Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Mensmurringene var der i går og, men i dag er de mer eller mindre borte igjen, og ingen tante eller annet rart :vetikke:

Har forsøkt å bestille time hos gynekologen nå, men sekretæren hans er syk, så de vet ikke når jeg har fått time :sur: De kan ikke en gang bekrefte at de har fått oversendt henvisningen min :filer:

Skikkelig kjedelig, fordi dersom de IKKE har fått den, så finner jeg jo ikke ut av det før sekretæren er tilbake, og da har jeg surret bort enda flere dager, og det betyr enda lengre venting :snurt:

Så med andre ord fortsatt ikke lengre i den prosessen :riste:

Maile forresten noen fotografer i går angående fotografering i bryllupet vårt, men har ikke fått noe svar tilbake enda. Har begynt med de som det tipses om fra der vi skal gifte oss, men om jeg ikke får svar der så må jeg begynne å lete på egen hånd. Synes akkurat det kan virke noe vanskelig :sjenert: Det er jo en jungel av fotografer, og umulig å vite hvem som er seriøse og hvem som ikke er det, og vi får jo ikke møtt dem før vi skal dit, og da er det litt sent om de IKKE er seriøse liksom :fnise:

Jaja, den tid den sorg :ler:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dumme sekretæren :sur:

Får håpe hun ikke blir så lenge borte, skjønner godt at det er irriterende å ikke vite om og når du har fått time! :kjefte:

Spennende med fotograf!! :jepp:

Hørtes ut som det blir et fantastisk bryllup :rødme:

Er det ikke noen plasser på nettet der du kan finne andre som har tatt bryllupsbilder på samme plassen? Å få flere tips om de er seriøse eller ikke? Må jo være skikkelig frustrerende å ikke vite om de er det eller ikke..

Får håpe det order seg, og at dere får en skikkelig rba fotograf :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet et par forumer for brylluper på samme plassen, men problemet er at siden det er et så stort sted, så KRYR det av fotografer, og da blir det værre å finne noen som kjenner til alle fotografene liksom...

Pluss at det kan se ut til at det er "vanlig" å svi av 25-30 lapper (:hakeslepp:) på fotograf for heldagsfoto dette stedet, og siden det ikke er nødvendig for oss som ikke skal ha selskap med mange gjester osv, så er det enda vanskligere å finne fotografer som tar kortere oppdrag, og bruder som har erfaring med slike.

Med andre ord: vanskelig :sjenert:

Men forhåpentligvis finner jeg vel noe etter hvert dersom vi ikke får tilbakemelding fra de vi har fått anbefalt i første omgang :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lyst til å sende meg en PM om hvor dere skal gifte dere?

Lurte litt på om det er et sted jeg klarer å finne ut noe om fotografer... ;)

Vi reiste jo til fotografen og tok bilder. (Ikke sånn at de kom og ble med oss rundt hele dagen. Som jeg forstår begynner å bli mer vanlig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor lang tid i forveien vi bestilte, men jeg husker at det ikke var særlig billig. Fotografen vi brukte, hadde analogt kamera og vi tok 11 eller 12 filmer...

Betalte ganske mye, og da vi fikk albumet, var det preget "Prøvebildet" på alle bildene. What??!! :hakkeslepp: Noe vi sa at vi ikke ville ha. Hun var redd vi skulle kopiere opp selv. Så vi inngikk avtale om å bestille alle takkekortene og en forstørrelse som vi har på veggen hos henne mot at vi fikk ny bilder til albumet. Ikke søren om jeg ville at albumet vårt skulle være et "prøvealbum"... liksom.

Så undersøk ordentlig og spør om hva du faktisk får. Ingen av de albumene vi fikk se når vi snakket med henne på forhånd var preget med "prøvebildet", men jeg forstår jo hennes yrke at det i dag er lett å ta egne kopier, men likevel.

Lykke til med fotografjakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du ikke får vite noe om timen :kjefte:

Ang fotograf så bestilte vi det sånn ca ett år før, men det var slettes ikke nødvendig på den plassen vi giftet oss siden det var så utrooolig mange der.

Vi betalte bare 4 000 for fotograf og det var bare to timers fotografering etter kirken, ikke sånn at han fulgte med hele dagen. Men i ettertid har samme fotograen gått opp til nærmere 20 000! :hakeslepp: Syns det med fotograf var vanskelig jeg.. vi fant egentlig ingen vi fikk kjemi med så måtte bare ta den vi følte var greiest til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker ikke hvor lang tid i forveien vi bestilte, men jeg husker at det ikke var særlig billig. Fotografen vi brukte, hadde analogt kamera og vi tok 11 eller 12 filmer...

Betalte ganske mye, og da vi fikk albumet, var det preget "Prøvebildet" på alle bildene. What??!! :hakkeslepp: Noe vi sa at vi ikke ville ha. Hun var redd vi skulle kopiere opp selv. Så vi inngikk avtale om å bestille alle takkekortene og en forstørrelse som vi har på veggen hos henne mot at vi fikk ny bilder til albumet. Ikke søren om jeg ville at albumet vårt skulle være et "prøvealbum"... liksom.

Så undersøk ordentlig og spør om hva du faktisk får. Ingen av de albumene vi fikk se når vi snakket med henne på forhånd var preget med "prøvebildet", men jeg forstår jo hennes yrke at det i dag er lett å ta egne kopier, men likevel.

Lykke til med fotografjakt!

Merkelig det at det var preget med "prøvebilde". Det var utrolig uproffesjonelt, spør du meg!

Vi bestilte jo alt, album, takkekort, veggbilde og noen bilder til gaver hos fotografen. Og det var absolutt ikke snakk om at det sto prøvebilde på noen.

Vi fikk også være med på å plukke ut hvilke av de bildene som var tatt som skulle brukes til hva. (Og de bildene som ble brukt til takkekort eller veggbilde hos oss, er andre bilder enn de som er i albumet.)

Jeg forstår jo at de er redde for ulovlig kopiering da. Men de tar seg utrolig godt betalt, og gir jo sjelden ut digitale kopier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at det er en endring på gang i bransjen blant fotografene da :vetikke:

Trenden går tydeligvis mot at de fokuserer mer på heldagsjobbing, med dertil uhørte priser :sur:

Vi ønsker egentlig bare bildene på en cd, så vi selv kan kikke og bestemme hva vi vil gjøre med de ulike bildene. Men det heller er jo ikke helt enkelt å få til ser det ut til - mersalg er tydeligvis stort også hos fotografene :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM på vei til Becky og Smaragd :)

Noen som har tips til gode rensekremer forresten? :klø:

Etter at jeg sluttet på piller har huden min ikke vært helt medgjørlig :sur:

Bruker en fra Dermalogica i dag, special cleansing gel, men ikke helt fornøyd. Tips mottas med takk :bukke:

Huff, så mye like problemer vi to stakkarne har!! Jeg er på dag 63 eller noe i dag, og ikke snurten av verken positiv test eller mensen. :sur: Dårlig hud har jeg og fått etter jeg sluttet på pilla. Dobbelt :sur:

Min gynekolog er på Aleris på Frogner, er det dit du skal? Han er flink han jeg går til altså! Martin Andresen tror jeg han heter. Han skal snart flytte til en annen klinikk da, på Majorstua, så da må jeg følge med.

Og du - grattis med bryllupsplaner da!!! :strix: Så moro!! Jeg er selvfølgelig veldig nysgjerrig på hvor og når.. :sjenert:

Vi brukte massevis av tusen på fotograf i vårt bryllup, men det var fordi hun var med oss hele dagen. Det var definitivt verdt pengene!!! Hvis du bare skal ha en kort fotoshoot, blir det selvfølgelig mye billigere. Vi fikk alle bildene på CD, så vi kan bestille trykk fra hvor vi vil. Jeg kan absolutt anbefale hun vi brukte!! Si fra hvis du vil ha navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM sendt, Cypress!

Kjedelig at vi skal ha så mange teite ting til felles da, men om en av oss blir :gravid: nå, så kan det jo være vi får det også som felles-bonus :lur:

Har funnet et superbra forum for der vi skal gifte oss nå, så satser på å høste masse erfaring fra lokalkjente bruder når det kommer til fotografer og alt annet :jepp:

Men nå, Desperate Housewifes! Jeg må jo øve meg til jeg blir en desperat kone :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltids noen som gir CD, men det pleier å være de som ikke har blitt så kjente fotografer enda.. vi fikk alle bildene på en CD og uten noen merker og sånt, men måtte jo selvfølgelig skrive under på at vi ikke skulle ditt og datt med bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått et tilbud nå fra en fotograf på ca 5500. Da får vi fotograf under vielsen og ordentlig bilder etterpå fra et annet sted som vi velger selv. Får ca 180 bilder i høy-oppløsning på CD, som vi kan gjøre hva vi vil med.

Høres bra ut, så regner med at vi går for den løsningen :jepp:

Ellers er det ingen tante ENDA :dåne: Tror jeg har passert 90 dager nå :filer: Og ikke har jeg hørt noe fra gynekologen heller, så i morgen ringer jeg for å etterlyse tilbakemelding fra dem :Nikke: Begynner å bli LITT lei av å vente nå ja.... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det hørtes ut som et bra deal på bilder!

Hun dumme dumme tanta di da......jeg viste du ville send hun av gårde til varmere strøk i noen måneder...men da skulle du får en skikkelig premie etter 9 måneder da :babysmokk:

:rope: Kom igjen da j&%$#" kjerring......Zia vil jo se et glimt av deg før hun pakker deg i kofferten for å sende deg bort i 9 måneder :sur:

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun dumme dumme tanta di da......jeg viste du ville send hun av gårde til varmere strøk i noen måneder...men da skulle du får en skikkelig premie etter 9 måneder da :babysmokk:

:fnise:

Så sant, så sant :Nikke: Synes jeg fortjener stoooooor bonus nå altså :sjenert:

Skal ringe gynekologen i morgen som sagt, og hvis de ikke da vet når jeg har fått time skal jeg :kjefte: litt. Blir litt skjev start på inntrykket jeg får av dem - får håpe det retter seg opp! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Da har jeg vært super-effektiv (iallfall med ikke-jobbrelaterte ting :fnise:) og ringt til både fastlege og gynekolog samt vaksinekontor. *imponert over meg selv*

Fremdeles ikke sikkert når jeg får time til GU, men ser ut til å bli i løpet av første halvdel i april, og henvisningen er iallfall mottatt. Så da venter jeg i spenning på eksakt dato for time :hoppe:

Vi har noen vaksiner vi skulle ha fornyet for leeeeenge siden og, men glemmer bestandig å ordne det, så nå har jeg omsider bestilt time neste uke. Godt med alt som er ordnet :Nikke:

Og dessuten har jeg en følelse av at noe er på gang hos Buffy :lur:

Spennende :hoppe:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: Innom for å heie frem dustetanta :duskedame:

Ha en fin helg, Zia :klem:

Takk for hjelp til å heie frem tanta :fnise:

Ha en flott helg du og :klemmer::goodbye:

Forresten, siden jeg fikk så god respons på hudpleie-tips her forleden dag, er det noen som vet om noen gode midler mot hudormer og sorte prikker? :klø:

Jeg har noen på nesen som irriterer meg stort :kjefte: Tips mottas med takk :Nikke: Har forsøkt å google litt, men fant liksom ingen enstemmig vidunderkur :riste: Det er vel sikkert forskjellig hva som fungerer for ulike personer :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med sorte prikker er at forskjellige serum og slikt ikke virker. For meg er det beste å rense morgen og kveld, og å bruke peeling jevnlig :) Det er vel ikke helt godtatt for en hudpleier å si slikt, men jeg har ikke så stor tro på andre type produkter enn rens, peeling og krem :sjenert: Sikkert derfor jeg ikke egnet meg til å jobbe med det :ler:

De fleste har endel hudormer på nesa :) Men nå kan det jo hende du er verre enn de fleste, det vet jeg ikke. Hvis det ikke er så ille, så prøv å ikke bry deg om det, du ser det best selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...