Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykke til på UL!

Ang. Angelsound, så ville jeg nok droppet det hvis jeg var deg... Det er ikke anbefalt å bruke så ofte, for det kan forstyrre babyen... (Min første ble alltid urolig når det ble lyttet på hjertelyd...)

Dessuten får du både se og høre flere ganger fremmover. Og før du vet ordet av det, så kjenner du liv fra magen. Og da er det plutselig ikke så viktig å høre hjertelyd lenger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Da er jeg tilbake fra UL!

Fikk se og høre verdens søteste lille ramp :hjerte:

Hjertfrekvens på 146 - tilsier ikke det en jente etter kjerringråd? :fnise: Jeg har uansett ikke helt tro på slikt, og tror fremdeles mer på gutt :jepp:

Legen nevnte uansett ingenting om kjønn. Han brukte mest tid på å få rampen til å snu seg i profil, så han kunne kikke på nakken.

Den var litt doven til å begynne med, så legen måtte "skremme" den litt for å få den til å gidde å røre for mye på seg :fnise:

Fikk se mye rart - blodsirkulasjon, magesekk, ryggrad, hode med hake og kjeve, armer og ben, til og med en liten tommeltott som stakk ut fra hånda :rodmer: Lengden på tassen var 78 mm CRL, så det begynner jo å bli en viss størrelse på den :jepp:

Den lå først veldig casual med et ben litt bøyd og det andre mer rett, og så begynte den å sprelle og fekte med armene når legen trykket på magen for å få den til å flytte seg.

Det var utrolig artig, og jeg klarer nesten ikke å tro det enda. Alt så bra ut iallfall, og vi fikk med et bilde, men det var ikke særlig bra i forhold til alt vi så på selve UL'en. Artig uansett da :hoppe:

Får tenke litt på den angelsounden - ny UL om en måned, og etter det begynner jeg vel så smått å kjenne liv, så kanskje like greit å prøve å holde ut uten... Vil jo ikke skade tassen heller!

:hjerte:

:hjerte:

*edit* Glemte å skrive at morkaken på på bakveggen - greit å ta med så blir det en huskeliste til meg selv :jepp:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart å lure til meg litt kg på mobilen for å sjekke at alt var bra med deg og lucky. jeg er såå glad på deres vegne! Håper lucky også ser dette. får ikke skrevet i to bøker... kos dere masse med bildene i hodet og spiren i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare få komme med et lite apropos, som egentlig irriterer meg litt...

Legene vi har vært i kontakt med underveis i prosessen, og etter at vi omsider har lykkes, har forsåvidt alle være hyggelig leger.

Men en ting jeg har merket, og særlig på de tre kontrollene jeg har vært på etter at spiren var på plass, er holdningen "nakkefolder og slikt er vel uviktig for dere - dere er vel fornøyd bare det blir en unge dere vel!"

Hva er greia med det da?? Fordi man er sliter, så bryr man seg ikke om barnet er friskt? :kjefte: Vi er liksom så desperate at vi tar til takke med alt vi kan få, uansett om det har alvorlige defekter eller ei?? :vetikke:

Synes egentlig det er litt vanskelig - det må da være lov å ønske seg et friskt barn - uansett hvor lenge man har måttet jobbe for å få på plass spiren?

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med morkake på bakveggen da. ;) Da kan det være du kjenner liv tidlig. Det gjorde hvertfall jeg med storebror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med morkake på bakveggen da. ;) Da kan det være du kjenner liv tidlig. Det gjorde hvertfall jeg med storebror...

Åh! Det tenkte jo ikke jeg på! Legen spurte faktisk om jeg hadde kjent noe - kanskje det var fordi han så hvor morkaken lå?? Synes det var litt rart at han spurte i og med at det er såpass tidlig nemlig...

Spennende :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: for en frisk og rask liten spire.

Det blir gjerne sånn at man tror at man er glad for alt om man har slitt for å få barn. Man er gjerne glad for at barnet også er friskt. Dere har tross alt jobbet godt med saken for å si det sånn. Uansett så tror jeg babyen er frisk og rask uansett. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... det var jo litt frekke kommentarer :klo: Håper (for mine kollegaer sin skyld) at de har ment det på en hyggelig måte, sånn type: "fordi vi er fagfolk bryr vi oss om nakkefolden, men det gjør vel kanskje ikke dere uansett?"

Selvfølgelig har alle rett til å ønske seg et velskapt barn uansett forhistorie.

Jeg er hvertfall kjempeglad på deres vegne for at alt sto bra til med knøttet! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at alt stod bra til med den lille :hjerte: Morsomt når den begynner å bli så stor at man kan se det er en baby og ikke bare en klump med hjerte :fnise:

Mange merkelige leger :klø: Selvom vi har jobbet lenge for å få på plass spiren er det jo ikke dermed sagt av vi ikke bryr oss om barnet er friskt eller ikke....

Herlige nyheter i allefall :strix:

Lollipop: Koselig at du tenker på oss :) Håper alt er bra med deg :klemmer:

Endret av Lucky?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt såg bra ut! :strix:

Helt fantstisk å se at det faktisk vokser et pitte lite menneske inni der :rodmer: Gleder meg så til det blir min tur å se :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... det var jo litt frekke kommentarer :klo: Håper (for mine kollegaer sin skyld) at de har ment det på en hyggelig måte, sånn type: "fordi vi er fagfolk bryr vi oss om nakkefolden, men det gjør vel kanskje ikke dere uansett?"

Dessverre har det blitt fremstilt mer negativt - som at "det er vel ingen vits i å sjekke dette, for dere er vel bare glade for å være gravide?".

Håper vi bare har hatt litt uflaks, og at legene har formulert seg litt klønete :nikker:

Men føler seg jo veldig overfladisk når man da må prøve å få frem at "eh, jo, altså, det er fint om du sjekker likevel...." :sjenert:

Så godt å lese at alt stod bra til med den lille :hjerte: Morsomt når den begynner å bli så stor at man kan se det er en baby og ikke bare en klump med hjerte :fnise:

Mange merkelige leger :klø: Selvom vi har jobbet lenge for å få på plass spiren er det jo ikke dermed sagt av vi ikke bryr oss om barnet er friskt eller ikke....

Herlige nyheter i allefall :strix:

Ja, det var så fantastisk! Dere kan glede dere! Merker at jeg blir enda mer knyttet til knøttet når jeg ser at det er et lite mini-menneske. :hjerte: Til og med mannen sa uoppfordret i går at han begynte å føle at det faktisk var en liten tass inni magen :rodmer:

Så bra at alt såg bra ut! :strix:

Helt fantstisk å se at det faktisk vokser et pitte lite menneske inni der :rodmer: Gleder meg så til det blir min tur å se :jepp:

Ja, gled dere virkelig! Det er så moro :hoppe:

Kjenner at jeg tenker mer på småen nå - lurer liksom på hva den driver med inni der :fnise: Sover den tro? Spreller den? Klør den seg litt i panna akkurat nå? Skulle ønske jeg kunne se den 24 timer i døgnet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for en ting å si? Selvfølgelig er du jo også opptatt av et friskt barn! Hvem er ikke det? Viser det seg at det ikke blir friskt så er alle glad for barnet de får, man må bare ta det som det kommer. men det er ingen forskjell på om man har prøvd en mnd eller ti år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er så utrolig komisk hvor nysgjerrige enkelte er altså. Jeg ble "tvunget" til å fortelle nyheten til et par venninner forrige helg, og mistenker at en tredje bekjent overhørte det, for nå kom hun faktisk bort til meg på butikken og spurte rette ut :daane: Verdens dåååårligste unnskyldning og da; jeg hadde virket litt pussig her en dag, så da var det jo heeeelt logisk å tippe at jeg var gravid :roll:

Noen folk skal liksom være først ute med å vite alt, og så tror de på et merkelig vis at man ikke skal forstå at de bare er sensasjonslystne :roll:

Jaja, da er det vel trygt å si at katta er ute av sekken i forhold til alle som kjenner henne iallfall...

Irriter meg faktisk litt og, for jeg ville egentlig ikke si noe før jeg måtte, verken til venner eller kollegaer :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen mennekser skal legge nesa si oppi alt! Det er jo ikke slikt man spør om og hun hadde nok helt sikkert fått vite det om noen uker uansett :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei herregud, man spør da ikke om sånnt? Iallfall gjør ikke jeg det! Det er da opp til folk når de vil dele det, og synes vel rett og slett det er uhøffelig å tvinge meg til å enten lyve eller si det. Hun har jo ingenting med det å gjøre.

Okai, hadde jeg hatt GIGANTISK mage, så er det jo litt annerledes, men nå er det jo bare REN graving i privatliv...

Noen folk eier ikke skam... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, planen min om å utnytte legen min gikk visst i vasken :fnise:

Jeg hadde time denne uka, og da skulle hun høre etter hjertelyd. Men siden jeg nettopp var hos gyn, og fikk se at alt stod fint til, så tenkte jeg å utsette timen til neste uke, så jeg fikk den halveis mellom gyn-timen og ordinær UL i september. Må jo prøve å fordele det litt, så jeg kan berolige meg selv hele veien :fnise:

Men tror du ikke legen hadde tatt ferie akkurat da jeg ville ha time da? :daane: Uhørt altså :fnise:

Jaja, får la være å utnytte legen og heller ta til takke med timen jeg fikk når hun var tilbake da :ler:

Forresten 14 fullførte uker i dag - yey! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...