Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Dobbel :flau:

Men siden den ble dobbel - så kan jeg jo utnytte den litt bedre.

Jeg har faktisk litt svake mensmurringer nå. Kan dette ha med Pergo'en å gjøre? :klø: Jeg har jo bare rukket en kveld med Pergo enda - har ikke tatt dagens dose :vetikke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk mine symptomer ganske umiddelbart etter at jeg begynte, dagen etter kanskje? Det er jo sterke hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Vi får håpe det er murringer som gjør veksthulen klar for beboelse :fnise:

Hvor lenge er det til EL skal intreffe hos deg nå da?

Jeg venter og venter og venter og venter på min..... :sjenert:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det var Pergo'en som har begynt å jobbe med saken :fnise:

EL skal vel dukke opp sånn veldig ca 5-10 dager etter siste pergo, og siste pergo inntas lørdag kveld. Så EL kan altså dukke opp om ikke veeeeeldig lenge :hoppe:

Håper det skjer noe hos deg og snart Smaragd :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine egg modnet veeeldig sakte, så jeg fikk ikke EL før nesten 3 uker etter pergo. Da fikk jeg EL-sprøyte for at det skulle løsne. Så du må ikke gi opp håpet selv om EL ikke kommer innen 10 dager altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende :popcorn: Føler på meg at dere får det til på første forsøk :jepp:

Har du fortsatt like mye menssmerter? Eller er det "bare" pergosmerter? Gjelder det forrsten alle, det med at man ikke bør ta ibux under mensen? Minsker det sjansen for å lykkes?

Håper du nyter fridagen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine egg modnet veeeldig sakte, så jeg fikk ikke EL før nesten 3 uker etter pergo. Da fikk jeg EL-sprøyte for at det skulle løsne. Så du må ikke gi opp håpet selv om EL ikke kommer innen 10 dager altså.

Hvordan fant dere ut at eggene modnet så sakte da? :klø:

Dere må ha fått veldig tett oppfølgning?

Jeg skal jo bare bestille en ny time i juni en gang om ingenting skjer nå, så da får de jo ikke fulgt med slik som de har gjort med deg - heldiggris. Skulle ønske din gynekolog holdt til her i nærheten :Nikke:

Dette blir spennende Føler på meg at dere får det til på første forsøk

Har du fortsatt like mye menssmerter? Eller er det "bare" pergosmerter? Gjelder det forrsten alle, det med at man ikke bør ta ibux under mensen? Minsker det sjansen for å lykkes?

Håper du nyter fridagen

Håper du får rett i dine spådommer, Becky :fnise:

Menssmerter har gitt seg helt. Faktisk ser det ut som tanta drar sin vei i dag også. Så da åpnes det for litt :sengekos: fremover :lur: Vet i grunnen ikke om det i går var pga Pergo'en eller hva, men borte i dag iallfall :vetikke:

Ingen andre symptomer så langt heller :riste:

Det med IBUX gjelder alle - les pakningsvedlegget :) Vet ikke hvorfor det ødelegger, men det står iallfall at man ikke bør ta det. Det er ikke noe :nei: altså, men bare at man bør unngå om man kan :Nikke:

Fridagen er helt topp :strix: Har fått røsket opp i litt bedd i hagen, og plantet så smått - deilig med litt farger etter en grå og trist vår :Nikke: Ingen ekle bivirkninger av Pergo'en, og de ellers så irriterende kvisene er mye bedre enn på lenge (faktisk ingen nå - bare litt "røde" prikker :hoppe:). Vekta går rette veien (til tross for flere alvorlige sprekk :fnise:), mannen er verdens beste, og ferie og bryllup nærmer seg :hoppe:

Alt i alt en flott dag :hjerte:

Håper alle andre koser seg og nyter fridagen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en veldig fin tid nå :rødme: Du glemte å nevne at du snart er gravid da. Om ikke denne PP, så blir det nok snart :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg trenger å slenge inn babystøv her til deg, dette høres jo bare lovende ut nå da :jepp:

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fant dere ut at eggene modnet så sakte da? :klø:

Dere må ha fått veldig tett oppfølgning?

Jeg skal jo bare bestille en ny time i juni en gang om ingenting skjer nå, så da får de jo ikke fulgt med slik som de har gjort med deg - heldiggris. Skulle ønske din gynekolog holdt til her i nærheten :Nikke:

Ja jeg fikk veldig tett oppfølging, tror jeg var til UL 1-2 ganger i uka for å se hvordan eggstokkene reagerte på medisinene. Men nå måtte jeg jo gå på hormonsprøyter i tillegg til pergo, og derfor ble det nok gjort alt for at vi skulle lykkes første gang. Brukte sikkert 10 000 til sammen på disse medisinene.. Han gynekologen er ekstremt flink med barnløshet ja, har hørt at folk reiser helt fra Trondheim ned hit til Bergen bare for å gå til han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje på tide å settte et par nye streker over "fremgangen" denne syklusen :fnise:

Siste Pergo ble tatt i går kveld, så nå får vi bare vente og se om naturen vil det slik at jeg får EL eller ikke :vetikke:

- Oppstart Primolut, 26.04.10

- Siste pille Primolut, 05.05.10

- Tante Rød melder sin ankomst (håper jeg iallfall :sjenert:)

- Oppstart Pergotime, CD3

- Siste pille Pergotime, CD7 :bond:

- EL påvist med temp/test (:pls:)

- Blodprøve CD21

- Blodprøve CD23

- Tantebesøk :heks:/Huleboer :gravid:

Høres ut som du har en veldig fin tid nå :rødme: Du glemte å nevne at du snart er gravid da. Om ikke denne PP, så blir det nok snart

Sant nok, jeg burde ha medtatt et jeg jo snart er gravid :fnise:

Godt tenkt, Becky :ler:

Føler jeg trenger å slenge inn babystøv her til deg, dette høres jo bare lovende ut nå da

BABYSTØV! :strix:

:klemmer:

Ja jeg fikk veldig tett oppfølging, tror jeg var til UL 1-2 ganger i uka for å se hvordan eggstokkene reagerte på medisinene. Men nå måtte jeg jo gå på hormonsprøyter i tillegg til pergo, og derfor ble det nok gjort alt for at vi skulle lykkes første gang. Brukte sikkert 10 000 til sammen på disse medisinene.. Han gynekologen er ekstremt flink med barnløshet ja, har hørt at folk reiser helt fra Trondheim ned hit til Bergen bare for å gå til han.

Lurer litt på hvorfor det ikke er vanligere å gjøre slik du gjorde det? :klø: Synes iallfall ikke jeg har hørt den varianten så ofte, og det er jo et fint alternativ til prøverør da :vetikke:

Hva var det som gjorde at de satte deg på sprøytene i tillegg til Pergo'en, vet du det? *suger til meg kunnskap* :fnise:

Deilig med noen dager fri nå - har virkelig kost oss i friperioden og vært på hyttetur, ordnet ting og tang hjemme, og bare kost oss :hjerte:

I dag prøver jeg på en ny kake til 17. mai i morgen - den ser veldig god ut, selvom den ikke er veldig sunn da :fnise:

Satser på å få andre til å spise opp mesteparten :lur: Halve moroa er jo å prøve å lage noe nytt :ler:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får en flott feiring i morgen :klemmer: Er dere igang med prøvinga ennå? :lur: Eller har ikke tanta dratt sin vei?

Er sjansen større for å lykkes med pergo enn uten? Siden det stor sjanse for tvillinger mener jeg. Forestiller meg liksom at man blir så super fruktbar når man går på pergo. Derfor har jeg trua :jepp:

Satser dere på annenhver dag nå, eller mest rundt EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvorfor det ikke er vanligere å gjøre slik du gjorde det? :klø: Synes iallfall ikke jeg har hørt den varianten så ofte, og det er jo et fint alternativ til prøverør da :vetikke:

Hva var det som gjorde at de satte deg på sprøytene i tillegg til Pergo'en, vet du det? *suger til meg kunnskap* :fnise:

Jeg vet ikke, de fleste som prøver pergo får jo EL, så det er vel ikke så ofte det er nødvendig med sterkere medikamenter. Planen var bare pergo her og, men han ville se på eggstokkene dagen før jeg skulle begynne, og da var de visst helt i dvale. Så han mente at jeg trengte små doser med hormonsprøyter i tillegg for å vekke dem litt. :) Virker ikke som om det er så mange gynekologer som vet eller tenker over at det faktisk går an å fikse EL ved å bruke hormonsprøytene i bittesmå doser dersom pergo ikke fungerer. :vetikke:

Ha en super 17. mai i morgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den listen din der var veldig fin, godt å se at du kan sette noen streker over :nigo:

Becky: jeg kan ikke så mye om pergo, men min kusine gikk på det nå før jul, og hun fikk ca 20 modne egg :dåne: De fikk streng beskjed om å ikke ha sex, og hun fikk ikke flere pergokurer, men gikk rett videre på laparoskopi og prøverør.

Håper du får en fin 17. mai i morgen, Zia :flagg::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over halvveis på lista jo :hoppe:

Krysser fingrene for at EL dukker opp :duskedame:

HÅper du får en flott dag i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becky: jeg kan ikke så mye om pergo, men min kusine gikk på det nå før jul, og hun fikk ca 20 modne egg :dåne: De fikk streng beskjed om å ikke ha sex, og hun fikk ikke flere pergokurer, men gikk rett videre på laparoskopi og prøverør.

Oi :hakeslepp:

Du satser kanskje ikke på 20-linger, Zia? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hakeslepp: seriøst 20modne egg???????herrigud :dåne:

Er det alle som får kikket om dem får modne egg før dem kjører på sex :klø: Har ikke hørt at folk gjør det...hva skjer da med de som får så mange modne egg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 egg!! Jammen godt de kikket på eggstokkene hennes før EL! Må si hun responderte bra på pergo da.. :fnise:

En stund så det ut som om jeg kunne få 3 modne egg, og om det hadde skjedd sa gynekologen at vi enten måtte avbryte forsøket eller ta de ut og gjøre det om til prøverør hvor de ville satt inn ett egg. Å risikere trillinger ville vi ikke fått lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre - 20-linger ... hihi

Jeg har spist 5 kurer med pergo nå - ikke hatt noe oppfølging...

Men ringte selv for å etterspørre blodprøve - så det skal jeg få tatt denne uka - og tror nok den kommer ut negativ...

Ha en fortsatt fin 17.mai!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme og på plass igjen før arbeidsdagen i morgen - godt å vite at det kun er 4 dager på jobb, og så nok en langhelg :fnise:

Føler jeg har spist nok mat i dag alene for en ukes tid, så nå blir det suppe-måltider resten av uka for å veie opp for sprekken i dag :fnise:

Er dere igang med prøvinga ennå? Eller har ikke tanta dratt sin vei?

Er sjansen større for å lykkes med pergo enn uten? Siden det stor sjanse for tvillinger mener jeg. Forestiller meg liksom at man blir så super fruktbar når man går på pergo. Derfor har jeg trua :jepp:

Satser dere på annenhver dag nå, eller mest rundt EL?

Prøvingen ble offisielt startet i dag, på selveste nasjonaldagen - måtte jo feire den med brask og bram :ler:

Det er vel kanskje litt større sjanse med Pergo? :klø: Flere egg kan jo ofte modnes, og kvaliteten på eggene blir ofte bedre, så derfor mange som har EL av seg selv som også blir satt på Pergo nettopp for å "booste" eggene litt :fnise:

Tror vi går for minimum annen hver dag et par uker fremover iallfall, og gjerne oftere ved behov :fnise:

Jeg vet ikke, de fleste som prøver pergo får jo EL, så det er vel ikke så ofte det er nødvendig med sterkere medikamenter. Planen var bare pergo her og, men han ville se på eggstokkene dagen før jeg skulle begynne, og da var de visst helt i dvale. Så han mente at jeg trengte små doser med hormonsprøyter i tillegg for å vekke dem litt.Virker ikke som om det er så mange gynekologer som vet eller tenker over at det faktisk går an å fikse EL ved å bruke hormonsprøytene i bittesmå doser dersom pergo ikke fungerer.

Ha en super 17. mai i morgen!

Håper du har hatt en flott 17. mai du og :klemmer:

Høres ut som du virkelig fikk flott oppfølgning :Nikke:

Håper ikke mine eggstokker er i dvale altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...