker på at mannen må ta enda en svømmeprøve? Det slapp nemlig min mann når jeg sa fra at det bare var rett over 1 mnd siden sist han hadde tatt. Jeg tror at det er et sånt standardbrev de sender ut ser du, og de tar seg ikke bryet med å fjerne det om svømmeprøve selv om det ikke er lenge siden sist. Mannen min syns det var ganske ubehagelig å avlegge den prøven, og var derfor glad når jeg hadde ringt og spurt om han kunne få slippe, og han fikk positivt svar Så det går jo an å prøve, hvis ikke mannen din har veldig lyst da Jeg tenkte kanskje som deg at det var noe sånn standard-brev, så vurderer å ringe når det nærmer seg, så kanskje vi også slipper Tror ikke mannen har VELDIG lyst, selvom han denne gangen får gjøre det hjemme, med alt hva det medfører av muligheter Det med bindersene var egentlig veldig smart! Takk lollipopp
Punky Brewster Skrevet 23. mars 2011 #1995 Skrevet 23. mars 2011 Må jo hilse tilbake i boka di. Vi er fortsatt ganske likt i løypa ser jeg. Føles veldig lang den ventetida på forsamtale, men kan jo si at for oss gikk det veldig fort etter det. Var på samtale på syklusdag 18 og syklusdag 20 begynte jeg på spray! Helsevesenet kan være overraskende effektivt når de setter i gang. Håper dere også får en runde før sommeren, uansett om det blir AIH eller IVF. Kanskje vi kan være terminklubbvenner?
Lucky? Skrevet 23. mars 2011 #1996 Skrevet 23. mars 2011 Godt du har noe å fylle dagene og ukene med fremover da Blir det stor fest for mannen?
*Lollipop* Skrevet 24. mars 2011 #1997 Skrevet 24. mars 2011 Duu? Hvor lenge var du sykemeldt etter lapen? Klusset den til syklusen sånn i forhold til at det ble noen dager kortere eller lengre? Jeg skal ha lap egentlig ganske rett før TR og er veldig ivrig på å sette igang så håper jeg kan få TR rett etter
Zia Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #1998 Skrevet 24. mars 2011 (endret) Må jo hilse tilbake i boka di. Vi er fortsatt ganske likt i løypa ser jeg. Føles veldig lang den ventetida på forsamtale, men kan jo si at for oss gikk det veldig fort etter det. Var på samtale på syklusdag 18 og syklusdag 20 begynte jeg på spray! Helsevesenet kan være overraskende effektivt når de setter i gang. Håper dere også får en runde før sommeren, uansett om det blir AIH eller IVF. Kanskje vi kan være terminklubbvenner? Synd vi er likt i løypa på den måten Men om et år er vi likt i løypa som nybakt mamma eller iallfall gravid! Er helt klar for å bli terminklubb-venn Godt du har noe å fylle dagene og ukene med fremover da Blir det stor fest for mannen? Det blir ingen stor fest nei, stille og rolig feiring, med meg og mannen. Så da må jeg jo finne på desto mer kos, for å virkelig gjøre stas på han! Duu? Hvor lenge var du sykemeldt etter lapen? Klusset den til syklusen sånn i forhold til at det ble noen dager kortere eller lengre? Jeg skal ha lap egentlig ganske rett før TR og er veldig ivrig på å sette igang så håper jeg kan få TR rett etter Jeg ble operert på mandag, og fikk sykmelding ut uka. Nå har jeg jo ingen syklus å snakke om i utgangspunktet, så vanskelig å si om den klusset til For meg rettet den opp i stedet Har lest mye forskjellig, så tror du må belage deg på å forvente alt mulig rart egentlig Men veldig mange som får mensen som normalt også da, så kan jo være det fortsetter som ingenting. Det kommer sikkert ann på hva de gjør der inne Når skulle du ha den igjen? Forøvrig noen som har greie på hårfønere? Jeg jakter på en ny etter at den gamle bestemte seg for selv-destruksjon i hånda mi i dag morges Ser at det er noen som har en slags rund børste-sak til å feste på, som skal gi myke krøller og volum (yeah, right ) - noen som vet om dette hjelper noe på volum i det hele tatt, eller er det baaaare fjas? Prismessig ender man likt, så bare usikker på om jeg skal velge med slik sak eller uten Endret 24. mars 2011 av Zia
*Lollipop* Skrevet 24. mars 2011 #1999 Skrevet 24. mars 2011 Jeg er veldig fornøyd med min hårføner! Husker ikke hva den heter selvfølgelig, men den kom med sånn rund sak som du prater om og jeg har prøvd den utallige ganger uten at det hjalp noenting dessverre Kanskje jeg bare bruker den feil...
Gjest Ruccola Skrevet 24. mars 2011 #2000 Skrevet 24. mars 2011 Åjsann, må jo litt for side 100 Zia! (Om dette innlegget i det hele tatt rekker det før neste side!!! ) Tenk at alle disse sidene er passert, men det er NÅ det virkelig begynner å bli spennede for dere! Krysser alt jeg har for å få lov å gå gravid sammen med deg noen mnd! :strix:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå