Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Forresten, mulig jeg har fått en bivirkning av Primolut'en alt (men i såfall en kjekk en :fnise:)

Jeg er sjokoholiker og ELSKER sjokolade. Ble litt sulten rett før lunsj på jobben i dag, og hadde et par smågodt-sjokolader på lur i skuffen. Dyttet nedpå og ble helt sjokkert over smaken - det smakte rett og slett bare ekkelt. Det var faktisk så ille at jeg spyttet den ut :overrasket: Tenkte først at det var en dårlig bit, så tok en annen, av helt annen type, og den smakte likedan :dåne:

Så etter det ble sjokolade-lysten brå-kurert :ler:

En kjekk bivirkning i bikini-oppkjøringen :briller:

Om det er en bivirkning da, men pytt, rart var det uansett :fnise:

Hehe! Så greit da!

En gang i syklusen så har jeg det også slik. Vet ikke helt hvor lenge før/etter TR det er siden jeg har uregelmessige sykluser, men sjokolade smaker iallefall ikke godt i det hele tatt da! Merkelige greier... :)

Jeg har jo PCO, og jeg syns det var greit å finne ut hva det var som var galt med meg, men likevel trist at noe er galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lagt på meg akkurat like lite på 28 uker denne gangen som sist, på tross at helt annet inntak av godteri og brus!

Jøss, så rare greier da :klø: Kanskje du er av de heldige som uansett har vanskelig for å legge på seg? :vetikke: Men samtidig skulle man jo da tro du gikk ned i vekt i det svangerskapet der du ikke spiste så mye godis da :klø:

Kroppen er noe rare greier :fnise:

Men jeg mener å ha hørt et eller annet sted at det er ganske vanlig(spesielt 1trimester) at gravide ikke orker godteri og den type søtt.....mulig at det er en naturlig ting å beskytte fosteret og få bedre vitaminer i kroppen :vetikke: Jeg vet at mange får dilla på citrus frukter, ofte pga vitamin C mangel.......jeg har fått dilla på melkeprodukter også, og det har jeg aldri likt før(drakk alltid rismelk).....eneste søte som jeg er svak for er is eller milkshake.....og da får jeg også en bellydans på kvelden

Kanskje det er naturens måte å beskytte på ja - naturen er jammen meg lur :Nikke:

Kan godt tenke meg at det er morsomt etter å ha spist is eller drukket milkshake ja :ler:

Stakkars små - godt de ikke husker det og kan kjefte på oss når de blir større - ser ikke for meg at jeg synes det hadde vært så alright om noen helte kaldt vann over meg mens jeg sov, bare fordi de skulle ha meg til å sprelle litt :ler:

Gleder meg til å prøve det når det blir min tur uansett *ond* :fnise:

Mmm... Som sjokoholiker må jeg si at DEN sjokoladen er ikke til å unngå en lørdagskveld.

Må prøves!

Har ikke smakt den jeg, men skjønner den må havne på handlelista snart... :sjenert:

Nå gleder jeg meg til å bli gravid, med håp om at søtsuger forsvinner/reduseres. Og av en annen grunn da

Hovedgrunn for å bli gravid: søtsuget forsvinner. Sekundært: en baby :ler:

Eller var det omvendt :fnise:

Hehe! Så greit da!

En gang i syklusen så har jeg det også slik. Vet ikke helt hvor lenge før/etter TR det er siden jeg har uregelmessige sykluser, men sjokolade smaker iallefall ikke godt i det hele tatt da! Merkelige greier...

Jeg har jo PCO, og jeg syns det var greit å finne ut hva det var som var galt med meg, men likevel trist at noe er galt...

Så artig, du trenger jo egentlig ikke EL-tester og slikt du da - du kan bare spise en sjokoladebit om dagen i stedet :fnise:

Synd at det er enda en PCO'er her - synes det er fryktelig mange :sukk: Men så er det jo stor andel av kvinner som har det og - 5-7 % leste jeg et sted. Mannen ble temmelig overrasket over antallet. Han trodde nok det var noe litt mer sært :fnise:

Forresten har jeg hatt mageknip for tredje dagen på rad nå - begynte dagen etter Primolut-start. Og i ettermiddag har jeg i tillegg vært skikkelig :spy: Det er mye mulig at det er tilfeldig, for man kan jo ha både mageknip og være kvalm sånn til vanlig og, men det kan jo faktisk være bivirkninger :vetikke: Uansett er det ikke noe å klage over så lenge det ikke er værre enn at det kan være helt normalt og liksom :ler:

4. dag med Primolut i dag - 6 to go! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta skal visstnok dukke opp med brask og bram 2-4 dager etter siste Primolut.

Med andre ord blir det forhåpentligvis besøk her rett før, eller i løpet av, neste helg :jepp:

(Er det bare meg, eller er "Primolut" et morsomt ord å si? :fnise:)

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått ned en halv kg på en uke uten å trene noe, bare ved å spise litt sunnere (og har hatt et par sprekk i løpet av uken og - noen sjokoladebiter (før de begynte å smake rart :fnise:) og litt for mye pizza i helgen som var).

Er godt fornøyd jeg :jepp:

Har lest at 0,5-1 kg i uken er realistisk vektnedgang dersom man trener og passer kostholdet. Så da kan jeg jo ikke klage så lenge det nærmeste jeg kommer trening er å skrive en haug svada-innlegg her på KG :ler:

Satser på nærmere en hel kg enn en halv til neste uke *optimist* :jepp:

:vinke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så flink du er Zia! :hoppe::klemmer: 0,5-1 kg i uken er veldig sunn vektnedgang, da holder den seg nede over lengre tid også :)

Stolt av deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du tak i legnen i går eller?

Jeg så på oversikten din over planen fremover at du skal sjekke med temping om du har el?? Skal du ikke inn og ta blodprøver?? Det gjorde jeg på min første Pergo-kur, og jeg skal det igjen nå på den neste. Rart om ikke du også skal det, siden vi har samme lege og samme diagnose.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned i snitt 0,9 kg i uka i mange mndr før jeg ble gravid. Så ble gravid og gikk ned nesten fem kg på to uker. Du kan jo prøve det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned i snitt 0,9 kg i uka i mange mndr før jeg ble gravid. Så ble gravid og gikk ned nesten fem kg på to uker. Du kan jo prøve det. :ler:

:Nikke: Det syns jeg du skal prøve på Zia!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 0,5 kg - 1 kg i uken er perfekt vektnedgang, går man ned mer betyr det at man mister muskelmasse, og det vil vi ikke! For det mister du nok av når du blir gravid. :fnise: Det har hvertfall jeg gjort, rumpa som jeg hadde trent så hardt for er borte vekk! :sjokkert:

Jeg og synes primolut er morsomt! Primolut-lut-lut! :ler: Gikk på det i fjor sommer selv, og siden jeg fikk blødning av det mente den gynekologen jeg gikk til da at jeg hadde hatt EL, derfor ville han ikke gi meg pergo. Hørt sånt? Jeg kunne kvelt han, får da ikke EL av primolut vel! Enkelte leger har ingenting i jobben sin å gjøre.

Ha en riktig god helg Zia! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så flink du er Zia! :hoppe: 0,5-1 kg i uken er veldig sunn vektnedgang, da holder den seg nede over lengre tid også

Stolt av deg!

ja, det hadde jo vært ekstra fint :jepp:

Kjedelig om alt kommer tilbake med en gang, men ikke så bekymret egentlig. Jeg sliter jo ikke vettet av meg akkurat, så da er det jo ikke så store livsstilsendringer jeg gjør for å gå ned, og ergo blir det lettere å holde vekten :jepp:

Fikk du tak i legnen i går eller?

Jeg så på oversikten din over planen fremover at du skal sjekke med temping om du har el?? Skal du ikke inn og ta blodprøver?? Det gjorde jeg på min første Pergo-kur, og jeg skal det igjen nå på den neste. Rart om ikke du også skal det, siden vi har samme lege og samme diagnose.. :klø:

Jepps, jeg fikk tak i han :jepp:

Jeg skal ta to blodprøver jeg også, men glemte de i oversikten siden de jo blir etter EL er overstått, og jeg er alt for ivrig til å vente på blodprøvesvar :ler: Men de må vel med på listen de og :filer:

Jeg gikk ned i snitt 0,9 kg i uka i mange mndr før jeg ble gravid. Så ble gravid og gikk ned nesten fem kg på to uker. Du kan jo prøve det.

Oi, det er jo kjempebra - med trening og da eller?

Spørs om jeg skal prøve trikset med å bli :gravid: Høres ut som en sikker vinner - to mariekjeks og en drue om dagen :kul:

Ja 0,5 kg - 1 kg i uken er perfekt vektnedgang, går man ned mer betyr det at man mister muskelmasse, og det vil vi ikke! For det mister du nok av når du blir gravid. :fnise: Det har hvertfall jeg gjort, rumpa som jeg hadde trent så hardt for er borte vekk! :sjokkert:

Jeg og synes primolut er morsomt! Primolut-lut-lut! :ler: Gikk på det i fjor sommer selv, og siden jeg fikk blødning av det mente den gynekologen jeg gikk til da at jeg hadde hatt EL, derfor ville han ikke gi meg pergo. Hørt sånt? Jeg kunne kvelt han, får da ikke EL av primolut vel! Enkelte leger har ingenting i jobben sin å gjøre.

Ha en riktig god helg Zia! :klem:

Oh no, så kjedelig at rumpe-treningen ble til ingen nytte :dåne: Det er visst noe av det vanskligste å trene oppp har jeg skjønt (derfor gidder jeg ikke en gang å prøve :ler:)

Primo lutt, priiiiimolutt, pri mo lutt, primoluuuut - et hav av muligheter :ler:

Jeg er litt rar sånn noen ganger - kan begynne å tenke over et ord, og så blir det bare superrart desto flere ganger man sier det i hodet. Til slutt blir jeg usikker på hva det egentlig heter. F.eks appelsin - det blir kjemperart når man sier det mange ganger.

Okai, det var dagens galskap - god helg folkens :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, en tanke slo meg her i dag...

Primoluten jeg går på nå er jo Progesteron-hormoner i pille-form. Og progesteron skal jo gjøre at tempen stiger, right?

Så i teorien er jeg i en kunstig lutealfase nå, og da burde jo tempen være høyere enn resten av syklusen og? :klø:

Tenkte å tempe mandag til onsdag (de tre siste dagene av primoluten) for å teste ut - spennende å se hva tempen ligger på nå. Jeg vet jo hvor den vanligvis har ligget forut for EL :jepp:

Innbiller meg at det kan hjelpe meg til senere, for å vite mer om hvor mye tempen hopper etter EL. Spennende prøve-prosjekt :fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det spennende for tiden, håper du får god effekt av primoluten :jepp:

Ser at du har gått ned i vekt også, er det pga PCOS eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det spennende for tiden, håper du får god effekt av primoluten :jepp:

Ser at du har gått ned i vekt også, er det pga PCOS eller?

Hei Lilly :vinke:

Er du prøver du og?

Går ikke ned i vekt pga PCOS, for jeg er ikke overvektig fra før (normal BMI). Men jeg veier noen kg mer enn jeg vil, og siden jeg skal gifte meg til høsten så fant jeg ut at det var fin motivasjon til å riste av seg noen kg :jepp:

Leste at det ofte kan ha betydning med noen få kg når man har PCOS også - at man får tilbake mensen og reduserer noen andre symptomer om man går ned litt, men trodde egentlig at man måtte være litt overvektig for at det skulle hjelpe noe :vetikke: Det hadde uansett vært en hyggelig effekt det og, så da har jeg litt motivasjon der og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lilly :vinke:

Er du prøver du og?

Går ikke ned i vekt pga PCOS, for jeg er ikke overvektig fra før (normal BMI). Men jeg veier noen kg mer enn jeg vil, og siden jeg skal gifte meg til høsten så fant jeg ut at det var fin motivasjon til å riste av seg noen kg :jepp:

Leste at det ofte kan ha betydning med noen få kg når man har PCOS også - at man får tilbake mensen og reduserer noen andre symptomer om man går ned litt, men trodde egentlig at man måtte være litt overvektig for at det skulle hjelpe noe :vetikke: Det hadde uansett vært en hyggelig effekt det og, så da har jeg litt motivasjon der og :jepp:

Nei, er ikke prøver - enda i hvertfall.. :lur: Men håper det ikke blir så lenge til da, derfor henger jeg litt her inne. Spennende å se hvordan det går med dere, plukke opp noen tips og sånt! Slutta på p-pillen ved nyttår, så har kontroll på syklusen i det minste.

Du har jo virkelig dobbel motivasjon til å gå ned noen kg, siden du ikke skal ned så mye er det vel ikke så mye som skal til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Her er det mye som skjer Zia :)

Så utrolig godt at du har funnet ut at du har PCOS...så vet du hvertfall hva det er og får hjelp til å sette igang systemet ditt :klem:

Blir spennende framover for å se hvordan det går videre med alle disse tingene du skal ta (husker jo ikke navnene jeg nå :sjenert: )og om det funker fort for deg...håper det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på tide å legge igjen spor her og - uten at jeg har noe nytt å melde :roll:

Er på 9. dag av Priomlut'en i dag - siste dag i morgen, og så satser jeg på besøk innen helgen er omme :lur:

Nei, er ikke prøver - enda i hvertfall.. :lur: Men håper det ikke blir så lenge til da, derfor henger jeg litt her inne. Spennende å se hvordan det går med dere, plukke opp noen tips og sånt! Slutta på p-pillen ved nyttår, så har kontroll på syklusen i det minste.

Du har jo virkelig dobbel motivasjon til å gå ned noen kg, siden du ikke skal ned så mye er det vel ikke så mye som skal til :)

Håper du får henge med oss for fullt snart :klemmer:

Vet hvordan det er å være klar for å begynne å prøve, men ikke få "lov" likevel - gruuuusomt :fnise:

:troest:

Her er det mye som skjer Zia :)

Så utrolig godt at du har funnet ut at du har PCOS...så vet du hvertfall hva det er og får hjelp til å sette igang systemet ditt :klem:

Blir spennende framover for å se hvordan det går videre med alle disse tingene du skal ta (husker jo ikke navnene jeg nå :sjenert: )og om det funker fort for deg...håper det :klem:

:klemmer:

Koselig med spor fra deg! :hoppe:

Satser og på at alle pillene hjelper for noe. Kjedelig å dytte i seg alt dette forgjeves :filer:

Ha en fin dag jenter! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en dag igjen av Primoluten! :hoppe: Tiden går fort!! Håper virkelig at du får tanta så fort som mulig etterpå nå så du kan få begynt på ordentlig igjen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...