Archee Skrevet 26. april 2010 #801 Del Skrevet 26. april 2010 Tuuusen takk for kommentar Zia. Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 26. april 2010 #802 Del Skrevet 26. april 2010 Blir spennende og høre hvordan det har gått i dag Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. april 2010 Forfatter #803 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Takk for alle lykkeønskninger jenter Da var gynekologen unnagjort, og det var ingen overraskelser (dessverre ? ) Han konstaterte med en gang at jeg har PCOS, og det så man også tydelig på UL. Så nå har jeg hentet ut Primolut og dobbel dose Pergo, og snart er jeg også offisielt medlem av Pergo-klubben (Rart at man er GLAD for å måtte ta Pergo :klø: ) Jeg er heldigvis ikke veldig hardt rammet ser det iallfall ut til. Jeg har ikke så mye tydelige tegn på PCOS - litt kviser, og irriterende hårvekst, men ikke overvekt eller noe ekstremt mye annet. Hvor ille eggstokkene så ut spurte jeg ikke om, men siden jeg havnet på dobbel Pergo med en gang, så vet jeg ikke om det betyr at de så mindre bra ut? Gynekologen var forøvrig positiv til at det kom til å ordne seg, men det kom jo til å ta litt lengre tid enn normalt. Han sa det sikkert for å berolige regner jeg med. Noen garanti har man jo ikke akkurat uansett hva han sier. Det er jo mange med PCOS som tar Pergo uten hell, men jeg satser ikke på å bli en av de Så om en liten time svelger jeg nok de første Primolut'ene, og så er det ENDELIG litt spenning fremover! Temping var fy-fy, men jeg tror ikke jeg kommer til å klare å la det være... Så det blir nok full pakke med temping og EL-tester Skal tilbake og ta blodprøver for å se om det ble noen EL ut av pillene. Prøvene skal tas på både dag 21 og 23 mener jeg å huske. Så da blir det fryktelig spennende Godt det er unnagjort og overstått, og glad for at det endelig blir litt prøving her i gården! Endret 26. april 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 26. april 2010 #804 Del Skrevet 26. april 2010 Åå så bra Zia! Altså ikke at du har PCOS, men at det nå skjer noe og du er prøver igjen! Ver klar - for her kommer nemlig babySTØØØØV! :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 26. april 2010 #805 Del Skrevet 26. april 2010 Så gode nyheter Zia! Ikke selve PCOS kanskje, men at du kom til en dyktig gynekolog som ga deg medisiner med en gang og sånn at du endelig får begynt aktivt med prøvingen igjen! Skal se at det blir "en Tinio" på deg Regnes idag som dag 1 da? Stooor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 26. april 2010 #806 Del Skrevet 26. april 2010 Hvorfor var temping fy-fy? Min gynekolog sa det var veldig lurt.. Klart Pergo funker på deg, det har i hvert fall jeg stor tro på! Håper du slipper unna de verste bivirkningene og at vi snart kan flytte denne boken over til "rett sted". Er Primolut for å få mensen? Hvor lang tid ville det ta før den kom i så fall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. april 2010 Forfatter #807 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Åå så bra Zia! Altså ikke at du har PCOS, men at det nå skjer noe og du er prøver igjen! Ver klar - for her kommer nemlig babySTØØØØV! Takk for overdose med babystøv - sitter ikke spiren på neste EL nå, så skjønner jeg ingenting Så gode nyheter Zia! Ikke selve PCOS kanskje, men at du kom til en dyktig gynekolog som ga deg medisiner med en gang og sånn at du endelig får begynt aktivt med prøvingen igjen! Skal se at det blir "en Tinio" på deg Regnes idag som dag 1 da? Stooor Jada, han virket forsåvidt både hyggelig og flink Jeg tar gjerne en Tinio - to er jo dobbelt så bra som en Dag 1 blir ikke før om to ukers tid. Jeg skal ta Primolut i ti dager for å fremkalle an blødning. 2-4 dager etter slutt av Primolut-piller kommer blødningen (forhåpentligvis). Det er da starten på ny syklus, og altså dag 1. Så det er ingen syklusstart riktig enda, men det skjer iallfall noe Hvorfor var temping fy-fy? Min gynekolog sa det var veldig lurt.. Klart Pergo funker på deg, det har i hvert fall jeg stor tro på! Håper du slipper unna de verste bivirkningene og at vi snart kan flytte denne boken over til "rett sted". Jeg innbiller meg at han ser på det som unødvendig stress å tempe Jeg tviler ikke på at han er en glink gynekolog, men noe usikker på om han har veldig god kunnskap om barnløshets-ting. Som du sier skulle man jo tro temping var lurt, men kanskje han tenker at han får sikrere svar ved blosprøver uansett Synes og det var litt rart at ikke mannen må avlevere prøve, siden det jo er dumt å kjøre på med Pergo om svømmerne ikke holder seg over vann :gjeiper: Og selvsagt glemte jeg å spørre Men men, den tid den sorg - får ta det ved neste time - om det blir en (ikke over-optimistisk jeg da, neeeeei ) Endret 26. april 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 26. april 2010 #808 Del Skrevet 26. april 2010 Man skal være optimistisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 26. april 2010 #809 Del Skrevet 26. april 2010 Er det ikke deilig å få vite årsaken til at kroppen tuller sånn? Selv om det ikke er så gøy med PCOS da... Men godt at du ikke har så mye synlige symptomer, det har ikke jeg heller heldigvis! Gynekologen var nesten helt sjokkert over at jeg hadde det sa han. En del sier at man får PCOS pga at man er overvektig, men det er tydeligvis bare tull! Tror heller man blir overvektig pga PCOS, så vi får heller passe oss litt. Vi har nok litt lettere for å legge på oss enn andre... Ja nå syns jeg du skal ta en Tinio! Det blir veldig spennende her inne frammover hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 26. april 2010 #810 Del Skrevet 26. april 2010 Så bra at du fikk skikkelig svar, Zia! Det gjør ting så mye bedre og mye lettere å akseptere. Og gjør deg klar for krabaten vi fikk se var så livlig at jeg tør å drysse litt babystøv her til deg: :strix: Så skal du se at det plutselig er en liten krabat i magen din også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. april 2010 Forfatter #811 Del Skrevet 26. april 2010 Er det ikke deilig å få vite årsaken til at kroppen tuller sånn? Selv om det ikke er så gøy med PCOS da... Men godt at du ikke har så mye synlige symptomer, det har ikke jeg heller heldigvis! Gynekologen var nesten helt sjokkert over at jeg hadde det sa han. En del sier at man får PCOS pga at man er overvektig, men det er tydeligvis bare tull! Tror heller man blir overvektig pga PCOS, så vi får heller passe oss litt. Vi har nok litt lettere for å legge på oss enn andre... Ja nå syns jeg du skal ta en Tinio! Det blir veldig spennende her inne frammover hvertfall! Det er nesten litt pussig å omsider få vite at det er en grunn til den irriterende hårveksten og de stadig tilbakevennende små-kvisene. Har alltid innbilt meg at jeg bare har vært litt uheldig sånn generelt, så på en måte fint å vite at det er noe mer konkret som ligger bak Jeg har lest at man letter legger på seg med PCOS, og at det for noen blir sterkere dersom man er overvektig, for så å avta om man blir slankere. Men jeg spiser MYE junk, og vil ikke akkurat si at jeg har lett for å legge på meg Og når jeg går inn for å spise sunt pleier kiloene fort å forsvinne. Så vi er nok rett og slett litt heldige begge to, Tinio Så bra at du fikk skikkelig svar, Zia! Det gjør ting så mye bedre og mye lettere å akseptere. Og gjør deg klar for krabaten vi fikk se var så livlig at jeg tør å drysse litt babystøv her til deg: Så skal du se at det plutselig er en liten krabat i magen din også! Ååååh! Nå må jeg inn i dagboken din og lese update! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 26. april 2010 #812 Del Skrevet 26. april 2010 Her skjer det ting nå Så bra at du fikk begynne rett på medisiner. Nå er det ikke lenge til EL og da ikke lenge til spiren sitter Vi kan da ikke tro annet Kjipt med PCOS, men godt å få det konstatert og godt å komme i gang så fort. Selv trekker jeg styrevervet i pergoklubben, da jeg ikke ser ut til å måtte gå på det med det første. Håper dog dere holder en medlemsplass åpen om jeg skulle trenge det Her blir det spennende fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 26. april 2010 #813 Del Skrevet 26. april 2010 Så spennende det blir her nå med dobbel pergo....håper virkelig at du joiner oss i graviditetsverden fort! Kaster babystøv når jeg først er innom :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 26. april 2010 #814 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Så bra at dere får hjelp og at dere snart er i gang på ordentlig! Krysser fingre og alt jeg har for at spiren sitter kjapt! Endret 26. april 2010 av Klematis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 26. april 2010 #815 Del Skrevet 26. april 2010 Her var det god stemmning - håper det klaffer fort fort fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 26. april 2010 #816 Del Skrevet 26. april 2010 Men jeg spiser MYE junk, og vil ikke akkurat si at jeg har lett for å legge på meg Og når jeg går inn for å spise sunt pleier kiloene fort å forsvinne. Så vi er nok rett og slett litt heldige begge to, Tinio Åh, heldiggris! Jeg må virkelig jobbe for å holde vekta jeg, men jeg nekter å ese ut pga PCOS. Har måttet utvikle en veldig sterk vilje når det gjelder trening og kosthold etterhvert, og akkurat det er jo bare positivt. Men grunnen til at man legger lett på seg er vel fordi PCOS damer ofte har insulinresistens, og det er jo tydelig at dette gjelder meg siden jeg har greid å få svangerskapsdiabetes nå selv om jeg lever sunt. Høres jo ut som om du er litt heldigere der da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 27. april 2010 #817 Del Skrevet 27. april 2010 Ha en fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. april 2010 Forfatter #818 Del Skrevet 27. april 2010 Selv trekker jeg styrevervet i pergoklubben, da jeg ikke ser ut til å måtte gå på det med det første. Håper dog dere holder en medlemsplass åpen om jeg skulle trenge det Her blir det spennende fremover Enda godt du ikke er nødt til å opprettholde vervet da Men om det skulle bli behov i fremtiden (hvilket det naturligvis ikke blir ), så er det selvsagt en plass ledig Håper på spenning jeg også! Så spennende det blir her nå med dobbel pergo....håper virkelig at du joiner oss i graviditetsverden fort! Kaster babystøv når jeg først er innom Satser på at jeg kommer fort etter dere Babystøv!!!! Så bra at dere får hjelp og at dere snart er i gang på ordentlig! Krysser fingre og alt jeg har for at spiren sitter kjapt! Klematis, så koselig å se deg innom Håper du koser deg med babyen din Her var det god stemmning - håper det klaffer fort fort fort Kanskje den gode stemningen smitter over til eggstokkene mine? Åh, heldiggris! Jeg må virkelig jobbe for å holde vekta jeg, men jeg nekter å ese ut pga PCOS. Har måttet utvikle en veldig sterk vilje når det gjelder trening og kosthold etterhvert, og akkurat det er jo bare positivt. Men grunnen til at man legger lett på seg er vel fordi PCOS damer ofte har insulinresistens, og det er jo tydelig at dette gjelder meg siden jeg har greid å få svangerskapsdiabetes nå selv om jeg lever sunt. Høres jo ut som om du er litt heldigere der da. :klø: Kan jo kanskje se ut til at jeg ikke har insulinproblemet ja, men man kan kanskje utvikle det når man har PCOS uansett? Satser på at det holder seg unna iallfall Jeg hadde aldri klart å være så flink til å trene og slik som du ser, så synes du er kjempeflink som klarer å holde deg fra å ese ut Ha en fin tirsdag! Du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 27. april 2010 #819 Del Skrevet 27. april 2010 Vi satser på at det er god stemmning i eggstokkene dine også :strix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. april 2010 Forfatter #820 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Vi satser på at det er god stemmning i eggstokkene dine også Blir det ikke barn på oss nå, så vet jeg ikke når det skal bli noe altså! Er forresten veldig spent på hvordan kroppen min håndterer både Primoluten og Pergoen. Leser at det er veldig mange som har en del kjedelige bivirkninger - håper jeg slipper Jeg pleier sjeldent (i grunnen aldri :klø å få bivirkninger av medisiner, så håper at jeg har en tolerant kropp Det er jo uansett langt fra sikkert at kroppen gjør som den skal når pillene inntas, så blir fryktelig spennende å se om alt klaffer Lager likesågodt en oversikt over de ulike trinnene jeg, så jeg kan stryke de ut etter hvert som de (forhåpentligvis) er overstått - Oppstart Primolut, 26.04.10 - Siste pille Primolut, 05.05.10 - Tante Rød melder sin ankomst (håper jeg iallfall ) - Oppstart Pergotime, CD3 - Siste pille Pergotime, CD7 - EL påvist med temp/test ( :pls: ) - Blodprøve CD21 - Blodprøve CD23 - Tantebesøk :heks:/Huleboer Håper det blir mange streker etterhvert (og at det ikke blir full stopp ved nr 3 allerede ) Endret 30. april 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå