*Lollipop* Skrevet 22. februar 2012 #3361 Del Skrevet 22. februar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 23. februar 2012 #3362 Del Skrevet 23. februar 2012 Gratulerer med en liten gutt Håper alt står bra til med dere alle tre Er så fin den aller første tiden Bare ikke la noe stresse deg, la hus få vere hus og skittentøy få vere skittentøy Og si ifra om du ikke orker besøk! Det er lov! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #3363 Del Skrevet 23. februar 2012 Takk for alle hyggelige meldinger, jenter! Og velkommen til cherrytomat Her har dagene gått i ett siden vi kom hjem fra sykehuset. Vi har hatt noe besøk, og helsesøster har allerede vært her. Lillegutt er fremdeles snill som bare det, men han har begynt å bruke mamman sin som smokk. Vi skjønte ikke helt hva han drev med, merket bare at han var mer rastløs, og trodde han var sulten, men når vi la han til brystet, så ville han ikke ha noe særlig mat heller, og var fremdeles rastløs. Så trodde vi han hadde magevondt da, men vi fikk ikke frem noen rap eller noe... Så når helsesøster kom på besøk spurte vi litt, og da sa hun nettopp at han har begynt å bruke meg som smokk - det virket med ett fryktelig logisk. Hun anbefalte oss å prøve smokk, vilket vi ikke har gjort så langt, siden vi synes det var noe tidlig. Men siden jeg de siste to dagene har sittet HELE tiden med småen klistret på meg, så tenkte vi at smokk var verdt et forsøk, i og med at helsesøster ikke mente det var for tidlig. Og VIPS - ny baby! Han virker mye mer fornøyd, sovner lettere, er blidere og mindre rastløs når han er våken, og IKKE MINST, så får mamma noen få timer i døgnet uten småen på armen Det går jo med en suttesyk baby når mannen er hjemme, men når han skal tilbake på jobb, så må jeg jo kunne legge lillegutt litt for seg selv, så han klarer å sove alene Så det var tipset til dere som venter baby snart; rastløs baby, som ikke vil spise mat, enda det virker som han leter etter puppen = SMOKK!! Mamman har det strålende, og vi koser oss i hjel - han er så skjønn, at det er vanskelig å legge han fra seg også Formen er topp, og vekta er så godt som tilbake på normalen. 4 dager etter fødsel veide jeg 2,5 kg mer enn før svangerskapet, og for et par dager siden var jeg ca 1 kg over. Magen var egentlig like flat som før etter 3-4 dager, men huden er jo en del slappere, men det har blitt bedre allerede det også Måtte sy noen sting etter fødslen, men det har gått fint. Har vært lite plaget av det, og nå kjenner jeg nesten ikke noe til det lenger. Trodde det skulle gjøre kjempevondt å gå på toalettet etter fødsel, men det har også gått helt fint. Ammingen går flott - har MASSE melk, men har så langt klart meg uten såre brystvorter eller noe annet vondt. Innimellom renner det over da, når puppen er veldig full - noen tips til hvordan man kan unngå det? Vil det justere seg av seg selv etter hvert? Hender jeg må håndmelke ut litt når det ikke vil slutte å renne, og det er lenge til lillegutt skal ha mat... Kombinasjonen mye melk og lillegutt som bruker mor som smokk har ført til en voldsom vektoppgang, så fra vi dro fra sykehuset, og til vi hadde besøk av helsesøster 5 dager senere, hadde lillegutt lagt på seg ca 350 gram Så nå er det slutt på puppe-snokk i allefall Blir et langt og litt rotete innlegg dette, men må smi mens jernet er varmt Håper å få mer dreisen på lillegutt snart, så vi kan få bedre rutiner på soving etc. Og et lite PS; Bedside crib fungerer SUPERT og kan på det varmest anbefales! Det føles veldig trygt og fint for både foreldre og bebis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 23. februar 2012 #3364 Del Skrevet 23. februar 2012 350 gr. på 5 dager ja! Så fint å høre at dere koser dere! Og jeg tipper at hvis du har sluppet unna såre brystvorter til nå, slipper du unna helt så lenge du ikke får sopp eller noe. Mine ble såre allerede på barsel. Nyt det! Om det renner av brystene dine, kan du legge en finger på brystvorten å klemme inn som om du klemmer en ringeklokke. Da stopper det som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 23. februar 2012 #3365 Del Skrevet 23. februar 2012 Så fint at dere koser dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 23. februar 2012 #3366 Del Skrevet 23. februar 2012 Høres ut som om dere har noen herlige dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 23. februar 2012 #3367 Del Skrevet 23. februar 2012 Så koselig med livstegn og at alt går så bra med dere Herlig at vekten går riktig vei igjen, håper mine kilo forsvinner like fort Deilig å få en gutt som bruker smokken i stedet for deg som smokk hele tiden da, får gjort litt mer du da og pappa'n får kanskje vært litt mer sammen med lillegutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 23. februar 2012 #3368 Del Skrevet 23. februar 2012 Så koselig å høre fra de nye hverdagene deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 24. februar 2012 #3369 Del Skrevet 24. februar 2012 Tipper melkemengden justerer seg til nå som du ikke brukes som smokk jeg. Ellers er det jo bare å ha gode ammeinnlegg på hele tiden. Og heller bytte de litt ofte. Nå må dere bare fortsette å kose dere med lillegutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #3370 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Ting går stadig bedre her, og nå har jeg såpass til tid uten småen på puppen, at jeg føler jeg rekker å gjøre NOE annet iallfall. Ting vaskes jo ikke av seg selv akkurat, og med en liten gutt som ELSKER å tisse i friluft, så blir det fort noen håndkler som må vaskes hver dag ja... Og litt mat må man jo helst ha i seg i løpet av dagen også liksom... Vi koser oss masse hjemme, og har fått tatt vår første shoppingtur også. Det gikk veldig fint - han sov seg gjennom hele greia I går hadde vi fotograf-besøk, så vi venter i spenning på resultatet. Vi har uansett tatt massevis av bilder selv, og har da fått noen fine der og i blant Forøvrig hadde jeg besøk av ny-gravid jobb-kollega for noen dager siden, og hadde god underholdning i å høre på gravid-snakk. Vedkommende ble gravid omtrent på første forsøk, og har jo ikke all verdens oversikt over ting og tang, slik som folk med laaaang prøverhistorie gjerne har. Så det var vanskelig å ikke le når hun sa at hun kjente livmoren og hadde synlig kul (5 uker på vei). Jaja, litt underholdning i hverdagen er jo alltids greit Forresten - vi kjøpte noen små klorevotter til lillegutt da han var fersk, siden han hadde så skarpe negler og klorte seg opp hele tiden. Men så slo det meg plutselig at det ikke så helt bra ut å la han ligge med disse uten kontinuerlig tilsyn. De er jo bittesmå, og han klarer lett å sutte hele greia i munnen. Redd for at han kan sette det i halsen rett og slett. Er jeg hysterisk, eller er slike rett og slett kun ment for bruk under oppsyn?? Endret 26. februar 2012 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 26. februar 2012 #3371 Del Skrevet 26. februar 2012 Kan du ikke teipe dem fast i bodyen? (Jeg bruker teip til alt!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. februar 2012 #3372 Del Skrevet 26. februar 2012 Har aldri tenkt over det med klorevottene... Så vanvittig nydelig han er!! Han minner meg veldig om Goffel da han var nyfødt, er noe med øyenbryna, og munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 26. februar 2012 #3373 Del Skrevet 26. februar 2012 Veldig nysgjerrig på hvordan gullgutten ser ut Godt å ha deg og lillegutten din å kunne snu oss til hvis vi lurer på noe når frøkna vår er på utsiden Så følger spent med på alle tips du får Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #3374 Del Skrevet 27. februar 2012 Kan du ikke teipe dem fast i bodyen? (Jeg bruker teip til alt!) Hehe, kunne kanskje gått ann, men tror ikke jeg tør ta sjansen - han sutter på alt han får tak i, og fekter noe ALVORLIG med henda, så tror uansett ikke det hadde holdt Har aldri tenkt over det med klorevottene... Så vanvittig nydelig han er!! Han minner meg veldig om Goffel da han var nyfødt, er noe med øyenbryna, og munnen. Takk for det, Pupsi! Øyenbrynene til lillegutt er nok pappan sine. Munnen har vi ikke helt klart å finne ut av enda. Ser at han kan ligne på Goffel faktisk To stk nydelig bebiser da! Veldig nysgjerrig på hvordan gullgutten ser ut Godt å ha deg og lillegutten din å kunne snu oss til hvis vi lurer på noe når frøkna vår er på utsiden Så følger spent med på alle tips du får Kan sende deg PM med navnet mitt, så kan du legge meg til på FB - ligger noen bilder der Husker jeg har sugd til meg all info i andres bøker jeg og - det er mye å tenke på sånn i starten, så veldig kjekt med gode tips fra andre. Og apropos gode tips - iblant når lillegutt skal sove, særlig om natten, kan han ligge leeeeeenge og bare fekte som en gal med armer og ben, og lage noen rare grynte-lyder Det gjør forsåvidt ingenting, og han gråter ikke før han har ligget sånn LENGE. Noen ganger sovner han etter et sånt lite show, men i natt lå han sånn over to timer uten å sovne Han virker fornøyd når han ligger sånn, men litt hyper nærmest. Er han bare ikke trøtt? Eller er han overtrøtt? Noen ganger får jeg roet han til søvn ved å kose litt på han, men noen ganger fungerer ikke det heller... Tips mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 27. februar 2012 #3375 Del Skrevet 27. februar 2012 ohhh gratulerer så mye Zia med liten gutt. Ikke så flink å gå innom bøker den siste tiden og du hadde falt helt ut. Utålmodighetsboka er det ihvertfall ikke lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #3376 Del Skrevet 27. februar 2012 Takk Neytiri Lett at det faller fra bøker her Nei, burde kanskje skiftet navn på boka nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 27. februar 2012 #3377 Del Skrevet 27. februar 2012 Hmmm virker det som han ikke finner roen?? Det kan hjelpe masse med å Swaddle de sånn i starten, gir dem ro og trygghet når de ligger for seg selv. Det vil også hjelpe med klore problemet.....her brukte vi aldri votter. Så flott melka di har kommet for fullt da, overskuddet vil som regel justere seg etter en stund, blir det smertefullt eller ubehagelig kan du handmelke litt ut. Et lite press mot brystet kan også hjelpe men vær forsiktig da det kan også tette opp melkegangen om man gjør det for lenge/mye. Det ordner seg sikkert av seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 27. februar 2012 #3378 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) er ikke det at han har en liten rap på lur når han fekter sånn da? Mi blir ihvertfall veldig veivete da Jeg biter neglene, du bare får et lite hakk i ene hjørned så drar du den bare av Gikk til hun var ca 5 mnd, da var de for tykke til å bare rive Janus sine tynne ulldrakter har forresten sånn du kan brette over hendene Da sitter de jo fast og du slipper å uroe deg Endret 27. februar 2012 av Cherrytomat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 27. februar 2012 #3379 Del Skrevet 27. februar 2012 Kan sende deg PM med navnet mitt, så kan du legge meg til på FB - ligger noen bilder der Gleder meg til å se han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 27. februar 2012 #3380 Del Skrevet 27. februar 2012 Han er nyyyydelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå