Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Huff, frekke gamle damer som sniker er det absolutt lov å irritere seg over!! Man burde egentlig si fra, men skjønner godt at du ikke gjorde det. Jeg hadde ikke turt det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldre mennesker kan noen ganger være skikkelig "her kommer jeg, så bare flytt deg" og ta det for gitt at de skal komme før osv. Og som regel er det jo greit, men man kan jo vise høflighet og spørre..

Akkurat som jeg skal komme først i kø fordi jeg er høygravid og bare bane meg frem.. Nei, vettu hva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg angående hun gamla Zia! :Nikke:

Hva tenker du forresten om å få flerlinger? Det kan jo hende, både med pergo og prøverør.

Trodde de helst ikke vil sette inn mer enn et egg ved prøverør jeg? :klø: Har hvertfall hørt at legene helst vil unngå tvillingsvangerskap da det er såpass mye mer risiko for mor og barns helse. Kan hende det er annerledes om man gjør det privat da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ganske restriktive når det gjelder flere egg ved prøverør, for flerlinger er risikosvangerskap og noe man helst prøver å unngå. Men, jeg tror det er sånn at prøverørsembryoer oftere deler seg og blir eneggede tvillinger enn "vanlige" embryoer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min satt akkurat inn et egg, som ikke festet seg. Hun ba om å få to, men fikk det ikke pga risikoen ved flerlinger. Men på neste forsøk, spurte de på ivf-klinikken om hun ville ha to! Hun ble så glad og overrasket. Dessverre døde eggene etter opptining, men hun får nok kanskje to neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så flink til å skrive i andres dagbøker for tiden, men jeg er innom å leser hver dag, for å se om du har det bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde det vanlig å sette inn flere egg jeg. Kan veldig lite om prøverør. Kan skjønne hvorfor de ikke gjør det. Spesielt ved første forsøk.

Håper du har hatt en fin helg, Zia :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det offentlige setter de helst ikke inn to egg, untaket er vel hvis de fryser ned i strå på to og begge overlever opptiningen eller hvis det nermer seg slutten på støtte fra staten eller om man er over en viss alder..

På mitt sykehus fryser de bare ned ett og ett egg, så her er de veldig restriktiv med å sette inn to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Zia?

Er ikke så mye innom her for tiden, men måtte innom deg og snike litt :klemmer:

Mener å huske du trodde EL skulle vere rundt 10-12 desember...? :klø:

Vet du noe mer om ikm/tanta/TB...?

Vil veeeeeldig gjerne ha deg med meg på ferden vet du, så jeg er litt spent :jepp:

Mens jeg alikevel er innnom, ønsker jeg deg og dine er riktig god jul, og håper du virkelig får alt du ønsker deg! :klemmer:

:hjerte: Varme juleklemmer fra Ruccola :hjerte:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :vinke:

Beklager litt dårlig respons fra meg i det siste. Det skjedde noe uforutsett på familiefronten, og jeg har derfor ikke hatt tid til noe annet. Og nå som ting er litt bedre prøver jeg desperat å hente inn igjen det tapte på jule-forberedelsesfronten i stedet :fnise:

Forøvrig bra at flere var enige med meg om gamla :ler: Jeg slipper gjerne eldre og gravide og andre som ser litt skrøpelige ut foran meg altså, men jeg blir oppgitt over folk som tror de kan bane seg vei foran alle andre sånn helt automatisk :Nikke:

Hvor mye koster egentlig prøverør? Privat altså. ER helt med på tanken om å få fortgang på ting. Skjønner deg kjempegodt. Tror jeg hadde gjort akkurat det samme selv. Hva tenker du forresten om å få flerlinger? Det kan jo hende, både med pergo og prøverør.

Har bare så vidt kikket på prislister på Volvat og Aleris for privat prøverør, og mener at et forsøk var sånn rett under 30 000,-, eller man kan kjøpe en pakke med tre forsøk til noe under 60 000,-, men da tror jeg man bare kan bruke de på samme barne-forsøk, så gambling rett og slett. Antar at medisiner kommer i tillegg.

Det er jo dyrt, men jeg vil ikke spare på penger når det er snakk om barn altså. Barn er jo halve (om ikke mer) visten med livet føler jeg, iallfall for meg. Og så lenge vi har råd, så ser jeg ikke noe galt i å speede opp prosessen litt :riste:

Flerlinger er forresten greit, iallfall 2. Og skal alltid takle 3 også. Mer engstelig pga ekstra risiko i svangerskapet... :sjenert:

Hvordan går det med deg Zia?

Er ikke så mye innom her for tiden, men måtte innom deg og snike litt

Mener å huske du trodde EL skulle vere rundt 10-12 desember...?

Vet du noe mer om ikm/tanta/TB...?

Vil veeeeeldig gjerne ha deg med meg på ferden vet du, så jeg er litt spent

Mens jeg alikevel er innnom, ønsker jeg deg og dine er riktig god jul, og håper du virkelig får alt du ønsker deg!

Varme juleklemmer fra Ruccola

:klemmer: Så koselig Ruccola! Jeg leser mer enn jeg legger igjen spor jeg også :Nikke:

Dessverre blir det nok ingen spenning her denne gangen. Ingen tegn til EL, så det var nok bare forrige pause-syklus som var litt heldig. Men jeg har time hos gyno rett over nyttår, så regner med å få en plan for veien videre da :Nikke:

Ser lyst på ting nå uansett - for hver dag som går uten klaff, så er vi en dag nærmere å få klaff! :fnise:

Håper ellers at alle har kontroll på jule-kaoset :fnise: Det har IKKE jeg, så blir nok lunsj-handling i dag ja :roll: Mannen har klaget hele desember over at han ikke aaaner hva han skal kjøpe til meg, og at han bare har en gave og at det er såååå dårlig osv osv. Jeg rakk bare å kjøpe to små gaver til han før det ble litt omrokkeringer på hjemmebane, så da tenkte jeg at det holdt, siden han ikke hadde noe særlig til meg heller (ville ikke at han skulle føle seg ille om jeg overøser han med gaver, og så sliter han med å finne mer enn en ting til meg :fnise:). MEN! Tror dere søren ikke at mannen kom hjem SÅ fornøyd i går da? Å joda, det hadde løst seg nå ja, så nå hadde han 7 (!) gaver i boks :dåne:

Så altså - lunsj-shopping på meg :filer:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 gaver?!?! Får håpe du klarer å finne på noe som kan matche det da! ;) Ellers er det vel ikke alltid antallet som teller... :fnise:

Ha en fin jul Zia!!! :gave::nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 gaver til deg altså? Haha, så søtt at han forbereder deg på en dårlig gave. Det blir litt sånn: "Tegningen min er stygg" Ikke sant...?!" :fnise:

Håper ting er bedre på familiefronten :nisse: . Apropos, føler du deg fortsatt nygift? :jepp: . Jeg bare eeeelsker å være gift. Trodde ikke det kom til å bli så stor forskjell, men det er det faktisk. Hva synes du?

Jeg hadde gladelig betalt pengene jeg og. Gladelig er kanskje feil ord. Poenget er at det hadde vært verdt det. Håper virkelig det er det som skal til for dere :jepp:

Håper ellers du får en fin og avslappende jul med mannen din :klemmer::nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...