Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Gratulerer!! :strix: Endelig har du fått lille gutten din! :klemmer: Det er en helt utrolig tid! Nyt oppholdet på sykehuset. Hverdagen hjemme kommer tidsnok, men på sykehuset kan du få slappe av når du har behov for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer sååå mye med lillegutt! En perfekt liten baby høres det ut som :)

Kos dere masse nå den første tiden, den går så altfor fort!

Stoor klem fra Viktoria!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner!! Fremdeles på barsel, men drar hjem i morgen ettermiddag.

Lillegutt er nydelig og vi er totalt forelsket! Klarer ikke slutte å se på han, og ikke mannen heller! Lå lenge i sykehus-senga i dag, med mini i midten og meg og mannen på hver side, og bare kikket på han :hjerte:

Fødselen gikk raskt når tiene først kom. I følge partogrammet tok det halvannen time fra 5 cm til 9 cm, og pressriene måtte til i ytterligere 35 minutter før han var ute. Siden det gikk så raskt ble det ikke tid til noe epidural eller annen smertestillende, så det var jo artig... :sjenert: riene kom uten pauser, så slitsomt når man aldri fikk hentet seg inn. Revnet litt og måtte sy, men merket ingenting til noen av delene. Morkaken kom kjapt og greit, og det vondese etter selve fødsler var egentlig når de skulle trykke ut blodet fra livmoren :sjenert:

Det var rolig på føden, og fødte rett før vaktskifte, så vi fikk hele 4 timer på fødestua alene(jordmor og barnepleier var selvsagt innom med ting og tang da) før jeg måtte ned på barsel og tomannsrom.

Formen etter fødsel har vært flott - oppe og dusjet rett etter fødselen og hadde ikke særlig vondt og følte meg i fin form. Litt ømt i går, men mye bedre i dag! Blør en del enda, så bruker fremdeles de lekre nettingtrusene med ditto tilhørende giga-bleier :fnise:

Lillegutt er så langt en drøm, han gråter omtrent ingenting og er så rolig og bedagelig at jordmødre og barnepleiere begynte å lure på gulsot, men han er ikke gul, og målingen viste fine verdier så langt iallfall. Ny jordmor i dag mente at han rett og slett bare ble mett og fornøyd siden jeg har fått masse melk ganske kjapt. Blir spennende å se hva han veier i morgen før vi skal hjem :)

Håper selvsagt at sistnenvte jordmor har rett :fnise:

Nå er det straks leggetid her, kommer sterkere tilbake når vi er hjemme og får mer ro på oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at lillegutt endelig har kommet Zia :strixs: Det høres helt topp ut slik dere har det nå :hjerte: Fødselen hørtes ikke avskrekkendes ut heller, jeg bestiller meg gjerne en sånn en :Nikke:

Kos dere masse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg Zia-mor :klemmer:

Høres ut som en helt grei fødsel også det mirakelet dere to har fått er jo bare helt nydelig som nevnt tidligere. Skjønner veldig godt at dere ikke får øynene bort fra han :hjerte: Også i tillegg så snill! Kan ikke bli bedre :)

Fortsett å kos dere masse, Zia-familien :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...