*Lollipop* Skrevet 27. mai 2010 #981 Del Skrevet 27. mai 2010 Så spennende med blodprøver og EL snart! Det er jo godt at du nå får en oppfølging videre uansett hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #982 Del Skrevet 27. mai 2010 Dette er litt "moro", for han sa akkurat det samme til meg. Han har tydeligvis en regle han ramser av seg til "sånne som oss". To blodprøver er for å sjekke stigning ja! På mine var det ikke mulig å se på kun den fra dag 21 om jeg hadde hatt EL, for det var visst ikke så mye utslag da, men sammenholdt med den fra dag 23, var han ikke i tvil om at jeg hadde el. Mistenker at det er en del innøvde fraser ja. Han avsluttet det hele med å forsikre om at dette kom til å gå fint, men at det kom til å ta litt lengre tid enn vanlig. Sikkert noe han har funnet ut er greit å slenge på for å roe nervene til de som får sjokk over diagnosen Jeg ringte dit i dag, og da sa de at jeg skulle komme på den dagen som er nærmest da jeg egentlig skulle ta testen. Men siden jeg er ganske sikker på at EL ikke har vært, så tror jeg heller at jeg venter med første blodprøve til mandag, fremfor å ta første i morgen. Så spennende med blodprøver og EL snart! Det er jo godt at du nå får en oppfølging videre uansett hva som skjer Ja, det er jo spennende Ringte som sagt legen i dag, og satte like så godt opp ny time i juni med en gang Han sa egentlig sist gang at jeg skulle vente å se ann om tanta kom av seg selv denne gangen, men innen jeg vet det, så er vi jo langt uti juni, og da er det helt sikkert fullt hos ham før ferien. Og det bekreftet kontordamen når jeg ringte også - bare så vidt jeg fikk time før sommeren nå faktisk Litt lettelse å få timen på plass, for da vet jeg iallfall at jeg mest sannsynlig slipper å gå hele sommeren å bare vente uten å få prøvd noe som helst Kanskje jeg rekker to runder til med Pergo og før vi drar på ferie Det tar jo litt tid om jeg må ta en ti-dagers kur Primolut før hver runde Men men, forhåpentligvis trenger jeg ikke mer enn denne kuren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 27. mai 2010 #983 Del Skrevet 27. mai 2010 Du trenger vel antagelig ikke Primolut før hver gang? Jeg innbiller meg dersom Pergoen virker, så får du eggløsning og enten blir gravid eller får mensen. Og da trenger du ikek Primolut. Men hvis Pergoen ikke virker, prøver de da mange flere ganger, for å se om den plutselig virker?? :klø: Det trodde ikke jeg de gjorde. I hvert fall ikke når du settes på dobbel kur på første forsøk! Mer enn dobbel kur anbefales vel ikke tror jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 27. mai 2010 #984 Del Skrevet 27. mai 2010 Krysser fingrene for at det funker som bare det med pergo dene runden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #985 Del Skrevet 27. mai 2010 Om Pergo'en virker, slik at tanta kommer, så trenger jeg jo ikke ny Primolut nei Men nå skal jeg jo ha en pausesyklus fra Pergoen også, og da er jeg mer tvilsom til om tanta kommer. Mener nå å ha hørt at tre runder Pergo er vanlig å prøve uansett om det ikke virker første gang :klø: Det er jo mange som får virkning noen av gangene, men ikke alle, så trodde derfor at tre ganger var det anbefalte Får høre hva han har å si når jeg skal dit i juni Takk for kryssing, Pusilus Har hatt litt magevondt i et par dager nå, men innbiller meg at det er for høyt til å være eggstokker Eggstokk-vondt skal vel være ganske langt ned i magen, elle? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 27. mai 2010 #986 Del Skrevet 27. mai 2010 Hos meg kan eggløsnings-vondter være hvor som helst i magen under navlen, bare sånn for å gjøre forvirringen komplett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 27. mai 2010 #987 Del Skrevet 27. mai 2010 Håper Pergotime gjør susen så EL kommer - om 3 dager? - og at dere får spiren til å sitte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 28. mai 2010 #988 Del Skrevet 28. mai 2010 Det er vel noen som får trippel Pergo, men jeg tror det er maks. Håper du slipper det da! Jeg var også veldig tvilende til om jeg skulle få EL i pausemnd, men det var jo til og med da jeg ble gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 28. mai 2010 #989 Del Skrevet 28. mai 2010 Fått prøvd det andre merket på juicen? Har bare sett den ene som jeg har i butikkene, men har sluttet å lete nå også siden jeg var så fornøyd med den Ellers går det bra? Ikke de store bivirkningene fra pergoen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #990 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Hos meg kan eggløsnings-vondter være hvor som helst i magen under navlen, bare sånn for å gjøre forvirringen komplett :klø: Så da jeg ikke utelukke at det var EL-smerter heller Men jeg har uansett ingen temp-stigning enda, så da er det vel usannsynlig at det hadde noe med EL å gjøre. Håper Pergotime gjør susen så EL kommer - om 3 dager? - og at dere får spiren til å sitte! Tickeren min er bare gjetning - jeg har alt utsatt EL på den en gang Håper Pergo gjør susen - bedre sent enn aldri Det er vel noen som får trippel Pergo, men jeg tror det er maks. Håper du slipper det da! Jeg var også veldig tvilende til om jeg skulle få EL i pausemnd, men det var jo til og med da jeg ble gravid! Sant Må tenke positivt - men det er så vanskelig. Jeg klarer liksom ikke forestille meg at jeg skal få hverken EL eller bli gravid Det virker så fjernt på en måte Fått prøvd det andre merket på juicen? Har bare sett den ene som jeg har i butikkene, men har sluttet å lete nå også siden jeg var så fornøyd med den Ellers går det bra? Ikke de store bivirkningene fra pergoen? Har ikke funnet det andre merket, men bare dårlige butikker i nærheten her og Får huske det neste gang vi er innom en litt bedre butikk Ingen bivirkninger av Pergoen som jeg merker. Skulle nesten ønske jeg hadde noen. Innbiller meg at jeg da hadde fått mere troa Føler meg helt ferdig i dag, skikkelig trøtt og sliten Vi er nødt til å i kveld og, om vi skal holde oppe annen-hver-dag-planen Frister ikke så veldig nå nei Satser på tøm og røm om jeg ikke våkner mer God fredagskveld folkens Endret 28. mai 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 28. mai 2010 #991 Del Skrevet 28. mai 2010 Tøm og røm.. God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 28. mai 2010 #992 Del Skrevet 28. mai 2010 Ut fra det du skriver så virker det som en god idé å ta blodprøven på mandag ja. I morgen begynner jeg på enkel pergokur! Blir spennende å se hvordan det går. Lykke til med EL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 28. mai 2010 #993 Del Skrevet 28. mai 2010 Det var helt fjernt for meg også, så jeg skjønner godt hva du mener. Det er fremdeles fjernt for meg at vi faktisk fikk det til, selv om jeg ikke senker skuldrene helt ennå, så har vi i hvert fall klart å bli gravide og nesten ferdige med 1. trimester. Og da kan du også, vet du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #994 Del Skrevet 29. mai 2010 Hva skjer med at mannfolk (iallfall min) ikke er i stand til å vekke folk på en normal måte? Når jeg er oppe før mannen og skal vekke han, så går jeg stille mot soveromsdøra, og lukker den forsiktig opp, lister meg bort til han, og bøyer med ned og stryker litt forsiktig på han, mens jeg med roooolig og lav stemme sier "nå må du våkne, pus". Når mannen skal vekke meg, så tramper han mot døra så det høres ut som en elefantflokk er på vei, river opp døra så jeg alt der havner i sjokk, og roper inn "stå opp, klokka er 10!" Gleder meg til den dagen han skal vekke en småtass på den måten der du... Da blir det hyl og grin Satser på at det bare er meg han mener han må være litt hard med Tøm og røm.. God helg!! Det ble ingen tøm og røm heller, mannen var så trøtt han og, så vi tar det igjen i dag Tempen er fremdeles lav, så neppe for sent. Er uansett bare et par dager siden siste runde God helg tilbake, i gravide-verden Ut fra det du skriver så virker det som en god idé å ta blodprøven på mandag ja. I morgen begynner jeg på enkel pergokur! Blir spennende å se hvordan det går. Lykke til med EL! Så spennende med flere på Pergo da! Lykke til du også Vi skal klare det begge to! Det var helt fjernt for meg også, så jeg skjønner godt hva du mener. Det er fremdeles fjernt for meg at vi faktisk fikk det til, selv om jeg ikke senker skuldrene helt ennå, så har vi i hvert fall klart å bli gravide og nesten ferdige med 1. trimester. Og da kan du også, vet du! Godt at det er flere som meg Jeg kommer antaglig ikke til å skjønne det før ungen er ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #995 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Hmm... I dag har jeg hatt murringer i magen igjen - kjennes ut som mensmurringer :klø: Noen som har EL-smerter som kjennes ut som murringer? Jeg har for det meste lest at de som kjenner EL-smerter kjenner det som stikninger, men Pusilus hadde jo vondt i hele området under navlen, så sannelig om jeg vet Tenk om det er EL Tror egentlig ikke det, for jeg har jo støtt og stadig slike murringer gjennom syklusen ellers og (i den grad jeg har noen syklus ) Får bare vente å se (vi har iallfall gjort vårt for å sørge for at egget tas vel i mot ) Endret 29. mai 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 29. mai 2010 #996 Del Skrevet 29. mai 2010 Murringer har jeg opplevd...med litt stikkinger da.....ble også kvalm første EL etter p pilleslutt(pp5)....og neste PP kastet jeg opp ved EL(ble befruktet :gjeiper: ) Strør litt rundt meg når jeg er innom :strix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 29. mai 2010 #997 Del Skrevet 29. mai 2010 Jeg husker at EL for meg føltes helt annerledes på Pergo enn vanligvis, men glemsk som jeg er husker jeg ikke hvordan det er til vanlig og hvordan det var på Pergo.. Krysser fingrene for at det er EL du kjenner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 30. mai 2010 #998 Del Skrevet 30. mai 2010 Jeg har egentlig aldri skjønt meg på disse tingene som jeg kjenner i magen jeg Rundt EL pleier jeg å ha en mildere versjon av mensvondt, men av og til kan det samme komme både før og etter EL også så nei jeg har dessverre ikke mye klokt å komme med Håper du har hatt en fin helg hittil og får en fortsatt god søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #999 Del Skrevet 30. mai 2010 Jeg leste akkurat på pernilleinfo at man kan ha EL-smerter både før, under og etter EL, så det er ikke så rart du kjenner noe hele veien Buffy Smertene før skyldes at eggposene blir større i buken og tar opp plass, under skyldes at eggposen sprekker og sprenger gjennom eggstokkveggen, og etter skyldes og at det lekker ut ting og tang som irriterer buken. Men dere - jeg lurer på om EL er overstått her faktisk I går kjente jeg jo enda mer murringer, og i dag er tempen så høy som den faktisk aldri har vært før så lenge jeg har tempet Det kan jo være et engangstilfelle, så blir spennende i dagene som kommer FF mente imidlertid at jeg er 3 DPO allerede, og at EL i såfall da var torsdag. Jeg innbiller meg mer i går FF-charten Uansett blir det iallfall fryktelig spennende å tempe de neste par dagene. Må innrømme at jeg kommer til å bli fryktelig skuffet om tempen er lav igjen i morgen nå Uansett glad jeg ventet med blodprøvene til i morgen og onsdag Tenk om Pergo faktisk virker på meg - det hadde vært fantastisk Da føles det iallfall som vi har mye bedre sjanser til å få klaff etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 30. mai 2010 #1000 Del Skrevet 30. mai 2010 Uansett blir det iallfall fryktelig spennende å tempe de neste par dagene. Må innrømme at jeg kommer til å bli fryktelig skuffet om tempen er lav igjen i morgen nå Akkurat det har jeg opplevd, må innrømme at jeg begynte å grine. Satser på at du slipper det og at EL er overstått. Det er vel ikke så nøye om det var i går eller torsdag, men det er vanskelig å si. Jeg ville gjettet i går jeg også, men "slow rise" er også helt vanlig så det kan være du har det. I alle fall satser vi på at EL er overstått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå