Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Takk for alle hyggelige kommentarer :klemmer:

Godt å se at det er populært at jeg endelig har fått tanta og kan bidra til litt spenning her :lur:

Hurra

Kan du bruke paracet da? Eller kan du ikke bruke noen form for smertestillende?

Tror paracet er ok, men den har ingen effekt på menssmerter på meg, dessverre :filer:

PS: jeg følger med her selv om jeg sjelden skriver noe, er litt redusert kan man si..

:klem:

Koselig at du er innom, uansett om formen ikke tillater så mye skriving - du har jo god grunn til å være redusert :fnise:

Håper ikke smertene er altfor ille. Da får du ta deg en paracet eller to i tilfellet. Det er vel ikke like ille som ibux.

Paracet fungerer som sagt ikke, men tar gjerne i mot tips til annen smertestillende som gjør susen og ikke skader prøvingen... :sjenert:

:hoppe: Hurra for tanta!

Åja, husker de fæle magevondtene! :( Jeg gikk på primolut 3 måneder på rad (ikke spør meg hvorfor gynekologen mente jeg måtte det gjøre det...) og det ble verre og verre for hver gang. Siste gangen var det rett før mannen ville ringe legevakten for det var så ille, jeg lå i senga og hylgrein.

Woohoo nå blir det pergo! Og da skal spiren sitte, jeg bestemmer!

Og siden du har så lyst på tvillinger kan du jo prøve min oppskrift når EL nærmer seg

:sengekos: 2-3 ganger om dagen fra og med 2 dager før EL. (Har faktisk lest i senere tid at om man har samleie ofte så øker sjansen for toeggede tvillinger, for det er mulig at eggene kan bli befruktet ved hvert sitt samleie)

Drikk slimløsende hostesaft

Ligg med beina til værs etter samleie med pute under korsryggen

Orgasme samtidig eller etter mannen (det skal visst hjelpe svømmerne oppover)

Advarsel: Du blir hval innen 6 måneder om dette lykkes.

:skratte: :skratte:

Fantastisk kommentar på slutten der :skratte:

Det er ikke det at jeg har LYST på tvillinger altså, det er jo ikke noe særlig med høyere risiko og alt. Men dersom det skulle vise seg å bli klaff og det er tvillinger, så er det HELT greit selvsagt :Nikke: Tar jo det man kan få :fnise:

I morgen er Pergo-start. Skal ta dobbel dose, dvs to piller om dagen. Det står dog bare "to tabletter daglig" på esken. Skal man ta de samtidig? På morgen? På kveld? Hver for seg? :vetikke:

Noen som vet? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om de skal tas sammen, men min enkle kur har jeg fått beskjed om at skal tas på kvelden. Hvis det hjelper deg noe..

Grattis med tantebesøk da!! Det er stas!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jammen det er sant, man blir jo hval! Tør ikke tenke på hvordan jeg ser ut på slutten! :haar:

Jeg tok begge mine piller samtidig på kvelden tror jeg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at tanta har kommet!!!! :)

Da er det bare å sende babystøv og ønske dere lykke til i neste PP :) Dette blir bra Zia - 2010 er gravid-året for oss :klem:

Tror min baby blir født i 2011, selv med termin i slutten av desember, så det er bare å følge etter :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at TR endelig kom og at du skal i gang med Pergotime.

De første rundene med Pergo skrev legen to tabletter hver morgen, men denne gangen (ny lege) skrev hun en tablett morgen og en kveld, og når jeg kommenterte det til hun på apoteket sa hun at det sikkert var greit å fordele de litt...

Funker nok uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar på Pergo alle sammen - det ser jo ut som man kan ta det når som helst egentlig, så da slenger jeg bare i meg begge to samtidig jeg, fra og med i kveld :jepp:

Håper jeg kan følge etter Cypress, som HELT uten Pergo (uhørt :fnise:) har klart å bli :gravid::strix: :strix: :strix:

Det er jo fantastisk!

Det er så mange ny-gravide her for tiden at jeg kjenner jeg ikke akkurat har mindre lyst til full klaff snart selv... :sjenert:

Men men, min tid kommer sikkert snart den og *tålmodig* :jepp:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar på Pergo alle sammen - det ser jo ut som man kan ta det når som helst egentlig, så da slenger jeg bare i meg begge to samtidig jeg, fra og med i kveld :jepp:

Håper jeg kan følge etter Cypress, som HELT uten Pergo (uhørt :fnise:) har klart å bli :gravid::strix: :strix: :strix:

Det er jo fantastisk!

Det er så mange ny-gravide her for tiden at jeg kjenner jeg ikke akkurat har mindre lyst til full klaff snart selv... :sjenert:

Men men, min tid kommer sikkert snart den og *tålmodig* :jepp:

Plutselig sitter den hos deg og, det er jeg helt sikker på! Jeg har liksom hele tiden følt at vi er litt like når det gjelder prøvingen, antagelig godt påvirket at vi har samme diagnose og samme gynekolog. :fnise: Så da har jeg trua på at når det ser ut til å ordne seg for meg, så gjør det det for deg og!!! Og husk at jeg sluttet på pilla noen måneder før deg (mener jeg i hvert fall? :klø: Jeg sluttet i mai i fjor), så da følger du straks-straks etter!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klemmer:

:klemmer:

Med dobbel pergo burde du i hvert fall ha gode sjanser! :klemmer:

:jepp:

Plutselig sitter den hos deg og, det er jeg helt sikker på! Jeg har liksom hele tiden følt at vi er litt like når det gjelder prøvingen, antagelig godt påvirket at vi har samme diagnose og samme gynekolog. :fnise: Så da har jeg trua på at når det ser ut til å ordne seg for meg, så gjør det det for deg og!!! Og husk at jeg sluttet på pilla noen måneder før deg (mener jeg i hvert fall? :klø: Jeg sluttet i mai i fjor), så da følger du straks-straks etter!! :jepp:

Håper inderlig du har rett i teorien din om at vi er like prøve-messig :fnise:

Jeg sluttet på pillen i august, så da har du tre måneders forsprang på meg. Det komiske er jo at jeg om tre måneders tid også skal til samme by som du skal til nå - så vi kan fort ende opp som veeeeeeldig like dersom jeg følger skjema og får klaff 3 mnd etter deg, noen dager før avreise til selveste byen! :ler:

(Håper imidlertid at jeg kan kopiere deg alt nå - det må da være rom for litt avvik :fnise:)

Første Pergo-dose ble inntatt i går kveld, og jeg kjenner ingenting så langt - null magevondter, hetetokter, hodepine :riste: Sov i grunnen bedre enn på lenge i natt :vetikke:

Håper det fortsetter slik (men at pillene selvsagt gjør jobben likevel da, bare i det stille... :sjenert:)

Er alt litt redd for at det blir mer venting i sommer pga ferier og slikt (dersom ingenting skjer denne syklusen da selvsagt :lur:), så tror jeg må lage en plan i hodet mitt for hvordan jeg skal få kloa i mer pergo og primolut dersom det blir nødvendig. Orker IKKE å vente til august om det ikke funker nå :riste:

MEN! Hva er nå dette for noen tulle-tanker : :scorpis:

SELVSAGT klaffer det nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kurer fikk du resept på? Bare én? Og skal du ha pausemnd? Satser på at du får full klaff av denne kuren, ja! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare på en :snurt:

Men velger å tolke det dit hen at legen er super-optimist på at vi ikke trenger flere :ler:

Fikk beskjed om å se ann om tanta kommer av seg selv neste gang (pausemåneden), og gjør den det så skulle jeg bare vente til august med å bestille ny time.

Synes det er litt lenge, for klarer ikke å se for meg at tanta kommer av seg selv mer enn maks 2 ganger fremover, og da kommer det jo til å bli leeeeeenge til neste tante igjen uten primolut :filer:

Men får se det ann noe fremover - skal inn til blodprøve CD21 og 23, så da skal jeg spørre litt om hvor lang ventetid gynekologen har på timer, og når han skal på ferie, så jeg kan legge en slu plan :fnise:

Orker ikke vente sånne lange perioder nok en gang :riste: Nå skal det skje saker her ja, enten om det blir spire eller bare fremgang i utredningsfasen :jepp:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir jo for dumt å ha lange ventetider når du først er satt på et behandlingsprogram.. du må jo følges opp så du slipper enda flere sånne lange venteperioder.. syns nå jeg da :klemmer:

Men selvfølgelig får jo du full klaff og blir en hval om 6 mnd som tinio sa det :Nikke::fnise:

Jeg vil også bli en hval.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: Legen skal på ferie til rundt skolestart! 23. august er han allerede full, men jeg har en time hos han 24. august som jeg tipper jeg ikke trenger lenger. Så hvis jeg avbestiller den kan du be om å få den! Lurt!! :jepp: (kjekt med samme lege altså, så kan vi utveksle info om han!! :ler: )

Jeg har forresten en ubrukt Pergoresept liggende også.... Riktignok bare enkel dose da men. I tilfelle du blir helt desperat mener jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også bli en hval.... :sjenert:

:ler:

Jeg som prøver mitt beste for å unngå å bli hval (uten spire i magen) om dagen, og likevel prøver jeg desperat å få en spire i magen, som jo er en sikker hval-vei, og det helt bevisst :overrasket:

Hva man ikke gjør for en spire :fnise:

:opplyser: Legen skal på ferie til rundt skolestart! 23. august er han allerede full, men jeg har en time hos han 24. august som jeg tipper jeg ikke trenger lenger. Så hvis jeg avbestiller den kan du be om å få den! Lurt!! :jepp: (kjekt med samme lege altså, så kan vi utveksle info om han!! :ler: )

Jeg har forresten en ubrukt Pergoresept liggende også.... Riktignok bare enkel dose da men. I tilfelle du blir helt desperat mener jeg... :sjenert:

Hvaaaaa? Han kan jo ikke være borte så lenge? :grine::overrasket:

Hjelp, nå ble jeg litt engstlig her altså... :sjenert:

Men han har vel forhåpentligvis ledig for eksisterende pasienter i juni enda vel? :klø:

Hvis ikke blir det privat gynekolog i sommer :snurt:

(PS - takker for resept-tilbud - skal fort se at jeg sender deg en PM om den utover sommeren :fnise:)

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja, da jeg ringte i går og fortalte at jeg er gravid fikk jeg time 9. juni. Kontordamen gav meg da i hvert fall 3 forskjellige tidspunkter jeg kunne velge mellom den dagen, så det burde absolutt fortsatt være mulig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet forresten ikke når ferien hans begynner da, bare at den slutter rundt skolestart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da kunne gå an å få en vente-å-se-resept. Også går du privat hvis du trenger noen form for oppfølging. Nei, du kan ikke finne deg iflere pauser nå. Menmen, du skal jo klaffe denne syklusen uansett, så hva er det vi egentlig snakker om? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da jeg ringte i går og fortalte at jeg er gravid fikk jeg time 9. juni. Kontordamen gav meg da i hvert fall 3 forskjellige tidspunkter jeg kunne velge mellom den dagen, så det burde absolutt fortsatt være mulig!!

Nei, det er vel sikkert håp. Men jeg kan jo egentlig ikke bestille time enda, for jeg skal jo liksom vente å se hva som skjer først :snurt:

Tålmodighet.... :filer:

Det må da kunne gå an å få en vente-å-se-resept. Også går du privat hvis du trenger noen form for oppfølging. Nei, du kan ikke finne deg iflere pauser nå. Menmen, du skal jo klaffe denne syklusen uansett, så hva er det vi egentlig snakker om? :ler:

Du har så rett så rett, dette er jo ingenting å snakke om, for jeg skal jo ikke dit igjen før jeg skal til UL :fnise:

Deilig med fridag i morgen - gleder meg alt til en hel dag fri med masse moro :strix:

Tror til og med det er mindre pollen i lufta, så kanskje det blir litt uteaktiviteter :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...