cypress Skrevet 19. juni 2010 #1101 Del Skrevet 19. juni 2010 Men er den der tempingen en eksakt vitenskap da?? Jeg har ikke satt meg så godt inn i det jeg altså, men jeg ville i hvert fall ikke tatt sorgen på forskudd i forhold til eggløsningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 19. juni 2010 #1102 Del Skrevet 19. juni 2010 Ok, du har virkelig satt deg inn i det du . Blir spennende å se hva legen sier. Er uansett neste gang det er perfekt på å bli gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 19. juni 2010 #1103 Del Skrevet 19. juni 2010 Krysser fingrene for neste gang Da klaffer det for oss alle sammen Håper du får en kjempefin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #1104 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Temping er jo ingen eksakt vitenskap som du sier Cypress, men tror det er ganske pålitelig likvel Bare noen dager til nytt gynekolog-besøk igjen nå - litt spent på hva han kommer til å si, men tror jeg like gjerne kan skru ned forventningene. Det er jo ikke så mye fornuftig han kan si nå uansett. Det blir vel helst bare ny resept på en pergo-kur eller to Men jeg er fremdeles optimist altså Det er jo mange som ikke får EL på hver pergo-kur, så har godt håp om at det vil fungere i en ny kur Blir uansett spennende å se om tanta dukker opp av seg selv denne syklusen og, eller om det blir en ny evighets-sak. Jeg gir henne 45 dager på seg før Primolut får jobben med å tvinge henne frem iallfall Var hjemme og vasket huset i går mens jeg så litt på Victorias bryllup innimellom støvtørking og baderomsvasking, og må si at jeg ikke akkurat gleder meg mindre til vi skal gifte oss nå :rødme: Selvom det bryllupet antagligvis var SÅ langt fra vårt som det er mulig å få det , så er det liksom den romantiske rammen rundt det hele jeg gleder meg til. Gleder meg rett og slett til å offisielt kunne kalle mannen for Mannen, og til vi skal bindes enda sterkere sammen, og starte en familie med oss to som første medlemmer Det blir koselig rett og slett Vi har vært inne i en veldig koslig periode etter spontan-turen vår også, så da blir alt så ekstra romantisk Tenkte å kikke litt etter eksempler på brudebuketter nå, selvom jeg har en god ide om hva slags blomster jeg vil ha i buketten. Men er dette noe man må bestille evigheter i forveien tror dere? Jeg hadde håper at vi kunne rusle innom en blomsterbutikk når vi ankommer byen, og bestille da, men det er kanskje litt kort varsel :klø: Det blir i såfall ca 4 dager i forkant av bryllupet... Hva tror dere? Endret 20. juni 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. juni 2010 #1105 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg tenkte det samme som deg ang. min brudebukett, og vil bare si at om det er viktig for deg hvordan den ser ut, så dropp det. Vi prøvde å bestille en uke før, og damen i blomsterbutikken ble helt hysterisk, selv om jeg skulle ha en veldig enkel bukett. "Det var aaaaaaalt for sent, og vi kunne da ikke utsette sånt sååååå lenge.." Jeg fikk da bukett til slutt, akkurat slik jeg ville ha, men etter en "hyggelig" liten skjennepreken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 20. juni 2010 #1106 Del Skrevet 20. juni 2010 Så tanta kom bare og erta deg nå igjen? En eller annen blomstkvast må du da få, selv om du bestiller på kort varsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. juni 2010 #1107 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg laget min egen bukett jeg, og det gikk veldig fint! Laget en ball med roser. Fikk kjøpt noen fine, store roser dagen før. Fjernet alle blader og torner, satt tre roser sammen og surret masse blomsterteip rundt, og fulgte på med et par roser om gangen til det ble en rund ball. Stakk nåler med perler på toppen nedi hver rose, og silkebånd rundt stilkene som jeg holdt i. Den ble veldig fin, billig (kanskje 150 kr totalt) og gøy å ha gjort det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 20. juni 2010 #1108 Del Skrevet 20. juni 2010 Ah, jaja, så lenge det er bra at blødningen er annerledes så er jeg fornøyd Nå har ikke jeg gått på noen medisiner for å fremkalle EL, men etter pilleslutt hadde jeg veldig små blødninger som var nesten sorte i farge.Tykt og ekkelt. Hadde vel dette fra pp2 til pp5 mener jeg å huske, og så fikk jeg endelig ordentlige blødninger igjen. Litt slimete som du også sier, men rødt friskt blod. Jeg hadde gått på Cerazette i to år, og mistet blødningene helt på dem. Gynekologen min sa jeg derfor hadde veldig tynne slimhinner. Slimhinnene i livmoren varierer vist i tykkelse igjennom en syklus. Den er tynn rett etter TR, for så å tykne utover syklusen for å gjøre klart til et evt egg. Så når TR da kommer igjen, er det slimhinnen som støtes ut som mensblod. Så at det er slimete er helt vanlig, spesiellt etter forandringer i syklusen i sa gyn. min (pilleslutt og SA i mine tilfeller...) Men det jeg ville frem til her Ziamor, er at det var etter den ene friske blødningen at jeg ble gravid! Så kanskje det nå endelig er skikkelige forhold inni livmoren din for en liten spire! . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #1109 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Jeg tenkte det samme som deg ang. min brudebukett, og vil bare si at om det er viktig for deg hvordan den ser ut, så dropp det. Vi prøvde å bestille en uke før, og damen i blomsterbutikken ble helt hysterisk, selv om jeg skulle ha en veldig enkel bukett. "Det var aaaaaaalt for sent, og vi kunne da ikke utsette sånt sååååå lenge.." Jeg fikk da bukett til slutt, akkurat slik jeg ville ha, men etter en "hyggelig" liten skjennepreken. Slike skjenneprekener er ikke aå artige nei Jeg var nok uansett fryyyyktelig naiv, for etter en liten google-runde fant jeg ut at den blomsten jeg hadde sett for meg (som vi har voksende i skogen i fleng her), den er visst heller eksotisk der vi skal gifte oss. Prisen for ca ti stilker var lett 700 kr. Og for en fin bukett nærmer man seg 100 stilker :dåne: Så da kan jeg med sikkerhet si at den utgår Så tanta kom bare og erta deg nå igjen? En eller annen blomstkvast må du da få, selv om du bestiller på kort varsel Tanta har kommet hun, men tenkte på den syklusen som jeg nå er inne i, siden jeg nå ikke tar Pergo som kan bidra til at tanta kommer om en 40 dagers tid igjen. En eller annen blomsterkvast må da gå ann å ordne som du sier, det er jo ikke akkurat en liten by vi gifter oss i Jeg laget min egen bukett jeg, og det gikk veldig fint! Laget en ball med roser. Fikk kjøpt noen fine, store roser dagen før. Fjernet alle blader og torner, satt tre roser sammen og surret masse blomsterteip rundt, og fulgte på med et par roser om gangen til det ble en rund ball. Stakk nåler med perler på toppen nedi hver rose, og silkebånd rundt stilkene som jeg holdt i. Den ble veldig fin, billig (kanskje 150 kr totalt) og gøy å ha gjort det selv Det var faktisk et veldig godt tips Vet ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det før. Blomster er sikkert billige i løsvekt der - absolutt en ide å ha i tankene :jeppe: Men det jeg ville frem til her Ziamor, er at det var etter den ene friske blødningen at jeg ble gravid! Så kanskje det nå endelig er skikkelige forhold inni livmoren din for en liten spire! La oss håpe du har rett Håper livmoren min ordner tipp-topp forhold Gynekologen sa faktisk at livmoren min så veldig fin ut, så håper det bare er PCOS som er problemet. Føler meg optimistisk i dag altså Sitter forresten og kikket på ebay, men til min store irritasjon ser det ut som om mye kun sendes til USA. Er det noen måte man kan begrense søket på, slik at man kun får opp de som shipper til Europe f.eks? Synes omtrent ALLE kun shipper til USA Jeg er ikke e-bay-vant, har aldri kjøpt noe derfra før, men føler at det er på tide nå, rett og slett Endret 20. juni 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. juni 2010 #1110 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg innbiller meg at jeg har klart å velge avanserte innstillinger eller noe for å begrense området tingene blir sendt til, men jeg husker jo selvfølgelig ikke hvordan jeg gjorde det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. juni 2010 #1111 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Ang eBay: Jeg regner med at du sorterer etter pris+frakt-lavest først? Da får du de som sender til Norge først, og alle andre lenger ned. Jeg syntes det er veldig greit å få opp de som ikke sender til Norge også, spesielt hvis det er noe jeg ikke får så mange treff på. Ofte sender de til Norge allikevel hvis du bare spør Eventuelt kan du gå inn på avansert søk og velge "only show items available to norway". Men da må du gjøre det for hvert søk, tror jeg Ang blomster: Det ligger masse filmer ute på youtube med hvordan du lager buketter Blomstertape og nåler med perler på, eventuelt annen pynt, finner du billig på eBay. Og så trenger du en tapetkniv Endret 20. juni 2010 av Pupsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #1112 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Takk for tips Småkjekset og Pupsi! Skal kikke nærmere på det etter jobb i dag. Og enda et godt tips Pupsi, kikket på youtube i går, og det så jo ganske kurant ut og ordne sin egen bukett Blir uansett bare dumt med en super-fancy bukett slik vi skal gifte oss, så da fungerer det strålende med noe litt enkelt. Tror nesten jeg må kjøpe inn noen blomster en dag denne uken og prøvelage - en fin unnskyldning for friske blomster hjemme (noe mannen nok synes er litt råflott til vanlig, selvom han kloklig holder tyst når jeg kjøper det ). Får man tak i blomstertape i alle blomsterbutikker her tro? :klø: Eller kan man kanskje kjøpt det på ebay? Spennende prosjekt *edit* Småkjekset ble for anledningen omdøpt til Smøkjekset - det går jo ikke ann Endret 21. juni 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 21. juni 2010 #1113 Del Skrevet 21. juni 2010 Kanskje pergoen har tuklet litt med syklusen din sånn at du får kortere sykluser? Hvis det går an? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 21. juni 2010 #1114 Del Skrevet 21. juni 2010 Syns den kan hete vi-nekter-og-gi-oss-før-spiren-sitter-boka I stedet for Jeg-er-lei-boka. Du fortjener en for tålmodigheten din i allefall Blomstertape får du kjøpt hos en blomsterforhandler, plantasjen osv.. Jeg kjøpte min der for jeg laget bukettene til brudepikene mine selv. Kjøpte perler fra ebay til og dekorerte med, og skjulte stilkene med lilla satengbånd - da lilla var en av fargene vi hadde valgt til bryllupet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 21. juni 2010 #1115 Del Skrevet 21. juni 2010 Så spennende med nært forestående bryllup Kan tenkte meg du ble inspirert av lørdagen Rørende var det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 21. juni 2010 #1116 Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg lagde også buketten min selv, med litt hjelp av ei dame som hadde gjort det før da... Det var faktisk ganske så enkelt! Hadde en rosebukett hvor det er en litt løs rund ball også noe som henger nedover. En helt vanlig en med andre ord. Kuttet rosestilkene litt nedpå og hadde i sånn ståltråd-sak for da var de lettere å forme og holde fine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #1117 Del Skrevet 21. juni 2010 Kanskje pergoen har tuklet litt med syklusen din sånn at du får kortere sykluser? Hvis det går an? Det hadde jammen vært noe det - pergo kan GJERNE få tukle til syklusen min så den blir kortere :dåne: Syns den kan hete vi-nekter-og-gi-oss-før-spiren-sitter-boka I stedet for Jeg-er-lei-boka. Du fortjener en for tålmodigheten din i allefall Blomstertape får du kjøpt hos en blomsterforhandler, plantasjen osv.. Jeg kjøpte min der for jeg laget bukettene til brudepikene mine selv. Kjøpte perler fra ebay til og dekorerte med, og skjulte stilkene med lilla satengbånd - da lilla var en av fargene vi hadde valgt til bryllupet Okai, tittlen på dagboka var kanskje vel pessimistisk, men det ble endret i affekt, i et håpløst øyeblikk Får endre det igjen i en god periode Plantasjen er jo bare en liten gåtur herifra, da skal jeg jammen sjekke der ved en passelig anledning - takk for tips Så spennende med nært forestående bryllup Kan tenkte meg du ble inspirert av lørdagen Rørende var det Bryllup er spennende, men siden vårt blir veeeeeldig lite og intimt er det mest koselig (fremfor spennende altså) :rødme: Jeg lagde også buketten min selv, med litt hjelp av ei dame som hadde gjort det før da... Det var faktisk ganske så enkelt! Hadde en rosebukett hvor det er en litt løs rund ball også noe som henger nedover. En helt vanlig en med andre ord. Kuttet rosestilkene litt nedpå og hadde i sånn ståltråd-sak for da var de lettere å forme og holde fine Jeg skjønner at jeg tydeligvis er helt talentløs til å komme på ting selv Her lager dere buketter selv alle sammen - bare jeg som ikke tenkte tanken på det tydeligvis Ståltråd var også et godt tips Sitter og ser på youtube nå og, etter gode tips til bukett Oppdaget nå at det ene hotellet vi har bestemt oss for å bo på under bryllupsreisen vår er på tilbud på hotels.com, så da tror jeg jammen meg jeg skal booke det for sikkerhets skyld - har ikke sett det så billig der før. Har funnet det 500 kr rimeligere på en amerikansk nettside, men rakk ikke å booke der før valutaen spratt i været, så da er prisen omtrent den samme som på hotels.com Men om valutaen går ned igjen, så skal jeg avbooke på hotels.com og booke på den billige siden i stedet *gjerrigknark* (mannen er oppgitt over at jeg velger alt for dyre hoteller, så må jo spare der jeg spare kan ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #1118 Del Skrevet 21. juni 2010 Hmm, kom til å tenke på en ting på dette bukett-opplegget. Dere som lagde selv, hvor lenge i forveien lagde dere buketten? Dagen før, eller samme dag? Og hvor lang tid tar det før blomstene begynner å visne om de ikke står i vann? Det blir jo noen timer uten vann uansett, det tar jo litt tid med seremonien og bilder etterpå. Det burde vel gå greit det? Kjedelig med halvdøde blomster på bildene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 21. juni 2010 #1119 Del Skrevet 21. juni 2010 Pergoen gjorde syklusen min kortere i hvert fall, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 21. juni 2010 #1120 Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg lagde den dagen før og satt den i vann i kjøleskapet over natten. Tok silkebåndet på morgenen og da sto den ikke i vann noe mer og den holdt seg fin, og vi hadde vielse først 16.00 så den bør holde hele dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå