*Lollipop* Skrevet 16. august 2010 #1301 Del Skrevet 16. august 2010 Så gøy, da er vi jo neeeesten like i prøverunden, så nå syns jeg vi skal få det til begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 16. august 2010 #1302 Del Skrevet 16. august 2010 Så gøy, da er vi jo neeeesten like i prøverunden, så nå syns jeg vi skal få det til begge to! Er du i gang igjen? Å, så spennende, da kan dere bli terminbuddies Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1303 Del Skrevet 17. august 2010 Litt treig...men, utrolig flott bukett Zia :jepp:Heier på tanta og ikke minst på at det nå er din tur :strix:Lurer på om ikke jeg noterer meg ned tipset om babyføttene dine...det høres så utrolig digg ut å bli kvitt hard og kjip hud Tipset bør noteres - det ser mer og mer lovende ut for hver dag. Men det kan anbefales å gjøre det utenom sommertid når man går med bare føtter, for det ser ikke så lekkert ut (jeg skjuler det i ballerina-sko, men med åpne sko ser det helt forj***** ut ) Fotprosjektet høres jo lovende ut :tommelsmil:Spennende med pergorunde igjen da Begynner du alltid på dag 3? Skal du ha enkel eller dobbel runde denne gangen? Det er bare min andre kur, men begynte dag 3 forrige gang også. Det ser ut til at gynekologen min liker dag 3, for jeg følger akkurat samme system som Cypress fikk beskjed om, som bruker somme gynekolog. Dobbel kur første gangen faktisk, og det samme denne runden. Jeg må være en ille case, siden han startet meg rett på dobbel Så gøy, da er vi jo neeeesten like i prøverunden, så nå syns jeg vi skal få det til begge to! Åhhh Så gøy!! Da blir det morsomt å følge hverandre fremover Er du i gang igjen? Å, så spennende, da kan dere bli terminbuddies Stemmer for dette forslaget! Forøvrig begynner jeg å lure på om Primoluten gir meg noen kjedelige bivirkninger denne gangen. Siste merket jeg absolutt ingenting. Denne gangen har jeg vært fryktelig kvalm store deler av tiden jeg har tatt de, og generelt uvel og rar i magen og kroppen Det kan jo være tilfeldig, men litt rart. Håper ikke Pergo'ene bestemmer seg for å gi meg bivirkninger denne gangen også... det blir i såfall midt i ferien vår *tenker optimistisk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1304 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Jeg må bare uttrykke litt frustrasjon over tips-policy'en i landet vi skal til. Hva er egentlig greia med at alle andre enn arbeidsgiver betaler størstedelen av lønna? I flere områder er det faktisk tillatt å gi arbeiderne UNDER minstelønn, fordi man regner med at tipsen vipper dem over grensen. Til og med for gratis tjenester, som f.eks hotell-limo til og fra flyplassen (som hotellet tilbyr gratis), så forventes det at tips skal gis, og i ganske saftige doser også. Fordi, og dette er jo helt logisk : selvom tjenesten er gratis, så er ikke arbeidet vedkommende gjør gratis Og for sikkerhets skyld, så er det ulike prosenter som skal gis i de ulike områdene av landet, og til ulike typer av service (f.eks lavere for taxi enn for servering). Og gir du 3 % feil så har du VIRKELIG tabbet deg ut Jeg kjenner denne skikken irriterer meg kraftig, og om en eller annen dust våger å kjefte på oss fordi vi gir feil tips, så kommer jeg til å klikke Sånn, dagens frustrasjonsutbrudd Endret 17. august 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. august 2010 #1305 Del Skrevet 17. august 2010 Det er mye å sette seg inn i skjønner jeg! Jeg pleier alltid å snike meg unne tips-giving jeg, det ovrelater jeg til mannen. Så hvis det blir feil, så er det ikke MIN skyld! : Men jeg har faktisk aldri opplevd å få kjeft eller kommentarer for feil tips, så enten har vi vært flinke/hatt flaks, eller så skal det litt mer til før tipsmottakeren faktisk sier noe på mengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 17. august 2010 #1306 Del Skrevet 17. august 2010 Skjønner frustrasjonen din!! Hvorfor er det slik egentlig? Hvorfor kan ikke folk bare få en grei lønn, og tjenestene heller koste litt ekstra? Jeg er forresten veldig klar for å gi stafettpinnen (gravidmagen) videre til deg altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1307 Del Skrevet 17. august 2010 Det er mye å sette seg inn i skjønner jeg! Jeg pleier alltid å snike meg unne tips-giving jeg, det ovrelater jeg til mannen. Så hvis det blir feil, så er det ikke MIN skyld! : Men jeg har faktisk aldri opplevd å få kjeft eller kommentarer for feil tips, så enten har vi vært flinke/hatt flaks, eller så skal det litt mer til før tipsmottakeren faktisk sier noe på mengden. Mannen gir elegant ansvaret for slikt til meg, så dessverre ikke like heldig som deg Kanskje dere har vært veldig rause med tipsen også da - jeg føler for å være gjerrig bare av prinsipp, men klarer sikkert ikke når alt kommer til alt Til og med vaskehjelpene på hotellet skal jo tipses hver dag - galskap hele greia Skjønner frustrasjonen din!! Hvorfor er det slik egentlig? Hvorfor kan ikke folk bare få en grei lønn, og tjenestene heller koste litt ekstra? Jeg er forresten veldig klar for å gi stafettpinnen (gravidmagen) videre til deg altså!! Helt enig, jeg stemmer for at arbeidsgiver betaler full lønn, og så får heller lønna inkalkuleres i tjenestene Dumme, dumme, dumme landet Og jeg tar gjerne i mot stafettpinnen, men da må du muligens holde litt på pinnen et par uker etter fødsel (jeg regner ikke med at du klarer å holde'n innabords såpass lenge over termin ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. august 2010 #1308 Del Skrevet 17. august 2010 Hæ?? Skal vaskehjelpen tipses hver dag?!??! (Nå ble jeg plutselig usikker på om vi snakker om samme land... Men jeg tror da det..? :klø: ) Det har vi ALDRI gjort! Og ikke fått kjeft i det hele tatt! Sist vi var på tur bodde vi på samme hotell en hel uke, så det var plenty med tid til å kjefte, hvis noen gjerne ville det. Hvor har du hørt at man må det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1309 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Det står på masse nettsider med tips om tipsing (haha, fin setning ). Tror vi er i samme land De er sikkert vant til turister og deres uvitenhet om lokal tipsing, så kanskje de fleste ikke blir irriterete tross alt Jeg er bare redd for skjult irritasjon fra vaskehjelpen, i form av tannglass dyppet i do og annet snacks Endret 17. august 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. august 2010 #1310 Del Skrevet 17. august 2010 Kanskje det forklarer min manns magesjau nest siste dagen vi var der... Vi som trodde det var maten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1311 Del Skrevet 17. august 2010 Kanskje det forklarer min manns magesjau nest siste dagen vi var der... Vi som trodde det var maten... :skratte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 17. august 2010 #1312 Del Skrevet 17. august 2010 Vet du at da vi var er i fjor så ble vi faktisk kjeftet på og nesten nektet å få med oss bagasjen ut av bilen som kjørte oss til flyplassen!!! For det første hadde bilfirmaet sendt en vanlig bil til oss når vi trengte en stor en så vi satt med kofferter oppå oss hele turen og da vi kom til flyplassen gadd vi ikke tipse han så mye fordi han var såååå grinete...han holdt igjen den ene kofferten da faktisk helt til vi kjeftet tilbake og ba han være fornøyd med det han fikk Men, tipse vaskehjelp hver dag har jeg aldri hørt om...jeg tror vi la igjen noe småtterier sist dagen, men det var det...og ingen magesjau på oss Tips akkurat det du har lyst til og la det være med det Tenk som vi gjorde at dersom du er misfornøyd så får de være fornøyd med det de får og du skal jo tross alt aldri se de igjen...kanskje litt kynisk, men det er da ikke vår feil at landet er skakkjørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1313 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Nei, dere har så rett, så rett. Ikke vår feil at landet er skakkkjørt som du sier Kenghuru Tror jeg skal tipse etter hva jeg mener de fortjener, og i tillegg er jeg klar for å si min mening om vi opplever sure miner. De fleste stedene vil vi jo bare være innom en gang uansett, så da spiller det ingen rolle Men jeg synes systemet er like latterlig uansett altså - idiotiske greier Endret 17. august 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 17. august 2010 #1314 Del Skrevet 17. august 2010 Det med tipsing er jeg enig i er jo helt håpløst(spesielt i enkelte land)...... Tradisjonen kommer egentlig fra at i "gamle dager" ville folk gi feks. servitøren en ekstra "tips" for den ekstra gode servicen dem fikk.....som sagt var det et kompliment!!! Men i dag så forventes det før man kommer in døra å få mellom 15-25% Vi var en gang i USA og fikk såååååå dårlig service(alt for langt å skrive om), men vi bestemte oss at denne personen skulle IKKE få tips....men om man ikke legger ned noe så ofte tror dem man har glemt det......så hva gjorde vi.....jo vi la en PENNY(1cent) på bordet og gikk trodde vi var så jævla morsomme.....men det morsomste var at kjerringa kom løpendes ut til oss og ga oss Pennyen da :dåne: og sa at dette hadde vi glemt......da sa mannnen min "nei dette var for servicen din det" at du må betale tips for en gratis service fra hotellet er jo heeeelt latterlig.......men for å si det sånn....gir man bra tips, får man også beste servicen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 17. august 2010 #1315 Del Skrevet 17. august 2010 Gynekologer har litt ulik praksis på når man skal begynne virker det som. Jeg har begynt både dag 3 og 5 jeg... Begynte også rett på dobbel, men denne gangen har jeg enkel og det ser faktisk ut som om den gir meg el Håper du slipper unna bivirkninger denne gangen også da, jeg har kun hatt hetetokter egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 17. august 2010 #1316 Del Skrevet 17. august 2010 Det ble litt for mye tull å sette seg inn i syns jeg da... har blitt så forvirret av tipsing før jeg, kommer aldri til å lære meg noe som helst av det Men godt tips om tipsing ( ) over, gi det du føler de har fortjent, også får dere bare gi blaffen i evnt ris for som sagt over så skal dere jo ikke se dem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 17. august 2010 Forfatter #1317 Del Skrevet 17. august 2010 Vi var en gang i USA og fikk såååååå dårlig service(alt for langt å skrive om), men vi bestemte oss at denne personen skulle IKKE få tips....men om man ikke legger ned noe så ofte tror dem man har glemt det......så hva gjorde vi.....jo vi la en PENNY(1cent) på bordet og gikk trodde vi var så jævla morsomme.....men det morsomste var at kjerringa kom løpendes ut til oss og ga oss Pennyen da :dåne: og sa at dette hadde vi glemt......da sa mannnen min "nei dette var for servicen din det" Haha, så bra! Vet ikke om jeg hadde vært like kjapp i replikken Men skal jammen meg huske ideen Gynekologer har litt ulik praksis på når man skal begynne virker det som. Jeg har begynt både dag 3 og 5 jeg... Begynte også rett på dobbel, men denne gangen har jeg enkel og det ser faktisk ut som om den gir meg el Håper du slipper unna bivirkninger denne gangen også da, jeg har kun hatt hetetokter egentlig Oi, så spennende Kanskje kroppen din trives som gift, så nå har den bestemt seg for å samarbeide Tror forresten dag 3 er vanligere i USA - ser iallfall slik ut når man researcher på FertilityFriend Spiller neppe så stor rolle uansett. Det ble litt for mye tull å sette seg inn i syns jeg da... har blitt så forvirret av tipsing før jeg, kommer aldri til å lære meg noe som helst av det Men godt tips om tipsing ( ) over, gi det du føler de har fortjent, også får dere bare gi blaffen i evnt ris for som sagt over så skal dere jo ikke se dem igjen. Forvirrende hele greia rett og slett! Forresten, vi kikket på liturgien for bryllupet nå, og ser at vi selvsagt må velge noen salmer. Nå er jeg ikke veeeeldig ofte i kirken, så kan ingen på rams akkurat Noen med tips til noen fine salmer, som kanskje er litt kjente fra før, og som passer i bryllup? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 17. august 2010 #1318 Del Skrevet 17. august 2010 Kjærlighet fra gud er veeeeldig mye brukt i bryllup! Tror den er i sånn ca 90% nesten altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. august 2010 #1319 Del Skrevet 17. august 2010 Det står på masse nettsider med tips om tipsing (haha, fin setning ). Tror vi er i samme land De er sikkert vant til turister og deres uvitenhet om lokal tipsing, så kanskje de fleste ikke blir irriterete tross alt Jeg er bare redd for skjult irritasjon fra vaskehjelpen, i form av tannglass dyppet i do og annet snacks Kanskje det forklarer min manns magesjau nest siste dagen vi var der... Vi som trodde det var maten... :rulle: :rulle: Tipsingen der irriterer meg også, makan til frekkhet å belage seg på at kundene skal betale lønnen til de ansatte etter de har betalt for en tjeneste Stuepikene har vel fått lommerusket som har vært igjen på slutten av oppholdet vårt, ikke noe mye altså Håper du slipper unna pergobivirkninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 17. august 2010 #1320 Del Skrevet 17. august 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå