Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så pyntejente til vanlig. Dessuten ville jeg ha en ring jeg kunne jobbe med, uten å være redd for å miste en diamant eller noe.

Men ting som glitrer liker jeg...

Gult gull er liksom giftering for meg. ;)

Vi endte med de nydeligste ringene... Ganske smale, i gult gull, med et nedsenket parti på midten, med ruglete/glinsende hvitt gull.

Men de er kjøpt i Hellas da... Har ikke sett dem noe annet sted. (Men fant dem på to forskjellige greske øyer. Første gangen snakket vi om dem, andre gangen var vi på jakt etter dem. Og fant dem igjen, så vi kunne kjøpe dem.)

Slapp billig unna vi da... 2500 for begge ringene. (Men tar man med at vi måtte til Hellas for å kjøpe dem, så er jo totalen oppi 7000,- ) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi endte med de nydeligste ringene... Ganske smale, i gult gull, med et nedsenket parti på midten, med ruglete/glinsende hvitt gull.

Men de er kjøpt i Hellas da... Har ikke sett dem noe annet sted. (Men fant dem på to forskjellige greske øyer. Første gangen snakket vi om dem, andre gangen var vi på jakt etter dem. Og fant dem igjen, så vi kunne kjøpe dem.)

Slapp billig unna vi da... 2500 for begge ringene. (Men tar man med at vi måtte til Hellas for å kjøpe dem, så er jo totalen oppi 7000,- ) :fnise:

Ringene deres hørtes nydelig ut :rødme: Spørs om vi burde legge inn en Hellas-tur i ring-budsjettet vår vi også :fnise: Det var jo veldig rimelig :jepp: Den seneste ringen jeg har lagt min elsk på koster 18000,- :hakeslepp: Egentlig hadde vi tenkt på rundt 10 for begge ringene samlet - litt sprekk kan du si :roll: Men hva gjør man når det glitrer så pent da :vetikke::fnise:

Synes det er litt kjedelig utvalg i Norge - det er jo det samme hos alle gullsmedene her - alle selger fra de samme levrandørene, så veldig begrenset utvalg, selvom det finnes mange gullsmeder. Selvsagt kan man jo få spesiallaget ringer etter ønske, men da spretter jo prisen opp med en gang, og dessuten liker jeg å se det ferdige resultatet FØR jeg kjøper ringen liksom... vanskelig å vite hvordan en ring blir når man ikke har sett den før den lages :sjenert:

Kommer aaaaaldri til å klare å bestemme oss :fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde egentlig bare planer om 2 ringer i hvittgull....men så gikk sydenturen til usa året før bryllupet sto, og jeg fikk tak i en med 8 diamanter og hvittgull.....send meg en pm om du vil se bilde av den.

Den er jo 1 karat til sammen, en rad av diamanter kan du si....og jeg jobber mye med hendene, det gjør ingeting når du har diamanter som er sikra festet.....men en svær diamant er nok vanskeligere å ikke miste tenker nå jeg.

ellers har mannen vanlig hvittgull ring i samme stil uten diamanter.......kostet vel til sammen 7000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Det var jo enormt billig for 1 karat til sammen :hakeslepp:

Høres veldig fin ut, og betryggene å høre at du i din jobb ikke ser det som noe problem :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant, det er jo for dumt at man skal føle seg flau når man sier at man skal ha mannen resten av livet.. men jeg syns iallfall ikke at man skal tenke noe annet enn det jeg da! Kommer problemene, så får man prøve å takle dem og går det ikke så går det ikke, men å tenke sånn allerede før bryllupet at 'det er jo bare å skille seg' blir så feil at da er det jo ikke rart det blir så mange skilsmisser!! I utgangspunktet skal man jo holde sammen for resten av livet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte helt enkle i hvitt gull. 4 mm brede og avrundet inni. Flate utenpå. kostet ca 3000 for begge to :) Men så har jeg en fin forlovelsesring med mange diamanter på da til 9000 ;)Ring

Jeg syntes forlovelsesringen min er ganske upraktisk, for den er ganske skarp i kantene, og jeg er hele tiden redd for å skade noen med den. Har skadet mannen noen ganger :fnise:

Ellers ville jeg vurdert å kjøpe Herfra

Jeg har kjøpt diamantøredobbene mine der. Betalte ca 2000 kr og fikk de taksert i norge til 6400. Hadde fint kjøpt fra de igjen. Vurderer å kjøpe denne som jeg kan ha sammen med forlovelsesringen :) Men ville taksert tingen med en gang, før jeg gav feedback, så jeg hadde vært sikker på at det var ekte. Kommer også litt toll/moms på beløpet.

Ikke lett å bestemme seg for ring. og når du først har bestemt deg må du finne ut hva som skal stå inni :fnise: Tror vi brukte lenger tid på det faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja rimilegere var det absolut....ebay er vår beste venn (spesielt rundt bryllupet).....jeg signerer det Pupsi sier, om du bestiller fra ebay, takster den her i norge før du gir feedback, for er det ikke ekte, eller dårlig kvalitet kan du klage!

Ringen min sendte jeg deg på bilde....ingen av stenene står ut av ringen hvis du skjønner, så det er en "myk" ring som ikke fester seg i klær eller noe sånt. Min forlovelsesring står mer ut og er ikke så rund, men er en antikk look, og hårprodukter fester seg lett i gruvene..så jeg må vaske den oftere.....er jo zalo og salmiakk og varmt vann og børste med tannbørste....og volla ren og glitterfin ring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant, det er jo for dumt at man skal føle seg flau når man sier at man skal ha mannen resten av livet.. men jeg syns iallfall ikke at man skal tenke noe annet enn det jeg da! Kommer problemene, så får man prøve å takle dem og går det ikke så går det ikke, men å tenke sånn allerede før bryllupet at 'det er jo bare å skille seg'

:Nikke: Helt enig - man kan da ikke gå inn i et bryllup å tenke at "går det, så går det". Utgangspunktet bør være at man ser for seg resten av livet sammen synes jeg. Hadde iallfall ikke taklet om mannen hadde hatt en sånn litt nonchalent holdning :riste:

Vi valgte helt enkle i hvitt gull. 4 mm brede og avrundet inni. Flate utenpå. kostet ca 3000 for begge to :) Men så har jeg en fin forlovelsesring med mange diamanter på da til 9000 ;)Ring

Jeg syntes forlovelsesringen min er ganske upraktisk, for den er ganske skarp i kantene, og jeg er hele tiden redd for å skade noen med den. Har skadet mannen noen ganger :fnise:

Ellers ville jeg vurdert å kjøpe Herfra

Ikke lett å bestemme seg for ring. og når du først har bestemt deg må du finne ut hva som skal stå inni :fnise: Tror vi brukte lenger tid på det faktisk!

Nydelige ringer du har :jepp:. Vi heller absolutt mot flate utenpå, men kanskje litt avrundet innvendig, som dere :) Har jo hørt at det skal være mer behagelig, uten at jeg merker noe til det når jeg prøver. Men leste også i dag et godt poeng med de flate innvendig, og det er at det lettere blir fuktig under ringen, som igjen lettere kan føre til utslett. Og det er jo ikke bra :riste:

Mye fint på ebaylinken :jepp: Men er det ikke litt vanskelig når man ikke får prøvd ringen på før man kjøper den da? :klø:

Vi har begynt å tenke på graveringen inne i ringe, og ser den at det heller neppe blir enkelt :fnise:

Jeg blir bare mer og mer glad for at vi ikke skal ha et tradisjonelt bryllup jeg - synes det er mer enn nok å ordne som det er :ler:

Ja rimilegere var det absolut....ebay er vår beste venn (spesielt rundt bryllupet).....jeg signerer det Pupsi sier, om du bestiller fra ebay, takster den her i norge før du gir feedback, for er det ikke ekte, eller dårlig kvalitet kan du klage!

Ringen min sendte jeg deg på bilde....ingen av stenene står ut av ringen hvis du skjønner, så det er en "myk" ring som ikke fester seg i klær eller noe sånt. Min forlovelsesring står mer ut og er ikke så rund, men er en antikk look, og hårprodukter fester seg lett i gruvene..så jeg må vaske den oftere.....er jo zalo og salmiakk og varmt vann og børste med tannbørste....og volla ren og glitterfin ring ;)

Ringen til Pupsi var også super-fin :jepp: Den ser veldig praktisk ut. Lurt vasketips *noterer*

Vi har vært på seriøs ring-jakt i dag - har ca 3 kandidater, og mannen tilpasser seg antaglig mitt valg sier han :fnise: Veldig usikker på hvem jeg skal gå for - de er jo alle så fine :dåne:

Surfer som en gal på ringer nå, midnatt lørdag liksom, hallo ja... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: innom å oppdatterere meg og legger igjen et lite spor :)

Lykke til med ringjakt, dere finner helt sikkert noen som faller i smak. Når skal bryllupet stå da?

Ha en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bor i Oslo-området ikke sant? Har dere vært innom Esaias Solberg i Kirkeristen og sett? Esaias Vi kjøpte våre ringer der, både min enstens forlovelsesring og gifteringene i hvitt gull. Det sparte vi mye på! Diamantringen min tror jeg vi betalte 12.000 for, den er etterpå taksert til 20.000. Man kan kjøre antikke smykker der og, det syns jeg er litt kult da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: innom å oppdatterere meg og legger igjen et lite spor :)

Lykke til med ringjakt, dere finner helt sikkert noen som faller i smak. Når skal bryllupet stå da?

Ha en fin søndag :klem:

:vinke: Koselig at du kommer innom :klem:

Dere bor i Oslo-området ikke sant? Har dere vært innom Esaias Solberg i Kirkeristen og sett? Esaias Vi kjøpte våre ringer der, både min enstens forlovelsesring og gifteringene i hvitt gull. Det sparte vi mye på! Diamantringen min tror jeg vi betalte 12.000 for, den er etterpå taksert til 20.000. Man kan kjøre antikke smykker der og, det syns jeg er litt kult da. :jepp:

Takk for tips - skal absolutt sjekkes ut ved en passelig anledning :jepp: Høres ut som de har virkelig gode priser, og det liker vi jo - da kan man jo få en enda finere ring for samme prisen :lur: (ikke snakk om å spare penger her nei :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å oppdatere meg litt her :):hallo:

Spennende med ringjakt! Er jo så mye å velge mellom! :) Lykke til!

Ha en fortsatt strålende søndag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du stikker innom, Jesse :klem:

Dagen i dag har vært særdeles slapp, men veldig produktiv på samme tid da :fnise:

Har tilbragt store deler av dagen med å surfe etter bryllup og reisen, og begynner å få mer klarhet i ting. Veldig spennende - gleder meg enorm masse, og det samme gjør mannen :hoppe: Og ikke minst gleder vi oss til vi kan ta på oss ringene :rødme:

På prøvefronten er det fremdeles (:dåne:) ingen tante. Jeg tror hun har forlatt meg for godt jeg - kanskje hun ble sur på meg fordi jeg var for slem mot henne og aldri ønsket henne velkommen :fnise:

Ringte igjen til gynekologen på slutten av forrige uke for å høre om/når time er satt opp. Tror dere at de kunne svare da? Neide :riste: Hun som visste det hadde fri den dagen :sur: Så da blir det å ringe igjen til uka da - glimrende start på det hele synes jeg :roll:

Håper dere alle har en fin-fin søndag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumme tante... Og dumme gynekologkontor! :sur:

Det er ikke noe problem å kjøpe en ring du ikke har prøvd, du finner bare ut hvilken størrelse du bruker på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg håper virkelig du får gynekologtimen snart så du får noe klarhet i dette. Må være frustrerende å gå rundt å ikke ha TR. Krysser fingrene for at det skjer noe kjapt når det først begynner å skje noe! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

hei hei :vinke:

På tide jeg legger igjen et spor fra meg og ikke bare lusker rundt utlogget ;)

Dumme dumme tanta di!! Og ikke minst Gynekologkontoret! Så utrolig teit at du ikke får vite noe...

Men, godt du har noe annet å tenke på da :) Ringjakt høres så koselig ut :rødme: Og det er jo viktig å bruke litt tid på de...er jo tross alt noe dere skal ha på hånda resten av livet :yvonne:

Håper noe skjer med tanta og alt det der så dere får satt igang med prøvingen igjen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipt med gynekologkontoret!

Ang. det med ringer.

Har dere tenkt på hvilken hånd dere skal ha ringene på?

Skal dere følge norsk tradisjon, og ha de på høyre hånd, eller skal dere ha de på venstre hånd? (Som flere og flere gjør idag.)

Det har jo betydning for ringstørrelse det også. ;)

Vi brukte ringene på venstre mens vi var forlovet, og byttet dem over på høyre da vi giftet oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer virkelig på hvilket gyn kontor dette er for noe....er såååå uproffesionelt! Det burde ligge navn inn på dataen for dem å så enkelt lete opp timen etter navnet ditt :klø: Kan ikke du bestille time hos en annen eller? dette er jo helt håpløst...jeg hadde faktisk gått ned til kontoret dems og stått der til dem kunne ringe ho berta som "vet" når timen din er sånn at du fikk greie på det :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka ut lykkeringene? Der kjøpte vi ringene våre. Veldig fornøyd. Der får man designa ringene selv.

Hvordan går det psyken oppi dette? Er du avslappa til det hele, eller begynner du å bli stressa? Synes du virker veldig flink og rasjonell til det hele :jepp: Blir spennende å høre hva gynekologen sier, når de har time til deg... Nå får du mest sannsynlig hjelp, relativt tidlig. Det er jo bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med enda en god :klem: Zia.. Tenker masse på deg og den dumme tanta di. Håper hun snart dukker opp og at dere kan sette igang virkelig prøving.

I mellomtiden må du kose deg med bryllupsplanlegging - det er en helt fantastisk dag :) Vi har forøvrig ringer i hvitt gull og de er begge helt enkle. Hans forlovelsesring beholdt vi som giftering, men da jeg har en diamant i min forlovelsesring kjøpte vi ny til meg som jeg bruker til hverdags.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...