Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt noen superklare tegn på at EL var unnagjort nei, så det kan fint tenkes at den ikke har vært :Nikke:

Mon tro om man får to EL dersom man hopper over mens i en syklus? :klø: Altså, noen sier det er vanlig at man hopper over en mens nå og da, men kan man da også faktisk få to eggløsninger på en måte, som om det skulle ha vært to sykluser? :klø: :vetikke:

Tror forresten det er mange som tenker som deg Becky - det er jo litt skummelt det hele. For det meste er jeg bare OVERKLAR, men en sjelden gang griper panikken meg - orker jeg virkelig ansvar for en annen 24 timer i døgnet? Svangerskapet med forandring av hele kroppen? "forstyrrelser" i mine tvangsaktige ordens-handlinger? :fnise: Men heldigvis varer disse bekymringene 1 sekund, og så er jeg bare overklar igjen de nesten 5000 sekundene :ler:

Jeg vil ha en liten en, NÅ!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, tenk om du rett og slett bare har hoppet over mensen. Blir spennende å se om to uker.

Jeg er ikke sånn overklar som deg egentlig, men klar nok, for all del. Tenker som så at jeg vil prøve før jeg kommer dit. Er og redd for å bli for gammel, slik at det blir vansekligere å bli gravid. Nå har ingen av mine nære venninner barn og jeg er av de første i vennegjengen som har gifta seg. Har nok noe med det å gjøre og. Tror kanskje flere blir litt overraska når de får høre at vår fremtidige graviditet er planlagt. Har ikke snakke noe særlig om det for andre og de jeg har snakka med det om har jeg sagt at jeg vil vente litt. Men de vet nå ikke at jeg plutselig ombestemte meg :lur: Gleder meg til reaksjonene til de nærmeste når jeg forteller de gode nyhetene.

Nei, nå må jeg kaste inn håndkleet. Har hatt en skrivestafett nå for å oppdatere meg litt. Armene skriker. Sov godt og ha en fin arbeidsdag i morgen :klemmer:

PS: Du var en del av drømmen min her en natt. Det viser hvor stor del dere er av livet mitt nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å hoppe over en TR innimellom og sikkert spesielt vanlig etter man har sluttet på p-piller vil jeg tro... Men om man får to EL vet jeg ikke, men den sikreste EL-perioden må i såfall være den nr to :) Så det er bare å kjøre på nå! :lur::sengekos:

Om to uker kan det hende du sitter med en positiv test :rødme:

*håper håper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ingen av mine nære venninner barn og jeg er av de første i vennegjengen som har gifta seg. Har nok noe med det å gjøre og. Tror kanskje flere blir litt overraska når de får høre at vår fremtidige graviditet er planlagt. Har ikke snakke noe særlig om det for andre og de jeg har snakka med det om har jeg sagt at jeg vil vente litt. Men de vet nå ikke at jeg plutselig ombestemte meg :lur: Gleder meg til reaksjonene til de nærmeste når jeg forteller de gode nyhetene.

PS: Du var en del av drømmen min her en natt. Det viser hvor stor del dere er av livet mitt nå :fnise:

Tror nok det har en del å si for mange hvordan vennene ligger ann i løypa ja - ikke så uvanlig det. Blir morsomt når dere kan overraske da, og i tillegg fortelle at det var HELT planlagt :fnise:

Jeg har i grunnen alltid vært klar for barn, men synes det var greit å få unnagjort studier først, og plutselig hadde jeg i tillegg pasert det store stygge tretallet gitt - vet ikke helt hvordan det skjedde :vetikke::fnise: I følge min mor snakket jeg visst om at jeg ville ha barn alt fra jeg var 3 år omtrent :roll: Og har alltid vært den som har meldt seg til barnevakt-sitting og den slags. Så jeg er i grunnen VELDIG klar nå - og det irriterer meg litt at jeg ikke fikk surret meg til å begynne et par år før :filer:

Men men - det skjer for oss begge snart! :klemmer:

Og apropos drømmer - så har jeg drømt om flere her inne jeg og :fnise: Mannen lurte nok litt når jeg fortalte om det ja - har gått LITT langt liksom :ler:

Det er helt vanlig å hoppe over en TR innimellom og sikkert spesielt vanlig etter man har sluttet på p-piller vil jeg tro... Men om man får to EL vet jeg ikke, men den sikreste EL-perioden må i såfall være den nr to :) Så det er bare å kjøre på nå! :lur::sengekos:

Om to uker kan det hende du sitter med en positiv test :rødme:

*håper håper*

Ja, du har sikkert rett i at den siste ganske blir den "tellende" - forvirrende dette altså :vetikke: Har dog ikke hatt flere tegn på EL, og ikke har jeg tempet heller siden fredag (hva skjer - jeg har blitt SLØV :hakeslepp::fnise:). Så jeg venter bare og ser det ann. :Nikke:

Har nå lagt Planen videre; Dukker ikke tanta opp innen en uke, så ringer jeg og bestiller time hos fastlegen :Nikke: Så neste mandag er altså fristen tanta får på å dukke opp før jeg ser meg nødt til å TVINGE henne frem :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syntes jeg var en veldig fin fortsettelse av Planen :jepp:

Nå syntes jeg det er din tur snart Zia :) Går bare å venter på at du skal bli gravid snart :sjenert:

Slenger over masse masse babystøv

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. En kan vel ikke ha EL uten å få mensen 14 dager etterpå (jo'a hvis en blir gravid) MEN en kan jo ha regelmessig mens men ikke ha EL!

Håper TR dukker opp om ca 14 dager da så du er inne i gamet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Zia!

Innom og hilser på og takker for hilsen i dagboka mi :klemmer:

Har lest litt av begynnelsen og slutten av boka di, og må si at jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg har også vært en person som har sittet barnevakt, alltid vært veldig glad i barn og alltid tenkt at jeg vil ha barn selv, og så skulle liksom bare alt ligge til rette for det først. Er jo praktisk å være ferdig med utdannelse, ikke bli gravid like etter at man begynner i en ny jobb, ha et stabilt forhold med en mann som er klar for å få barn, osv... Men jeg irriterer meg også over at vi ikke begynte å prøve et par år tidligere :fnise:

Håper uansett at det snart klaffer for deg så du slipper å henge her inne for lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syntes jeg var en veldig fin fortsettelse av Planen :jepp:

Nå syntes jeg det er din tur snart Zia :) Går bare å venter på at du skal bli gravid snart :sjenert:

Slenger over masse masse babystøv

:strix: :strix: :strix: :strix:

Takk søte Pupsi :klemmer: Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette snart må gå veien med slike mengder babystøv :fnise:

Hei. En kan vel ikke ha EL uten å få mensen 14 dager etterpå (jo'a hvis en blir gravid) MEN en kan jo ha regelmessig mens men ikke ha EL!

Hmm, nei, du sier noe der ja. Var i grunnen det jeg lurte litt på. Om man først har EL, så MÅ vel kanskje noe greier inni der støtes ut også...? :vetikke:

Hei Zia!

Innom og hilser på og takker for hilsen i dagboka mi :klemmer:

Har lest litt av begynnelsen og slutten av boka di, og må si at jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg har også vært en person som har sittet barnevakt, alltid vært veldig glad i barn og alltid tenkt at jeg vil ha barn selv, og så skulle liksom bare alt ligge til rette for det først. Er jo praktisk å være ferdig med utdannelse, ikke bli gravid like etter at man begynner i en ny jobb, ha et stabilt forhold med en mann som er klar for å få barn, osv... Men jeg irriterer meg også over at vi ikke begynte å prøve et par år tidligere :fnise:

Håper uansett at det snart klaffer for deg så du slipper å henge her inne for lenge ;)

:velkommen:

Koselig at du stakk innom en nybegynner-bok som denne tross alt er :fnise:

Godt å se at jeg ikke er den eneste som surrer bort viktig tid i forhold til noe så viktig som babylaging :ler:

Håper det klaffer snart jeg og - er litt lei prøvedagboka mi nå altså - veldig klar for oppgradering :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fjernet FF det røde krysset helt da jeg la inn dagens temp - har i grunnen ventet på det sånn som denne syklusen har utviklet seg.

MEN! I disse dager er det faktisk litt spennende igjen - selvom vi er på dag 70-et-eller-annet :fnise:

Jeg har jo oppdaget noe EL-aktig sekret et par dager, og generelt en økende mengde sekret. Og i dag har jeg faktisk litt svake mensmurringer og litt sånne magevondter også :sjenert:

Så nå blir det veldig spennende å se hvordan tempen utvikler seg de neste dagene, samt om jeg skulle være så heldig å få en positiv EL-test. Uansett blir det spennende å se om tanta dukker opp sånn 11-14 dager fra nå :jepp:

Så HURRA for litt spenning, og at det endelig skjer et-eller-annet i kroppen min :fnise: Tar til takke med ALT, EL eller ikke, etter en så lang syklus :ler:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så HURRA for litt spenning, og at det endelig skjer et-eller-annet i kroppen min :fnise: Tar til takke med ALT, EL eller ikke, etter en så lang syklus :ler:

Husker hvordan det var ja.. Grattis med overtakelsen av den uoffisielle rekorden ja :fnise:

Mulig jeg har EL nå jeg og nå likevel :sjenert: Kanskje vi får lik IMK nå og. Vi får uansette kjøre på med :sengekos: og håpe at vi treffer. Nå må det snart klaffe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

:popcorn: Venter i spenning...er det EL eller er det TR eller kanskje det er TB?? To be continued ;)

Blir jo nesten utålmodig på deg jo :fnise::duskedame: for fortsettelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:popcorn: Venter i spenning...er det EL eller er det TR eller kanskje det er TB?? To be continued ;)

Blir jo nesten utålmodig på deg jo :fnise::duskedame: for fortsettelsen...

:fnise: :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg er særlig begeistret for å overta rekorden altså, Becky :fnise: Får heller satse på at det gir sin belønning :tommelopp:

Du kan få sakt det du, Kenghuru :ler: Her kan alt skje - to be continued :lur: Det er ikke alle som kan vente TR, EL og TB anytime da :skratte:

Pupsi, Buffy og FrkHøne; takk så søte dere er som heier litt :klemmer:

I grunnen ikke noe nytt å melde her - kroppen er bittelitt rar i dag og, litt stikninger i dag morges, og litt svake murringer nå. Men tempen har ikke endret seg drastisk, og dagens EL-test var klart negativ :vetikke:

Så spenningen fortsetter :fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er spennende og følge med på asså :):popcorn:

Krysser fingre og tær for at det er EL rett rundt hjørnet for deg :duskedame:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Spennende med gull til Tora, og nr 2 til Norge. Det viktigste er i grunnen bare at vi slår svenskene :fnise:

Intet nytt å melde i dag forøvrig. Tror jeg er på dag 70 ellerno nå, men bryr meg ikke om det, fordi nå er det snart heeeeeelg :nigo:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...