Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Da har vi fått bekreftet dato for bryllup :danse:

Da er det bare en milliom ting omtrent som må på plass før den tid :dåne: Synes det er alt for mye å tenke på jeg, og vi skal jo ha et så enkelt bryllup som mulig :fnise:

Det blir liksom litt mer avansert når man drar utenlands fant jeg ut... :sjenert:

Mye papirarbeid og slikt i forkant må jo ordnes i landet vi skal til, og jeg er ikke akkurat lommekjent der :lol:

Så nå frykter jeg at denne dagboka kan utarte til bryllupsdagbok i like stor grad som prøving :fnise: Håper dere kan leve med det - vet jo at det er mange eks-bruder her iallfall :jepp:

Legetime i morgen - gruer meg faktisk litt jeg :sjenert:

Skummelt hva legen kan finne dersom det foretas noen undersøkelser :overrasket:

Og en annen ting, dere som har vært prøvere lenge, eller er gravide eller alt født, dere har sikkert hatt en HAUG med GU'er.

Hvordan forbereder dere GU'en? Bare møter dere opp som ingenting? Jeg synes liksom litt synd på den stakkars legen som må i nærkontakt med hele området der nede jeg :fnise: Jeg skal dit på ettermiddagen, og har jo da vært en hel dag på jobb, hva da med *kremt* intimhygiene? :klø: Før jeg skal til tannlegen pusser jeg jo tenna, men vanskelig å vaske seg nedentil når man kommer rett fra jobb :vetikke: Og hva med, ehm, friseringen? :flau: Pleier noen av dere å bry dere om slikt? (Mener ikke at man skal møte med nyfrisert plen altså, men kanskje ikke hippi-style heller? :fnise:)

Jeg vil jo helst se velstelt ut liksom - vet jeg at jeg skal til legen for å sjekke en tå, så klipper jeg tåneglene liksom :ler:

Er det bare jeg som er rar? Og hva gjør dere andre? :klø:

*Edit* Vet at legen sikkert er profesjonell og ikke bryr seg stort uansett, men tenkte mer for egen selvfølelse. Og hva som er vanlig blant dere andre....

Jeg har som regel med meg en klut/våtserviett og går en tur på do og vasker nedentil før jeg går fra jobb.

Friseringen har jeg sluttet å bry meg med.

Bortsett fra fødsel har jeg vel ikke hatt mer enn ca en gu hvert 3. år...

Men jeg har sluttet å synes det er så flyktelig ekkelt og grue meg sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smaragd
Og en annen ting, dere som har vært prøvere lenge, eller er gravide eller alt født, dere har sikkert hatt en HAUG med GU'er.

Hvordan forbereder dere GU'en? Bare møter dere opp som ingenting? Jeg synes liksom litt synd på den stakkars legen som må i nærkontakt med hele området der nede jeg :fnise: Jeg skal dit på ettermiddagen, og har jo da vært en hel dag på jobb, hva da med *kremt* intimhygiene? :klø: Før jeg skal til tannlegen pusser jeg jo tenna, men vanskelig å vaske seg nedentil når man kommer rett fra jobb :vetikke: Og hva med, ehm, friseringen? :flau: Pleier noen av dere å bry dere om slikt? (Mener ikke at man skal møte med nyfrisert plen altså, men kanskje ikke hippi-style heller? :fnise:)

Jeg vil jo helst se velstelt ut liksom - vet jeg at jeg skal til legen for å sjekke en tå, så klipper jeg tåneglene liksom :ler:

Er det bare jeg som er rar? Og hva gjør dere andre? :klø:

*Edit* Vet at legen sikkert er profesjonell og ikke bryr seg stort uansett, men tenkte mer for egen selvfølelse. Og hva som er vanlig blant dere andre....

Hehe, godt å se andre tenker slik også :)

Her er mine tips: :)

Kjøp deg en sånn liten pakke med intimservietter som du har i veska. Møt opp i god tid, og gå på do før du skal inn til timen. Da vasker du deg bare med en sånn, så føler en seg straks MYE bedre! :jepp:

barbering tenker de nok ikke på. Jeg barberer bare oppe på selve "trekanten" selv, ellers stusser jeg barre lengdene på resten (Klør så INNMARI om jeg barberer der nede!)

Om du er like heldig som meg, så legger sykepleieren et grønt klede over deg med en gang du setter deg i stolen. Det var godt, da følte jeg meg ikke like avkledd, og han gynekologen så aldri "dotten" min, det var det bare hun som gjorde.

Ha på deg en lang t-skjorte/genser, så føler du deg ikke så avkledd når du tar av deg på underkroppen, og skal gå ifra forhenget og bort i stolen.

Du får utdelt et innlegg der med dem, til å ta på seg etterpå, siden en ofte kan blø litt, spesiellt om de skal ta celleprøve av deg også.(Som de bør, skal helst takes hvert 3 år mener jeg det er)

Skal du ta innvendig UL? Det er en tynn sak, som de trer en kondomlignende sak på :fnise: Du kjenner det nesten ikke, så ikke tenk på den. Da sjekker de som regel etter cyster og sånt. Går kjapt :)

Legg hendene på magen, og prøv å pust med magen. Konsentrer deg om å ikke spenne magen. Snakk med sykepleieren om noe triviellt - da tenker du ikke så mye på hva som skjer inni der :)

Det verste syns jeg er å sette inn den spatel-greia som skal utvide litt. Den er gjerne litt kald. Men det også går fint, og tar bare noen sekunder :)

Liker heller ikke når de skal trykke på utsiden av magen samtidig som de har noen fingrer på innsiden og skal klemme de mot hverandre... Men det også er kjapt gjort, og ikke noe å tenke på :)

Går så fint så :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: GRATULERER med bekreftet dato for bryllup!!

Så utrolig herlig :) Nå har du mye å se frem til!

Håper legetimen i morgen går bra. Skjønner at det er ekkelt, husker sist jeg var på GU. Ikke akkurat artig...men jeg bestemte meg bare for at det ikke var ekkelt - og da gikk d overraskende bra. Som du sier, legen er jo tross alt profesjonell. Masse lykke til! Håper de finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med fastsatt dato! :strix:

Bare å lesse på med bryllupsplaner, tror det blir morsomt for oss alle å få noe annet å lese litt om :hug:

Er kjempespent på hva legen sier i morgen! Og GU er ikke noe problem, hør på rådene til Smaragd, så går det helt sikkert bare fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bryllup! :yvonne: Vil gjerne høre om masse bryllup jeg altså, så det er bare å bable ivei! :klemmer:

Smaragd hadde fantastiske tips til GU'en :) Selv har jeg bare hatt to ordentlige GU'er og det har selvfølgelig vært flaut begge gangene, men alltid gått fint likevel. De er profesjonelle og bryr seg svært lite. Tenk så mange forskjellige de ser! Iallfall vil jeg ønske deg masse lykke til! Håper du får noen svar :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips, Smaragd , og alle oppmuntringer fra dere andre :klemmer:

Har ikke vært enda, skal i ettermiddag. Håper at legen hopper over GU - er vel ingen vits når jeg uansett sikkert må til gynekolog uansett :riste:

:fnise:

På den annen side mistenker jeg at dette eventuelt bare blir den første i en LAAAANG rekke, så kanskje like greit å venne seg til deg først som sist :roll:

Gruer meg egentlig ikke sånn veldig mye, bare synes det er litt pussig det hele - merkelig følelse å gå rundt halvnaken inne på et legekontor liksom :vetikke:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zia! :)

Gratulerer masse med fastsatt dato for bryllup :) Kan ikke finne selve datoen her inne - når er det? Hvor reiser dere? Det blir nok en kjempe fin seremoni :)

Jeg har plutselig vært gift 7 måneder allerede.. Og er heldigvis fortsatt lykkelig forelsket ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zia! :)

Gratulerer masse med fastsatt dato for bryllup :) Kan ikke finne selve datoen her inne - når er det? Hvor reiser dere? Det blir nok en kjempe fin seremoni :)

Jeg har plutselig vært gift 7 måneder allerede.. Og er heldigvis fortsatt lykkelig forelsket ;)

:klem:

Dine :hoppe:

Så koselig med slikt celebert besøk da :fnise:

Dato og sted er ikke offentliggjort i frykt for gjenkjenning *paranoid* Send PM om du er interessert :Nikke:

:duskedame: for 7 måneder! Tiden går sikkert veldig fort, men enda godt at dere fortsatt er lykkelig forelsket da :ler:

Tilbake fra legen nå - slapp GU :hoppe:

De tok masse blod som skal testes for alle mulige hormoner og morsomheter. Fikk henvisning til gynekolog, men der kunne det være 2 mnd ventetid :hakeslepp: Skal ringe til uka og høre hvor lang ventetid det er. Om det er så ille som 2 mnd får jeg undersøke andre alternativer. Har jo gått uten mens i 3 mnd nå, og orker ikke 2 til :dåne:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og gjerne vite om når og hvor bryllupet ditt skal stå? Paris kanskje? :rødme: Du må ikke si hvis du ikke vil, på pm altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Jeg vil og gjerne vite om når og hvor bryllupet ditt skal stå? Paris kanskje? :rødme: Du må ikke si hvis du ikke vil, på pm altså ;)

Jeg tar gjerne imot en aldri så liten PM også..... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM på vei til Becky og Smaragd :)

Noen som har tips til gode rensekremer forresten? :klø:

Etter at jeg sluttet på piller har huden min ikke vært helt medgjørlig :sur:

Bruker en fra Dermalogica i dag, special cleansing gel, men ikke helt fornøyd. Tips mottas med takk :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulighet for meg også å få høre når og hvor? :sjenert:

Så bra du slapp GU da :jepp: Selv om det egentlig ikke er så ille, man burde jo ta det én gang annet hvert år, fikk jeg beskjed om fra legen min.. Så man må vel bare venne seg til det :Nikke:

Men 2 mnd?? :hakeslepp: Får håpe blodprøvene kanskje finner ut noe da.. Men bare ring å mas på dem, kanskje du får time litt kjappere da! Hadde ikke jeg ringt til kvinneklinikken hadde jeg nok ikke fått timen når jeg fikk den så :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM på vei til Becky og Smaragd :)

Noen som har tips til gode rensekremer forresten? :klø:

Etter at jeg sluttet på piller har huden min ikke vært helt medgjørlig :sur:

Bruker en fra Dermalogica i dag, special cleansing gel, men ikke helt fornøyd. Tips mottas med takk :bukke:

Takk for PM :goodbye: . Det hørtes veldig koselig ut :rødme:

Jeg sliter og med uren hud, nå som jeg har slutte på p-piller. Bruker no rensegreier fra neutrogena som jeg kjøper i sverige. Liker det merket godt. Finner ikke de såpene mer. De var gode.

Har og prøvd en krem fra apoteket som heter basiron. Virker noe, men ikke så godt som jeg skulle ønske ;) Har fått resept på en annen krem nå, men ikke hentet den på apoteket ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 mnd var lenge, får håpe det ikke er fullt så ille :)

Hva slags hudtype har du? Jeg elsker special cleansing gel jeg altså :sjenert: Hva er det med den du ikke liker?

Jeg er utdannet hudpleier, men skal ikke si jeg er noe ekspert allikevel, har ikke jobbet som hudpleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det gikk greit hos legen. Sikkert like greit å bli sendt videre for å ta GU så kommer du til noen som er proff. Har ikke helt tro på at fastleger er så flink til slikt.

Jeg har litt problemhud, og bruker nå Excuviance. Er veldig fornøyd med båre rens og krem derfra. Men jeg liker også godt Dermalogica. Har ultra calming clenser og active moist kremen. Liker de også godt, men dyre produkter da... Jeg kjøper hudpleie (og hårpleie) på E-bay og Strawberrynet for å spare inn noen kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det gikk fint hos legen :) Men å vente 2 mnd på gynekolog? Hjelpes.. legen har kanskje sendt henvisningen til en spesiell? Men uansett om legen har skrevet det til akkurat en, så kan du velge en annen likevel hvis du finner en annen med mindre ventetid.

Veldig nysgjerrig på datoen jeg og, men vil ikke mase :sjenert:

Ha en fin helg Zia! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjekt å høre om bryllupsplaner, da! Det er så koselig! Og noe spesielt med det å sette dato. Husker mannen foreslo at vi skulle sette dato med et dikt sendt til meg på sms på valentinsdagen. Jeg var på reis i Egypt. Satt og fikk tårer i øynene på bussen, da jeg leste meldingen :rødme:

Mammaen min sa til meg første gang jeg skulle til gynekologisk undersøkelse at "Gynekologen ser på deg, som fiskehandleren på torget ser på fisken sin. Det er bare en jobb." De har nok sett det meste! Men lure tips angående vaskeservietter, det er da rart med det, men en ønsker jo å fremstå ordentlig.

Syns innvendig UL er mer behagelig enn en vanlig gyn undersøkelse. Slapp av og pust med magen, tenk på noe annet. Her har det blitt 4 innvendig UL det siste året. Vet ikke hva de finner på i dag? Foreløpig bare en positiv, og da var bare mannen som så på skjermen.

Så oddsene skulle vel være på vår side snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulighet for meg også å få høre når og hvor? :sjenert:

PM på vei :Nikke:

Takk for PM. Det hørtes veldig koselig ut

Jeg sliter og med uren hud, nå som jeg har slutte på p-piller. Bruker no rensegreier fra neutrogena som jeg kjøper i sverige. Liker det merket godt. Finner ikke de såpene mer. De var gode.

Har og prøvd en krem fra apoteket som heter basiron. Virker noe, men ikke så godt som jeg skulle ønske Har fått resept på en annen krem nå, men ikke hentet den på apoteket ennå.

Neutrogena har jeg aldri prøvd, så kansksje jeg skal undersøke litt produkter derifra? :klø:

Basiron trodde jeg var ganske sterke greier? Men blander det kanskje med noe annet? :sjenert:

2 mnd var lenge, får håpe det ikke er fullt så ille

Hva slags hudtype har du? Jeg elsker special cleansing gel jeg altså Hva er det med den du ikke liker?

Jeg er utdannet hudpleier, men skal ikke si jeg er noe ekspert allikevel, har ikke jobbet som hudpleier.

Special cleansing gel er forsåvidt bra, men det virker ikke som den gjør susen med tanke på kviser iallfall. Mulig det er en umulig jobb for noen rensekrem :fnise:, men tenkte kanskje det fantes noen som var mere effektive? :vetikke:

Del gjerne noen hudpleiertips om du har noen på lur :jepp:

Så fint det gikk greit hos legen. Sikkert like greit å bli sendt videre for å ta GU så kommer du til noen som er proff. Har ikke helt tro på at fastleger er så flink til slikt.

Jeg har litt problemhud, og bruker nå Excuviance. Er veldig fornøyd med båre rens og krem derfra. Men jeg liker også godt Dermalogica. Har ultra calming clenser og active moist kremen. Liker de også godt, men dyre produkter da... Jeg kjøper hudpleie (og hårpleie) på E-bay og Strawberrynet for å spare inn noen kr

Nei, jeg heller er ikke overbevist om fastlegers kompetanse på den slags. Særlig ikke når legen blandet LH og Progesteron i en forklaring av hormonene :fnise:

Excuviance skal jeg undersøke :jepp:

Kjøper ALT hud -og hår-ting på nett jeg også, hvis ikke hadde jeg gått konkurs for lengst :dåne:

Så godt å høre at det gikk fint hos legen :) Men å vente 2 mnd på gynekolog? Hjelpes.. legen har kanskje sendt henvisningen til en spesiell? Men uansett om legen har skrevet det til akkurat en, så kan du velge en annen likevel hvis du finner en annen med mindre ventetid.

Veldig nysgjerrig på datoen jeg og, men vil ikke mase

Ha en fin helg Zia!

Ja, det lurte jeg egentlig på - om man kan velge en annen gynekolog selvom legen skrev den ut til en bestemt? :klø:

Aner ikke hvem som er flinke - den jeg har fått henvisning til skulle være dyktig i følge fastlegen min iallfall.

Kan man f.eks kontakte Volvat eller Aleris for en vanlig time når man har henvisning? Skjønner jo da at man betaler mer naturligvis, men trodde uansett at man må ha henvisning dit også? Eller kan man komme til en gynekolog slike steder uten henvisning også?

Uæææh - blir helt forvirra her :fnise:

PM is on its way :Nikke:

Så kjekt å høre om bryllupsplaner, da! Det er så koselig! Og noe spesielt med det å sette dato. Husker mannen foreslo at vi skulle sette dato med et dikt sendt til meg på sms på valentinsdagen. Jeg var på reis i Egypt. Satt og fikk tårer i øynene på bussen, da jeg leste meldingen

Så koselig måte dere satte dato på da :rødme:

Var ikke like romanisk her i gården - jeg ville egentlig litt senere på året, siden jeg synes byen vi skal til er penere da. Men mannen ville mye tidligere, og siden det ikke var så mye å velge i, så endte vi nærmere mannens ønske :fnise:

Jeg tror han kan komme til å angre hvis det blir normaltemp og fint vær på selveste dagen, men sånn går det når man ikke gjør noe research selv og likevel har bestemte meninger om ting :roll::fnise:

Typisk mannfolk å uttale seg om alt, uten at de gidder å sette seg inn i ting :ler: Har fått med meg at det er et vanlig problem blant mang en brud :fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Kan man f.eks kontakte Volvat eller Aleris for en vanlig time når man har henvisning? Skjønner jo da at man betaler mer naturligvis, men trodde uansett at man må ha henvisning dit også? Eller kan man komme til en gynekolog slike steder uten henvisning også?

Uæææh - blir helt forvirra her :fnise:

Om jeg ikke husker helt feil så er det bare å ringe og få satt opp en time. Jeg gjorde det en gang da det var laaang ventetid hos fastlegen og jeg fikk da time fort. Kostet litt mer ja, men er verdt de ekstra pengen framfor å evt vente lenge etc :)

Så spennende med dato og sted...er det mulig å få vite hvor og når jeg også? :sjenert: Blir jo ikke smått nysgjerrig liksom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig å få timen hos en annen gynekolog enn den legen skriver til så lenge du får henvisningen dit du får deg time :) Det gjelder nesten alt du får henvisning på (hudlege, øyelege o.l.).

Privat kan man noen steder få time uten å ha henvisning i det hele tatt. Jeg var på en privat klinikk i Oslo for noen år siden fordi ventetiden offentlig var 2 år :sjenert: ... koster mer med privat, men enkelte ganger er det greit å betale litt ekstra for å slippe ventetiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...