Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt å se flere enn meg bli sjokkerte over han legen altså :fnise:

Blir nok fort en ny legetur til uka, og da skal jeg IKKE til han iallfall :lol:

Akkurat nå prøver jeg å finne et sted egent for privat UL - synes det er litt ekkelt å bestille time bare for å sjekke kjønn jeg... :sjenert: Føler liksom at man fort blir stemplet som litt overfladisk av gyn, og at de føler man misbruker kompetansen deres litt... :sjenert:

Men men, får spørre på telefonen om det er greit, og sier de der at det er det, så får de jammen meg oppføre seg pent også :fnise:

Forøvrig fikk vi brosjyre fra Babyshop i går, og ser at Simo Kombi er på super-salg. Søren også - det er liksom litt tidlig, siden vi ikke har bestemt oss for vogn enda. Den er jo en av de vi vurderer, men kanskje den minst aktuelle. Men tenk om det plutselig blir den da - da er det jo kjempekjedelig at vi kunne fått den SÅ mye billigere om vi hadde visst det når tilbudet var :fnise:

Kampanjen varte til 8. oktober tror jeg, så om formen min tar seg opp blir det vogn-kikking fremover :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville kjøpt den jeg, Zia :jepp: Har den selv, og den er tung å få inn i bilen, men innmari fin også :rodmer: Liker du den ikke eter en stund så selger du den bare på finn :)

Det var ikke noe problem da jeg dro til ul kun for å se kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupsi, takk for tips! Altså - når folk sier tung å få i bilen - mener dere da tung som i nesten umulig, håpløst, evig slit, så du gruer deg til å ta den med i bilen? Eller mener du at den er tung å løfte, men at det går greit?

Kan leve med nr 2, men nr 1 er jo litt kjedelig, siden jeg kommer til å ta med vogna en del i bilen...

Pleier det forresten å være lang bestillingstid på vognene? :klo:

Hvor var du til UL? Lurte litt på Volvat eller Aleris, men det er bare fordi det er enkelt - sikkert andre som er billigere og vel så bra... :sjenert:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupsi, takk for tips! Altså - når folk sier tung å få i bilen - mener dere da tung som i nesten umulig, håpløst, evig slit, så du gruer deg til å ta den med i bilen? Eller mener du at den er tung å løfte, men at det går greit?

Kan leve med nr 2, men nr 1 er jo litt kjedelig, siden jeg kommer til å ta med vogna en del i bilen...

Jeg har en gammel arvet Simo Kombi, og jeg synes ikke vekta er noe stort problem. Problemet er at den er litt stor, så jeg rekker ikke skikkelig rundt og da slår den seg liksom opp når jeg prøver å løfte den. Så når vi nå skal kjøpe ny vogn tror jeg vi må i butikken og prøveløfte. :fnise: Kanskje lurt å få gjort dette rimelig kjapt da, før jeg blir så diger at jeg ikke rekker rundt noe som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring som Klematis, det er vanskelig å få tak rundt den. Vi har i tillegg en høy bil, så den må løftes høyt opp. Skal innrømme at jeg gruer meg for å dra ut med den i bilen, men tror det er fordi jeg er bortskjemt med xploryen ;) Den er jo lett som en fjær.

Jeg tok ul i Lillestrøm, tror han het dr. Heggelund. Kostet 600 for første ul, deretter 100 kr pr gang. Så jeg var der tre ganger :sjenert: Uke 9, 13 og 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FrkHøne: Du sier Edge Duo er genial som bagvogn. Hvordan er den som sportsvogn da? Vi må vel forresten kanskje ha en søskenvogn eller noe slikt i tillegg. Noen som har erfaring med slikt? Sorry for kupping av tråd...

Den er helt grei som sportsvogn, veldig stor for å dra med seg til byen og slikt men når de er så store at de sitter selv så kjøper vel de fleste en lettere trille som både tar mindre plass og er letter å dra med seg :Nikke::)

Vi har også kjøpt søskenvogn, sjekka endel rundt når det gjaldt den og endte opp med en billig Carena Double Swing, da vi sikkert ikke blir å bruke den så himla mye!

Hadde jeg hadd tvillinger eller vært en av de som går laaange turer hver dag med begge ungene hadde jg valgt Easywalker sin tvillingvogn, den var genial! Ganske lik TFK sin men enkelere å legge sammen og virker litt mer stabil. Mountain Buggy sin var IKKE bra! Den tippa KJEMPElett så hadde aldri vurdert den.. Ellers ville jeg heller aldri hatt en trehjuls tvillingvogn, ser for meg at de er enkle å tippe de også!

Pleier det forresten å være lang bestillingstid på vognene? :klo:

Jeg fikk lett til å løfte ut og inn Edge Duo vogna av vår bil! Om man tar av baggen først(noe som er kjempeenkelt på Edge'n) så er den iallefall kjempe håndterlig! Den er tyngre med sportsdelen på

Bestillingstid vet jeg ikke, men vi kjøpte vogn i sverige og tok en som de hadde inne da.. Så fikk den med oss med en gang! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk akkurat det dere skriver, at vogna blir så stor at det blir vanskelig å få tak rundt den liksom - får vel bare komme oss i butikken og kikke. Jeg blir jo aldri frisk - så stått på stedet hvil i en måned nå med alt av baby-planer og innkjøp :daane:

Forøvrig har tassen for dagen i dag blitt omdøpt til spretterten :fnise: Det har virkelig vært fart i h*n i dag altså - har kjent masse, og skvetter til rett som det er når h*n sparker skikkelig i fra :hjerte:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en liten sprettert :rodmer:

På Emmaljungaen er handtakene for å løsne den fra understellet helt øverst på baggen så man trenger ikke å strekke seg helt ned på hver side for å få den av, så det er veldig lett :jepp:

Og understellet blir heller ikke så høyt når man legger det sammen så jeg har aldri hatt problem med å få det inn og ut av bil :Nikke:

Og jeg har dratt mye med bil rundtomkring for å trille, bor litt på bygda med ikke så mange naboer med smått så da har jeg måttet kjøre for å dra på trilletur :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre FrkHøne! Blir litt bekymret for den vekten nemlig, og vet ikke om jeg kan prøveløfte vognene i butikken så mye. Eller kan man det? :klo: Man skal jo ikke løfte tungt, men det er kanskje ikke for tung med en slik vogn, for et lite løft? :vetikke:

I dag har spretterten en rolig søndag så langt virker det som - spørs om h*n ble sliten etter rabalderet i går :fnise: Kjenner bare noen late spark i ny og ne, så h*n chiller nok bra der inne nå :ler:

Dagen i dag går med til strikke-forskning - må teststrikke litt, før jeg fortsetter på pleddet. Vil ikke gjøre feil på selve pleddet, jeg er håpløst dårlig til å rekke opp, så tar ikke sjansen.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge UL-termin er jeg faktisk 20+0 i dag, så da er jeg jo så godt som halveis ja :hoppe:

Jammen har det gått fort så langt, men så får man jo 4 uker gratis også da, i denne halvdelen av svangerskapet :lol:

Kan jo satse på 4 uker gratis på slutten av denne halvdelen også? (men selvsagt med en helt ferdig og fødeklar bebis :jepp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får sikkert prøveløfta ei vogn i butikken om du spør! Jeg løfter på vogna vår nå, og det er med sportsdelen på :sjenert: burde vel egentlig ikke det, men må man så må man..

:hoppe: for halvveis!! Kommer fort etter :lur::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for halvveis!

Mye nyttige vogntips her inne. Tenker selv mye på om vogna blir for stor/tung osv, så snedig å sniklese alle tipsene du får :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey for halveis :hoppe:

Ja, pjusk, jeg får masse gode tips her inne altså - til veldig stor hjelp, så bare å få med seg alle tipsene :jepp:

Tenkte å bestille ny UL-time nå, men lurer litt på om vi skal bestille hos jordmor eller gynekolog? :klo:

Sånn rent umiddelbart tenker jeg at jordmor er enda mer spesialisert på UL'er enn en gynekolog. Og vårt formål er jo utelukkende å få den lille til å avsløre hva som skjuler seg mellom beina :fnise:

Gynekologer driver jo med mye annet rart også, og ikke bare UL'er, så de er kanskje ikke SÅ spesialiserte? :klo:

Hva ville dere valgt? Prisen er omtrent den samme, så det spiller ingen rolle... What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...