Pupsilure Skrevet 23. oktober 2011 #2941 Del Skrevet 23. oktober 2011 Veldig fornøyd med kvaliteten til Småfolk, mykt og fint, og holder seg bra Men det er dyrt da Han har hatt noen heldresser derfra blant annet. Jeg ville kjøpt en tykk ulldress fra Janus eller Nøstebarn, holder med en eller to ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 23. oktober 2011 #2942 Del Skrevet 23. oktober 2011 Nei hm er helt tragiskt...og har tittet i flere butikker i sentret her hjemme, men finner lite Har jo ikke kjøpt mye, men det jeg har kjøpt er kjøpt på babyshop Polarn o pyret har jo en del fint, men er ingen slik butikk i byen min, men har planer om å oppsøke den som ikke er så langt unna Småfolk skal sjekkes ut Kan jo være greit å ha to dresser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #2943 Del Skrevet 23. oktober 2011 HM i Sverige var veldig bra faktisk, så synd det ikke er sånn her. Men sikkert variasjoner mellom butikkene også Vi har også kjøpt litt fra Babyshop - mye fint der, men det meste er jo litt over "hverdags-priser". Men så må man jo jammen meg kunne skeie ut litt nå før han kommer synes jeg To dresser er kanskje lurt - han kan jo tisse seg ut, gulpe på den, eller et eller annet Vi har allerede fått en i gave også, så da er det jo lettere å kjøpe en til. Har sett en søt en fra enten Janus eller Joha - den er kullgrå og utrolig myk og god - skikkelig ullklump Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 23. oktober 2011 #2944 Del Skrevet 23. oktober 2011 Nei babyshop er ikke akkurat en billig butikk, så kan ikke kjøpe alt der... Men har kjøpt en liten ulldress der, den er offwhite da, kjøpte den før jeg visste at det er en gutt Tenker jeg skal kjøpe en annen type dress også, kjekt i tilfelle han gulper eller noe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 23. oktober 2011 #2945 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg digger retro-babyklær Kjøper endel gaver i den stilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #2946 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg er litt schizofren i klesstilen - blir aldri helt enig med meg selv Så her blir det to "stiler" - en litt tøff, retro-aktig og fargerik stil, og en litt mer typisk baby-gutt med mye lysblått og brunt etc Stakkars bebis - han kommer til å bli helt forvirret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 24. oktober 2011 #2947 Del Skrevet 24. oktober 2011 Til mine tantebarn så har jeg ofte kjøpt på lindex, men også på name og obaibi i sentrum hos deg Zia. Det var vel en av de første butikkene som ikke bare hadde lyseblått og lyserosa... min søster ble så lei av lyseblått så vi prøvde å finne andre farger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 24. oktober 2011 #2948 Del Skrevet 24. oktober 2011 For noen jordmødre dere har vært utsatt for! Min jordmor er superhyggelig Jeg har egentlig ikke hatt veldig mye spørsmål, for jeg har jo lest det meste på forhånd Men når jeg har spurt så har jeg fått fine svar. Og så forklarer hun litt mer generelt om ting, helt uten å komme med noe fasit på hverken det ene eller andre. Veldig bra. Men hun er også ganske flink på small-talk, men det blir vel mer tid til det siden jeg ikke fyller timene med masse spørsmål. Håper bare hun fortsetter! Det er snakk om å skjære kraftig i jordmortjenesten i kommunen min. Skjer det må en av de to nok slutte, og da er jeg redd det er min som ryker... Satser på at hun hvertfall er der om en måneds tid når jeg har time igjen. Da har jeg nemlig tenkt å bruke henne for alt hun er verdt, for hun driver nemlig en reisevaksinasjonsklinikk på si Vi skal jo etter planen til Egypt i januar, så må høre hvordan jeg skal forholde meg til det som gravid + om hun har noen tips til hva jeg eventuelt bør gi Vesla av vaksiner. Tenker hun kanskje kan mer om småbarn og vaksiner enn den gjennomsnittlige vaksinasjonssykepleieren. Heldigvis er både jeg og mannen gjennomvaksinert, så tror vi slipper unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 24. oktober 2011 #2949 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Kan jo komme med litt klesanbefalinger jeg også, når jeg først er så godt i gang her inne? Vi har kjøpt det meste på Lindex, og er stort sett fornøyd både med utvalget og kvaliteten der. De bodyene som har trykket mønster på, falmer ganske mye. Men de som er vevde klarer seg bra. Og så er de velurbuksene de har til de minste helt fantastisk gode. Prisene på klærne opp til og med 86 er veldig bra, men synes det ble et ganske stort hopp når en går over til neste "kolleksjon" fra 92 og oppover. På nærmeste senter har vi i tillegg: - Cubus: totalt uaktuelt, som flere andre påpeker. - Reflex (har også en del Name It og andre merker): Dyrt i forhold til Lindex. Reflex-bodyene har veldig rar passform, ekstremt korte og breie og blir bare rarere etter vask. Har kjøpt litt finklær på salg. De har mye ull, men siden Vesla ikke tåler det er jo det litt lite aktuelt for vår del. Greie ytterdresser. - Uavhengig butikk med Name It og annet: Kjøper kun på salg, for det er såpass mye dyrere og basisplaggene er ikke bedre/finere enn på Lindex. Har kjøpt litt klær på Barnas Hus, men det er mest pysjer egentlig. Liker spesielt godt de i bomull fra Joha (med fot). Irriterer meg at Vesla nå har vokst ut av den største størrelsen... Var nylig innom for å lete etter barselgave til en gutt, og fant ikke et eneste plagg jeg kunne tenke meg å kjøpe. Men de har godt utvalg i yttertøy og gir god hjelp ved kjøp av sko. Obaibi: Har veldig mye fint (hvertfall til jenter). Litt dyrt, men så er klærne også litt mer spesielle. Ikke akkurat der man kjøper basisplagg kanskje. H&M: Har egentlig handlet veldig lite her, vet ikke helt hvorfor. Var der nå nylig, og synes i grunn de hadde ganske mye OK, men (som de fleste) ikke det beste utvalget til gutt. Men de hadde noen tøffe plagg innimellom, så barselgaven jeg ikke fant på Barnas Hus, ble kjøpt her Synes strømpebukesene fra H&M er mykere og mer elastiske enn de fra Lindex. Bodyene er også OK, men litt tykke i stoffet ofte. Polarn o Pyret: Har faktisk ikke kjøpt et eneste plagg herfra nytt, men har arvet noen bodyer. Holder bra på fargene, selv nå på tredje ungen. Men begynner å bli litt slappe i tøyet, så bodyer som i utgangspunktet var store i størrelsen er nå ekstremt store i størrelsen Vesla er rundt 85 cm og bruker fint 68... Endret 24. oktober 2011 av Klematis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 24. oktober 2011 #2950 Del Skrevet 24. oktober 2011 Tenk at du er 25 uker på vei Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 24. oktober 2011 #2951 Del Skrevet 24. oktober 2011 Etter to runder med guttebaby, så vil jeg vel si meg enig i mye av det dere sier her. Men, Cubus er suverene på ull! De har mye bra, og billig! Med både mønster og alt. (Styr unna ull-bomullsblanding. Det er vanskelig å få rent.) Kjøpte masse safa-sokker det til storebror da han var baby. Med mønstermotiv og antiskli. Og klarte å svi av 400kr kun på ull da vi var innom en cubus sist. Og tidligere hadde de veldig mye søte kjønnsnøytale sparkebukser. Både med og uten fot, og i str 68 og 74 også. (Babyklær på de fleste kjedebutikker er kun 50, 56 og 62.) Ellers liker jeg stilen på Lindex. Har mye klær til gutta derfra. Pluss at vi nettshopper en god del. Liker merker som Moonkids, Katvig, Småfolk og selvfølgelig Lilleba (bambustøy) Bambus er bare fantastisk til de minste! Og de bodyene er brukbare veldig lenge. De er litt store i str. men er lette å brette opp og kneppe opp, så de ikke ser store ut. HM har greie basisklær, synes jeg. Luer, votter, bomullstrømpebukser. (Men de er ofte litt små i str. så 56 fra HM er ca samme som 50 hos Lindex. Og Cubus er ofte enda større...) Ang. sånn dress. Så har vi kun hatt en "kjøredress" til utebruk. (Altså en sånn "bobledress" i litt vindtett tøy.) Den ble brukt når vi skulle bære i armene ute på vinteren. Til det aller meste annet, hadde vi en fleecedress eller tilsvarende. Bare for å ta den verste kulda og vinden. Opp og ned av vogn hadde vi gjerne en liten ulljakke, og bukse. Greit med ulljakke i vogn, siden de ofte tar hendene ut av vognposen. Ellers er det gjerne upraktisk med todelt på de små. Fine gutteklær er ofte vanskelig å finne. Men det kommer nye kolleksjoner hele tiden. Og om man finner noe man liker, kommer det gjerne noe ganske tilsvarende i samme butikk noen mnd senere også. Bare andre farger eller annet mønster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 24. oktober 2011 #2952 Del Skrevet 24. oktober 2011 Må forresten få slå et slag for gode gamle Sparkjøp også. De har mye billig ull. Og kvalitetsdyner, sengetøy, kluter osv er uslåelig billig der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 24. oktober 2011 #2953 Del Skrevet 24. oktober 2011 Cubus her jeg bor har ofte big smile-kampanjedager der de har 30 % på alt Da pleier jeg å handle inn ull, for jeg også liker ulla til Cubus Har både heldrakter og todelt til de minste Tynn og god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 24. oktober 2011 #2954 Del Skrevet 24. oktober 2011 Må forresten få slå et slag for gode gamle Sparkjøp også. De har mye billig ull. Og kvalitetsdyner, sengetøy, kluter osv er uslåelig billig der. Sparkjøp har mye bra og billig, ja. Tom og Trine serien er fin til babyer. Men til større barn har jeg erfaring med at det blir altfor fort utslitt. Da er det bedre å legge litt mer penger i det, og kjøpe Janus og Safa. (Bogerud tekstil. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. oktober 2011 #2955 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg er forresten også veldig fornøyd med ulla til Cubus! Har mye derfra. Kom over 50 % salg på all ull i våres, og kjøpte i størrelse som passer nå i høst Fant forresten Cubus-ull på tilbud i dag også, 70 kr pr plagg, i en outlet i nærheten av meg, men måtte ta meg selv i nakkeskinnet og si at vi har nok ulltøy nå Fant ikke heldrakt i 86, kun i 74/80, og det er for lite. Han trenger nemlig en ullpysj Så det har jeg lov til å kjøpe Hvis du skal kjøpe klær mange måneder før de skal brukes, så husk å tenke på størrelse og sesong! Jeg kjøpte flere kortermede bodyer/sommerdrakter på salg, i en størrelse som passet midt på vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #2956 Del Skrevet 25. oktober 2011 Så fantastisk med masse bra klestips! Sparkjøp vet jeg ikke om vi har noen av i nærheten faktisk Tror ikke en gang de hadde noe i ull på den lokale Cubus'en vår, og der er jo til og med barneavdelingen på en hel etasje Det er vel veldig forskjellig fra butikk til butikk, avhengig av hvem som tar inn klær til den aktuelle butikken Obaibi visste jeg ikke om, men ser at jeg får vurdere et besøk, siden flere av dere skryter av den Forøvrig gode tips til sokker som sitter på bena til de helt nyfødte? Mener å ha lest at alt sklir rett av, men at HM har noen 2-packs som er ganske greie? Andre tips til sokker som holder seg på? Og hva med luer? Holder det med tynne bomullsluer sånn primært, og noen ulluer til utebruk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. oktober 2011 #2957 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Vi hadde aldri problemer med sokker som skled av. Jeg kjøpte disse og de brukte han til han var 8 mnd og begynte å gå rundt bordet. Da trengte han noe mer sklisikkert, og vi kjøpte tre-pakninger fra H&M med antiskli. Veldig fornøyd med de! Han mister dem ikke, men drar dem av seg heeele tiden nå. Begynte med det omtrent da han ble ett år. Vet ikke om det var Trumpettesokkene som var spesiielt bra, eller om han bare ikke var en sånn baby som mister sokkene Endret 25. oktober 2011 av Pupsilure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #2958 Del Skrevet 25. oktober 2011 Oki, Pupsi, kanskje det ikke er så stort problem da På et annet forum ble det liksom mer "styr" ut av sokke-problematikken, så tenkte kanskje at det var litt klønete sånn generelt. Men da spiller det kanskje mindre rolle hva slags sokker man kjøper, så lenge de ikke ser ut til å være super-slappe i strikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 25. oktober 2011 #2959 Del Skrevet 25. oktober 2011 Sokker! Det er noe av det nydeligste å kjøpe til de knøttsmå tassene Problematikken kan jeg ingenting om, syns bare det er så skjønt å kjøpe de små sokkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 25. oktober 2011 #2960 Del Skrevet 25. oktober 2011 Brukte omtrent aldri sokker, kun strømpebukse. Hjemmestrikka ullsokker var på av og til, og selv om de var ganske løse kan jeg ikke huske at det var noe problem. Brukte heller aldri lue innendørs, det ble vi fortalt var helt unødvendig på sykehuset. Og til utendørsbruk hadde vil noen litt tykkere bomullsluer (tåler ikke ull). Var uansett veldig lunt og godt oppi voksiposen, så gikk fint med relativt tynn lue selv i minusgrader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå